VW e-up – kicsi a bors de drága

Milyen az ideális városi autó? Kicsi, agilis, könnyű vele parkolni és keveset eszik. Az elektromos Volkswagen e-up pontosan ezt tudja, csak egy komoly probléma van vele…

Régóta húzom ezt a tesztet, már egy éve halogatom. Ennek több oka is volt. Egyrészt mindig volt valami fontosabb, másrészt úgy gondoltam, hogy az e-up-ot bárki könnyen kipróbálhatja, ha egy kicsit is érdekli az autó. Ugyebár a MOL Limót és a Greengót is bérelhetünk, ha szeretnénk elektromos up kormánya mögött felfedezni az elektromos autózás szépségeit. Szóval régóta húztam, aztán amikor az Audi R8-at visszavittem, elhoztam egy e-up-ot. Tesztelnem nem is kellett – csak a vágóképek miatt kellett az autó–, hiszen én is sokszor használtam MOL Limós e-up-ot nyáron. Hogy megvenném-e? Sajnos nem.

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél például linket a nevedre, írj nekem üzenetet Patreonon!)

  • realitivitásgyakorlat

    Hátööö. Ez nagyon erőltetett lett. Az a benzin fikázás inkább röhejes mint hiteles, akinek városban nem mindegy 3.2 vagy az 5.7 a 0-50 tartományban az üljön trolira.

    Klassz dolog az elektromos autó, biztosan ez a jövő, de ez a videó nem rakott le egy követ (se) az odavezető úton.

    • bounty

      Tényleg elképesztően drasztikus a különbség vezetési élményben az elektromos javára. Nyilván az ár tekintetében más színezetet kap, de ezt elég alaposan ki is hangsúlyozza a videóban. Amikor először ültem benzines MOL limoban, alig akartam elhinni, hogyan lehet ennyire szar a másikhoz képest.

  • realitivitásgyakorlat

    Nem, szerintem sem jobb a benzines, mindent összevetve. Ne légy gyerekes, nem kellenek ezek a durca válaszok.

    Nem azt írtam, hogy jobb a benzines, hanem, hogy nagyon kilóg a lóláb a fikázásban. Értem én, hogy a benzinesnek hangja van, neked meg kidagadnak az erek a nyakadon, miközben próbálsz benzinautó lenni, de nem. Ennél te már sokkal tárgyilagosabb és profibb tudsz lenni.

    Erre próbáltam meg felhívni a figyelmedet. Remélem olyanoktól is elfogadod a kritikát, akik nem patreonálnak 🙂

    • Ja, lehet teljesen unott fejjel is videokat csinalni, csak azon bealszanak az emberek es nem fogjak nezni. Az a reakcio teljesen oszinte es spontan volt, ha akartam volna, akkor kivaghattam volna a videobol.

    • Valentin

      Szerintem meg nem volt túlzó, égy érdekes és őszinte. Valaki így fejezi ki az érzelmeit, valaki meg nagyon visszafogott, de az nekem pl. halál unalmas, ezért meg se nézem. Az emberek különbözőek, és neked ez már sok, de nekem pl. nem. Ennyi.

      • W

        Szerintem @relativitasgyakorlat arra probalt ravilagitani, hogy egy varosi kisautonal kb. senkit nem erdekel, mennyi ido alatt eri el az 50-et, nehany verpistiket kiveve, amikor a F1 futam kozvetitesenek vege van es kiszabadulnak kozutra. Ezzel en is egyetertek, egy elektromos autonal legkevesbe erdekel a menetdinamika, foleg varosban. Ennyi erovel elkezdhetnenek benzines/dizel forumokon azon vinnyogva rohogni, az E-Golf meg a Nissan Leaf hogyan gyorsul 120-rol 150-re (kb. sehogy), de egy S6-os Audi meg aztan ugy mintha zsinoron huznak es agyba-fobe veri a ket elektromost. Azt mar csak halkan jegyzem meg, hogy eleg sokat utazom, nekem pl. fontosabb a 120-rol 150-re gyorsitas egy autopalyas kamionelozesnel, es total lesz@rom a 0-50 gyorsulasokat.
        Andras a legtobb videojaban kidomboritja ezt az igy huz ugy huz dolgot, szerintem lassan ezt el lehetne engedni. Jol huznak az elektromosok, megertettuk. Az meg az E-Up gyengesege, ha mas pozitivumot nem lehet nala felsorolni, csak azt ha jol huz varosban.

        • Hat nem tudom. Azert en pl szeretnek az alsorakparton nem halalfelelemmel felgyorsitani, hogy beferjek.

  • gyttech

    Azért tudsz néha butaságokat mondani te is. Milyen őskövület? Az up-ban a VW egyik legújabb benzinmotorja van, ami egyébként a kedvencem a benzinmotorok közül, mert elképesztően takarékos és egyszerű konstrukció, ezt pont neked kellene tudni értékelni. A robotváltó meg mindig, mindenhol ilyen, cserébe az is takarékos, egyszerű és olcsó. Az általad próbált verzióval simán lehet verni fogyasztásban a plug-in hibrideket, ami azért nem mindegy. Amíg nem volt pénzem elektromos autóra (amivel most járok), addig egy ilyen up-pal közlekedtem, 3,5-4 liter benzinnel 100 kilométerenként.

    • Valentin

      Ahhoz, hogy 3,5-4 literrel eljárj ezzel az autóval, bizony nagyon finoman kell vezetned, egy plugin-hibridnél meg mehetsz normálisan ugyan ehhez a fogyasztáshoz, arról már nem is beszélve, hogy a létező plugin-hibrid autók 1 vagy 2 kategóriával nagyobbak!

      • gyttech

        Ez így igaz, ahogy leírtad. Én három millióért vettem újonnan, full extrásan és finoman közlekedtem vele. Az éves szervizért pedig márkaszervizben(!), olajjal együtt 8 ezer Forintot fizettem. A plug-in hibridért adtam volna 10 milliót és fizettem volna tízszer annyit az éves szervizért. Mivel nem végtelenek az anyagi lehetőségeim, ezt a kompromisszumot választottam. De most nem is ez volt a lényeg, hanem, hogy egy pici, könnyű, modern, szívó benzines motor, ami talán a legtakarékosabb az összes közül, amit ma gyártanak, semmiképpen sem őskövület. Külön jópofa, hogy a kevés veszteség ellenére azonnal fűtött télen a kipufogó gáz visszavezetés miatt, ráadásul háromhengeres létére nem kellett bele kiegyensúlyozó tengely. Majdnem olyan egyszerű és kevés hibaforrással rendelkező motor, mint a villany. Annak pedig, akit zavar, hogy cserébe lassú, ott van belőle a turbós változat. Ez utóbbi tények miatt kifogásoltam handrás indokolatlan kirohanását a cucc ellen, hiszen sokkal jobb hely lenne a bolygó, ha minden nem elektromos autót valami ilyesmi hajtana, mert a környezet kímélete mellett kevesebben is halnának meg 😀

        • Egyszer majd ülj bele egy Limóba és nézd meg mennyi a fogyasztása ha úgy használják ahogy általában az emberek használnak egy autót. 8-9 liter… De egyébként még a 3-4 liter is pont 3-szor 4-szer nagyobb fogyastás, mint az elektromos autók átszámolt fogyasztása, és persze mindezt a városban pöfögi ki. A 10 milliós autó meg az UP nem egy kategória.

          • gyttech

            Okos ember vagy, mégis úgy érzem magam, mintha egy trollal vitatkoznék. Nem az elektromos autóhoz kell hasonlítani a fogyasztását, hanem a többi benzineséhez. Spritmonitoron 900 autó átlaga alapján 5,4 a valós, hétköznapi fogyasztása benzinből, de van aki 3 alatt eljár vele. Ráadásul kifejezetten könnyű, fordulékony, virgonc, kellemes kis kocsi, nyoma sincs annak, amiről te beszélsz (Lehet, hogy a Limókban a gyengébb, 60 lóerős lenne? Nekem az “erősebb”, 75 lovas volt). Leírtam, hogy nekem is elektromos autóm van, így továbbra sem értem, miért erőlteted ezt a szálat, de amíg nem volt, kiválóan megfelelt az up!. Leszarom a kategóriákat, elvisz A-ból B-be, ahogy téged is a kis szar i3, pedig annyiért biztos vehetnél két kategóriával nagyobb autót, mégis butaság lenne ezt a fejedhez vágni, hiszen neked (is) elegendő ez a méret. A lényeg fölött pedig továbbra is elsiklasz, nem őskövület a motor, maximum egy bizonyos embercsoport igényeit nem elégíti ki, miközben pl. nekem és sok olyan arcnak, aki nem száguldozni akar, kiválóan megfelel.
            Egyébként pedig, ha ennyire nem tetszett az up!-ban, képzeld el, milyen lehet a polo-ban és a fabia-ban, de szerintem lassan a golf-ba is beszivárog 😀

            • Fluffington

              Nem értem miert csodalkoztok mindig is ez volt amit o csinal az a szent es serthetetlen es minden mas szar. Applenel nem ez volt? De.. miota otthagyta őket azota megy a szarozas oda is. Mondvacsinalt indokkal eljott hogy tul draga meg már nem csak egy igazi iphone van mikozben ezért már 2014ben is boven otthagyhatta volna.. most az elektromos auto a szent, de azért elotte jo volt hogy egy V8as oskovulet jaguarban bamultak a csajok.. bmwbol sem eppen mindig a legkevesbe szennyezo 318i volt neki ha jól emlekszem.. de nagyot valtozott a vilag azota.. szivugye lett a varosi emberek tudejenek apolasa es ez vezerli őt nem pedig a hatalmas uzleti lehetoseg, az ingyen cuccok es az idiotakbol allo patronautak lehuzasa. Szerintem nagyon jo dolog hogy ekkorat fordult a korabban csak benzintemeto autot vasarlo handras fejben es már csak a levego tisztantartasa a celja a hatalmas profit helyett. Ugyhogy respect

        • Valentin

          Gytecch, nagyon tetszett amit leírtál, úgy istenigazából!!!
          Én nagyon hasonlóan gondolkozom, és így már abszolút értem, amit Handrásnak írtál! Teljesen védhető az álláspontod, s igen, bárcsak a többség így gondolkozna, hogy kis autó, korszerű, kis motor, finom vezetés, kis fogyasztás.
          Nagyon tisztellek ezért, s azt kívánom, hogy egyre több ember értse meg és tegye magáévá ezt a felfogást, mert ez valóban előre visz, minden szempontból!
          Üdv: Valentin

          • gyttech

            Nagyon kedves vagy, köszönöm szépen 🙂

    • Az. Dugattyuk mozognak, eg a benya, fogaskerekek erolkodnek, aztan nem megy.

      • gyttech

        Valamit valamiért 🙂

        • gyttech

          Egyébként azóta volt még egy nagyobb, szintén robotváltós autóm és remekül meg lehet tanulni vezetni, szerintem az általad leírt jelenséget főleg az okozta, hogy nyomtad neki a robotváltóval, amit nem szabad. Egy idő után magadtól érzed, hogy mikor kell egy másodpercre elvenni a gázt, és akkor olyan szépen, gördülékenyen vált, mint a bolygóműves. Sietni mondjuk tényleg nem érdemes vele, de azért azt is ki lehet bírni. Amikor utoljára vezettem Quattroporte-t, még abban is robot váltó volt 🙂

  • qubit

    Azt azért vegyük figyelembe, hogy két benzinessel el tud menni a család egyik tagja dolgozni a munkahelyére a másik meg a rokonokhoz vidékre. Ezt egy elektromossal nem tudod megcsinálni. 🙂 Igazából itt két autót kell egyhez hasonlítani kb., akkor lesz hiteles. Mert árban az egyik kb duplája a másiknak. A többi szubjektív dologban, meg kár vitatkozni, mert mindenkinek igaza van a saját szemszögéből nézve.

  • VincentV

    András: help me please 🙂 Hetek óta pörgök az alábbi kérdésen, és a neten fellelhető infók alapján nem igazán kerültem közelebb a döntéshez. Szóval: pár hónap múlva gyökeres életmódváltást fogok eszközölni, belvárosi kis lakásból kiköltöznék a zöldbe. Az “új” helyről napi 70-80km-et (oda-vissza összesen) fogok ingázni, amiben van kb. 20km-nyi 90km/h-s főút, a többi város (Bp.). Ehhez szeretnék egy elektromos autót, a kiszemelt példány pedig egy 2015-ös I3 lenne, még a kisebb akkupakkall. Felállítottam néhány “worst case” szabályt, aminél valószínűleg jobb lesz a helyzet, de ezekhez ragaszkodnék, csak hogy ne érjen meglepetés: 1. – tudjon minimum 100-110km-et télen a fenti használati mód mellett, 2. – csak otthon töltenék éjszaka, 3. – REX-et nem akarok. Bevállalható ez egy 3 éves 22kWh-s I3-al, vagy felejtsem el az egészet? Otthon az autóhoz egyébként lenne 1 éven belül napelemes töltés, illetve a jelenlegi benzines autómat megtartanám az egyéb útvonalakhoz. Tudom, tudom, használtban ott a Zoe és a Leaf is mint alternatíva, de egyszerűen nem tetszenek, és ha a 3-4 éves I3 kiszolgálná a fenti igényeket, akkor annyira nem érdekelne az sem, ha kevésbé racionális választás. Persze a kérdés nem csak Handrásnak szól, ha valakinek van tapasztalat 3-4 éves BMW I3-akkal, akkor jöhet az infó (milyen használati mód mellett mennyit romlott az akku ennyi idő alatt, tud e nagy hidegben ~100km-et városban, stb..). Előre is köszönöm!

    • Sztem nem tud -10-ben 100 km-t. 17-18 netto kiveheto kWh van az aksiban, az eleg hatareset.

      • VincentV

        Pff.., köszönöm, akkor lehet, hogy marad a béka 🙁 Mert gondolom a feltételrendszert pont lefednél a 2016-os 30kWh-s Leaf nagyságrendileg ugyanennyi pénzért. Vagy gyűjtök még a 33kWh-s I3-ra, de azt a pénzt napelembe szerettem volna tolni. Sehogy se jó 🙂

        • A leaf se biztos. Mert azoknak meg kopik az aksija, van ami mar csak 80 szazalekos