Nissan Leaf 2018 – vezettem!

Amikor a Nissan felhívott, hogy lenne-e kedvem Rómába repülni, hogy kipróbálhassam a Nissan elektromos autóját, az új Leaf-et, habozás nélkül igent mondtam, hiszen a régi Leaf a világ legjobban fogyó elektromos autója. Kíváncsi voltam, hogy az új Leaf vajon milyen lett.

Hétfő este Pozsonyban voltam a Nissan meghívására, innen indultunk kedd hajnalban a viszonteladókkal együtt Rómába. Látszott, hogy a Nissan nem bízza véletlenre a hamarosan a szalonokba kerülő Leaf rajtját, a régió összes Nissan értékesítőjét elvitték erre a tréningre, hogy megismerkedjenek az új eNV200-as elektromos kisteherautóval de persze a teljesen megújult Nissan Leaf volt a főszereplő.

Nem ez volt a legnyugisabb autótesztem, ez talán látszik is a fejemen. Persze nem az autó miatt, egyszerűen csak nagyon feszített volt a tempó. Első éjszaka nem bírtam aludni, talán egy órát ha sikerült. Később a napi étkezések közül is kimaradt pár, ugyanis leginkább akkor tudtam nyugodtan videózni, amikor a többiek épp kajáltak. Természetesen ezt nem szemrehányásként írom, örülök, hogy teljesen külsősként ott lehettem egyáltalán. Rajtam kívül csak Nissanos emberkék voltak, se újságírók, se senki nem vehetett részt az eseményen. Ezúton is köszönöm Tamarának és Zsófinak, hogy pesztráltak! 🙂

Mivel nagyon feszített volt a tempó, csak a második nap tudtam vezetni az új Leafet, amikor a többiek hazaindultak már. Én csak egy késő esti géppel jöttem haza emiatt sikerült hozzájutni az autóhoz. Nagyon kíváncsi voltam, mert az első Leaf nem volt sosem a kedvencem, viszont az új autót annyira átszabták, hogy még az én kényes ízlésemnek is megfeleljen. De persze nem is csak magam miatt érdekes ez az autó, hanem a leendő vásárlók miatt, hiszen elektromos autós mércével az új Leaf olcsó autónak számít most a mezőnyben. Egyedül a Zoé versenyzik ebben az árkategóriában, de az egy sokkal kisebb autó.

Nagyjából egy órát tölthettem el az új Leaf kormánya mögött, ezért ne várjatok teljes, mindenre kiterjedő tesztet, ez inkább csak amolyan első vezetési élmények videó. Ez is volt mondjuk a cél, csak szólok, hogy ne kommenteljétek be, hogy ezt vagy azt nem próbáltam ki. Ha megkapom majd pár hétre az autót, akkor tudok majd pontosabbakat mondani a hatótávról, ProPilote-ról. Ilyeneket komolyabban tesztelni most nyilván teljesen esélytelen lett volna, de nyugalom lesz még nálam hosszabb időre is a Leaf. De nem is szaporítom a szót, nézzétek meg inkább a videót. Íme:

Az új Nissan Leaf árait a hivatalos oldalon megtaláljátok. Az oldalon látható árakból még lejön 1,5 millió forint állami támogatás, ha valaki él a lehetőséggel.