Megéri Teslával taxizni?

Egy Tesla nem rossz munkahely, de vajon lehet annyit spórolni az üzemanyagon, hogy megérje sárgára fóliázni egy Teslát és taxit csinálni belőle?

Németországban láttam már Tesla taxit, sőt már I-Pace taxiról is kaptam fotókat, de hát külföldön a kerítés is kolbászból van, ott nyilván alap, hogy méregdrága elektromos autókkal is taxiznak. De mi a helyzet nálunk?

Szegeden már szaladgált pár hónapja egy Tesla Model S taxi, de amikor Budapesten is felbukkant egy sárgára fóliázott Tesla, úgy döntöttem itt az ideje kideríteni, hogy vajon mennyire éri meg egy taxisnak Teslával fuvarozni az embereket. A szegedi Tesla tulaját már ismertem, de azon kicsit meglepődtem, amikor a másik Tesla is begördült és egy hölgy szállt ki belőle. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu Barna Ervin, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Jojart Ernő, Mester Gábor, StreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Dévényi Gábor, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László, Bogdán Gergő, Polonkai Norbert, Kőhalmi Péter, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Mezriczki Ferenc Bálint, Lagolit, Károly Izsák, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, Fenyősy György, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.hu

  • Norbert Biró

    Vajon miért gondoltam (és András is), hogy már rögtön az első hozzászólás fikázással indul, zéró konstruktív kritikával…?

    • Wa.Lacky

      Azért mert ismerni kellene a múltját is a védencednek. Ez egy magát istennek képzelő 0 la.

      • Charles Borroneo

        0 la? És akkor hol van még a PISA-teszt.

  • Secret Santa

    Még jó, hogy a napelem ingyen van…

    • Allami tamogatott hitel van ra, gyakorlatilag ingyen van.

      • Charles Borroneo

        Mármint a hitel támogatott, tehát a hitel van ingyen, nem a tőke.

        • Nem. Villanyszamla helyett a hitelt fizeted, 10 ev mulva pedig ingyen kapod az aramot a napelembol meg 20 evig.

          • Charles Borroneo

            Ez egy teljesen hibás tétel, abból kiindulva, hogy 10 év múlva a napelem milyen értéket képvisel. Ha nullát, akkor az egész beruházás semmit nem ért, az egyik zsebedből raktad a másikba a pénzt. Ha a vásárláskori értékét, akkor lenne igaz az állításod. De mivel itt egy kiszámíthatatlan köztes állapot jön létre, ezért az egész csak egy szimpla beruházás, kiszámthataltlan megtérülési mutatóval. Te 10 év múlva valószínűleg teljesen más dologgal fogsz foglalkozni (mint ahogy 10 éve még napelem helyett egy iPhone vásárlására ösztökélted a népet).

            • Márton Szigeti

              Mit nem értesz azon, hogy nem kell villanyszámlát fizetned? A napelem pedig soha nem volt fog nullát érni és nem is azért veszik az emberek, hogy 10 év múlva eladják, hanem hogy visszahozza az árát és utána termelje a pénzt. Az iPhone-nal összehasonlítani bődületes baromság.

            • gusson

              A szaldós lakossági villamosenergia elszámolás bármikor változhat. A számítás a jelenkori állapotot vetíti ki 10 évre előre, ami a varázslás kategória. Nyilván teljesen más gazdasági, technikai környezet lesz akkorra. (Erre is volt példa az iPhone árusítás.)
              A ma telepített (beruházott) napelem rendszer meg bizony nullát fog érni 10-15 éves távlatban (amortizáció, műszaki avulás; Pl.: A mai napig tökéletesen működő és használható (GSM900 rendszeren) NOKIA 5110 telefonom nem ér egy huncut garast sem. Max. egy gyűjtő adna érte pár forintot.)
              Nyilván használható lesz, de az akkor forgalomba kerülő panelek és elektronikák jobbak lesznek, így gyakorlatilag csak a mostani beruházási érték töredékéért lehet(ne) eladni, ugyanakkor az esetleges javítása, cseréje mindig az adott árszinten történik.

            • Nem raksz bele penzt, es nem 10 hanem 30 evig hasznalod. Az energia pedig nem lesz olcsobb erre nagy tetekben fogadnek.

            • Balogh Balázs

              +tétel a karbantartás
              +ha elköltözöl bukod a befektetés nagyrészét (+kérdés, h ilyenkor mi van a támogatott hitellel)
              a visszaszámlálós villanyórák egész biztosan meg fognak szűnni néhány éven belül=nyáron némi akkuval 0-sra kihozható a rendszer viszont télen marad a villanyszámla nagyrésze

      • Secret Santa

        Mert nem kell visszafizetni? Akkor nekem is kell…

    • W

      HA jól számolunk:
      mondjuk 10 kWh rendszert teszünk fel a házunkra, de 4-re van szükségünk belőle (ház ellátása), ekkor 6 kWh teljesítmény megmarad az autónk töltésére. A 6 kWh-s rendszer felára mai napelemárak mellett úgy tudom olyan 2,5-3 MFt körül lehet. A napelemes rendszer házra eső része 10 éven belül kinullázza a ház villanyszámláját, de utána a 10 kWh-s rendszernek először ki kell nulláznia az autó 6 kWh-s felárát, mégpedig a megtankolt üzemanyagra nem költött Forintok formájában. 2,5-3 MFt üzemanyag elautózása azért nem pár hónapos megtérülést feltételez. Tegyük fel egy 6 literes fogyasztású autóról beszélünk, az mostani áron 6×430 Ft = 2580 Ft/100km … 2,5 MFt / 2580 Ft … 96.900 km megtétele. Ez kb. 5 év – 6 év. Tehát a 10 évhez nyugodtan hozzá lehet számolni 4-5 évet, ha negatív tényezőként vesszük az elektromos autók és a másik autó üzemeltetéséből származó költségcsökkenést is. Ez 14 év – 15 év.

      A mai napelemek ennél többet bírnak ki, de az inverterek nem biztos. Ekkora rendszernél az most is 600-800.000 Ft-os tétel. Karbantartás és kapacitáscsökkenés is ott van.

      Nem biztos, hogy ilyen feltételek mellett Tesla taxit üzemeltetnék.

      Persze addig, amíg óccsóért és neadjisten ingyenes töltőn meg lehet kicsit huzatni az akksikat… addig lehet rövidíteni a megtérüléseket.

      Félreértés ne essék, én bírom a napelemes megoldásokat, de azért nem mind arany ami fénylik, főleg ha nem arra használják amire kellene…

      • Teljesen rosszul szamolsz, de most lefekszem aludni inkabb.

      • Márton Szigeti

        “96.900 km megtétele. Ez kb. 5 év – 6 év”

        Mondta a videóban, hogy napi ~250km-t megy, szóval ez a kilométer szám ~1 év alatt megvan. Csak ugye meg kellett volna nézni és értelmezni.

        • W

          Termeszetesen tudtam ertelmezni a leirtakat, elhangzottakat. Szerintem az az en dolgom, hogy elhiszem-e vagy sem 🙂
          Kis kiegeszites:
          – egy Teslat megvenne-e toluk barki meg utana, miutan 200.000km-t taxiztak vele? En nem…
          tehat az alaptezis, amire mindent alapoznak a videoban, hogy kb. 2-3 MFt ertekvesztes lesz, azt hiszem ha latom. Hacsak nem lesz kasztnikorrekcio es taxis nyomok eltuntetese km-ora visszaporgettyuvel, akkor ez a buko az auton sokkal tobb
          – ingyen leves nem sokaig van, igy a varosban ingyen toltes se (meglepodnek ha egyikojuket sem latnam meg egyszer sem egy ingyenes oszlopon…)
          – a matek abbol johet ki inkabb, ami a videoban elhangzott 30.000-40.000 Ft-os elmenyvezetesek, igy szepen lehet profitalni egy darabig, amig ez kuriozum
          – Nissan Leaf vagy Zoe stb. taxikat elhiszem, hogy meg tudnak ugy forgatni, a matek kijojjon… egyebkent az embernek az amortizacio fogalmarol nem biztos, hogy sok fogalma volt, ha tenyleg ugy gondolta ahogy a videoban gondolta!

          Egyebkent en itt verremeno vitat nem fogok folytatni, nekem 8 ki hogyan taxizik Teslaval, ha o boldog igy, csinalja. De ha ez akkora tuti dolog lenne, futarcegek (sok biztos fizeto kuncsafttal) is Teslakkal hordanak ki a dobozokat, megsem ez tortenik…

          • Posta elektromos autokkalmis hord ki, dhl dpd es csomo mas futar ceg is atall. Pesten elektromos robogokat is latni mar futaroknal.

            • W

              Ez igy is van halistennek, de azt latnod kell egy DPD-s, vagy MPL-es kocsiban van 35-50 csomag, aminek a kezbesiteseert fizettek 1000-5000 Ft/db kezbesitesi dijat (ebbol lejon az orszagos logisztikai koltseg). Viszont a taxis ceg is elker am penzt havidij formajaban. A logisztikai cegek maguktol nem. TOTAL mas matek…

            • Taxis tobb penzt ker el, szoval nem ertem. 🙂

            • W

              Napi hanyszor? 🙂

            • Hat szamold ki. 300 ft per km plusz kiszallasi dijak.

            • Gergő Juhász

              Nincs kiszállási díj, alapdíj van, és kötve hiszem, hogy egy szegedi taxisnak lenne olyan bevétele, hogy valóban ki tudja gazdálkodni a Teslát.

            • taxista

              Én is inkább azthiszem hogy betaxizta az örökséget 😀

          • Gergő Juhász

            Hagyd, a magyar társadalmat nem érdekli a matek. Az Uber sofőröknek is megérte 130 forintért dolgozniuk (sokszor drágább autókkal, mint az átlag taxi), ilyen apróságok, hogy értékvesztés, meg szerviz költségek a hülyéknek való, a buta taxisnak, az Uber trendi, egyetemista, innovatív “élvezőit” ezek nem zavarták. Meg ugye tagdíjat sem kellett fizetniük a hobbi-pilótáknak, ezért megérte a 130 forintos km díj. Ja, hogy 25% volt a leadó? De ott már számolni kellett volna, de az a magyarnak ezek szerint nem megy.

            A valóság az, hogy évente 50-80 ezer km belekerül egy taxi autóba (a videóban szereplő hölgy elmondás szerint kb. havi 18-20 ezer kerül most bele). Nem hogy 2-3 milliót, hanem 12-13 milliót fog az értéke csökkenni. A kutya nem fog megvenni egy ex-taxi Teslát. Menj fel a mobile.de-re, ott pár éves, nagyon szép állapotban lévő E-Mercedeseket árulnak az újkori ára ötödéért, csak mer taxi volt.
            De az értékvesztés kiszámolásához megint a matek kéne, de az ugye nem megy…

          • Márton Szigeti

            Igen, nyilván te jobban tudod, hogy ők mennyit mennek a saját kocsijukkal.

            • W

              Maradjunk annyiban, hogy mar az altaluk elmondottakban is sok oriasi tevedes van. De ha ezt mellozzuk is, akkor beszeljunk az altaluk megfutott valos kilometerekrol: Te tudod?
              Azt, hogy hisznek valamiben es szerintuk ugy fog tortenni, vagy a valosagban hogy fog tortenni, na az nem feltetlenul metszi majd egymast.
              En drukkolok nekik, senkinek sem kivanom, hogy ket evig gurcoljon es utana 10 milla bukoval szalljon ki egy autobol. De azert valljuk be, ennek nagyobb eselye van mint a sikertortenetnek…

        • Gergő Juhász

          Még akkor SINCS meg, ha mind a 365 napot végig dolgozza. De remélem érzed, hogy nem túl reális pihenő nap nélkül végig dolgozni egy egész évet (a szerviz napokról ne is beszéljünk).

  • Valentin

    Elképesztó ez s sok rosszmájú komment!!!

  • Róbert László

    Nem titok hogy a tisztán elektromosan meghajtott gépek a fejlesztés zsákutcái.A hibridekben még van fantázia de a töltőhelyekkel sem rendelkező elektromos autó csak utópia és sok bosszúság okozója lehet, A pusztában lemerülve várhatják télen a biztos véget.

  • Gergő Juhász

    Nagyon érdekelne, hogy hogy használtak el 400 ezer forint üzemanyagot havonta? A Prius fogyaszt vagy 5 liter benzint (jelenlegi árfolyamon ~1980 forint/100 km), gondolom átlagban a Renault sem fogyasztott többet 6 liternél (~2400 forint/100 km), ez átlagban 2190 forint 100 kilóméteren. Ez azt jelenti, hogy 18 260 kilómétert mentek havonta, autónként 9100-at (és akkor még finom voltam, az üzemanyag április óta elég durván emelkedett, ha kisebb áron számolom az üzemanyagot, simán kijönne 10-12 ezer km/hó fejenként). Most abba ne menjünk bele, hogy ennyit lehetetlen vezetni Budapesten, ahol kb. 22-27 km/h-s az átlagtempó, vagy pedig naponta 16 órát dolgoztak.
    Ha tényleg ennyit mennek, akkor maximum 2 év múlva kuka lesz a Tesla (hiszen már most van benne majdnem 200 ezer km). Fogalmam sincs, hogy mennyiért vették, ha 12 millió körül, akkor az azt jelenti, hogy minden hónapban csak 500 ezer forint arra megy el, hogy két év múlva megint venni tudjanak maguknak egyet. Ezen kívül átlagban van 300-400 ezer forint kiadása havonta egy taxisnak (járulék, tagdíj, karbantartás, biztosítás, ekkora bevételnél ÁFA stb…). 2 x 300 ezer + 500 ezer = 1 100 000 forint. Ennyit kell megcsinálniuk kb. hogy 0-án legyenek, minden egyes napjuk -36 ezer forinttal indul, és csak utána fognak pénzt keresni (ha csak heti 6 napot dolgoznak, nem pedig hetet, akkor kb. -43 ezer forint).
    Szóval a cikk címében szereplő kérdés, miszerint megéri-e Teslával taxizni, a válaszom, egyértelmű nem!
    Vagy kihagytak valamit a matekból (ami majd nagyon fog fájni később), vagy pedig a Taxify megtámogatta őket az autóval.

    • Fluffington

      Persze hogy nem eri meg szerintem az emberek nagyon kis szazalekanak eri meg villanyautozni.. Handras sem a megtakaritott benzinen meg vezerlescsereken el hanem a videokbol amit errol a kocsirol es temarol csinal.. ugyez szerintem a taxify is. Nekik boven jo ha csak 0ra visszajon az hogy teslaval taxiznak mivel kozben oriasi reklam a cegnek hogy uuuu tesla meg milyen rendes a sofor hogy gyorsulgat nekem stb..tehat ha a sofornek nem is a cegnek tuti megeri 😀

      Az ertekvesztes hianyan enis jot nevettem majd megneznem mennyiert tudja eladni a millio kilometeres teslat

      • Gergő Juhász

        Igen, csak a Taxify, és a hölgy vállalkozása két külön dolog. Ha a Taxify ingyen adta a nőnek a kocsit, akkor a nő jól jár, a Taxify meg kiadott 12-15 millió forintot egy reklámra. Nem fog emiatt több megrendelőjük lenni (a taxiplusnak sem lett több megrendelője, amikor egy egész villany autó flottát beszereztek). Ha viszont a nő önszántából rakta hosszútávon csődbe magát, és a családját, akkor kérdéses, hogy közgazdaságtanilag ez mennyire helyénvaló dolog. Mindenesetre hamis képet fest a budapesti taxisok lehetőségeiről, ami káros.
        Ajánlom neked ezt a cikket: https://www.hallotaxi.hu/szeretunk-szenvedni
        Az, hogy el Teslázgatnak, pont azt a folyamatot fogja erősíteni és felgyorsítani, amiről a cikkben szó van.

        • taxista

          Hamis képet. Így igaz!
          Azonkívül, hogy mindenki el van ájulva az elektromostól, csak azt felejtik el, hogy az áramelőállítás is micsoda környezetszennyezéssel jár.

          • Micsodaval? Hazai viszonylatban 70 szazalekkal kevesebbet szennyez az elektromos auto, es amit szennyez azt sem a varosban.

            • taxista

              Olvasd el mégegyszer legyszi, hogy mit írtam. Köszi

            • taxista

              És ha nem a városban szennyez akkor az már nem is környezetszennyezés? Azért egy greenpeace aktivistát ne győzködj majd erről 😀

            • Mint irtam, sokkal kevesebbet szennyez globalisan is. A varos azert fontos, mert a legtobben varosokban elnek, nem mindegy, hogy lokalisan hol tortenik a szennyezes.

            • taxista

              Aláírom ebben igazad van. Csakhogy ez egy vállalkozás, és minthogy igen nagy költségekkel jár amúgy is, így a taxis megpróbalja a legkissebb befektetéssel a legnagyobb hasznot kihozni. Ezt meg aztán sehogyse tudnám kis befektetésnek aposztrofálni. Sajna ugyanazzal a 300ft/km díjjal dolgozik mint mindenki más. A borravaló téma meghát sztem azt pont nem a kocsira adják, hanem arra, hogy figyelmes, kedves vagy esetleg beszélgetsz velük stb..

            • Gergő Juhász

              Ebbe az is bele van számolva, hogy a giga méretű akkumulátor előállítása, és a későbbiek folyamán a tárolása is környezet szennyező?
              Félre értés ne essék, én nem állítom, hogy az elektromos autó ugyan olyan káros, mint a robbanó motoros, mert nyilván nem, de sok cikket olvastam erről, és igazából én nem 70% körüli számokat néztem.

            • Rorschach

              Persze, az eromuvek a kietlen pusztaban vannak es az ott dolgozok napenergiaval mukodo teleportokkal jarnak dolgozni evszazadok ota. https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Magyarországi_erőművek_listája

            • gusson

              Ez egy nagyon elavult adatokat tartalmazó táblázat, tárgyi tévedésekkel tele.
              Pl: a Kelenföldi Erőműben már régóta nem a FIAT gázturbina üzemel, a Kispesti Erőműben a 70-es évek óta nincs széntüzelés (fő üzemanyag a földgáz, tartalék üzemanyag a nagy tisztaságú, kénmentes gázolaj).

          • gusson

            Pontosan annyival, amennyivel a soraid bepötyögése járt. Ugyanarról a rendszerről veszed a villanyt,mint az elektromos autó, motor, bringa. Szóval, ne használj mikrót, villanytűzhelyet, villanyradiátort, tv-t, rádiót, liftet, mozgólépcsőt, hajszárítót, vasalót, mobiltelefont, számítógépet, stb., szóval semmi olyat, ami villannyal üzemel, mert szennyezed a környezet.

            • taxista

              Tehát ha van elég környezetdzennyezés ami a kényelmes életünkkel együtt jár, akkor sima ügy még hozzá plusz 1? A használói / nem taxisok/ elmondják, hogy 15-20000 ft-os villanyszámlát generál havonta egy elektromos autó. Képzeld el ezt taxi üzemmódban napi 200-300 km futásnál.
              Nyilván nem állítom, hogy az fosszilis üzemanyagok sokkal jobbak, de ne legyen már az áram úgy beállítva, mintha magától termelődne és semmilyen kárt nem okozna..

            • gusson

              Senki nem állítja itt, hogy a villamosenergia magától termelődik. Annyi az állítás, hogy a villamos hajtású gépkocsi a teljes életciklusra vetítve lényegesen kisebb környezetterheléssel jár, mint a fosszilis hajtóanyagúak. A tapasztalatok, a vizsgálatok mutatják, hogy így van.

              A villanyszámla nagysága meg így csak egy légbe kiáltott adat, nem mond semmit. Konkrét autótípussal, adott használati szokásokkal könnyedén kiszámítható a havi üzemanyag költség.

              A fosszilis hajtóanyagot sosem cserélheted le teljesen megújulóra (a bioetalont és a biodízelt adó növények termesztése rengeteg termőföldet vesz el az élelmiszernövényektől, ráadásul kizsigereli a talajt, aminek következtében a stabil terméshozamokért durván kell használni a különböző talajjavító kemikáliákat –> pl. élő vizek szennyezése, mint következmény), ellenben dönthetsz úgy, hogy a villanyautódat megújuló eredetű villannyal hajtod.

    • 6 litert varosban persze. jo lesz az 8-10-nek is.

      • Gergő Juhász

        A taxi autó esetében a városi fogyasztás nem azt jelenti, mint egy átlag autónál. Végig üzem meleg a motor, sok buszsáv és gyorsforgalmi utakkal van tarkítva az a 150-250 km, amit a taxis levezet egy nap. Az esti, és a csúcsidőszakon kívüli üzemről meg ne is beszéljünk, ott eléggé optimális az autók fogyasztása. Éppen ezért kizártnak tartom a 8-10 litert, egy E 220 CDi sem fogyaszt annyit taxi üzemben, csak ha nagyon tapossák neki (majdnem 1800 kilós autó, 170 lóerővel).

        • xyz

          Gergő, sosenem fogod meggyőzni. Itt pár taxis érti, tudja, számol(t), András pedig egy propagandaszöveget tol, ez a dolga. Te és O. Kisasszony jól látja 🙂

  • Gergő Juhász

    Röhöghetsz, de sajnos ez a realitás.

    Egyik taxis ismerősöm a full extrás Mondeóját (bőr, TV, automata, nagy motor) taxiként használta, 9-10 milla volt az újkori ára, 1 millió forintért tudta eladni, úgy, hogy egyébként baromi jó állapotban volt (majdnem meg is vettem tőle).
    Vagy nézd meg a most kifutott W211-es Mercedeseket, amik taxik voltak. 10-15 millás autókról beszélünk, 800-1 300 000 forint között árulják őket.
    De nem, majd az ex-taxi Teslát 500 ezer kilométerrel 10 milliáért elkapkodják tőle 🙂 Szép álmodozást…:)

  • Norbert Biró

    Milyen szép lenyomata ez a topic is a mai magyar társadalom lelki állapotának.
    Az egymás lehülyézésében továbbra is világelsők vagyunk (és a dögöljön meg a szomszéd tehene szemléletben is), a konstruktív párbeszédet már sikerült szépen kiírtani az emberekből.

    • Gergő Juhász

      Szerintem semmi gond nincs ezzel a “komment” csatával, nincs anyázás, meg semmi ilyesmi, annyi történt, hogy az elméleti szakemberek megütköztették az érveiket a gyakorlati szakemberekkel.

      • Norbert Biró

        Nem mindenkire gondoltam, csak “általánosságban” ez zajlik. Az anyázást is átvitt értelemben kell érteni, nem szó szerint ez volt leírva.

    • Karnage

      Nem azt mondom, hogy a magyar társadalom ne lenne megosztott mert az. Nagyon is sajnos!
      De ez a thread még nem is vészes. Ennél sokkal cifrábbakat találsz mondjuk egy BBC News-os Brexit cikk alatt az angoloktól. Az más kérdés, hogy pl. mondjuk az Origo kommentszekciója (nem tudom, az amúgy van még?) már évekkel ezelőtt is egy komplett szociológiai esettanulmány volt…

  • vodafone

    A videóban alig esik szó arról, hogy megéri-e Teslával taxizni, csak hogy olcsóbb-e Teslát fenntartani, mint egy benzines autót, amiről már csináltál 10+ videót. Mind a néni, mind Mihály arról beszél csak, hogy benzinre mennyi ment el, helyette most kevesebb, pláne a sárga esetében, akik bevallottam az ingyenes töltőkre telepednek rá napi többször, de ennek semmi köze a taxizáshoz, kisebb számokkal is ugyanez az arány, szerintem neked sem esett le felvétel közben, hogy pontosan mit számolgattok egymás után 2 sofőrrel is.

    Az igazi “kijön a matek?” kérdés az lett volna, hogy megérte-e azt a +10 milliót rákölteni, ahhoz képest mintha egy “olcsó” Leaf-je lenne, aminek hasonlóak lennének napelemről, meg ingyen töltőről az útiköltségei, bár ehhez meg annál jóval több adat kell, mint hogy “jobban jattolnak”.

    7:57-nél van egy fontos mondat, azon kívül észérvek nem hangzottak el, hogy miért kéne valakinek luxusautóval taxiznia.

  • Karnage

    “Németországban láttam már Tesla taxit”

    Amszterdamban meg merem kockáztatni hogy több Tesla Model S taxi van, mint bármilyen másik gyártó egyéb modelljéből. De a vidéki Hollandiában is Dunát lehet rekeszteni a Tesla taxikkal amúgy.

    • Vitya

      Pont ez volt az elso gondolatom, mikor tavaly ilyenkor kijottem Schipholbol tiz taxibol 7 tesla volt.