Nissan Leaf ProPilot önvezetés teszt

Olaszországban nem volt időm tesztelni az új Nissan Leaf vezetést segítő funkcióját, de a Pécsi utam során sikerült végre megismerkednem a ProPilot lehetőségeivel.

Nagyon közeledik az önvezető autók kora, minden autógyártó jelentős lépéseket tesz az ügy érdekében. Természetesen ahogyan például a mobiltelefonok vagy sok más technikai újdonság esetében, most is sok ellenzője van a dolognak. Én is így voltam ezzel, amíg ki nem próbáltam a Tesla megoldását.

Sokszor elhangzik érvként, hogy majd gyilkolnak az önvezető autók. Nos, már most is kevesebb balesetet okoznak ezek az autók, mint azok melyeket teljes egészében emberek vezetnek. Nemrég egy Tesla csapta oda magát egy betonkorláthoz, ennek a balasetnek a kapcsán azonban egy csomó adatot közzétett a Tesla:

Pillanatokkal az ütközés előtt, amely március 23-án, pénteken 9:27-kor következett be, az Autopilot be volt kapcsolva, minimális követési távolságra állított tempomattal. A sofőr számos vizuális és egy hangos figyelmeztetést kapott, de az ütközés bekövetkezte előtt 6 mp-cel a kormánykerék megfogása nem volt érzékelhető. A sofőrnek kb. 5 mp ideje és 150 méter akadálymentes rátekintése volt az összenyomódott ütközéscsillapítós beton sávelosztóra, ennek ellenére a menetnapló tanúbizonysága szerint semmiféle elkerülő manőverre nem került sor.

Az Egyesült Államokban minden megtett 86 milló mérföldre jut egy-egy halálos autóbaleset, gyártótól függetlenül. A Tesla Autopilottal felszerelt járművei esetében 320 millió mérföldenként van egy-egy elhalálozás, beleértve az ismert gyalogos baleseteket is. Ha Autopilotos Teslával közlekedünk, akkor 3,7-szer kevesebb esélye van annak, hogy balesetet szenvedünk.

Évente kb. 1,25 millióan halnak meg autóbalesetben. Ha a Teslák jelenlegi biztonsági szintjével számolnánk, akkor 900000 életet lehetne megmenteni.

A teljes szöveg itt: Teslások.hu

Fontos egyébként megjegyezni, hogy manapság még nem is igazán önvezetők az autók, inkább csak levesznek egy csomó terhet a sofőr válláról. Így tesz az új Nissan Leaf ProPilot funkciója is. Íme:

Nem tudom hangsúlyozni, hogy mennyire hálás vagyok a Patreon támogatóimnak és az a jó hírem van ezzel kapcsolatban, hogy a Patreonnak köszönhetően elképesztően ütős videók lettek tervbe véve áprilisra. Még nem árulom el, hogy miről van szó, majd ha már minden 100 százalék, akkor lesz külön videó arról, hogy mire készülök.

Nektek pedig külön hatalmas köszönet:

Ezek a videók, nélkülük nem jöhetnének létre. Vagyis de, csak nem ebben a minőségben, meg nem ennyi videó, szóval tényleg köszönöm!

Hírkereső.hu, Hristos Tsamouras, Barna Ervin, Mónika Almássy, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Utry Zsuzsanna, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Molnár Tamás, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Forster Ádám, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Szabó Sándor, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Péter, Bak László, Torocsik Gábor, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Perjési Tibor, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Galantai Krisztián, Jojart Ernő, Mester Gábor, Tyrker, StreamTrek, Kolbert István, Tarts Velem, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu