Tesla Model S hosszútávú tapasztalatok

2500 kilométert raktam bele egy Tesla Model S-be. Nyúztam városban, országúton és autópályán is. Jó sok tapasztalat összegyűlt, ezeket szedtem össze egy videóba.

Sokszor vezettem már Teslákat, de egy pár órás vezetés videózás közben, nem ugyanaz, mint napi szinten használni egyet. Teljesen más pár óra alatt benyomásokat szerezni egy autóról, mint amikor több hete van az embernek összenőni egy négykerekűvel. Mivel majdnem három hétig nálam volt egy Model S, elég jól sikerült megismernem a Model 3 nagytesóját. Íme a tapasztalatok, amik összegyűltek.

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.huBarna Ervin, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Jojart Ernő, Mester Gábor, StreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Dévényi Gábor, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László, Bogdán Gergő, Polonkai Norbert, Kőhalmi Péter, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Mezriczki Ferenc Bálint, Lagolit, Károly Izsák, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Martincsek Zsolt, Sándor Bence

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél például linket a nevedre, írj nekem üzenetet Patreonon!)

  • BMWfan

    7 kilós Casco + gumi árak ( fenntartás) nem mond ellent annak, amit eddig hallottunk az elektromos autókról, hogy olcsó a fenntartásuk és semmire se kell költeni?:)
    Kisebb gumikat is így megeszi? Vagy ez teljesen egyén függő?

    PS: Oldalról baszott jól néz ki a gép:) Meg úgy mindenhonnan.

    • Gipsz Jakab

      Vegyél egy Nissan Leaf-et, és valóban olcsó lesz a fenntartása. Vagy akár egy i3-at… Ezek a kommersz kategóriájú autók, amelyek tényleg alacsony költségűek.

  • qubit

    Volt a napokban egy cikk, hogy 600.000 km alatt mennyit költöttek egy Teslára:
    “az autó eddig használata során közel 19.000 dollárt kellet csak karbantartásra költeni, ami 0.05 dollár/mérföld. Ez egy átlagos autó esetében közel 67.000 dollárba került volna”
    Na, most vagy ez a cikk ferdít vagy valaki pár dolgot kifelejtett.
    Ha tényleg így zabálja a gumit, akkor csak a gumiköltségnek nagyobbnak kellett lennie mint a 19000 USD
    Mr “nehézláb” kb 60.000 USD-t költött volna gumira ennyi km megtétele után 🙂

    • Azon 19-es felni volt, ezen meg 21-es.

      • qubit

        Köszi, közben nyomozás után megtaláltam a részletes költségkimutatást.
        Vannak benne hibák. Pl. 0-100e mérföldig 3-szor cserélnek gumit, ami kb reális. De 159e mérföld után a következő 231e. Az 70e mérföld, 112e km, egy ekkora súlyú autónál az nem reális. De ez már szőrszálhasogatás, csak úgy megjegyeztem margó szélén, mert amúgy meg jó kis teszt, csak nem túl precíz 🙂

        https://docs.google.com/spreadsheets/d/1HqBIOtNsYPalG51nAw_nubgskv4TQPGx8WhPZO4a_U8/edit#gid=0

  • Vajon én mikor gyűjhetek tapasztalatokat?

  • Gabor Monzak

    A Tesla térképén kívül hol lehet olyan navigációs alkalmazást találni, ahol hasonlóan a teslához beírjuk a hazai címet és javaslatot tesz a navigációra (megmutatja hol érdemes tölteni). pl. Bp-Nyírbátor-Bp útvonal érdekelne.