Genf (e)Motor Show 2019 – 2. Rész

A Volvo Polestar 2-je körül volt a legnagyobb hype a sajtóban, de nem ez, hanem a Peugeot e-208 lett a kedvenc elektromos autóm.

Itt van a genfi Motor show második része:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely

  • Köles Ákos

    Üdv!
    Hát azt, hogy a Tesla Model3 mennyire vásárolható meg Mr. Nehézláb elmesélte! Gyanítom, ha rendelkezésemre állna az összeg előbb jutnék Polstar2-höz, mint Model3-hoz.
    Lényegében egy autó volt, a kiállításon, ami említésre méltó annak ellenére, hogy nem rajongok a Peugeot-ért a e208. Persze ott van még a KIA Souk EV, de van egy olyan sejtésem, hogy drága lesz.
    Azt egyébként magyarázza már el nekem valaki, hogy miért nem teszenek az elektromos autók tetejére solar panelt??? Nekem van egy solar paneles powerbank-om kiteszem a műszerfalra és még felhős időben is tölt. Mit tudna vajon utántölteni egy ilyen panel a tetőbe beépítve a nyáron a tűző napon?
    Ákos

    • Priusban van. Napi 3 km…

      • Köles Ákos

        Az nem sok! Azt hittem többet tud egy ilyen rendszer rátölteni.

        • Valentin

          Ld. itt tőlem fentebb a pontos választ.

      • Valentin

        Tiszta idő esetén, nem takart tetőnél 10 km is lehet Prius 4-nél, de tény, hogy nem egetverő, de azért nem is jó, úgy 320 W körüli telj-ű, elég nagy hatásfokút tettek végre be (a régi priusnál csapnivalóan gagyit építettek be).
        Egy full EV autónál viszont életmentő lehet, ha pont a töltő előtt 1 km-re áll meg áll meg az autód. Anúgy meg nagyon hasznos nyári tűző napon az utastér folyamatos szellőztetésére úgy, hogy közben nem merül az aksid.
        Mondjuk nekem inkább üvegtető kell, a kettő együtt meg nem az igazi.

    • W

      Egy napelem panelt vegyunk mondjuk az egyszeruseg kedveert 300Wh-nak. Napi 8 orat szamolok ezzel, az 2,4kWh.
      Ezalapjan ki lehet szamolni, ha egy adott auto adott kWh akkukapacitas mellett megtehet X km-t, akkor ez a 2,4 kWh mennyire lenne eleg (nyaron tuzo napon). Ha beboritananak mindent amit lehet es erdemes, akkor mondjuk 5 kWh-val lehet szamolni max/nap (nagy autonal, kicsinel kb. a 2-2,5 a realis).
      BMW i3 33kWh-s akkuja eseten ha nezzuk megtesz mondjuk 230km-t.
      33kWh … 230km
      2 kWh … 14km
      (Szerintem nagy altalanossagban +5-8km ajandekkal lehet szamolni. A Tesla tesztben amikor az auto lemerult meg a tolto elott, lehet egy ilyen megoldas hozzaadta volna azt a pluszt amivel eler a Tesla a celjaig).

    • Balogh Balázs

      a Telsa 3 közel sem elérhetetlen. Felmész a mobile.de-re és 57e eurtól válogathatsz az alig használtak közül.

  • Sándor Hajdu

    A Mercedes EQV nagyon vagány! Köszönjük a beszámolót, király vagy!

  • Charles Borroneo

    A Peugeot-hoz. A műszerfalat nem a kormány fölött kell látni, hanem a kormány alatt. Tehát nem lejjebb kellett volna állítani a kormányt, hanem feljebb. Persze ahogy elnéztem a probléma akkor is állt, mert nem nagyon lehetett annyival feljebb állítani, hogy ne takarjon be. Ez a csapott kormány átka.

    • Max fel volt tolva, csak lefele lehetett allitani.

    • Rorschach

      Az uj Peugeot design, hogy magasabbra raktak a kijelzot es a kormany folott kellene atnezni. Nem alacsony ulesmagassagra terveztek.

  • Valentin

    Jó kis összefoglaló lett András, gratula!
    A Mercedes EQV nagyon hasznos jövevény az elektromos autó piacra, ez már hiányzott!!!
    A Peugeot 208e nekem is a nagy kedvencem, nagyon szép autó! A kormányával meg egyáltalán nincs gond, mindegyik új Peugeot-jé ilyen, és én is a lehető legmélyebben szeretek ülni, de a kormánynak felesleges olyan magasan lenni, mint ahogy megszoktad.
    Végre egy autógyártó, aki mert változtatni a régi elavult beállításon, és egy új, racionálisabb ergonómiát talált ki (felül a látótérben az adatok, közel a szélvédőhöz, alul a kicsi gokart kormány, ez így klassz, sportos, ilyennek kell lennie!!!
    Nagyon fasza lett szerintem.