Porsche Taycan – végre egy igazi elektromos sportautó

Készült már mindenféle elektromos autó. Kicsi, nagy, közepes, családi, városi, SUV, Crossover, erős szedán, gyenge szedán. De Porsche sportkocsi? Na az még nem volt. Egészen idáig!

Idén már tavasszal tudtam, hogy muszáj kimenjek Frankfurtba, két autó miatt is. Az egyik a Volkswagen ID.3, a másik pedig a Porsche Taycan. Mindkét autót 2017-ben láttam először ugyancsak Frankfurtban, de akkor még csak koncepció állapotban. Most végre mindkettő elkészült. Az ID.3 azért érdekes, mert a tömegeknek szánja a Volkswagen, a Porsche Taycan viszont ennek a szöges ellentéte a 150 000 eurós induló árával. Ellenben a Taycan az első igazi sportautó. Oké oké, volt már Tesla Roadster, de azért az nem volt egy precíz valami, inkább csak egy techdemó, amivel a Tesla elindította magát az autógyártás útján. Persze hypersportkocsik már léteznek, és a Model S is elképesztő adatokkal büszkélkedhet, de a Taycan az első ízig vérig sportautó. Íme:

Szombaton érkezik az ID.3 videó.

 

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, Tesla Universal, Használt elektromos autók, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Mikola Krisztian, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Környezetbarát weboldal készítés, CoderWeb

  • Tóth Ákos

    András írtam neked üzenetet, de nem olvasod. Ha egy újdonság érdekel akkor szólj.

  • W

    Na vajon Köles Ákosnak tetszik-e, vagy inkább a Peugeot 😀

    • Köles Ákos

      Üdv!

      Látom tényező lettem ez megtisztelő! Ha vicces akarnék lenni azt mondanám a zöldség nem a száguldásról kellene, hogy szóljon. Nekem a zöld szó hallatán az ECO jut eszembe és nem a 3 mp alatti gyorsulás!!! Most az egész világ a TAYCAN és az ID3 körül forog természetesen tévesen, mert van ezeknél egy ezerszer nagyobb durranás, ami egy ígéret betartásából született.
      A RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI társulás bejelentette tavaly, hogy olcsó elektromos autókat fog piacra dobni. És TÁDÁMMMM megérkezett az első fecske:
      VILLANYAUTÓSOK:HU “a CMF-A padlólemezre illesztett Kwid-hasonmás már 61 800 jüanért,
      átszámítva körülbelül 2,6 millió forintért elvihető. Ez a leggyengébb
      változatra értendő a három közül, de a legjobb hajtáslánccal felszerelt
      verzió is mindössze 71 800 jüanba kerül (kb. 3 millió forint).”
      Mert ugye abban egyet értünk, hogy nem a tizen milliós PORSCHE, AUDI és TESLA modellei fogják érdemben csökkenteni a káros anyag kibocsátást.
      És ezzel felkerült a pont az i-re az elméletemmel kapcsolatban miszerint az elektromos autók ára mesterségesen magasan van tartva!!! Ahogy Besenyő Pista bácsi mondaná: “MÁ MEGIN IGAZAM VAN!!!”
      Hányszor lettem leoltva annak ellenére, hogy a kereskedelemben dolgozok, hogy fogalmam sincs róla, meg a fejlesztési költségek így, meg a drága technológia úgy… És lám lehet előállítani elektromos autót úgy, hogy 3 millió Ft-os áron tudják adni.
      Ráadásul 28,6 kWh-s akupakkal van szerelve, de a kis súly miatti kicsit fogyasztás hatására 180 Km-es valós hatótávval rendelkezik. Ami ennyi pénzért nem is rossz. Bár szerintem, aki nem nyomja neki 200-at is elmegy vele, azzal meg már munkába járni is tudnék. A jelenlegi KIA SOUL EV (amit András is tesztelt) ugyan ennyit tud hatótávban 9 millióért.
      Nekem még tetszik is!!!
      https://uploads.disquscdn.com/images/c08bfe76f828216494fd4e535db86f8b99c6522938a48ece6d96f776edd85889.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/4ff65438477c1e951389d1c0c01058a18fdaa1fef374ba7c685aa881b165ccbe.jpg

      • Sojeac

        Remélem nem lesz igazam, de ez Európában nem lesz soha kapható. Vagy ha igen, akkor úgy át kell alakítani (az európai szabályok miatt), hogy 6M alatt nem áll meg az ára.
        De ne legyen igazam!!!
        Egyébként nekem is tetszik.

        • Köles Ákos

          Már 6 millió sem 10 millió, mint emennyiért mondjuk a mostani legolcsóbb elektromosokat lehet kapni. De én 5 milliós árra tippelnék, ha átjönne Európába. A DACIA-k árából következtetve kb ennyi lenne. Lényegében egy ez DACIA SANDERO STEPWAY méretű autó. Annak a full extrás változata 4 119 000 Ft. Akupakk meg az átalakítások európaira ennyi. Kb. 5 millióból ki is jönne itthon.

          • Sojeac

            Legyen igazad!

  • ROZSE

    Első Porsche ami tetszik 🙂
    Oldalról van egy kis Fisker beütése, de valami eszméletlen gyönyörű lett. A belső képernyős dolgot viszont valóban kicsit túltolták.

  • Köles Ákos