Kia e-Niro – Tesla hatótáv Kia áron?

Ha valaki viszonylag megfizethető áron keres nagy hatótávú elektromos autót, amiben a család is kényelmesen elfér, annak nincs könnyű dolga. Szerencsére itt a Kia e-Niro, ami sokaknak tökéletes választás lehet.

Tavaly év végén a Hyundai Kona volt az egyik legjobban várt elektromos autó, a nagy hatótáv és a viszonylag kedvező ár miatt, közben a Kia e-Niro alig alig szerepelt a hírekben, pedig gyakorlatilag együtt mutatkozott be a két autó. Az e-Niro nem véletlenül húzódott meg a Kona árnyékában, nálunk például forgalomba sem kerül az általam tesztelt 2019-es verzió, egyből a 2020-as jön majd, persze csak 2020-tól.

Nyáron már volt alkalmam vezetni egy kicsit, de akkor nem akartam egy összecsapott videót, inkább vártam és elkértem egy hétre, szóltam Andinak és Attilának, és elmentünk piknikezni. Útközben megismerkedtünk a Kia elektromos autójával, és egyúttal meg is versenyeztettük Attila Tesla Model 3-asa ellen. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, Tesla Universal, Használt elektromos autók, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Mikola Krisztian, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Weboldal készítés

31 hozzászólás

Köles Ákos

Üdv!

Nagy meglepetés nem ért, ugyan ezeket mondták el a más nyelven beszélő videókban is. 🙂
Végre magyar nyelven is ki lett mondva, hogy a KIA NIRO hatótávban ott van, mint a TESLA MODEL 3…
Nyilván ízlések és pofonok, de ha egy napi használtra alkalmas autót szeretne valaki szerintem a NIRO veri a MODEL 3-at. Ja és olcsóbb is. Én még mindig azt mondom (de ez az én véleményem) elektromos autót általában ne száguldozásra vegyen az ember. Arra ott vannak a benzin temetők…

Ákos

Zsolt

Én most jöttem a MOGY-ról, Ópusztaszerről vissza Budapestre. Nissan Leaf 40-es. 98%-al indultam, és maradt még benne 148 km hatótáv (pedig aludtam is 1,5 órát klíma mellett, mert álmos lettem). Miért? Mert 90-100-al mentem kamion mögött. 😀 Illetve a sávtartó tempomat tartotta a távolságot a kamion mögött. 😀
Tehát majdnem oda-vissza megjárhattam volna. Aki nem tudja merre van Ópusztaszer, majdnem Szeged. Klíma is dübörgött. Tehát ha nem taposod, közel 300 km-t is megy ez a verda is szélárnyékban. XD
És mennyi időben a különbség, ha 130 helyett 100-al mész? 15-20 perc.

iamthehorsewitnoname

bocs, miben veri a model 3at? mivan ha én nem SUV/crossovert akarok? 😀 miért hasonlítasz össze teljesen más kategóriákat bazz?

Ferenc Géza Csontos

Nagyon jo ötlet Andit is bevonni a tesztbe, mert női szemmel is fontos dolgokat lát meg. Bár nem tudom, meddig engedi a barátja közszerepelni. Mindenesetre a stilusa jól beleillik a videókba.

A Zoli

A nem aszfaltos utat is jól bírta ha ide vittétek 🙂 Mennyi a hasmagassága?

Valentin

Andi egy üde színfolt, a tesztet meg nagyon szép helyre sikerült szervezni, szórakoztató (imádom ezt a 3-as csapatot) és tanulságos volt, ami az e-Niro fogyasztását illeti (megdöbbentően jó fogyasztása van, vakarom is a fejem, hogyan hogyan – talán jóval keskenyebb gumik vannak rajta a Tesla-hoz képest, és a motor állandó mágneses lehet, no meg ECO módban nem is engedi úgy szívni az aksit indulásnál, gyorsításnál, Attila meg sose vezet olyan finoman, mint András).

Köles Ákos

A KIA NIRO megmutatja nekünk, hogy hogyan is működik a világ! Amikor a nagyok beszállnak a “buliba” villám gyorsan képesek felvenni a fonalat és ledolgozni a hátrányt. Sőt! András: “Neked nincsen 220-as csati a TESLA-ban? Nézz csak le, nézz csak le oda! TÁDÁM!!!” A profikat a kezdőktől mindig is az különböztette meg, hogy a profik odafigyelnek az apró részéletekre is. És ez nem csak az autógyártásnál van így. Egy 220-as csatlakozóaljzat nem tűnik nagy dolognak egy autóban, de nem tudnám megszámolni, hogy hányszor jött volna jól pl. nekem egy ilyen, mert ahogy András is mondta a sima USB aljzaton keresztül komolyabb dolgokat nem tudsz tölteni. Természetesen ez, csak egy dolog a sok közül, ami a napi használat során jól jöhet. A HYUNDAI-KIA megugrotta a lécet! Arra leszek kíváncsi, ha a még nagyobb VOLKSWAGEN konszern teljes mellszélességgel beleáll az elektromos autókba mire lesz képes.

W

Nekem az automban van 230-as aljzat. Marha jo, hogy szinte semmit nem tudok beledugni, ugyanis a kismeretu dugalj es nem a “kerek”. Szoval b@hatja a sok nagy gyarto is, ennyit a profizmusrol. Egy szivargyujtos atalakito meg 10.000 Ft ha olyan oriasi szukseg lenne ra. Neha hosszu utakra megyek, emiatt betettem a csomagtartoba egy kis ilyen ketyeret, sztem 2 eve nem nyultam hozza. Ja! VW konszern autom van, remelem ennel jobban bele fognak allni es egy normalis 230V-os aljzatot tesznek majd be 🙂

iamthehorsewitnoname

hagyd, bármibe belekapszkodik, ha adnának a Kiahoz egy csomag gumicrukrot pluszba ami a Teslához nem jár, akkor azért is egy szar lenne a Tesla amiért ahhoz nem jár. 😀 fogyatékos, nem érdemes foglalkozni vele.

Köles Ákos

Ezen szerintem ne vitatkozzunk! Van akinek megfelel (sőt többet is hajlandó fizetni érte) egy fapadosabb felszereltségű, minimál design autó, van akinek nem.

Köles Ákos

A MODEL3 a fapadosabb felszereltségű, minimál design autó és drágább is.

iamthehorsewitnoname

mert mivel tud kevesebbet szerinted? mi nincs benne ami a Kiaba benne van? hagyjuk a 220 csatlakozót. gyakorlatilag nem sok mindenkit érdekel.

Spartaqus

Talán egyedül a szellőztethető ülés a legjelentősebb különbség 😀 Mondjuk gyaníton hamarosan a Tesla is megkapja. Bőr üléseket nem is értem szellőztetés nélkül, hogy adhatnak ki (más autókban is)…

iamthehorsewitnoname

végülis szerintem egy Ferrari 458 Italiaban sincs 220-as csati. A KIA rávert a Ferrarira is úgy tűnik!!444

TETE

Én csak azt nem értem, hogyan lehet hogy az e-niro ennyire jobban fogyasztott mint a model 3, az egyénként meg kisebb, és áramvonalasabb kona meg többet ??? Ez azért több mint furcsa.

Spartaqus

Nemtudom, csak példaként azt írtam miket kellene összehasonlítani. A fogyasztást nem csak a légellenállási tényező határozza meg, van ott még egy rakat dolog.

TETE

Pont azért érdekes a kérdés, mert elméletileg a technika totál megegyezik, tehát csak a légellenállás, tömeg tér el. Viszont, ez meg kevés egy ekkora különbséghez.
Egy korábbi kona vs model 3 tesztben hasonló eltérés volt, de ott a Tesla javára. Mivel a két tesztben a Tesla állandó értéknek tekinthető, érdekesen többet fogyaszt a kona mint a niro. Ez a két teszt alapján minimum 25 százalék eltérés. Magyarul, ez szúrt nekem szemet, ezért tettem fel a kérdést.
Teszem mindezt úgy, hogy valós körülmények közt van tapasztalatom a konáról, nem 100-200 km.

TETE

Szerintem semmi különbség nem lehet, de hogy jobban nem fogyaszt mint a kona, az szinte biztos…bár ez részemről is csak feltételezés.
Vagy ez a teszt nem jó semmire, vagy a múltkori, kona vs model 3. És ezzel nem bántani akarok senkit.

TETE

De nem csak a kona, a model 3 is.
Ezért hasonlítom mind a kettőt ahhoz.

W

Eloszor is gratula a videohoz, helyszinhez Andras, nagyon tetszett, profi videos munka is es a tarsak is. Attila nekem nagyon szimpatikus figura. Az a tipus, akit sokan elfogadnanak baratnak, hiszen egyenes es nem azt tolja az arcodba amit hallani szeretnel, hanem ami van. Es vica-verza nagyon tetszik ahogy a negativ dolgokat fogadja, igazan ritka jo tulajdonsag. Ez fura lesz … nem tudom mi az oka, most volt az elso pillanat amikor ugy ereztem Andival kapcsolatban mikozben neztem a videot, hogy tudnam szeretni. Most nem a youtube kommentek 90%-aban levo nyalcsorgatos ertelemben. Komolyan. Legtobbszor nem nezem az emberek kulsejet, mindig a gesztusaikat figyelem, a reakcioikat egy-egy dologgal kapcsolatosan (sokkal tobbet elarul mint az amit mondanak), es eleg rovid ido alatt egy teljes kepet szoktam festeni az illetorol a kollegaimnak. Most Andit figyeltem es mas volt, mint altalaban, az okarol fogalmam sincsen, hiszen egy ismeretlen lany, akit nehanyszor latunk 5 percre a kepernyon. 100%-osan megvett. Bocs Andras, de emiatt szinte total kihagyott az agyam a video nezese kapcsan. 🙂 Azt mondom ez az auto az elso realis alternativa, amit megvennek elektromosok kozul. 2020 nekem pont jo. Szerintem tobb videot nem nezek meg amiben Ő benne van, neki mindegy, nekem meg igy a jobb. 🙂

Pityu

Érdekelne a véleményed (akár videot is lehetne ennek szentelni), hogy szerinted milyen havi bevétel esetén érdemes szerinted egy elektromos autó vásárlása (magán célra, nem taxizni, vagy más üzleti célra ami pénzt termel, mert az befektetés). Én persze magamnak kiszámoltam már ezt, és a jelenlegi fizetésem és árszintek mellett Én jelenleg egy használt elektromos autót sem engedhetek meg magamnak (kb. 6 millióba kerülne az amit megvennék ez pedig pont a kétszerese a keretem felső határának).
A számításaim alapja kb. ez a cikk.
Valamint rendszeresen olvasom a kiszámoló blogot is :).

Szóval én a havi pénzem maximum hatszorosát költeném autóvásárlásra, a videóban szereplő járgány megvétele ~1,6millió nettó bevétel felett válna számomra ésszerű vásárlásnak. A jelenlegi autóm a fizetésem háromszorosába került, mert ez üzemanyagos, meg szervizelni is (többet) kell, elektromosból elmennék a szabályrendszer maximumáig (de még az is kevés rá, tudom: keveset keresek :))

Köles Ákos

Üdv!

Ez függ attól is, hogy van e saját autód. Mondom azt a matekot. Nekem benzinesem van, így nálam is ennek a mateknak kell kijönnie.
1. Van a havi benzin költséged,
2. Veszed az autó éves költségeit, amik az elektromosnál nincsenek. (olajcsere, parkolási költség, gépjárműadó, egyéb szerviz költségek),
3. Az éves költségeket elosztod 12-vel és hozzáadod a havi benzinköltségedhez,
4. Ezután elmész egy-két használt kereskedéshez és megkérdezed mennyiért számítanák be az autód,
5. Ezután felmész mondjuk az MKB EUROLIZING oldalára,
6. Majd levonsz az autód árából 100 ezret átírási költség és társai, majd beírod az önrészhez,
7. A hány évig fizetem rész felveszed a maximumra 7 évre,
8. Keresel egy használt elektromos autót beírod a vételárhoz az autó árát,
9. Ha a számolásra kattintva magas a havi fizetendő keress olcsóbb autót.
Így tudod megoldani, hogy legyen egy elektromos autód ugyanannyi költségből. Persze, ez akkor jön ki, ha tudsz ingyen “tankolni”. Amennyiben nem tudsz az húzósabb a dolog, mert akkor a havi elektromos fogyasztás árát le kell vonni a havi költségedből, így kevesebb havi törlesztőt tudsz, csak bevállalni.

Zsiráf Zoli

az elektromos autóhoz kell némi kockázatvállaló hajlandóság.
Még újak, nem tudhatjuk, hogy az akkumulátor csere mennyibe fog kerülni – eddig a nagy kereslet miatt drágultak az akkuk árai, ki tudja mit hoz a jövő. Én úgy számolok, hogy amit a diesel javításán megspórolok, azt el fogom költeni az új vagy felújított akkucsomagra.
Nem tudhatjuk, hogy az élettartalma alatt változik e az adókörnyezet. Ha hirtelen bejönne egy extra adó, akkor a használtpiaci áruk jelentősen esne nem beszélve a fenntartási költségről.
Az üzemanyag így is úgy is pénzbe kerül. Ha az ingyenes töltőkre vadászol, akkor az időddel fizetsz érte.

Köles Ákos

“azt el fogom költeni az új vagy felújított akkucsomagra.” Ez így van, csak egyet ne feledj olyan gyorsan fejlődik az akku technológia, hogy 5 év múlva, ha kicseréled az akkucsomagot újra, azzal simán fog tudni dupla annyi hatótávot az autó. Az meg azért nem rossz. Ott van pl. a KIA SOUL EV, amiről András nagyon jókat mondott egyedül a hatótávba tudott bele kötni. Vesz az ember egy olyat, majd 5 év múlva kicseréli az akkucsomagot és máris ott lesz 400 km-es hatótáv.

Rorschach

Es biztos, hogy kompatibilis lesz az uj aksi a regi autoval? Megeri majd gyartani par regi autohoz hozza illo uj aksit?

Köles Ákos

András beszélt erről a TESLA akku cserés videójában. Ahogy terjednek el az elektromos autók a tuningoló céges is felbukkannak majd. Mivel pl. a KIA nem elektromos autót tervezett, hanem normál autót, amit megvehetsz többféle változatban, így az akkupakk formája nem olyan szabályos, mint a TESLA-nál. Azaz gyári nem valószínű, hogy lesz. Viszont, ha kikapják az akkupakkot és a “tokjából” kiveszik a cellákat, akkor abba simán lehet nagyobb anyagsűrűségű cellákat tenni. Beadod, majd az autód egy ilyen tuning szervizbe és kb. egy hét alatt megcsinálják, aztán a 27 kWh-s SOUL EV akkupakk mondjuk 50 kWh-s lesz, vagy még nagyobb, Sokan fogják ezt csinálni, akiknek nincs pénzük újra. Pl. most lehet kapni sok KIA SOUL EV-t 30 000 – 50 000 Km-t futottakat, majdnem fél áron. Mondjuk legyen egy ilyen akkupakk tuningolás 1 millió. A mostani elektromosok tíz millió fölötti ára, helyett kb. 6,5 millióért van egy 400 km hatótávú autód, ami már elég jó.