Elektromos Mazda prototípust vezettem

A Tokyo Motor Show-n a Mazda bemutatja a teljesen elektromos autóját, de előtte megengedték, hogy vezessem a prototípust.

Nagyjából két hónapja egy nézőm azt írta: Azért nem lesz az elektromos autózás a jövő, mert például a Mazda sem gyárt elektromos autót, tehát én hülye vagyok. Annyira szívesen megírtam volna neki, hogy hát barátom, most nagyon mellé lőttél, mert bizony a Mazdának is lesz villanyautója, méghozzá nem is olyan soká, de sajnos nem tehettem, kötött az embargó. De most innen is üzenem: haha! 🙂

Bizony bizony, szép lassan minden gyártónak lesz elektromos autója, egyszerűen azért, mert a kvóta büntik miatt muszáj gyártani és eladni őket. Persze gyárthatnának tüzelőanyag-cellás autókat is, de az akkora bukta lenne, hogy nem éri meg, ezért marad az elektromos autó. Azért én remélem, hogy egyszer majd nemcsak azért készülnek elektromos autók, hogy a törvényeknek megfeleljenek… Mindenesetre újabb elektromos autó lesz jövőre a piacon, én pedig megnézhettem az új Mazda platformot és a prototípust is kipróbálhattam. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, Tesla Universal, Használt elektromos autók, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Mikola Krisztian, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Weboldal készítés

  • Köles Ákos

    Üdv!

    Nekem nem volt egyértelmű. Most akkor a Mazda olyasmit fejleszt, mint a BMW i3 REX? Lesz benne egy pici benzinmotor is az elektromos motor mellett?

    Vályi István felolvasott nyilatkozatot a Mazdától: Az elektromos energia előállításához felhasznált energia források összetételétől függően, tehát az elektromos járművek forrástól a kerékig, tehát a CO2 kibocsátása megközelítheti egy hagyományos belsőégésű motorral hajtott gépkocsiét… Miután a Mazda felismerte, hogy az elektromos hajtáslánc világában nem képes kielégíteni az üvegházhatású gázok kibocsátásának drasztikus csökkentésére vonatkozó társadalmi igényt, ezért inkább a belsőégésű motor üzemi hatásfokának maximalizálására törekszik! És a Mazda munkatársaiként hisszük, hogy még van tér a belsőégésű motorok fejlesztésére…
    Vályi István: “Hát ezért nem csinál a Mazda elektromos autót tisztán!”

    Na erről ennyit! A MAZDA is nyit az elektromos autók felé. A személyautóknál nem is lehet más a jövő, csak ez! A Hybrideket, meg a Plugin hybrideket el lehet felejteni. Most már, hogy egy mezei KIA is tudja a 400 Km feletti hatótávot értelmetlenek a Hybridek. Ha meg bejönnek a szilárd testes aksik végre, akkor a hybrideknek végleg befellegzett!!!
    https://uploads.disquscdn.com/images/da92be8ef7b989171873fa23ec2a8aa7ecc2b38646b9ab3be96dc14fe6fbae59.jpg

  • W

    Gondolom sok gyarto feliratkozott mar Koves Akos itteni nagy kovetkezteteseire es ezeket a sorokat olvasva valoszinu osszegyurik a tervrajzaikat es maguk moge hajitjak… ja nem.

    • Köles Ákos

      A sok gyártó az amerikai tudjuk kikhez van feliratkozva! Onnan kapják az utasításokat… 😀

  • Valentin

    “ …a kvóta büntik miatt muszáj gyártani és eladni őket” – ez milyen szomorú, hogy az autógyártók csak ezért gyártják őket! ( És ha a törnyények nem szigorodnának, nem is nyomnák föl a termelést éves 30000-ről 500 000-re.)

    Itt is ki a kivétel?
    – A Tesla! (Ő jobb jövő, élhetőbb környezet miatt kezdett el e-autókat gyártani!)

    • Charles Borroneo

      És árulja a saját kvótáit. 🙂

      • Charles Borroneo
        • Valentin

          Rögtön a cikk elején:
          “Miközben kezd körvonalazódni: nem is olyan környezetbarát az elektromos hajtás.”
          – innentől kezdve nem is olvastam tovább, buta, primitív, szűklátókörű, szenzációhajhász cikk!

          Árulja el végre ez a sok benzinimádó, elektromos autó ellenes ember, akik ezek szerint imádják a városi szmogot belélegezni, saját maguk és mások lassú halálát előidézni, mikor köldözgettek és olvastok végre olyan cikkeket, amik arról beszélnek, hogy a környezetszennyezés kérdését az olajkutak próbafúrásain, az olajkitermelésen, a tankeres olajszállításon át az olajfinomításon keresztül, az újabb olajszállításon, és az üzemanyag disztribúciós hálózat kiépítésén és a rendszeres és brutális környezeti lábnyomú és hatású olajkatasztrófáknál (tankerek és fúrótornyok etc.) kell kezdeni,
          ha már az e-autó gyártásét is a Li- és más fémek bányászásától kell ???

          • Spartaqus

            Kíváncsi lennék, hogy a CO2 mellett a többit mikor veszik már figyelembe a benzines autókat védők…
            ” A benzin és a levegő keverékének tökéletes égésekor szén-dioxid (CO 2 ) és víz keletkezik. Az üzemanyag tökéletes égéséhez szükséges optimális levegő—üzemanyag tömegarány 14,5. Az ettől való eltérés tökéletlen égést okoz, amely levegőszennyező gázok: szén-monoxid (CO), szénhidrogének (CH), nitrogénoxidok (NO x ), poliaromás szénhidrogének (PAH-ok), illékony szerves vegyületek (VOC-k) és aeroszolok (szálló por) kibocsátását eredményezi. A városokban az antropogén (az emberi tevékenység révén keletkező) NO x 47%-át, a CO 65—80%-át, a szénhidrogének 50%-át a gépjárművek juttatják a levegőbe. Ezen túl egy átlagos gépjármű több mint 1000 egyéb szennyezőt, közöttük kormot, cinket, nikkelt, krómot, benzolt és aldehideket bocsát ki.”

            • Valentin

              Te vagy az én emberem, végre egy értelmes lény (bár ezt már régóta tudom rólad), aki tovább lát a köznapi cikkek híradásain !

      • Valentin

        Miért, te hagynád elveszni őket, mikor a céged életszakaszának kezdetén jár, és minden tőkére szüksége van a fejlesztésekhez, a gyártáshoz és az életbenmaradáshoz?

    • Batka

      Lehet, hogy Musk ezzel vezekel a SpaceX minden bizonnyal környezetbarát működéséért…

    • stradacostiera

      Ja, és a tőzsdére is az élhetőbb környezet miatt mentek.
      Te most jöttél a falvédőről?

      • Valentin

        Én nem, de úgy látom, te ott is maradtál egy életre!