Xbox One és Forza 5. Álmatlan éjszakák?

Közeledik november 22 az Xbox One rajtja. AlieN, Pulai G, és persze én is nagyon várjuk az új konzolt, illetve a vele együtt debütáló Forza 5-öt. Gondolom nem csak mi vagyunk ezzel így. Idén nem voltam 1 napot sem nyaralni, alig várom, hogy kikapcsolódhassak egy pár napot (éjszakát) a Forza 5 előtt.

Azért van pár dolog ami nem teszi felhőtlenné a várakozást.

1. Nem lesz magyar rajt. Legalábbis november 22-én biztosan nem, legközelebb Ausztriában lesz kapható a konzol. Egy kicsit aggódunk, hogy hogyan fogunk szerezni a rajt napján Xbox One-t, szívesen elugrottam volna sorba állni valamelyik 576 bolt elé.

2. Felemás hírek jönnek Forza 5 fronton. Ahogy közeledik a megjelenés napja, egyre rosszabb hírek jönnek a játék felől. Vagy legalábbis megosztó hírek. Persze a játék űberbrutálul néz ki, nem is ezzel van a gond, már alig várom, hogy a versenyek végére tele legyen az autó a felvert gumidarabkákkal:

Állat ugye? És ez élőben valószínűleg még durvábban fog kinézni, mint ezen a tömörített Youtube videón. Nade. Már kinn van a játékban található autók listája, és kiderült, hogy “csak” 200 autó lesz amikkel versenyezhetünk. Ez 300 autóval kevesebb mint ami a Forza 4-ben volt… Természetesen meg is indult az anyázás a fórumokon, bár szerintem nem feltétlenül akkora baj ez. A Forza 5-ben 0-ról rajzolták újra az összes autót, nem pedig csak átemelték a korábbi modelleket. Számomra ez garantálja a minőséget, és nem is nagyon bánom, hogy nem kell majd végigszenvednem a versenyeket teljesen érdektelen pöcsköszörű autókkal. Semmi szükségem 36 féle Nissan Skyline verzióra sem. Cserébe lesz például vezethető LaFerrari, McLaren P1, Indy Car, meg Forma 1-es autó is, ezen belül például egy 2013-as Lotus, Niki Lauda 1976-os Ferrari 312T-je, vagy James Hunt McLaren M23-asa. Can’t fuck’n wait! Nem érdekel hány éjszakába fog kerülni, de az előbb felsoroltakat mihamarabb meg fogom szerezni, aztán csapathatjuk egymás ellen a LaFerrari kormánya mögött.

forza_motorsport_5_72

Ami viszont tényleg elég nagy probléma, az a pályák mennyisége. Mindössze 14 pályát kapunk első körben, ennyivel sikerült elkészüljenek a rajt napjára. Később majd jönnek a DLC csomagok autókkal meg remélhetőleg új pályákkal, de egyelőre ennyi. A jó hír, hogy lesz végre Spa, meg a Real Racingből jól ismert Mount Panoráma, de nem lesz Nordschleife. Whaaaat??? Pedig alap, hogy pár óra versenyzés után azt mondjuk a mikrofonba, hogy na akkor menjünk 2 kört a Nordschleife-n. Hát most egy darabig nem fogunk menni rajta :(. A játék készítői szerint, a legtöbb pályáról elavult felmérésük volt, ezért ezeket a pályákat szinte a 0-ról kellett létrehozniuk, és 1-1 pálya elkészítése 9 hónapig tartott. Ez tök jó, de akkor tessék felvenni minden pályára pár embert.

3. Tételezzük fel, hogy sikerül megszerezni az új Xboxot, a Forza 5 installálva ott figyel a HDD-n, és akkor jön a feketeleves: A méregdrága Fanatec kormányaink nem működnek együtt az új konzollal. Grr!!! Nyomjátok meg a fejlécben jobb felül a kis Grr feliratot, ilyen volt a fejem mikor ezt a “csodálatos” hírt megtudtam múlt hét pénteken. Ugyanis jött a blabla a Microsofttól, hogy az új konzol sokkal ügyesebben kommunikál majd a kormányokkal, más lesz a Force Feadback, meg minden konfigurálható lesz, ami csodálatosan új élményt hoz majd. Köszi… Nekünk tök jó volt az eddigi élmény is, most az új élmény az lesz, hogy amíg a Fanatec nem jön ki valamilyen megoldással, addig játszhatunk kontrollerrel. Köszi kedves Microsoft!!! Nagyon köszi! Tényleg!

Most van november 11, még 11 nap és remélhetőleg itt lesz az Xbox One. Ahogy az a fentiekből is kiderül, kicsit felemásak az érzéseim, de azért majd csinálok egy videót az első Forza 5 indításról, remélem leszakadó állakat vehetünk majd fel, és kiderül, hogy mennyire volt reális a hype az új Xbox és persze a Forza 5 körül.

forza_motorsport_5_63