Tesla gyilkos lesz az elektromos Jaguar I-PACE?

Már rendelhető a Jaguár első elektromos autója. Mi tagadás jó kis autó lett, jó nagy hatótávval, komoly ellenfele lehet a Tesla Model X-nek.

Mint tudjátok, tavaly nyár végén egy Jaguárról váltottam BMW-re. Most bemutatták azt a Jaguárt, amibe azonnal visszaülnék, ha lenne rá pénzem. Vagy inkább egy Tesla Model X, ha már az ember elkölt egy csomó pénzt? Hmmm. A Jaguar maga demózta egy Tesla ellen a vadi új elektromos autóját, szóval elég magabiztosan mentek neki a jelenleg még csak most formálódó és a mindössze pár szereplő által uralt elektromos autó piacnak. Kicsit szomorú voltam, amiért nem lehettem ott Graz-ban a bemutatón, főleg, hogy itt volt a szomszédban, de azért természetesen készítettem egy kis összefoglalót erről az autóról is. Íme:

PS: A Jaguar marketinges csapatának üzenem, hogy nagyon várom a hívásukat. 🙂 (Számom a Be Social-nél)

  • ROZSE

    Lassan lefő a kávé tesláéknál. Rájött a többi gyártó is, hogy érdemes betörni az elektromos piacra, és olcsóbban sokkal jobb autókat gyártanak. Ha majd a nagy hype eltűnik a Tesla körül, akkor senki sem fogja venni, bár most sem értem, hogy mi a racionális magyarázat arra, hogy valaki 40-45+ millióért vegyen egy “gagyi autót”, amikor sokkal olcsóbban, sokkal jobb autókat lehet kapni (Audi A6, BMW 5)
    (A model 3 esetleg versenyképes lehetne, csak ki fog rá várni 2-3 évet míg megkapja??)
    Azt meg senki ne akarja beadni nekem, hogy azért vesz 45millióért autót, mert spórolni akar :DDD

    Jelenleg valóban csak a töltőhálózat szól a Tesla mellett, cserébe rengeteg pénzért kapunk egy full gagyi autót, gondolok itt első sorban a belsőre, ami ég és föld a német prémium márkákkal összehasonlítva.)
    Cserébe még kívülről sem egy szépség, kb egy passat szintje. Az meg, hogy nagy a nyomaték és jó a gyorsulás az kb meg a kutyát nem érdekli kategória főleg nem +15-20 millióért, mondjuk egy A6-al szemben, ahol egy 3ezres TDI is nagyon jól gyorsul. Autópályán ezekkel meg elmegyek 800-900 km-et simán.

    Szóval ahogy a többi prémium gyártó is kijön majd a saját modellével akkor a Tesla szépen be fog bukni (eddig sem volt valami népszerű a hype-ot leszámítva), nem véletlenül van a többi nagy cég 50+ éve az autóiparban, szegény Elon Musknak majd marad az űrbe autó kilövés. (ennek amúgy a reklámon kívül volt értelme?)

    • BaLee Bali

      Igazad van! Annyi még kimaradt, hogy soha nem láttam még ennyire hanyagul, rosszul, sz@rul összeszerelt autót! Tesla önvezetéséről beszélnek, mert ezt reklámozza mindeki, level 2 tud, az új A8 level 3-at! Sorolhatnám…

      • ROZSE

        Az a vicces, hogy az új A8 is 150e € körül lesz, és az az autó minden porcikájában luxus, olyan kényelmi extrák vannak benne, hogy az agyamat eldobom. Ehhez képest a Teslak belülről full fapadosak, van közében egy “iPad Pro” azt csókolom, teljesen igénytelen.
        De nem kell eddig az árkategóriáig felmenni, ahogy fentebb említettem egy A6 is kivisz a világból fele annyiért, és ott még a vezetési élmény is megvan.
        Pár éve hirtelen menő lett zöldnek lenni, de ez már a vicc kategória.

        • Azt nem erted, hogy nekem inkabb kene egy Model 3, mint az A8.

          • ROZSE

            Az A8 az nem is a Model 3-al játszik egy ligában, de pl egy A4 sokkal de sokkal jobb autó mint egy Model 3. Elhiszem, hogy neked a Model 3 bejön, de ettől még nem kéne szerintem ezt általános érvényű tényként megállapítani, egyelőre nagyon messze vannak a Teslák a német prémiumoktól.

            • balage

              A német “prémiumok” pedig a villanyautózástól.

              Nem egy a story, a német “prémiumok” pedig átaludták ezt a kérdést, amin az se segíten, ha bébi kolibrik bőréből varrják a kárpitot – fölösleges terelések ezek…

            • ROZSE

              Lehet még messze vannak, de az is lehet, hogy jövőre már kidobnak valami elektromosat, nem az Audinál dolgozok, így erről nincs pontos információm, ahogy gondolom neked sem 🙂

              Viszont egy Tesla olyan belülről, hogy elhányom magam, és azért az emberek 99%-át ez jobban érdekli, minthogy mennyi a CO2 kibocsátása.

              45milliós Teslaban 2év után foszlik az ülés, kész vicc, igazi amerikai autó.

              De ha nem értesz egyet velem akkor mondd már meg légyszíves, hogy mondjuk egy 20milliós A6-nál miért racionálisabb döntés 45ért Tesla-t venni? Gyakorlatilag minden paraméterben (aminek van értelme(2mp-s gyorsulás senkit nem érdekel)) sokkal jobb mint egy Tesla, egyedül az elektromos hajtás amire azt mondanám, hogy ESETLEG jobb, de ez nem ér +25 milliót.

            • 20 millás autó helyett nem 40 millásat veszünk, hanem mondjuk másik 20 millás elektromost.

            • ROZSE

              Aha, akkor szerinted melyik nem elektromos autó van felszereltségben, kategóriában egy szinten a Teslaval? Mondjuk az A6 lehet túlzás, egy A4 is jobb, és az még olcsóbb.
              Vagy a másik lehetőség az az, hogy a Tesla nem ér 45milliót hanem csak 15-öt, és akkor megértelek. Racionálisan nem nagyon lehet megvédeni a 45milliós vételárat.

            • László Papp

              Az A4-ben van over the air update? Nincs? Kellemetlen.

            • ROZSE

              Jajj, útközben meg kell állni tölteni, mert autópálya tempónál (mi lenne 170-180km/h nál ??) 200km után vége van? Kellemetlen.

            • László Papp

              Nem 200 km után, hanem 3-400 km után. Aki nem áll meg 3-400 km-enként enni/inni/wc-zni, nyújtózni, az b*zi. Nem pisálni 1000 km-en keresztül, na az a kellemetlen.

            • ROZSE

              Múltkor láttam videót, ahogy 180as tempónál 80-90km a max 😀 De nyilván ez nem szokványos felhasználás, viszont Andrásék is lemerültek 200km után, pedig 140-150el mentek. Persze ki lehet centizni, de ki akar ezzel foglalkozni utazás közben, hogy épp legyen útközben tesla charger, ami éppen szabad is. Az is lehet, hogy sor áll. Vagy bekerülsz egy kilométeres dugóba aztán fűtést, rádiót ki kell kapcsolni, hogy ne merülj le? 😀
              Mellesleg András a napokban rakott ki videót, hogy a -15 fokban mennyire durván esik a megtehető távolság, ez sem ok az örömre szerintem.

            • Valentin

              Balázs, ne haragudj, tényleg nem megbántani akarlak, de te semmit se értesz, semmit nem értesz az új generációs autózás miértjéről, lényegéről, és a váltás szükségességéről.
              Olyan, mint ha egy szekér mellett nőttél volna fel ezidáig, s most hirtelen meglátsz/ beülhetsz egy A8-ba, amitől elájulsz!
              A kor elhaladt már a hagyományos füstös autók mellett, amilyen az A8 is.
              Az az érzésem, hogy neked hiába magyarázom, nem fogod megérteni.

            • ROZSE

              Balázs? :O

            • Valentin

              :-))) Bocs, nem tudom miért írtam Balázst (javítottam), máshol jártam.
              Köszi, hogy szóltál!
              Igen, neked írtam Rozse.

            • ROZSE

              “A kor elhaladt már a hagyományos füstös autók mellett, amilyen az A8 is.”
              Mondjuk az A8 az egy mérnöki csoda kívül belül, nézd meg milyen feature-ökkel van az az autó felszerelve. Nem hinném, hogy az “új generációs” autózás azt jelentené, hogy akkor most zúzzuk be az összes nem elektromos autót. Nem hogy most, de 10+év múlva is bőven lesz létjogosultsága ezeknek az autóknak.

            • balage

              Fícsör, fícsör… ízlelegetem, megnéztem a csoda a8-at… hmmm.. van benne – ja, bocs, nem kicsit feláras – levegő illatosító?
              Úgy tűnik, végre felcsapták a homasita katalógust, és kicsit böngészgettek belőle…

            • ROZSE

              Mindjart kiderul, hogy az A8 es a tobbi nemet is egy nagy sz@r bezzeg a Tesla..
              Najo, szerintem ez mar kezd nevetseges lenni, nem gondoltam, hogy leteznek tesla fanyboyok (oke, az apple-nel meg megertem, mert az legalabb minosegi), ti vagytok Valentinnel a 2szemelyes Handras kommando.
              Megjegyzem eleg vicces ugy fanboykodni, hogy egyikotoknek sincs gondolom teslaja, abszolut hiteles az egesz. Mert ha mondjuk egy tulaj lennel, mint Andras videojaban akkor azt mondanam oke, vegulis mar regota vezeti adnek a velemenyere, de ez igy az abszolut vicc kategoria. Holnaptol en meg Rolex fanboy leszek, bar lehet hitelesebb lesz :DDD

            • balage

              Az, hogy van velemenyem a nemet autoiparrol es azokrol az audi fanboyokrol, akiknek nincs audija, azert sorry, nem kell verig sertodni, kiakadni es hisztikezni.
              Hagyd meg ezt az audi pr csapatanak…

              (egyebkent meg valoszinuleg tobbet teslaztam, mint te audiztal…)

            • Valentin

              “ti vagytok Valentinnel a 2szemelyes Handras kommando” – :-DDDDDD
              FELDOBTAD A NAPOMAT ROZSÉ!!!

              Én elvekről beszélek Rozse!
              -Hogy lehet jó egy olyan autó 2018-ban, ami mérgez téged, a családod és a környezeted, mindent, ahol jársz vele (bármilyen feature-ök is legyenek benne)?

              – És ha már feature, a mai világ legnagyobb autós feature-je az önvezetés, amiben a Tesla messze megelőzi a konkurenseit, s egyre inkább elhúz tőlük a helyzeti előnyük és folyamatosan minden autójuk által gyűjtött információk miatt.

              – Valóban nincs Tesla-m, de már 2010-ben a Tesla-van foglalkoztam, ezért meglehetősen sokat tudok róla, s nem kell Felix Baumgartnerként leugranom a Sztratoszféra határrétegéből, hogy tudjam, mire képes a gravitáció!

            • Én se több

              Nem érti ne, ne. Itatkozz olyannal aki nem érti…. ennyi

            • Valentin

              Igen, hamarabb is beláthattam volna! Be kell ismernem, az emberek többsége képtelen fejlődni, változni, felismerni addig még meg nem látott dolgokat.

            • László Papp

              “Mindjart kiderul, hogy az A8 es a tobbi nemet is egy nagy sz@r”

              Nem az derült ki, hogy szar, hanem hogy sunyi, csaló, inkompetens cégvezetésük van.

            • Én se több

              Nem beszélve az oldi Designről ami jól áll egy rollsnak, de egy kommersz Audi ?

            • Valentin

              Nem mondtam, hogy zúzzuk be, de az Audi építhetett volna egy elektromos A8-at is, egy űrhajót, azonban a szándék hiányában, az olajlobbi által támogatott, és a tetemes mennyiségű szervizelésekből befolyó Volkswagen csoport pénzéhes vezetői miatt csak egy kiglancolt hajót épített az űrhajó helyett.
              Ugye érted a különbséget?

              -Ráadásul ez a kiglancolt hajó okádja a szennyet a világ “óceánjaiba”
              – A legújabb verzió “level 3”-asnak nevezett önvezető rendszere közröhej tárgya lett, mert csak a német autópályákon nagy dugóban képes vezetni önmagát max. 50 km/h-ig
              – Megveszed az autót, s utána még egy rakás pénzt kifizetsz különféle szervizelésekre, nem beszélve az elcseszett idődről, amit ott kell töltened, mert egy füstös motorban állandóan elromlik valami, annyira sok alkatrészből és perifériás részből áll (DSG váltó) – s itt jegyzem meg, nem igaz az, hogy a gazdagokat nem érdekli az, hogy mennyit kell egy ilyen autóra utólag költeni!!!
              Nagyon nem igaz, pont ellenkezőleg van!

            • Egyrészt mi egy P85D-vel voltunk, és nem töltöttük fullra az aksit Győrben, ezért merültünk le. Plusz meg azért is mert nyomta neki mint állat. Te mennyit mész az A8-asoddal évente? Az általad említett lemerülős Tesla tulaj évi 45 000-et megy. Egy másik ismerősőm évi 100K-t rak a Teslájába. Szegénynek most már kell egy fékbetétet cserélnie így 2 év után. Én 9000-et toltam bele mindenféle gond és idegeskedés nélkül az i3-ba, 50 000 forint energiaköltséggel. Kérlek mesélj még, miért vegyek Audit. 🙂

            • ROZSE

              Nincs A8-asom, nem tudom ezt hol olvastad. Én már több komment óta arra keresem a választ, – és még mindig nem kaptam meg-, hogy miért éri meg 45milliót kiadni egy Tesla-ért, amikor fele annyiért kapok egy jobb autót. (A6)
              Az egy dolog, hogy szinte nincs javítási költség, de ez akármennyi is legyen egy Audinál, konkrétan az árkülönbözetből lehet venni még egyet.

            • 45 millioert senki nem azert vesz autot mert az eri meg. Esetleg jobban megeri, mint egy masik 45 millios auto. De egyebkent van errol videom, amiben egy Tesla tulaj pont errol beszel.

            • Valentin

              Itt a pont!
              Majd vár újabb 4-5 évet és vesz egy újabb Audit Rozse, hogy megkapja az update-et, ahogy az az Audinál lenni szokott.

            • ROZSE

              Mégis mit kéne egyfolytában updatelni??? Max a térképet, de azt is bőven elég évente. Azért egy autónál ennél sokkal fontosabb szempontok vannak.

            • László Papp

              “Mégis mit kéne egyfolytában updatelni??? Max a térképet”

              Huhh… Autopilot mondjuk? Az Audikban van tanulásra képes neurális háló? Lehet hogy van, én csak kérdezem.

            • balage

              Az ameriaki autokat divat fikazni, valoban volt egy rossz idoszakuk, de az utobbi idoben nem maradnak el az europai autoktol.

              design: az a6 belterenek designereit sem kapnanak dobogot… egy halal unalmas, semmilyen belter. Nincs benne semmi, amit erdemben designnak lehetne nevezni…

              CO2 vs. design: a fura amerikaban (foleg kaliforniaban) valahogy erdekli ez akerdes az embereket. Igenis fontosnak tartjak, hogy tegyenek a kerdes erdekeben, es igenis a zsebukbe nyulnak, szemben a dizelgermanokkkal…

              A6 vs. Tesla: nem akarok venni egy olyan autot, amelyiknek a gyartoja muszakilag ennyire le van maradva. Ez a gondolkodas menten egyebkent nem tudsz racionalis erveket felhozni a huszmillas A6 mellett sem…

            • ROZSE

              Műszakilag pont, hogy a Tesla van lemaradva, de mindegy.
              Hát az A6/BMW 5series belseje az kb az etalon 2018ban, nem tudom te mit nézel de ehhez képest a Tesla belső sehol sincs.
              Az egész USA-t meg ne sarkítsuk már ki California-ra, ez kb olyan mintha Norvégia alapján mondanék véleményt egész Európáról..
              A legtöbb amcsi batár nagy V8as-al jár 😀

            • balage

              Voltál már ott? Mert én igen, sőt, elég gyakran járok…
              Alig van már ott V8 (sajnos), az autók többsége 4-6 hengeres, 2-2.5-es benzin. V8-at már ott is csak az vesz, aki azt akar venni.

              Egyébként meg hogy a fenébe lesz a 80k usd-ből 45 milla? fura matek. csak nem a VW csoporthoz jártál matek órára??? 😉

            • ROZSE

              Hogy lesz a 2100$-os MBP-ből itthon 900e+ Ft? Fura matek, nem igaz? 🙂

            • balage

              mi koze az mbp-nek es az apple arazasanak a teslahoz?
              ha akarok, en is tudok csusztatni… 😉

            • ROZSE

              Ne farassz mar, legyszi

            • balage

              Benned egy politikus veszett el – csusztatsz (45 millas tesla), es maris a masik a hulye. Gratulalok!

            • ROZSE

              Nem mondtam, hogy hülye vagy, de felőlem, ha már így megelőlegezted magadnak 😉

              Mellesleg azért hoztam fel példának, mivel ott is sokkal magasabb az itthoni ár, nem adómentes USA árakban kell nézni. De mondjuk ha csak 30 lenne az is + 10 egy A6-hoz képest, ami még így is rengeteg pénz.

            • balage

              Model S 75D : 79,5k USD
              Model S 100D : 99k USD
              Model S P100D : 135k USD

              (https://www.tesla.com/models/design)

              én is kérek abból, amít szívsz, mert nagyon ütős cucc lehet, jók a halucik 😉

            • Péter Kővári

              Mondjuk rentabilitast kiszamolni tenyleg nehez. Egy A6 20 milla, es legyen a tesla 30 millio, Pecsen a kulonbozetbol lehet kapni egy panelt kertvarosban, amit havi 70-80-100 ert lehet kiadni, attol fugg, mennyibe tud az ember megegyezni. Hat az evi + 1 millio. Én szeretem az elektromos autokat, de egy Tesla vetelarat nehez megmagyarazni az biztos..

            • A német autó 10 éve volt etalon. Elmúlt az a kor, mert a dízel botrányban lejáratták saját magukat és jó ideje a konkurencia megbízhatóbb autókat gyárt. Egy 7 milliós Hyundai is kevesebbszer kerül szervizbe mint egy Audi és hosszabb garanciát vállalnak rá.

            • Valentin

              Balage, nem akarlak a szemedbe dícserni, pláne nem, mert férfi vagy:-), de te egy jó fej s értelmes ember vagy!

            • Valentin

              :-DDD Hát ez jó, bébi kolobrik vagy még jobb, bébi krokodilbőrből varrják…
              Teljesen egyetértek veled Balage!

            • vargatom

              Ezzel együtt nem az volt, hogy a Model S lenyomta a német prémiumokat a kategóriájában idén, Európában?

      • A8 level 3 60 km-es sebessegig? Ne vicceljunk mar, de tenyleg.

        • ROZSE

          Mondjuk ez legalább nem fog padló gázzal nekimenni egy kamionnak, bár szerintem messze vagyunk még attól, hogy az önvezetés egy must have feature legyen az autókban, szvsz nem gondolnám olyan nagy hiáyosságnak, hogy nincs az autókban tesla féle önvezetés.

          • Zsiráf Zoli

            mert még nem próbáltad 😛

        • BaLee Bali

          Törvények miatt nem lehet még az autók önvezetését kihasználni.
          Néztem a videókat, amiket autókról csináltál.
          Nem értem, hogy miért vagy ennyire Tesla fun!? Összeszerelése és anyagminősége rosszabb egy Ladáénál. Full elektromos autót gyártani jelenleg nem valami nagy haszon, ezért nem gyártottak a japánok és németek sem! Tesla is veszteséges. Ahogy a németek elkezdik piacra dobni az elektromos autóikat, hülye lesz, aki Tesla-t fog venni, mert mindenben meg lehet verni, ami nem nehéz. Jól gyorsul, na de mit tud egy kis gyüstölés után: https://youtu.be/F-Tc4Lkb6hY második kört már nem tudja. Tetszik amit Elon Musk csinált, mert ha nem lenne az autó, még mindig nem ölt volna a többi gyártó pénzt az elektromos autózásba.
          Jaguar Suv is sokkal szebb és igényesebb a Teslanál…

      • Valentin

        – Az A8 level 3-at tudja….
        Persze, német autópályán 50 km/h-s tempóig!
        Röhej az egész!
        – Elektromos meghajtású az A8???
        Ja, izéé, neem.
        Akkor mi a f@szért kéne egy ilyen maradi autó 2018-ban????
        Hagyjál már ezzel az elavult füstös fostalicskával minket, ki akar a múltban élni???!

        • ROZSE

          Nalad tenyleg nagyon durvan bekattant valami.
          “Fustos fostalicska” lol
          Amugy eleg durvan visszatetszo így benyalni azoknak akiknek eppen egyezik a velemenyuk veled, regota olvasom a blogot es ahogy benyalsz pl Andrasnak is az nagyon durva, csak azt tudom elkepzelni, hogy teged ezert fizetnek.

          • Dízel autót az vegyen akinek két anyja van vagy évi 100 ezer Km-t vezet.

          • Valentin

            Azon egy csöppet sem csodálkozom, hogy te csak ezt tudod elképzelni!

    • Zsolt Gugg

      Szinte mindenben igazad van! Én azért mondanék egy hangos KÖSZÖNÖMÖT Elon MUsknak, hogy bedobta a kavicsot a tóba és elindultak azok a hullámok amik a hagyományos autógyártókat is az elektromos fejlesztésekre ösztönzik. Több mint 1 éve használunk Teslákat és tényleg nem tökéletesek: vannak illesztési bajaik, valóban puritán a belsejük és a szerviz háttérről meg nem is beszélnék… DE! Ő az úttörő ebben a műfajban és bocsássuk meg ezért a hibáit. Amint leteszik a németek a hasonló tudású gépet, azonnal csökkenni fog a hype, ez is igaz, de Elon is elég dörzsölt srác :). gratula az oldalnak, és András kitartásának, na meg annak, hogy itt intelligens kommenteket lehet olvasni! A nap süsön rátok! zsolti, teslaelmeny.hu

    • csaba

      B@zd+ a TDI-det.Lassan már az utcára sem fogják kiengedni azt a környezet romboló fost.

      • ROZSE

        Lényeg átment látom.. Ezek a dízel motorok azért nem annyira szennyeznek mint amik az 1-es golfokban voltak 🙂
        De lehet ezeket benzines motorral is kapni, ha valakit ez zavar.

        • Alex

          Hagyjad, folosleges vitazni. Ha el is ersz egy olyan pontra ami ellen mar nem tudnak eszerveket mondani akkor egyszeruen majd nem fogsz valaszt kapni mint en multkor. Itt most az Apple helyett az elektromos auto a szent es serthetetlen. Vitanak helye nincs 😀 meg ha ez egy volt ‘hagynemondjammilyenbenzintemeto‘ kocsik volt tulajatol is indul. De ez adja a fuszert hozza. 🙂 Vegul az apple-lel szemben is enyhult ez, csak ki kell varni.

          • Nem szent és sérthetetlen, de nem is egy használhatatlan fos, ahogy sokan beállítják.

            • Alex

              Semmi baj az elektromos autokkal megvan a maguk helye. Es majd ha eleg jok lesznek lehet csak ilyenek lesz ek az utakon. Viszont ezt az eroszakos nyomulast/eroltetest nem birom. Sok embert eltaszit velem egyutt szerintem. Ez ugyan az mint most az oregeknel az okostelefon. Van egy reteg akit soha nem fogsz meggyozni hogy ez jo dolog. Es nagyon nagyon nagyon sok benzinveru ember van akit szinten nem fogsz tudni meggyozni. Kell ehhez 1 generacio akik mar nem veszik eszre hogy mi az amit ezzel elveszitenek hanem csak azt latjak amit nyernek vele.

        • Zoltan Pavlovics

          Amennyire én tudom kicsit jobban. Meg nem mondom hol olvastam, de állítólag a régi koromfelhő kevésbé volt káros, mint a mostani “korszerű” dízelek nagyon apró szemcséi. Majd maximum át kell írni a smoke & charm-ot szálló por koncentráció & charm-ra. 🙂

          • Valentin

            Pont ezt írtam Rozsénak pár sorral feljebb, aztán láttam itt a kommented. Így van, ahogy mondod.

        • Valentin

          Elárulom Rozse, a mostani Diesel motorok sokka inkább okoznak rákot, mint a Golf I.-es Diesel motorja, csak ezt nagyon kevesen tudják!
          Olvass utána miért nem látod a kormot a mostani dieselek-nél, s mi lesz velük, ha a tüdődbe kerülnek…
          Szar dolog a tüdőrák…

        • Dehogynem. Brutál mérgező.

  • vargatom

    A videóban nem említetted, úgyhogy a biztonság kedvéért beírnám hogy szerintem hol csal a Jaguar 😉

    Lássuk tehát az autók méreteit:
    Hosszússág 4690 / 4682 / 5036
    Szélesség 1930 / 1890 / 2017
    Magasság 1440 / 1558 / 1684
    Tengelytáv 2880 / 2990 / 2965

    Ezek bizony Model3 / I-Pace / Model X sorrendben voltak – szóval ez az autó valójában nem a Tesla SUV konkurense, annál legalább egy egész kategóriával kisebb és inkább a Model3-al versenyez! Méretben ez egyébként a Porsche Macan, Volvo XC60 és BMW X3 körül van, de (az elektromos hajtásnak köszönhetően) valószínűleg tágasabb azoknál, a 660 literes csomagtér pl. egyenesen óriási.
    Viszont árban így máris jóval drágább, “kevesebbet” kapsz a pénzedért – bár nyilván jobban felszerelt és minőségibb beltér jár hozzá. Eleve alig 100 kilóval könnyebb csak a Model X-nél a kisebb mérete ellenére, valamit csak belepakoltak…

    Tehát szerintem annyira azért nem Tesla gyilkos gép ez, de legalább nem is annak szánták, láthatóan eggyel magasabb kategóriába lőnek vele minőségben.

    • Tamás Szendrő

      Egyáltalán nem csal, a tengelytávja még nagyobb is mint a Model X -nek, úgyhogy az utastér mérete nagyjából megegyezik.

      • vargatom

        A Model X-ben elfér hét felnőtt ember, nyilvánvalóan nem ugyanaz a mérete az utasterüknek. A tengelytáv ebben egy fontos tényező, de nem az utolsó szó.

      • vargatom

        Na, itt is vannak pontos méretek, érezhetően kisebb belül a Jag:
        https://www.autoblog.com/2018/03/08/jaguar-i-pace-vs-tesla-model-x-s-comparison/

        • Tamás Szendrő

          Ahogy a külső dimenziókból is sejthető volt, lényegében csak a csomagtartó / cargo volume/ méretében van lényeges különbség a Model X javára, az utastér tekintetében nincs. Ha a csomagteret “ belül “- nek vesszük akkor igazad van. A Jaguar jobb minőségű, olcsóbb, nagyobb teljesítményű, ellenben nem rendelkezik nagy teljesítményű töltőhálózattal./Egyelőre/

  • Zsiráf Zoli

    4xx km elvi hatótávval akár 400km autópályán?? 60km/h-val talán 😛 130km/h-val az eddigi villanyautókat alapul véve 150km-t lesz képes elmenni. Töltőhálózat nélkül használhatatlan városon kívül.

    • Mivel a Tesla is elmegy 3-400-at palyan, ezt gondold at.

    • László Papp

      Autópályán kb. 25 kWh/100 km a fogyasztása, ki lehet számolni, melyik akkupakkos verzió hány km-t tud menni, András ezt meg is tette.

  • csaba

    Itt a kommenteket olvasva felmerül bennem a kérdés,ennyi miilás ember van MO-on,vagy álmodik a gyomor.

    • csaba

      Egy jó csülkös pacalra.

    • napraforgó

      álmodni ingyen van 🙂

      amúgy ez is egy rohadt felesleges autó, 2,1 tonna, amiből csak az aksi lehet fél tonna, beteg dolog ezeket még adókedvezménnyel is támogatni

  • Bence

    Off: egy jó videó az ökoszisztémáról ami miatt handras se vált (eddig) Apple termékekről
    https://youtu.be/KB4_WIPE7vo

  • ASportágNagyÉsSzínesEgyénisége

    Én nem akarok senki zsebében turkálni, de sokan olyan magabiztossággal nyilatkoznak 20-30 milliós autókról, mintha mindennap ilyennel járnának szarni is. Ez lenne a valóság?

  • Madoff

    ezek az elektromos luxus autok azert egy eleg idegesito koncepcio, de ha itt akarjak elkezdeni az is jobb mint a semmi

  • Ferenc Acs

    Csak nekem hiányzik egy elektromos autónál, hogy napelem legyen a tetőn és géptetőn?

    • Igen. Sajnos semmit nem ér a napelem ilyen kis felületen. Max a légkondit tudná üzemeltetni, cserébe nagyon drága lenne.