Ferrari helyett

Köztudott, hogy nagy vágyam egy Ferrari, főleg mióta volt szerencsém több órát vezetni a 458-as Ferrari Italiát. Van viszont egy aprócska probléma, baromi sokba kerül. Egy 458-as 40-50 millió forint, kb. lottónyeremény kéne, hogy ilyet vehessek, de mivel nem lottózok, ezért ezt elfelejthetem. Egy F430 is jó lenne, az is nagyon pöpec kis autó, használtan már 20-25 millióért megszerezhető, de sajnos ez is rengeteg pénz.

Sokan felteszik a kérdést: mi a francnak egy ilyen autó?

Mert akarom! Mert egy műalkotás, mert baromi jó vezetni, mert gyönyörű szerkezet, és mert iszonyatosan jó hangja van a V8-asnak.

Oké, de ha nincs ennyi pénze az embernek, akkor mi van? Elkezdtem nézegetni a régebbi Ferrarikat, de sajnos azok is drágák (nemrég 7 millárd forintért kelt el az egyik), viszont belefutam a régi amcsi autókba, például egy 66-os Ford Mustangba vagy egy Dodge Chargerbe, Pontiacba, stb. Számomra egyelőre a Mustang a nyerő, talán azért, mert gyerekkoromban totál odavoltam ezekért a lovacskás autókért. Megvan a megoldás, nem Ferrariban kell gondolkodni, hanem egy ilyenben:

Waóóó. Ez is gyönyörű autő, élvezetesen lehet vele autókázni a tavaszi napsütésben, V8-as van benne és olyan hangja, amitől egy jobb érzésű pasinak egyből feláll, a csajoknak meg benedvesedik a bugyija. Hallgassátok csak meg, lehetőleg fülessel, mert a laptop hangszóróján nem fognak kijönni a mély hangok:

És a lényeg: sokkal olcsóbb, mint egy Ferrari, szépen felújítva, 4700-as motorral 5 millió forint, de már 3 millió forinttól igencsak szép verdák közül válogathatunk. Többnyire OT-s rendszámmal, ami azt jelenti, hogy veterán minősítéssel rendelkeznek, így évi 16000 forint az összes adó ezekre az autókra, és a biztosítás sem vészes. Egy garázs persze mindenképpen kell.

Persze ez is zabálja a benzint, mint az állat, de nem többet, mint egy Ferrari. Az is igaz, hogy ez nem egy versenyautó, csak 224 lóerő, csak 7-8 másodperc alatt gyorsul százra, viszont nagyon kellemesen el lehet vele hajókázni az utakon, miközben öblös hangon bugyborékol benne V8. Ráadásul ezek a 30 évnél öregebb autók egyre többet érnek, akár még befektetésnek is jók lehetnek. Persze vigyázni kell rájuk, néha ezt az fel kell újítani, szerelgetni is biztosan kell, viszont hatalmas élmény. Ültem már pár amcsi verdában és tényleg egészen különleges egy-egy ilyen dögöt vezetni, annak ellenére, hogy szarul gyorsulnak, a gagyi laprugók miatt nem kanyarodnak, dög nehezek. Mégis, ha beleülsz egy ilyenbe, egyből megcsap a szabadság szele, hirtelen belecsöppen az ember a 60-as 70-es évek amerikai álmába, buli, csajok, Rock’n Roll.

Lényeg a lényeg, szerintem van értelme második autónak egy ilyen öreg autót tartani. Napi használatra persze nem alkalmasak (ahogyan egy Ferka sem), illetve alkalmasak, csak az itthoni időjárás hamar tönkreteszi ezeket a régi autókat. Viszont tavasztól őszig sok olyan csapadékmentes hétvége van, amikor elő lehet venni őket egy kis kocsikázásra.

Ha lenne most a párnám alatt 5 millió forint már mennék is és rácsapnék az egyik itthoni Mustang-ra, de sajnos nincs ennyi pénzem (igazából semmennyi pénzem sincs), viszont legalább az esély megvan, hogy egyszer legyen egy ilyen szép régi V8-as motoros autóm. Ha Californiában élnék, már tuti lenne több is, kinn azért eléggé durva a kínálat és persze jóval olcsóbbak is, de azért itthon is lehet találni sok jó kis öreg amcsi verdát. Csekk hasznaltauto.hu

Te vennél? Vagy már van egy a garázsban? Jöhetnek a kommentek, linkek, minden!


Egy ilyen chargert is elfogadnék, de ez nem 5 millió…