Jaguar I-PACE – Vezettem!

Egy teljesen elektromos SUV 480 Km ígért hatótávval, ami jól néz ki, jól is megy és nem Tesla? Nem, nem a Mercedes az Audi vagy a BMW csinálta meg, hanem a Jaguar, én pedig végre vezethettem az I-PACE-t nem is akárhol!

Ha az ember nagyon akar valamit, akkor általában beüt valami, amit nagyon nem szeretne. Például végre rászánod magad, hogy vegyél egy új kamerát, de sehol nincs készleten, hosszú hónapok után végre van egy szabadnapod és akkor egész nap esik az eső, vagy nagyon akarsz vezetni egy vadi új autót és akkor kétszer is törlik a járatot. Ha nem láttátok, érdemes megnézni a portugáliai Jaguar I-PACE útról készült kis Vlogomat, abban részletesen beszámoltam erről az egész elátkozott útról, az előző videóban.

Szerencsére csak az utazásunk volt elátkozva, az autó nem. Nagyon nem. Az angolok kitettek magukért, tökéletes szervezéssel és jobbnál jobb I-PACE vezetési lehetőségekkel leptek meg minket, hogy megmutassák az ő elektromos autójuk bizony mindennel elboldogul, amivel a benzines vagy dízel társaik. Kicsit a Teslának is odaszúrtak és elmondták, hogy az I-PACE nem csak 1 kört bír a versenypályán. Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Model S nem szereti a pályázást, a Model 3 már jobban bírja, annak csak a fékei kopnak el idő előtt.  Az I-PACE-en az aksi a villanymotor és a fékek is bírták, olyannyira, hogy a Totalcaros Márth Dávid rosszul is lett mellettem, félre is kellett állnunk. 🙂 Apropó ha már Totalcar, akkor érdemes meghallgatni Dávid véleményét is az autóról, a legutóbbi Égéstér podcastben ő is beszámolt az élményeiről, illetve Hamar Balázs írását is elolvashatjátok a Vezess.hu-n. Az én élményeim pedig a videóban. Íme:

A külsőről és a belsőről már készítettem videót korábban, ha esetleg lemaradtál róla, akkor klikk ide.

Hatalmas köszönet a Jaguárnak különösen Ibolyának, hogy ellenünk összeesküdött légitársaságok ellenére is kivittek minket, és persze nagy köszönet a Patreon támogatóimnak, akiknek köszönhetően jobb minőségben készülhetett el ez a videó, plusz külön köszönöm Charlie-nak a videós kiegészítőkért!

  • qubit

    Jó volt a videó és jó volt az autó is! Annak ellenére, hogy zongoralak ebben is volt 🙂

  • Zsiráf Zoli

    A saját töltőhálózat hiánya miatt második autónak tökéletes.
    Érdemes megvárni az elfogulatlan teszteket, hiszen én is csak szépeket mondanék róla, ha a PR ügynökség kivisz Portugáliába és pár napig tejben-vajban füröszt… 🙂

    • Gábor Korcsmáros

      HAndrás szerintem simán megmondaná, ha nem tetszene neki.

      • Zsiráf Zoli

        ugyan, akkor legközelebb nem hívnák tesztelni… 🙂

    • Ez elfogulatlan teszt volt, más sem fog mást mondani, mert baromi jó az autó.

      • Zsiráf Zoli

        Nem vitatom, hogy jó. Viszont -ha jól emlékszem- kérdés szinten sem merült fel a valós hatótávolság, a tölthetőség amik igencsak lényeges dolgok (voltak az eddigi tesztjeidben). Ezért gondolom úgy, hogy vásárlással/megrendeléssel érdemes megvárni a teljes teszteket.

        • Elmondtam a valos hatotavot, a toltest meg az elozo reszben.

  • Lehet választani. Ja hogy ez nem népautó??? Kár.

  • Bence

    Ebben nincs semmiféle önvezetés vagy hogyhogy nem volt róla szó?

  • W

    Tetszenek a tesztek, amiket csinálsz, örülnék ha tizede ilyen jókat tudnék csinálni.
    Viszont, hadd jegyezzek meg pár dolgot, ami engem ebben a videóban kifejezetten zavart:
    – lehet én értettem félre, de úgy jött le a videóból, hogy fú milyen gyors, fú milyen erős, hogy gyorsul stb.
    szerintem ez az autó márcsak kinézete szerint sem erről szól (szerintem)
    – a Tesla tesztnél is attól karmoltam magam kockásra, hogy hát ez úgy megy, meg gyorsul mint az állat

    ezeknek szerintem Tesla modellek és ez az I-PACE az a marha nagy előnyük, hogy végre NAGY autók, NAGY hatótávval

    – emellett a Tesla fapados belseje mellett ez végre igazi autónak kinéző autó belseje van, nem fapad + műanyag

    Igen elmentetek csapatni a versenypályára, terepeztetek, ezzel az autó sokoldalúságát hangsúlyozták volna (ha nem kellett volna átülni egy másikba).

    Ezt az autót simán megvenném, de a döntésemben a gyorsulás, a versenypálya-képesség 0%-ot jelentene az biztos!
    Ilyen hangulatú “sebességimádó” hozzáállást személy szerint akkor várnék el mint olvasó/néző, ha abba a Formula-E autóba beengedtek volna… az szól erről. Ez az I-PACE szerintem nem.

    • Gipsz Jakab

      Nemcsak a sebességimádóknak üzen a Jaguar ezekkel a teszteknek. A versenypálya és a terepezés azért fontos részlet, mert ezekkel prezentálja, hogy jó a hőmenedzsment, és a teljesítményt kitartóan is ki lehet facsarni az autójából. Ez ugyebár olyan, nem épp teljesítményre kihegyezett autóknál is probléma, mint a Leaf, ami a hosszabb autópályás menetektől túlmelegszik, és nem lehet max. teljesítménnyel tölteni.

      • Zsiráf Zoli

        …vagy nem véletlenül kellett átülniük az újságíróknak másik autóba… 🙂

  • mdee

    Fergeteges! 400 lóerős, 2,1 tonnás villanysuv. Értelme annyi, mint egy X6 M50d-nek, csak az legalább egy őszintén ízléstelen suttyó autó, ez meg még azt is hazudja magáról, hogy környezettudatos. Cserébe Debrecenből nem jutsz le vele a Balcsira.

    • Aki ilyen autot vesz, az nem megy Debrecenbol a Balatonra, repulovel megy a Maldiv szigetekre, a repter meg Pesten van, odaig siman elmesz vele. 😉

    • qubit

      Nyugi, nem népautónak szánta ezt a Jaguar. A célközönség pedig kb. akkora, mint az X6 M50d-é, csak nem ugyanbból az a halmazból merítenek. Angliában van pár kastély országszerte, abban biztos lehetsz, hogy minden másodikban lesz ilyen a Bentley vagy a Rolls mellé.

    • vzsolt

      Nem értem ezt a fajta hozzáállást. Akinek van ennyi pénze egy autóra, miért ne állhatna meg egy (ingyenes) töltésnyi időre egy Debrecen – Balaton távon? Nem mindenki rohan ész nélkül, főleg ha a gondolkodása is e-autós.

  • szebe

    Amellett hogy király lett a videó, pacsi a Pretty Woman idézetért =D

  • Fibonacci Spiral13

    gratula zsenialis video volt! elkezdtunk gyujteni egy ilyenre 😉

  • Molnár István

    A magyarországi töltőhálózatokról itt az elérhetőség: https://map.openchargemap.io