Szombati gurulás – Veterán autókkal – fotók

Szombaton relax program volt, 7. szülinapi túra a Ford-Crusing szervezésében. Reggel 10-kor találkozó a Felvonulási téren 35 autóval, főként Ford Mustang gépjárművekkel. 1965-ös évjárattól kezdve, napjaink modelljei sorakoztak fel, de volt jópár más veterán szépség is. Mi egy 65-ös Mustánggal voltunk és nagyon jót autókáztunk, szerencsére az időjárás is kegyes volt, gyönyörűen sütött a nap, csillogott a króm meg a metálfény rendesen.

A Hősök teréről legurultunk a Kakucsringre, egészen hihetetlen élmény volt ahogy a sok V8-as egyszerre beröffent, ahogy morajlott végig a kocsisor az M0 felé, ritka látvány volt a sok-sok szebbnél szebb járgány előttünk is és a visszapillantóban is. Bármerre haladtunk, integető és mosolygó emberek, komolyan mondom sokkal jobban megnézik mind az autósok mind a járókelők a Veterán autókat mint például egy Ferrari 458-ast, plusz még mosolyognak is. (Ferrariban kevés mosolyt kap az ember, inkább a “k. anyád” pillantások a jellemzők).
A Kakucsringen felsorakozott a pályára az összes autó, és tettünk pár kört egymás mellett (lásd utolsó kép az albumban, amit nem én fotóztam, csak elloptam a képet, ezúton is elnézést, de szükség volt rá 🙂 ), évjárat szerint kettes sorban egymás mellett. Mi voltunk a sor elején a jobb oldalon, a bal oldalon egy ezüstkék Mustang, a kormány mögött a magyar férfi vizilabda-válogatott egyik tagja, és ezek szerint Mustang fan is. Hellómi, kicsi a világ. 🙂
Persze a pályán semmi versenytempó, a negyven évvel ezelőtti futóművek, illetve fékek finoman szólva sem pályázásra lettek kitalálva. Nagyobb tempónál konkrétan egy-egy ima többet ér a fék nyomkodásánál és a kormány tekergetésénél, teljesen a szerencsére van bízva, hogy merre fog menni az autó. Persze volt pályázás is, a tárcsafékes autóval rendelkező tulajok felmentek a pályára, és kenték is rendesen a gumikat. Állat volt! 🙂

Délután a 4-es úton jöttünk hazafelé, pedig ez az az egyik út amit nagyon utálok ha a BMW-vel kell rajta végigmenni, a sok teherautó és a lassú haladás miatt, előzni meg nem nagyon lehet. A Mustangban viszont ez mind nem számít, egyszerűen csak krúzol az ember, 40-50 mph/óra sebességgel, közben lehet nézni a tájat, lehet beszélgetni, hallgatni a zenét, élvezni a befújó menetszelet a leengedett ablakok mellett. Ezek az öreg autók sokkal alkalmasabbak a nyugodt autózásra, ezek még igazi autók, szervó, meg mindenféle elektromos hülyeség nélkül, laprugókkal, meg a dörmögő V8-assal a franciaágy méretű motorháztető alatt. A mai autók ezekhez képest igazi űrhajók, és bár nagyon biztonságosan lehet velük 130, 140, vagy akár 160-as tempóval utazni autópályán (németországban persze), a vezetés illetve az utazás élménye elmarad, inkább az a mikor érünk már oda A-ból B pontba kellemetlenség az egész. Ez mondjuk egy külön postot is megér, jöjjenek inkább a képek azoknak akik hozzám hasonlóan szerelmesek az öreg amcsi autókba. Volt videós csapat is, kb egy hét múlva lesz kész a megvágott videó, majd azt is postolom, ahogy néztem a videós srácok munkáját, a videó majd sokkal jobban visszaadja a találkozó hangulatát, ezek a fotók inkább csak izelítők most.

PS: ha valakit érdekel a dolog, a következő hasonló esemény április 27-én lesz. Itt lehet tájékozódni erről.