Mennyit ront a hatótávon a szélesebb gumi?

A szélesebb gumi jobban tapad, jobban fordul, jobban néz ki. De vajon mennyire szól bele egy elektromos autó fogyasztásába? Kipróbáltam.

Amikor a Jaguárra felpattintottam a 19-es felnik helyett a 20-as kerekeket a 295-ös gumikkal, érezhetően megnőtt a fogyasztás, de hát egy eleve viszonylag sokat fogyasztó benzines sportautónál ez nem nagyon érdekli az embereket. Nyilván a BMW i3s szélesebb gumijai is megkérik az árát a gokartos érzésnek, amit a szélesebb gumiknak köszönhetünk, a kérdés csak az volt, hogy pontosan mennyit veszítek a hatótávból. Elmentem hát a Wallisba, kértem egy normál i3-ast és Ádámmal nekivágtunk az M0-ásnak, hogy leteszteljük mennyi is az annyi. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Ebikeshop.huRackhost.hu Barna Ervin, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Jojart Ernő, Mester Gábor, StreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Dévényi Gábor, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László, Bogdán Gergő, Polonkai Norbert, Kőhalmi Péter, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Mezriczki Ferenc Bálint, Lagolit, Károly Izsák, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, Fenyősy György, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.hu

  • Gábor Steiner

    Köszi András, h 6:15-nél ott lehettem 🙂

  • qubit

    Guminyomás mérés volt a teszt előtt?
    Amúgy sokkal jobb a pacek a szélesebb kerekek miatt. De ezek a kerekek felrakhatóak a sima i3-ra is gondolom.

  • Mészáros Jenő

    Az a menet közbeni kommunikáció a kézben tartott készülékkel sokba tud kerülni.

  • iT

    Azért a lehúzott ablak se mindegy sajnos

    • Valentin

      Igen, ezt én is akartam írni, hogy ugyanannyira kellett volna lehúznotok az ablakot, mert bizony ez is számít!

      • Ugyanannyira volt lehúzva, és szinte semmit nem számít egy félig lehúzott ablak, főleg ha ugyanúgy van mindkét autón. És igen, ellenőriztük a guminyomást is. 🙂

        • Valentin

          🙂 Tökéletes válasz, pont ezekre lettem volna kíváncsi! 🙂
          Köszönöm!

      • Félig lehúzott ablak semmit nem számít, főleg ha mindkét autón kb ugyanannyit van leengedve.

  • Valentin

    Tehát 8% a különbség (12,4 vs 11,5 kWh), ami nem elnyagolgató, sőt, jelentős!
    Amit a tippelóra jelez, az csak egy becslés a jövőre nézve, nem lefutott exakt mérés, mint amilyen pl. a mérésetek volt, vagyis a tippelórát most hanyagoljuk.
    A mérésetekből azt lehet mondani, hogy ha a fehér i3 mondjuk megy 230 km-t, akkor a piros i3 megy 212 km-t, ami számottevő különbség.

    • Minden relatív. Viszont ebben van 11 kW töltő, az kompenzálja ezt a veszteséget. 🙂

      • Fluffington

        Az i3s plusz loereje es nyomateka nem szamit ilyenkor? Mármint hogy amiatt kevesebb energia kell neki a 100hoz?

      • Valentin

        Ez mondjuk tényleg nagy előny, köszi András!
        A régiben csak 7, 2 kW-os inverter volt igaz?

        • Elvileg igen, de gyakorlatilag én 3-at láttam ebből.