Végre! Itt a BMW i8 Roadster

Mi lehet jobb, mint egy BMW i8? Egy kabrió i8! Végre bemutatkozott a kabrió BMW i8 és hát nem lett csúnya. Mutatom!

A Roadster i8 a frissített kupéval együtt mutatkozott be. Az általam is tesztelt első modellhez képest, 12 lóerővel nőtt a teljesítmény, 374 LE-re. Az elektromos hatótáv is jobb lett, az eddigi 30 helyett, most már 50 kilométert tehetünk meg tisztán elektromos módban.

A Roadster 60 kilóval nehezebb lett a merevítések miatt, viszont a tető 3D nyomtatással készül és Z alakban csukódik be vertikálisan az ülések mögé. Csak, mert így menőbb. 0-100-ra 4,4 sec alatt gyorsul a coupe, a Roadster 4,6 alatt van százon. Végsebesség, 250-re van limitálva.

Ha többet szeretnél tudni az i8-ról, akkor nézd meg a videómat.

Most pedig jöjjenek a fotók a Roadsterről, szerintem iszonyat jól néz ki, főleg hátulról! Tavasszal remélem ezt is tesztelhetem majd.

  • BMWfan

    Az áráról van valami infó?:)

  • Myxomatosis

    “viszont a tető 3D nyomtatással készül”
    És ez miért jó? Lassabb gyártási idő?

    • Alex

      Mert igy menobb

    • Valentin

      Mert olyan struktúrát tudnak kialakítani az tető belsejében (pl.méhsejt rács szerkezet), amilyet akarnak, így lényegesen nagyobb szilárdság érhető el kisebb súly mellett, s így az autó súlypontja még lejjebb kerülhet.

      • Myxomatosis

        Tizstában vagyok a 3d nyomtatas lehetőségeivel, én is ezzel foglalkozom.
        A lényeg az lett volna hogy mi értelme sorozat gyártásban 3d nyomtatást alkalmazni, egyáltalán nem mondhato hatékonynak, és ha csak nincs valami húzós indok (amit nem tudunk) akkor 99%-ban meg lehet oldani máshogy, rendes sorozatgyártáshoz való módszerekkel, gyorsabban, olcsóbban, esetleg még jobb minőségben is.

  • Márton Szigeti

    “Az elektromos hatótáv is jobb lett, az eddigi 30 helyett, most már 50 kilométert tehetünk meg tisztán elektromos módban.”

    WOW, mesélj még.. remélem azért ezzel is meg lehet kapni a zöld rendszámot, mint a 600 lóerős benzintemető BMW-vel, amibe építettek egy elektromotort, 200 méteres hatótávval 🙂

    • Karnage

      Mostanra szerintem mindenkinek egyértelmű hogy az átmeneti időszakban ezekkel lesznek tele az utak. No nem a 30millába kerülő i8-assal, de az olyan plug-in hibridekkel, amik azért pár km-t elektromos üzemben is meg tudnak menni.

      Mert nyilván nem fog mindenki a következő 5-10 évben tisztán elektromos kocsikra váltani. Ugyanakkor valamilyen szinten el kell kezdeni a “reformációt”. Erről szólnek a most beharangozott és reklámozott “tetszőleges Nyugat-Európai nagyvárosba 2000-akárhánytól tisztán robbanómotoros járművel nem lehet majd behajtani” tervezetek is. Nyilván a döntéshozók is tudják, hogy irreális azt gondolni hogy itt pár év alatt majd teljesen kihullanak a robbanómotors járművek. Nyilván nem. De azért próbálnak mindenkit Ny-Európában noszogatni, hogy ha a következő években új autóban gondolkozol, akkor azért fontold meg a hibrideket is. Aztán mire mindenkinek lesz hibridje Európában talán tart majd ott a full elektromos kategória is, hogy lehet arra váltania mindnekinek.

      Szóval nincs azzal baj, hogy pár km-t tudnak menni tisztán elektromosan is. Legalább ha ésszerűen használják, akkor a nagyvárosok légszennyezettsége javulhat majd valamit (más kérdés, hogy ha ésszerűen akarod használni a hibrided, akkor minek veszel i8-at 😀 ).

      Azzal viszont én sem értek egyet, hogy ezekre az egyértelműen luxus kategóriás hibridekre miért jár ugyanúgy az összes kedvezmény. kb. 10-15M felett sávosan el kéne venni az összes kedvezményt. Az az a kategória ahol már egyértelműen nem a környezettudatosságról szól a hibrid rendszer, hanem az ingyen parkolásról.