Ilyet még nem csinált senki! – IONIQ 5N

A Hyundai N csapata olyat tett az Ioniq 5-tel, amit eddig még senki. Nyolc sebességes duplakuplungos váltó jöhet? Drift módot akarsz? Versenyezni? Tessék!

Amikor megkaptam a meghívót a Hyundai Ioniq 5 N tesztvezetésre, bevallom nem dobtam el az agyam. Egy majdnem SUV, ami még erősebb? Éljen – gondoltam magamban, de aztán láttam a meghívóban, hogy lesz versenypálya is, na akkor talán nem egy unalmas autó lesz. Meg egyébként is szeretem az Ioniq sorozatot, nagyon fejlett akkutech, brutálisan gyors töltés, szóval igent mondtam.

Akkor még nem tudtam, hogy életem egyik legjobb vezetési élményét élhetem majd át. Szerencsére a vezetés előtt volt lehetőség a vacsoránál beszélgetni a mérnökökkel, akiktől nagyon sok érdekességet sikerült megtudni az autóról, csillogó szemekkel osztották meg az infókat. Két és fél év fejlesztés, versenyzők bevonása, teljesen átdolgozott futómű, megerősített elemek, új kormányzás, hanggenerátor, duplakuplungos váltó imitáció a motorokkal, 21 ezres fordulatok, 0,6 G visszatöltés, szóval az este végére már tűkön ültem, hogy végre vezethessem ezt az autót. Marcinak csak annyit mondtam:  – figyi Marci, holnap reggel beteszem N módba az autót, egész nap abban lesz és ki fogom nyomni a szemét ahol csak lehet. Az se érdekel, ha hányni fogsz.

Marci végül nem hányt, csak majdnem, de az autónak minden egyes lóerejét és fejlesztését kihasználtam. Íme:

Ezek a videók, a Patreon illetve Youtube támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, SzmartDiszkont.hu, Elektrobiker.hu, Q & C Víztisztítók, Hangszerdiszkont.hu, Alfa Amore, Skyfol Autófóliázás, Botos Bálint, Csikós Botond, Fábián Attila, Glóner Márk, Juhász Gábor, Kocsis István, Pergel Dániel, Pék Péter, Patonai Szabolcs, Tamás Hájas, Csapó Zoltán, Sáfrány Zsolt, Molnár Tamás, Popovics Péter, Fülöp Zoltán, Forró Attila, barnadesign.eu Airfilm.hu