BMW i3 120 Ah téli teszt (42,2 kWh)

Ki gondolta volna 5 éve, hogy mostanra kétszer annyi akkumulátor fér egy BMW i3 hasába. Márpedig ez történt, de mit jelent ez a gyakorlatban?

2013-ban még 130 km-t írt annak az i3-nak a tippelőórája, amit életemben először vezettem. Aztán amikor megvettem a sajátomat, az már 250-280 km-t írt jó időben. Nemrég megkaptam tesztre a legújabb i3-ast, amiben még 30 százalékkal nagyobb akkumulátort pakoltak változatlan ár mellett. Arra voltam kíváncsi, hogy ez már vajon elég hatótávot biztosít-e, hogy töltés nélkül eljussak Budapestről Szombathelyre autópályán. Ráadásul mindezt télen. (A saját autómmal ez szinte teljesen esélytelen lenne, vagy max 60-70-es tempóval országúton.) Így hát fogtam magam és elugrottam fánkozni egyet Szombathelyre, útközben pedig megismerkedtem Zsuzsával is. 🙂

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely

23 hozzászólás

Köles Ákos

Jó kis videó volt! Nekem eszembe juttatta ez a szolgáltatás a Macskafogó rajzfilmet. Már vártam, hogy mikor mondja be a telefonos operátor, hogy: – András, ha szeretne plusz 200 km-es hatótávot kérem nyomja meg az 5-ös gombot… 😀

qubit

Nekem meg a Keresztapa film jutott az eszembe, amiben a consigliere, a Don tanácsdója volt. Robert Duvall játszotta a Tom Hagenként.
Persze diskurálni Zsuval szeretnék inkább, de ha asztalt kéne foglalnom valahol, Tom Hagen biztosan elintézné a legjobb asztalt az étterembe, és lehet fizetnem sem kellene 😀

iamthehorsewitnoname

pedig ez csak egy hétköznapi ügyfélszolgálat. rohadtul nem értem mire ez a nagy felhajtás…

qubit

Részemről csak a Concierge és a Consigliere hasonlósága volt a fő motívum, és, hogy a film jutott az eszembe róla.

Charles Borroneo

Ez egy ilyen mondvacsinált műsor volt. A kérdés az volt, le lehet-e jutni az autóval Szombathelyre? Nagyjából 15 perc alatt megvolt a válasz, hogy nem. De persze csak kellett már egy videót csinálni és emiatt jött a sebességcsökkentés és a többi. De innen nézve a te BMW-del is le lehetett volna menni, van az a sebesség, amivel sikerült volna.

W

Nemreg atgondoltam, hogy most mult el 4 eves a kocsim es valamit kezdenem kellene vele: (1.8 turbo benzin)
a., megtartom es varok meg az elektromosokra
b., odaadom baratnomnek, veszek valami elektromos hasznalt verdat ami sok km-t bir, legalabb “tanulom” a dolgot. 1 hetig volt nalam Zoe es bejott
c., eladom, es veszek valami jobb uj elektromost

Vegul ugy dontottem, meg varok olyan 2020-ig.
Megvarom, hogy kiepuljon a toltohalozat es letisztuljon a kep, kb. mennyit kell majd fizetnem a villany naftaert. (most sokan az “ingyen ebed”-ben biznak es probaljak az autojuk megterulesi mutatoit aszerint kalkulalni, ami szerintem nem egy tul jo megkozelites). En tisztan akarom latni, ahogy most a benzineseknel mennyibe fog kerulni egy km-em. Ezt most sajna nem lehet. Napelemekbol maximum 5-6kWh-t tudok meg felvagni a tetore, ez nem sokmindenre eleg ha napi 8 orat van idom tolteni.
Az autok nem mennek egyelore annyit, amennyit szeretnem es nem ugy ahogy szeretnem. Nem nagykepusegbol, de fog a tokom 100-zal docogni a kamionokkal versenyezve 300km-t kinkeservesen. Vagy 130-140 es akkor van 200km-em izzadtsagcsepoekkel a homlokomon a toltoig (ami vagy szabad vagy nem).
Szoval 140-es tempo, 500km.

Lehet addigra kijon egy Model3 S vagy valami ami tudja ezeket. Esetleg 20-30%-kal jobb akku technologia. Akkor jon el az idom. Sajna munkambol adodoan nem tehetem meg, hogy minden esetben ott dekkoljak valahol. Persze van amikor belefer es ugy tervezhetem az utamat, de van amikor nem.
Most eppen ki kell mennem Belgiumba 2x ebben a honapban, sztem Teslan kivul mas elektromossal bele sem mernek vagni a dologba…

Ja meg valami! Erdemes lenne csinalni egy Kekesteto turat is, mert az Alfoldon rohangalni lehet am, de ha Ausztriaba vagy Lengyelorszagba szolitjak az embert ahol vannak hegyek, nem tudom hogyan alakulnanak ezek a km-ek.

Köles Ákos

Osztom az álláspontod 2020-ig sok új elektromos autó jön ki! Lesznek olcsóbbak én arra várok. Nekem, egy minden körülmények közötti 300 km–es hatótáv elég lenne…

Köles Ákos

A jövő héten kezdődő Genowa motor show-n sok minden kiderül. Megtudhatjuk mi várható a következő években elektromos autó fronton.

Köles Ákos

fects

Ilyen elvárásokkal lehet picit többet kell várnod, mint 2020. Főleg ha az 500 km úgy kell, hogy 1-1 villámtöltés után (30-40 perc) tudjon ennyit és ne csak 100%-ra töltött akkuval. Ehhez olyan 150 kWh-s akkupakk kellene.

Balogh Balázs

Handrás szerint vacak pedig városi mászkálásra tökéletes: talán az egyetlen elérhető árú villanyautó aminek normális “autó” formája van és belül sem gagyi.

Tóth Helga

Szia! A társasház mit szól hozzá,hogy ott töltöd az autódat?

fects

A videó hangulatos volt, de a “teszt” része számomra egy picit kevés. Vagy ennyire nem változott semmi az autón a nagyobb akku és az ügyfélszolgálat menüponton kívül?

Kövér István

És lecseréled a kis piros méregzsákot erre az új színre?

Tóth Zoltán

Videóidban többször említetted, hogy az i3 hangos. Ez pontosan mit jelent? Mennyire hangos pl. a régi autóiddal összehasonlítva?