A legidegesítőbb BMW hiba: #Rustgate

Gondolom nem kell senkinek bemutatnom, hogy mennyire szeretem a BMW-ket. Nem akarok hitvitát indítani, de nem kérdés, hogy a bajorok elég jó autókat hoznak össze, és a BMW régóta ott van a toplisták élén. Jól megtervezett, szép, sportos autókat terveznek és gyártanak a BMW gyáraiban. Persze az Audi is, meg a Merci is jó autókat gyárt, nem is az a kérdés, hogy melyik márka jobb, hiszen mindenkinek más a fontos. Valaki kényelmes autót akar, valaki sportosat, valaki olcsót. Én BMW-t akartam, és több mint 10 éve csak BMW-t vezetek. Szeretem is, de egy dolog mérhetetlenül felcsesz.

Amikor 2007-ben lett egy vadi új 335i-m odáig voltam érte. Vigyáztam rá, ápolgattam, tisztán tartottam. Aztán két éves korában észrevettem, hogy rozsdásodnak a féknyergek, meg a féktárcsa agya is (nem tudom mi a hivatalos neve, az vas ami egyben van a tárcsával, és erre csatlakozik a kerék). Meg a kis fékbetét tartó lemezkék is rozsdásodnak. Ez így volt az előző 320d-men is, de az egy öregebb autó volt, ezért elfogadtam a dolgot. Hét évig használtam a 335i-t, és folyamatosan láttam a rozsdát a gyönyörű felnik lyukain benézve.

Most egy 3 éves Z4-em van, ez 2012-es gyártású. Ennek már az első tengelyen más fajta anyagból készül a féktárcsája, ezért az az agy nem rozsdásodik, de a féknyergek, és a hátsó féktárcsa öntvénye ezen is elkezdett rozsdásodni. Erről beszélek:

bmw_brake_rust

Természetesen nem csak az én autóim ilyenek, gyakorlatilag minden olyan bimmer rozsdásodik az említett helyeken, amin nem performance, vagy festett M-es féknyergek szereltek. Egyszerűen hihetetlen, hogy egy ennyire banális hibát nem tud a BMW megoldani. Kicsit gáz amikor egy 15-20 milliós csillivilli autón szinte világit a rozsda. A gyári 19-es könnyűfém felnik még jobban kiemelik a rozsdásodó részeket, szinte kiveri az ember szemét, hogy bizony ez itt egy igénytelen valami.

A Wallisban meg tudják csinálni, de az ő festésük is csak 1-2 évig bírja. Jelenleg épp keresek valakit, akinek van egy műhelye, és hőálló festékkel meg tudja oldani egyszer és mindenkorra a problémát, mert konkrétan én szégyenlem magam a BMW helyett, hogy rozsdás autóval járok. Találtam is megfelelő színt, persze itthon nem lehet kapni. Meg tudnám és is csinálni, de szétszedés nélkül csak gányolni lehetne, meg se emelőm, se helyem nincsen ilyen munkálatokra. Ha van műhelyed, zörögj rám facebookon, valamikor a közeljövőben meg szeretném oldani ezt. 🙂

Performance féket ne is írjátok, hogy vegyek, mert bár szép főnix sárga, és rohadt jól néz ki, baromi drága (3400 eur), Z4-hez elvileg nem is gyártanak, de egyébként sincs semmi értelme, mert a 35is Z4-en eleve nagyobb fékekkel érkezik.

IMG_3543

Csak halkan jegyzem meg, hátha olvassa a BMW, hogy kb alapnak kellene lennie a képen látható performance féknek, vagy legalábbis, a gagyi féknyergeket le lehetne normálisan festeni, nem pedig ilyen rozsdásodó darab vasakat használni egy prémiumnak mondott autón…

Ha a Google-be beírjátok, hogy “bmw rust brake”, egy csomó képet találtok a jelenségről, ezért le sem fotóztam a sajátomat, jól látható a fent leírt probléma.

PS: légyszi ne írjátok be, hogy irigylitek a problémáimat, mert természetesen nem ez a legnagyobb problémám az életben. Inkább egy szálkához tudnám hasonlítani, ami belemegy a bőröd alá, és nem tudod kiszedni, és kellemetlenül fáj egész nap…