Megszívtam! Nem tölt az elektromos autóm!

Az sem kellemes, mikor egy normál autóban meghal az aksi, vagy a generátor, de amikor azt látod, hogy az elektromos autódon éjszaka félbemaradt a töltés, akkor nagyon nem őszinte az ember mosolya. Velem ezt történt.

Ez most egy nem tervezett videó lett. Már napok óta felvettem, de hagytam a vasárnapi videót kicsit kifutni, viszont most itt az ideje, hogy láthassátok, hétvégére mást tervezek.

Ahogy a címből is kiderül, egyik nap azt láttam, hogy nem tölt az autóm. Se kép se hang. Nem világít a töltő, nem is tölt. Csak gubbasztott ott szomorúan a hidegben, 60 százalékos töltöttséggel. Egy elektromos autó esetében ez elég nagy gond. Egy normál autót meg lehet bikázni, az enyémet max Paks 2-vel lehetne megbikázni. Na jó nem, de értitek. Szerencsére nem kellett hosszabb útra mennem, de azért eléggé aggódtam, hogy vajon mi lehet a gond. Oké, hogy garis az i3, de akkor is milyen ciki már. Két dolgot tehettem:

  1. Kussolok, és hívok egy szerelőt, hátha sosem derül ki.
  2. Előveszem az iPhone-t és felveszem az egészet szívást videóra.

Mint az látszik, a második lehetőséget választottam, és mint kiderült nagyon jól tettem. Egyrészt kalandos kis anyag lett, röhögtem is vágás közben a kopaszodó bőven 40-es kis pacákon, aki a maradék haját tépi (mármint magamon), másrészt másoknak is segíthetek ezzel, hogy senki ne fusson bele ilyenbe. Nem akarok többet spolierezni, nézzétek meg inkább! Íme:

Bocs a fos minőségért, sajnos az iPhone kamerája ennyire képes gyenge fényviszonyok mellett. Főleg a front kamera borzalmasan zajos, de hát ez van. Ez az egyik. A másik pedig – mielőtt megkérdezitek – jövő héten ha minden igaz összejön az élő videó, amiben elmondom, hogy miért hagytam el az Apple hajót. Ha minden igaz, akkor szerdán. A harmadik, mert ezt is tuti megkérdezi majd valaki: igen teljesen komolyan gondolom a Patreon oldalt. Tudom mindenki azt hiszi tele vagyok lóvéval, de ez sajnos nincs így. Ha elolvasod, akkor a lényeget leírtam, amit nem írtam meg arról meg majd beszélek a jövő heti élő videó során.

Spolier!

Ahogy az a videóból is látszik, ezek a gagyi konnektorok, nem arra lettek tervezve, hogy folyamatosan 13-16 ampert engedjenek magukon keresztül. Tehát ha hozzám hasonlóan valaki otthon tölti az elektromos autóját, mindenképpen nézesse meg a kábelezést és a dugaljt is egy szakemberrel. Én terveztem, hogy felrakatok egy BMW fali töltőt. Nem azért mert szükségem van nagyobb töltési teljesítményre, hanem pont azért, hogy az ilyen problémákat elkerüljem. Na jó, meg azért, mert baromi jól néz ki. Mutatom:

300 000 forint sajnos. Használtat találtam már 200-ért, de még az is sok, mert tényleg nincs rá szükség. Amire szükség van, az egy jó minőségű dugalj, normális kábelezéssel.  A legtöbb családi házba általában 3×1,5-ös  vezetéket húznak, érdemes a töltőhoz legalább 3×2,5 vezetékeket használni. Kigyulladni nem nagyon fog, de azért nem akar az ember megolvadt műanyagot látni, szóval érdemes erre odafigyelni, és lehetőleg évente átnézetni. (Nyilván vannak olcsóbb fali töltők is, de nekem ez tetszik. Vagy ez, vagy semmi.)

A legtöbb elektromos autóban van egyébként lehetőség visszavenni a töltés erősségét, ha valaki nem biztos a dolgában, akkor célszerű ezt megtenni, így is úgyis simán feltölt az autó egy éjszaka alatt.

Még valami. Az áram nem játék. Többek közt ezért is hívtam egy villanyszerelőt, mert bár én is ki tudtam volna cserélni a dugaljt, de nem ez a szakmám, inkább rábíztam egy szakemberre a dolgot, 10 000 forintot megért, hogy nyugodtan aludjak. A lakásomban én raktam be a falba a konnektorokat, de azokra nincs is rádugva egy autó. Gyerekkoromban, vágtam át ollóval 220-as vezetéket. Miközben be volt dugva… Az ollóból kiolvadt egy fél körömnyi, én meg egy életre megtanultam, hogy az árammal nem szórakozunk, mert sokkal erősebb nálunk.