A villanyautó szar! Ja várj… Itt az új Tesla

Azért nagy csirkefogó ez az Elon Musk. Várjuk a Tesla kamiont, közben meg bemutat egy sportkocsit, ami letépi majd a fejünket. Szó szerint.

Az új Tesla Roadster 2020-tól lesz kapható, 1000 kilométeres hatótávval és most kapaszkodj meg:

1,9 másodperc alatt lesz százon. Igen jól olvastad: 0-100-ra 1,9 másodperc alatt gyorsul majd. 4,2 alatt pedig 160-ra. Elöl egy, hátul két darab motor dolgozik, összesen 10 000 Nm nyomatékkal. Nem elírás, 10K Nm.

0-100 1,9 sec

Sok minden mást nem is nagyon tudtunk meg, ezen kívül csak annyit árultak el Tesláék, hogy 4 személyes lesz, 200 kWh-s akkupakkot kap, végsebessége pedig 400 km/h felett lesz majd. Az 1000 km hatótávot még értem is ekkora aksicsomaggal, csak azt nem értem, hogy hova fog ez elférni.

Ja és az ára is kiderült… Picikét húzós lesz. A Founder Seriesből 1000 darab készül majd és 250 000 dollár befizetésével lehet lefoglalózni majd. A normál változat 200 000 dodóba kerül majd. Nem olcsó, de szupersportkocsi mércével mérve nem is annyira vészes ez az ár. Az 1,9-es gyorsulás pedig olyan fegyvertény, amiért sokan simán kipengetik majd ezt az összeget. Azért azt nem rossz elmondani, hogy áll a garázsodba valami, ami odaveri a Bugatti Veyront. Meg bármit…

Így néz ki mindez a gyakorlatban:

PS: Kész a Teslákat merítős videóm, vasárnap láthatjátok, és teljesen véletlenül pont ma indulok Nyíregyházára, ahonnan több Teslával fogjuk átszelni a fél országot. Ha többet nem írok ide, akkor kinyírt az Autopilóta. 🙂

 

  • Vogon

    ” Azért azt nem rossz elmondani, hogy áll a garázsodba valami, ami odaveri a Bugatti Veyront. Meg bármit…”

    jaja, pont az ilyen elmondás miatt van Jaguárod … ja várj nincs mert nem éri meg azt a pénzt hogy az ember elmondja elvileg mit tud… Az az ilyen Version féléknek szempont csak

    • Molnár Rack László

      Azért egy Veyront elverni elég kevés autót tud! Hogy konkrét legyek egy sem! 🙂 És bizony a Veyron a VW büszkesége.

      • metrum

        Teljesen felesleges összehasonlítani a villanymotort a belsőégésűvel, nem egy ligában játszanak. Első már nulla fordulatnál is maximális nyomatékot ad le.

        • Ion Vers

          ez rohadtul szamit egy olyan vilagban , ahol a kamerak egybol lefotoznak ahogy 10 km/oraval tulleped a 40-et a zotyogos uton, es kuldik az 50 ezres csekket

          amugy meg amerikai autorol beszelunk, az nem egyenlo a nemet minoseggel,
          ez a tesla is ilyen hype alapu cucc, nem veletlen hogy handras bmw-t vett, mert nem ment el az esze 🙂

          • Szabó Gábor

            német minőség :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

          • György

            minőség? Elég érdekesen írod a szervízköltséget 😀

      • Kiss József Bence

        Azért erre ne vegyél mérget. Házon belül például ott a Chiron. A dánoknak is van egy-két Koenigsegg a polcon, ami odabasz. Meg már itt ez a trolibusz is. Lassan idéje ápdételni az autóskártyádat!

        • Molnár Rack László

          Tisztelt József, Szakértő Úr!

          Térjünk erre vissza kicsit később. Ha ki jön a Tesla Roadster II. Nem lennék meglepve ha 450-el is pirítana, akkor pedig a Chiron-nak is reszeltek! Simán benne van.

          Szép estét!

      • Gótzy Márton

        Koenigsegg 🙂

  • Molnár Rack László

    10.000 Nm nyomaték! 🙂 Nem rossz! 🙂

  • Bence

    Fogja tudni tartani ezeket a rekord számokat amíg mejelenik? Csak fejlődik más gyártó is 2 év alatt 😀

    • Valentin

      Eddig is már hány Tesla verőt jelentettek be, emlkékszem, aztán egyik sincs sehol. Sem az utcán, sem a valós adatokban.
      Így lesz ez a Tesla Roadsterrel is.

  • Valentin

    Annyira örülök Muskék új elektromos kamionjának! Végre egy kamion amilyennek egy kamionnak lennie kell!
    Egy ember/személy, Elon Musk kellett a Földön ahhoz, hogy a közlekedést a helyes irányba terelje.
    Az elektromos közlekedés meghonosítására és elterjesztésére képtelen volt bármely ország, kormány, hatalom, az EU vagy az USA (sőt visszafogták azt az olajlobbi és az autók utólagos szerviz díjainak hatalmas biznisze miatt) egy ember kellett hozzá…

    • glrd

      Igen, az a kamion is elég király lett, pár mondatot megérdemelt volna Handrás 🙂

    • Blissful

      Drukkolok neki, de az elektromos autózás nincsen elterjedve, a hype ellenére sem. Majd 10-15 év múlva talán.

      • Valentin

        Köszi, hogy drukkolsz.
        Most terjed, rendben van ez így.
        Jövőre már itthon is brutális lesz a növekedés, meglátod!
        Nekem már most se telik el úgy napom, hogy ne látnék min. 3-4 elektromos autót az utakon.

        • Blissful

          Ha a klasszikus autógyártók is belehúznak, akkor tényleg felgyorsul a növekedés.
          Utólag a Tesla lesz majd az, ami elindította ezt a dolgot újra, de a nagy autógyárak le fogják nyomni a semmibe.
          Mondjuk nekem aztán tök mindegy, a lényeg, hogy jó legyen a technika. Bár egy erős japán jelenlétnek biztosan örülnék.

    • Pál Vilmos Báthori

      Az elektromos autók elterjedéséhez erőművek és elektromos hálózat kell.
      Mert a mostani rendszer nem lenne képes az elektromos járműveket tölteni, ha csak azok lennének. Ez nem környezetvédelem, hanem hipszterjupoyhobby.

      • Az alapfelvetes hibas, miszerint holnaptol csak elektromos autok lennenek… btw: az elmu szerint hazankban 1 millio elektromos autot most is elbirna a jelenlegi halozat.

  • Lenny

    Fasza, de előbb legyen képes legyártani azt a mennyiséget az eddigi autóikból amire megrendelés van…

    • Dávid Bari

      akkor 2 perc alatt csődbe menne: a nagy pénz a demo autók előtti feszengésben van.

  • Valentin

    Handrás, úgy fog elférni, hogy új fejlesztésű akkukat fognak használni aminek nagyobb a kWh/kg és kWh/térfogat aránya.
    Itt sem állt meg a fejlődés.
    Már a Tesla S 100D-nél is újabb fejlesztésű akksi cellákat használtak, a Roadsterben meg még ennél is újabb és jobb lesz.

  • Fakem28

    10K Nm aha persze, mesélj még kérlek! Az 1K is elég lett volna behazudni.

    • vargatom

      Ezt nem a belsőégésű motoroknál általában megadott forgatónyomaték értékkel kell összehasonlítani.

      • Fakem28

        Nem is hasonlítottam semmit semmihez. A Nm(Newton I. II. és III. törvényei írnak le a legjobban, a a tehetetlenség törvénye, a dinamika alaptörvénye, a hatás-ellenhatás törvénye.) az Nm mindenhol és mindenben. Nincs külön benzines, diesel és villany Nm csak A Nm. Egy jobb fajta mai kamion 13-14 literes diesel motorja kb. 2600Nm-t tud előállítani. 3 pöcsköszörű villanymotor hogy a viharban adna le 10.000Nm?

        • vargatom

          Arra gondolok, hogy valószínűleg nem ugyanott mérik (tehát nem főtengelyen) és így nem összehasonlítható a két érték.
          Legalábbis ami angol nyelvű hírt olvastam, ott “wheel torque” szerepelt és szó se volt a motor(ok) teljesítményadatairól.

    • A Model S keréken mérve 1260 Nm, itt a három motor egyenként simán tudhat 3000 körül. Nyilván nem poénból mondták el ezt a prezentáción.

      • Fakem28

        Azért még nem létező terméknél mindenki mondhat amit akar 🙂
        A másik gondom az, hogy a Model S is csak rövid ideig képes produkálni azt a teljesítményt ami nem rossz érték de csak katalógus adatnak jó. A totalcar-osok akartak menni a Model S-el egy jó mért kört a Hungaroringen és a 6. kanyartól nem volt erő a kocsiban. Akkor mire is jó a számháború? Ne 10K Nm legyen, hanem normálisan használható 7-800 km hatótáv( akár német autópályán klímával/fűtéssel 160-170km/h-val) és mindenki boldog lesz.A villanyautóknál jelöljék meg inkább a folyamatosan rendelkezésre álló adatokat és zárójelbe írják oda, hogy rövid ideig ezt is tudja. Mindenki mindenkit át akar verni, erről szól a XXI. század. Lehet kicsit kekecnek tűnök de nem ma kezdtem az autós szakmát és a vezetést. Szeretem a gyors kocsikat, az erős kocsikat de elismerem a Teslát és Elon Muskot is. Több ilyen ember kellene a világba és sokkal jobb hely lenne a föld. Szeretnék én is szívesen Teslával közlekedni de sajnos még nem tart ott a világ.

        • Egyrészt létezik lehet vele menni. Másrészt én nem tudom a Totalcar mit csinált, de én fél napot gyorsulgattam Teslával és nem megy el abból az erő.

          • Fakem28

            http://totalcar.hu/tv/2017/11/16/tctvs11ep02_teslaval_a_magyar_time_attack_bajnoksagon/
            Tényleg nem ellentábor akarok lenni. Cimborám most készül Teslát venni Norvégiában és be vagyok teljesen sózva, hogy fogjuk haza hozni onnét lábon 🙂 Sajnos nem vagyok vlogger pedig biztos jó videót lehetne csinálni a túráról.
            A Te munkásságodat is kimondottan szeretem és csak így tovább! Én a 10.000Nm-en akadtam fent mert még hozzá mérhetőt sem találok a neten.

            • Igen láttam a Totalcart, nem tudom miért húzzák le folyton a Teslát. Van egy halom rendezvény ahol egész éjjel gyorsulnak Teslákkal és simán bírják. Pl a Roadsterrel is most egész éjjel gyorsulgattak.

            • Fakem28

              Csináljunk egy ellen videót nekik 😉

            • Rorschach

              A cikkben írják: “Nem az akksik vagy a motorok miatt, hanem fura módon a fékek miatt: olyan súlyos tempót szed fel az egyenesekben, hogy pár féktávtól olyan meleg lesz a fék, hogy az elektronika életvédelmi okokból elveszi a teljesítményt. Azaz nem az áram fogy el, hanem a gyorsulást és a tempót korlátozza az autó, hogy ne lehessen baj.”

            • Gábor Lénárt

              Egyik videóban mondták, hogy a Roadster 2-ben ugyanazok a brembo által gyártott féktárcsák vannak mint amik a LaFerrariban vannak 🙂

            • Zsiráf Zoli

              autóvonat.

        • Márton Szigeti

          “Azért még nem létező terméknél mindenki mondhat amit akar :)”

          Létező termékről van szó. Először meg azt írod, hogy kamu a 10K Nm, aztán amikor mondják, hogy nem, akkor meg már “minek bele annyi”. Vicces.

  • Dávid Bari

    csak én érzem azt, hogy a derék Élon kurvára nem akar autót gyártani? Imád bedobni 1000 KM-s hatótávot, meg nikkelezett MacKamion Pro-t. Majd ha 2 percenként tud egy model3-at kisfosni magából a gyára, meg 2 hónapra szállít bármit, akkor elhiszem. Addig pózolás, renderelt videók, veszteség, meg árfolyam manipuláció van. És mért érzem azt, hogy a közönség a keynote-on nem éppen kamionos forma fazonokból állt…

  • csab2

    Hol fér el ebben még két személy? 2 csecsemő esetleg. Amúgy nagyon durva a cucc!

  • Bence
  • Vas Roland

    András. Én szeretem a Teslát, és Musk tényleg példakép lehet bárkinek.
    A többi szám stimmel. 10.000 Nm-t előállítanak ipari villanymotorokból. A méret most lényegtelen.
    A baj azzal van, hogy Nem lehet levinni az aszfaltra, mert egyszerűen elpörög a kerék A leszorítóerő egyrészt a légellenállási tényezőből és a tömegből fakad.
    A többi autógyártó sem lemaradott, a legtöbb hyper-supercart Pirelli P-Zero gumival szerelik.
    Emiatt autómérnökként ki merem állítani, hogy nem fog 10.000 Nm-rel gyorsítani. Nagyon gyorsan fog, elismerésem, de egy nagyságrenddel kisebb számmal.

    • István

      egy hátsókerék hajtású Forma 1-es autó ugyanennyi alatt gyorsul 0-100-ra. 4 helyett két kerék hajtott és villany helyett belsőégésű. Állítás helyett inkább csak feltételezz vagy nézz körbe először a világban a nagy szavak előtt…

      • szebe

        Azt ugye tudod, hogy a nyers gyorsulásni adatoknál kedvezőbb az RWD, mint a 4WD?
        (Nem véletlen, hogy az LMP1 is csak bizonyos sebesség felett kapcsolja az első tengelyre a hibrid hajtást.)

  • Redbullka

    Rimac concept one összehasonlításra kíváncsi lennék! 🙂

  • Dávid Bari
    • papahuacoatl

      Nagyon jó elemzés. Nekem is ez az érzésem: képtelenek elég autót gyártani, képtelenek tartani a határidőket és folyamatosan veszteségesek. Míg ez utóbbi egy ideig tolerálható, de közben nevetségesen kevés autót gyártanak. Ezek a bombasztikus bejelentések csak arra jók, hogy elfedjék, mennyire késik a Model 3, és hogy a befektetők ne ijedjenek meg. Musk egy szélhámos. Ki a faszt érdekel egy újabb, messzeségbe mutató határidő??? 2020??? Tisztára, mint a szamár (befektetők), amit a hátára kötött, elé lógó répa után ballag (aktuális majd valamikor elkészülő/nyereségessé váló projekt). A Teslának tömegtermékre van szüksége, (Model 3) hogy ún. proftot termeljen, de ha ez nem jön össze, lehúzhatja a rolót.

      Barkácsbiznisz: kínos negyedévet zárt a Tesla

      http://magyarnarancs.hu/masvalaki_problemaja/barkacsbiznisz-kinos-negyedevet-zart-a-tesla-107414

  • Attila Magyar

    Szép nagy nyomaték. Ezzel aztán lehet majd utánfutózni.