Nissan Leaf 2018 – vezettem!

Amikor a Nissan felhívott, hogy lenne-e kedvem Rómába repülni, hogy kipróbálhassam a Nissan elektromos autóját, az új Leaf-et, habozás nélkül igent mondtam, hiszen a régi Leaf a világ legjobban fogyó elektromos autója. Kíváncsi voltam, hogy az új Leaf vajon milyen lett.

Hétfő este Pozsonyban voltam a Nissan meghívására, innen indultunk kedd hajnalban a viszonteladókkal együtt Rómába. Látszott, hogy a Nissan nem bízza véletlenre a hamarosan a szalonokba kerülő Leaf rajtját, a régió összes Nissan értékesítőjét elvitték erre a tréningre, hogy megismerkedjenek az új eNV200-as elektromos kisteherautóval de persze a teljesen megújult Nissan Leaf volt a főszereplő.

Nem ez volt a legnyugisabb autótesztem, ez talán látszik is a fejemen. Persze nem az autó miatt, egyszerűen csak nagyon feszített volt a tempó. Első éjszaka nem bírtam aludni, talán egy órát ha sikerült. Később a napi étkezések közül is kimaradt pár, ugyanis leginkább akkor tudtam nyugodtan videózni, amikor a többiek épp kajáltak. Természetesen ezt nem szemrehányásként írom, örülök, hogy teljesen külsősként ott lehettem egyáltalán. Rajtam kívül csak Nissanos emberkék voltak, se újságírók, se senki nem vehetett részt az eseményen. Ezúton is köszönöm Tamarának és Zsófinak, hogy pesztráltak! 🙂

Mivel nagyon feszített volt a tempó, csak a második nap tudtam vezetni az új Leafet, amikor a többiek hazaindultak már. Én csak egy késő esti géppel jöttem haza emiatt sikerült hozzájutni az autóhoz. Nagyon kíváncsi voltam, mert az első Leaf nem volt sosem a kedvencem, viszont az új autót annyira átszabták, hogy még az én kényes ízlésemnek is megfeleljen. De persze nem is csak magam miatt érdekes ez az autó, hanem a leendő vásárlók miatt, hiszen elektromos autós mércével az új Leaf olcsó autónak számít most a mezőnyben. Egyedül a Zoé versenyzik ebben az árkategóriában, de az egy sokkal kisebb autó.

Nagyjából egy órát tölthettem el az új Leaf kormánya mögött, ezért ne várjatok teljes, mindenre kiterjedő tesztet, ez inkább csak amolyan első vezetési élmények videó. Ez is volt mondjuk a cél, csak szólok, hogy ne kommenteljétek be, hogy ezt vagy azt nem próbáltam ki. Ha megkapom majd pár hétre az autót, akkor tudok majd pontosabbakat mondani a hatótávról, ProPilote-ról. Ilyeneket komolyabban tesztelni most nyilván teljesen esélytelen lett volna, de nyugalom lesz még nálam hosszabb időre is a Leaf. De nem is szaporítom a szót, nézzétek meg inkább a videót. Íme:

Az új Nissan Leaf árait a hivatalos oldalon megtaláljátok. Az oldalon látható árakból még lejön 1,5 millió forint állami támogatás, ha valaki él a lehetőséggel.

  • Márton Szigeti

    Handrás, nem kéne a jelzőket kicsit visszafogottabban használni? Kifejezetten hangsúlyozod, hogy az elektromos autók között ez _NAGYON_ olcsó, erre az alapár állami támogatással 9 millió, a full extra 11-12 millió, amikor egy i3 csak kicsit drágább ennél és sokkal komolyabb kategória. Oké, a hatótáv gyengébb valamivel, de akkor is. A _NAGYON_ olcsó 5-6 millió lenne. Ez teljesen átlagos ár ebben a kategóriában.

    • Az i3 15 millió ilyen felszereltséggel, kisebb hatótávval.

    • Kornél Földi

      Szerintem teljesen jogosan használta… úgy gondolom a pár millió különbség -az i3 magasabb, hasonló felszereltségű modelljét figyelembe véve- az átlagembereknek NAGYON nagy különbség.

    • Jó amikor az egyiket picit fel kerekíted, a másikat picit le kerekíted és máris olyan mintha igazad lenne 😀 Leaf legdrágább csomagja 11,5m és ebből jön le a másfél milliós állami támogatás. Az i3-ból, ahogy András is írja legalább 15m körül van egy hasonló cucc, eleve 13,8-ról indul. Ez azért egy érezhető difi főleg úgy, hogy a Leaf nagyobb, hatótáv nagyobb, viszont kevésbé “merész” külső-belső téren, ami teljesen egyéni preferencia.

    • Ádám Graf Spee Márkus

      Sajnos meg kell nézni a piacot. Elektromos autók terén az újak árához képest igen is olcsónak számít.

    • Peter Varga

      Csoda, hogy nem “instant get” :)))))

    • László Prihoda

      Mi az, hogy komolyabb kategória?

    • Valentin

      Szerintem Handrás teljesen jól használja a jelzőket, látszik, hogy már ismeri az elektromos autók piacát, s jól helyezi el az autókat egymás között.
      Az i3 nem komolyabb kategória, mert autópályán használhatatlan, inkább csak városban és országúton jó, ráadásul csak 4 személyes, és a karbon miatt elég fura hangokat ad (ropog), az akksija meg még mindig pici, 28 kWh az effektív kapacitás, ami átlaggal számolva 200 km hatótáv.
      Menj le vele mondjuk Nyíregyházára.
      Nem hogy nem tudsz onnan visszajönni ugyan az nap, de még le se érsz.
      Szóval az elektromos autó egyik legnagyobb fokmérője a hatótáv és használhatóság, és 4 személyesként ezzel a kocka formával eléggé elvérzik az i3.
      A legjobb elektromos autót gyártó cégek mindent megtesznek azért, hogy autójuk áramvonalas legyen az autópályán való elfogadható használatuk végett.

  • Bóta Róbert

    Szomorú, hogy 2018-ban még a majdnem legnagyobb felszereltségűben 11 millióért is csak halogén lámpa van.

    • Rorschach

      A legnagyobban (+460000) már led van. Egyébként ez a 10,9 milliós csomag lesz szerintem a legkelendőbb. +140-ért lehet hozzá még Propilot-ot rendelni

      • napraforgó

        ja akinek van 11 milliója erre, talán lesz 11,5 is

        erről még lehetett volna vmi magyarázat:

        6m kábel (0-ról 100%-ra 21 óra alatt 220V hálózati áramról)
        6m kábel (0-ról 100%-ra kb. 7 óra 30 perc alatt 32A falidoboz esetén – Mode 3 Type2/Type2)

        • Ez az otthoni töltés, majdnem mindegy, úgyis éjszaka tölt az ember.

  • István Bagó

    Hogy fértél el benne? Én 178 cm/78 kg vagyok, de olyan szűk volt a vezetőülésben a hely, hogy folyton bevertem a jobb lábam a középkonzol műanyagjába. Nem értem, miért kellett ilyen szélesre csinálni…

  • R. János

    Ráadásul az E-Plus verziónak a kategóriájában már tényleg nem lesz ellenfele és a Leaf, a Tesla-val ellentétben egy nagy tömegben elérhető, bizonyított széria autó. https://electrek.co/2018/01/04/nissan-leaf-2019-specs-range-charging/

  • BillMurrayisoverrated

    A Volkswagen e-up!-ot is fogod tesztelni valamikor?

    • Tamaci

      A VW Golf videójában mondja, hogy azt is tesztelni fogja, (vagy már meg is volt?) de mindig van időszerűbb esemény, melyre – érthető módon – fontos reagálnia.

  • Lui

    A videó végén a YouTube feldobta az i8 videódat, nem tudtam nem megnézni.. 🙂 azért az nekem még mindig üt, persze tudom, hogy nem egy kategória..

    Érdekes, hogy eddig kifejezetten tetszett az új leaf külseje, a videó viszont megmutatta olyan szögből is, ahol azt mondtam, hogy mégsem. Jópofa kocsi, de még nem ez az enyém.

    Mi az aláfestő zene a videoban? Köszi!

    • Traveller

      a zene:
      Vexento – Glow

    • 300 Violin Orchestra Fast VersionNo Copyright Free Music

  • Attila Horváth

    Hány személyes?? Mert az i3, csak 4 !!

    • Ez 5 személyes, de mondjuk három férfiembernek nem mondanám kényelmesnek a hátsó traktust. 🙂

      • Valentin

        “Bírom ezt a választ!”
        Tudom, hogy részben poénból mondtad, de mégis mikor és ki lát gyakran hátul egy hagyományos 5 személyes autóban hátul 3 férfiembert?
        Csak mert rendszeresen erre szoktak hivatkozni (tesztekben, sima beszélgetésekben), s pont felnőtt emberek, aztán igazából egyiknek se akaródzik hátul ülnie, nem hogy 3-nak egyszerre!

  • Bence

    Fehérben valamiért nem tetszik de a sötétebb színekben jól néz ki az autó 😀

  • Tamas Levai

    Nyilván nem volt lehetőséged alapos tesztre, de véleményed szerint 200cm magassággal(vékony) mennyi hely van a hátsó üléssorban? Családi autónak kellene és az autók nagy része ott vérzik el hogy a vezető mögött egy 180cm-es felnőtt/kamasz nem fér el. Ezzel kapcsolatban mi a meglátásod? Köszi a segítséget!

    • Uljetek be egy autoba, de szerintem eselytelen, hogy elferjen hatul ilyen magas ember.

      • Tamas Levai

        Én elöl ülnék és a mögöttem levő lábtérrel szokott gond lenni.
        Az e-golf méretileg nagyobb?(nem néztem utána de az gondolom megegyezik a benzines/dízel társával)

        • Hárman ültünk hátul és én már a 174 centimmel bevertem a fejem a tető görbületébe… e-Golf is max egy hajszállal lehet jobb.

  • Traveller

    Rá kéne kukkantani az oldaladra Handrás, mert 70-80% között pörgeti a procit, (MBP Late 2016)
    https://uploads.disquscdn.com/images/b25eccdd13f85c69ba7dce493cad3af3f0ecbe1d01c955b72efb84a68053a7f9.png

    • A fejlec animacio. Ha rklikkelsz, megall es nem porgeti. 😉

  • Alex

    Valoszinuleg nem, de butasag lenne kihagyni. Csak mondjuk nem ilyen feltunoen 20-30% nem sok embernek tunne fel

  • Tudtommal nincs miner script az oldalamon. 🙂

    • Alex

      Ez igy duplan rossz hir! 😀