Ezek lesznek a jövő elektromos autói? – Frankfurt IAA Autoshow

Kimentem Frankfurtba megnézni, hogy milyen élőben az új BMW i3 és az i3s, de persze a többi elektromos autóra is kíváncsi voltam. Természetesen videó is készült, aminek köszönhetően nem is tudtam végigjárni a kiállítást. Két éve voltam kinn, ahhoz képest vagy tízszer nagyobb hangsúlyt kaptak az elektromos autók, ami mindenképp jó hír és biztos vagyok benne, hogy a következő években egyre több és több elektromos autó lepi el majd a standokat.

Sajnos a Nissan nem volt kinn, ezért az új Leaf-et sem láthattam, illetve számomra érthetetlen okból a Porsche se hozta el az elektromos autóját, ami pedig már eléggé a célegyenesben van már, ráadásul két éve például ugyanitt kiállították. Ami egyértelműen látszik, hogy az autógyártók iszonyatosan le vannak maradva például a Tesla mögött. Alig pár gyártónak vannak tényleg jó és megvásárolható elektromos autóik, leginkább csak a koncepciókkal találkozhatunk, amiket pánikszerűen rakosgatnak össze.

Hogy mi volt a kedvencem? Nos, nem feltétlen az i3, nézzétek meg a videót, volt kinn jópár kívánatos jövőautó.

PS: mielőtt még megkérdezitek. Nem, nem vagyok kőgazdag, egy ismerősöm mondta, hogy van még egy szabad hely a privát jeten, amit többen béreltek, én meg természetesen nem hagytam ki a lehetőséget. És igen, ez egy Falcon 900-as, ezzel szoktak rekedni hazánk ismert üzletemberei illetve politikusok is. 🙂

  • Nem sikerült a videó beillesztése

  • László Garai

    Az elektromos autózás zászlóvivője privát jeten??
    Sikerült hagynod egy klassz ökolőgiai lábnyomot….

    • Myxomatosis

      Nagy egora vall azt képzelni hogy a földel bármi maradandót is tehetünk. Nem tudjuk megmenteni és tönkretenni sem.

      • The Norwegian

        Azért próbálkozni lehet! 🙂

        • W

          Abban nem vagyunk rosszak 🙂

      • De egymáson azért tudunk segíteni…

    • A gép mindenképp ment volna, akkor is ha én nem, viszont ha én nem megyek akkor más ül a helyemre.

      • László Garai

        Olvastam, ezért töröltem!

  • *leaf

  • W

    Nekem a merci uj elektronyosa bejon, na meg par ev es beruhazok valamelyikbe 🙂

  • Akos Kovacs

    Kifejezetten bejött a videó stílusa, hogy telefonnal kimentél és lenyomtad a beköszönéseket. További ilyen adásokat. : )

    • Fél karomat egy jobb frontkameráért 🙂

      • gusson

        A frontkamerás “szelfi” felvételid hogyan lettek ‘nem tükörképek’? Vágás közben fordítottad vissza, vagy a telefont bírtad rá valamilyen szoftverrel, hogy ne tükörképet rögzítsen?

  • Zengei

    Köszi a videjót! Kedvet kaptam hozzá, hogy jövőre elmenjünk rá mi is! (ha nem is repcsivel de egy autós kirándulással mindenképp 😉
    A Skoda tényleg meglepő, de az árazásra azért kíváncsi leszek… persze a rosszban is van jó: ha ezek kijönnek pár év múlva akkor talán lejjebb esik majd pl. a secon hand i3 -asok ára, stb… meglátjuk! 🙂

  • Tamas Muhari

    Elég vicces, hogy a BMW 530e 3.3KW-os vezetéknélküli töltést mutat be 2017-ben a Frankfurti autókiállításon. A Nissan LEAF-emhez a Plugless Power (Evatran) 2014 óta bombáz DM levelekkel, hogy a LEAFembe 3000 USD-ért szívesen beépítenék ezt. Azt nem mondtad, hogy múzeumba mentél… :)))

    • Azért itt megcsinálták mellé, hogy belső kijelző rávezessen. Meg egy BMW szintű gyártó azért nem két hét alatt integrál be új technológiákat.

      • Tamas Muhari

        Értem is meg nem is, hogy 3 év az integráció, azt viszont nem tudom, hogy a piac hogyan tolerálja ezt a késést.(S500PHEV-be már 1 éve kapható ugyan ez. Teslába, GM/Chevy/Opel Ampera/Volt-ba pedig szintén 2013/14 óta) Mennyibe kerül ez az extra egyébként BMW-éknél belső kijelzővel ?

        • Nincs még pontos ára, de azt írják a Wallbox ára körül lesz, ami 900 dollár. A kijelző az ugyebár alap minden autóban.

    • Tamás Gaál

      Az autógyáraknál a fejlesztési ciklusok 3-4 évesek. Tehát amit jelen esetben a szalonban látsz új autóként, azt már 4-5 éve tervezik, 2-3 éve egyeztetnek a beszállítókkal stb. Nem egy telefonról beszélünk.

      • Tamas Muhari

        Ugyan ez a lassú fejlesztési ciklus az iparág többi szereplőjét is sújtja. A BMW ezt demózza 2017-ben, miközben japánban :
        “The Nissan Infiniti LE concept all-electric car was unveiled at the 2012 New York International Auto Show. It is based on the same platform as the Leaf, but it is expected to become Nissan’s luxury electric car. It was expected to go into production in 2014. In May 2013 the company said that it was waiting for inductive charging industry standards before launching the vehicle”
        2013 óta ugyanannyi idő telt el a BMW háza táján is, mint a Nissan/Infinty-nél… 🙂

  • Abban pont semmivel nem lett jobb a front kamera a 7-hez képest. 🙁

  • Valentin

    Handrás kéne neked már egy tyúk, akit meg is tartasz, tojik neked tojásokat, kiscsibéket,
    akiket közösen neveltek föl.
    Minden E-ád a technológia világába ölöd, miközben szépen lassan megöregszel, s nem lesz már erőd/türelmed nevelni, játszani a csibéiddel.

  • Valentin