Formula E – Száguldás kimerülésig

Öt éve, amikor elindult az elektromos Formula E sorozat, sokan csak legyintettek. Ha viszont ma megnéz valaki egy futamot, az biztosan nem fog legyinteni. Izgulni fog!

2014-ben amikor elindult a Formula E még autót kellett cserélni futam közben, mert nem bírták szuflával az aksik. Megvolt ennek is a varázsa, de valljuk be kicsit mókás volt látni, hogy az elektromos technika csak erre képes. Aztán idén megjelenetek a második generációs autók, amik nemcsak brutálisan jól néznek ki, hanem jól is mennek és kibírnak egy teljes versenyt egy akkumulátorral. Már amikor először láttam Formula E autót, tudtam, hogy videót kell csináljak most már egy Formula E versenyről. Az Audi segített is, elvittek magukkal Rómába, ahol benézhettünk a boxokba, beszélhettünk mérnökökkel, és egy asztalnál ülhettünk Allan McNish-el, aki az Audi Formula E csapatát vezeti. Bevallom bár rengeteg kérdésem lett volna, hagytam békében vacsorázni, meg a másnapi futamra készülni, ami a többihez hasonlóan most sem fukarkodott az izgalmakkal. Íme a Formula E:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu

  • Rorschach

    Utolso 15 percet neztem a futambol. Nekem eleg furcsa, hogy “fel kell venni” az attack modot, illetve hiaba veszi fel valaki ugyan ugy eselye sincs elozni. Az is zavaro, hogy a vegen az a legnagyobb izgalom, hogy ki merul le. Ha az utolso elotti korben kicsit gyorsabbak akkor pont a 45 perc lejarata elott mennek at a celon es a mezony nagy resze lemerul, mert 2 kort nem birtak volna mar ki.

  • realitivitásgyakorlat

    Én is kint voltam, láttalak is, talán 2x ahogy forgatsz. Tényleg érdekes a Formula E, de nagyon más a dinamikája egy versenynek, mint a F1-ben.

    2x is Forma1-et mondtál egyébként a klippben a F E helyett, vicces. Ennyire bennünk van, hogy azért az az “igazi” top kategóriás autóverseny.

  • István József

    Sokat dobna a dolgon, ha normális versenypályákon menne a körözés. Ezeken a szűk városi szutykokon már csak nézés közben is klausztrofóbiás lesz az ember.

  • Balogh Balázs

    2.8 alatt van százon??? Mint a Tesla S és az új Tesla Roadster le fogja alázni 😛

    • balage

      “Ha nagyjából ugyanannyit táplálsz be a hálózatba (nyáron napos időben), mint amennyit télen kiveszel, akkor az egyenleg nullához konvergál és az Elmü illetve a többi felhasználó fizeti helyetted a tárolás költségét.”
      Sikerült megfejteni, hol tárolja az Elmü a delejt?

  • Valentin

    Attól kezdve, hogy Senna meghalt :-(((, engem az F1 már nem hozott izgalomba, meg is untam hamar.
    Nekem ő volt minden idők legjobb, legszerethetőbb és legtökösebb pilótája, úgy versenyzett, olyan izgalommal, bátorsággal, elszántsággal és küzdelemmel, amit azóta se láttam semelyik pilótanál az F1-ben, így aztán bele is untam a Formula 1-be, s nem néztem többet. Schumacher pl. nekem egy vérszegény, német hideg pilóta Sennahoz képest, sose tudtam megszeretni. Ezzel együtt sajnálom, ami történt vele a sípályán, de Sennát és tragédiáját sose tudom feledni. Nekem ő olyan, mint ha én lennék.
    A Formula-E viszont újból tetszik, mert teljesen más, mint a Formula 1. Az F1 egy unalmas, számító, csatákat alig látott körözéssé degradálódott, míg korábban izzott a levegő a futam alatt még a TV-n keresztül is.
    Az FE viszont teljesen kiszámíthatatlan, szép autókat felvonultató, igazi pilóta verseny lett, ahol ráadásul a helyi nézőket nem tartják távol az autóktól és a pályától, hanem egy baráti, már-már családias verseny lett, ami szerintem nagyon jót tett ennek a sportnak.
    Az meg külön tetszik, hogy nem füstölnek az autók, és környezetbarátak, bár azt szó szerint gáznak találtam, hogy nem tudták Rómában összehozni a megfelelő tápot, és Diesel aggregátorokkal termelték az áramot!!! Ez szégyene volt ennek a futamnak, és az, hogy biodiesel, az csak porhintés, ettől még nem lesz tökéletes az égés! Szóval ezt a jövőben nem lenne szabad megengednie az FE-nek!