Kína letarolja az európai autóipart?

Egyre több elektromos autó érkezik Kínából, ezzel együtt pedig egyre többen félnek attól, hogy Kína letarolja az olcsó autókkal Európát.

Emlékszem 2017-ben mennyire megmosolyogtató volt Frankfurtban az autószalonon a Kínai elektromos autók felhozatala. Elképesztő mennyiségű csicsás verdát pakoltak ki, mintha valami béna autó tuning versenyen lettem volna, amiben az a cél, hogy ki tud leginkább túltolt, giccses autót létrehozni. Azóta eltelt jónéhány év és elkezdtek érkezni Kínából az emészthetőbb külsejű autók. Persze még most is van sok furcsa szerzet, de van jópár egészen kellemes darab. BYD Seal, Nio ET7, Avatr, hogy párat említsek.

Persze nem azon az áron érkeznek, amennyiért a hazai piacon árulják őket. Egyrészt mert egy csomó plusz EU-s szabályozásnak meg kell felelniük, másrészt nyilván keresni is szeretnének az autókon. Szóval nem, nem fogunk üveggolyókért kínai Teslákat venni. Ettől függetlenül most már a minőség és az ár is versenyképes, a kérdés, hogy mennyire kell paráznia az európai autóiparnak. Erről szól a mai videóm. Íme:


Ezek a videók, a Patreon illetve Youtube támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, SzmartDiszkont.hu, Elektrobiker.hu, Q & C Víztisztítók, Hangszerdiszkont.hu, Alfa Amore, Skyfol Autófóliázás, Botos Bálint, Csikós Botond, Fábián Attila, Glóner Márk, Juhász Gábor, Kocsis István, Pergel Dániel, Pék Péter, Patonai Szabolcs, Tamás Hájas, Csapó Zoltán, Sáfrány Zsolt, Molnár Tamás, Popovics Péter, Fülöp Zoltán, Forró Attila