BMW i3 kánikulában

29 komment

Kipróbáltam mennyire megbízhatóan tippeli meg a hatótávot a GOM. A GOM az a kijelző, ami kiírja nekünk a még megtehető távolságot, jelentése: Guess O meter. Mivel ezt egy csomóan nem értik, én elneveztem a Tippelórának. Megnéztem, hogy mit jósól a Tippelóra, aztán végül mi a valós energiafogyasztás, ha mondjuk klímával kiautózok Vácra majd vissza Pestre a 35-37 fokos kánikulában. Annyit elárulok, hogy közel sem tippelt jól.

Ha lemaradtál az első illetve a második részről akkor itt pótolhatod.

  • DnP

    Tökig töltve 200km… harmatos.

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Nem volt tökig töltve, 20-30 km-et mentem vele délelőtt. 250-et simán el lehet vele menni, mint ahogy ebből a videóból is kiderült.

      • DnP

        Kíváncsi leszek mért nem Tesla. Ennek nagyon gyér a hatótávja, akárhogy nézzük. 3-as baromi sokára lesz az tény, S-re meg nem adnék ki én sem annyit :) (persze ha lenne rá sem)

        • https://mategelei.com Mate Gelei

          Akkor tulajdonképpen megválaszoltad a kérdést, nem? :)

        • Márton Szigeti

          Az i3 már mióta piacon van, a Model 3 meg talán 2 év múlva lesz elérhető és ugyanannyi pénzért minimálisan több a hatótávolsága. Aki 250km miatt nem vesz elektromos autót, annak a 350 se lesz elég. A durvább Model 3 meg már kicsit más árkategória megint. Csodák nincsenek.

        • The Norwegian

          Ez egy olyan komment amiben a kérdésre már ott is a válasz.

          mod: Közben láttam hogy Mate Gelei is rátapintott erre az érzékeny részre.

    • Frisco egyre keményebb

      Mire harmatos? Én 7 napból 5-ön össz-vissz max 20 km-t megyek / nap (ez a max, sokszor inkább kevesebbet). Tehát elvileg ha 1x tölteném / hét akkor is vígan ellennék vele. Arra az évi 2-3 alkalomra amikor meg sok száz km-t kell utaznom vagy bérelnék kocsit, vagy megoldanám máshogy.

      Nyilván aki napi sok száz km-t megy annak harmatos, de nem csak ilyen emberek élnek.

      • DnP

        Az emberek igen nagy része nem csak a sarki fűszereshez leugrani vesz kocsit, hanem hogy elvigye bárhová. Na ez arra alkalmatlan. Jövőben lehet/biztos megváltozik a helyzet, de most ez van.

        • tfin

          így van, és ezen embereknek nem is jó választás az i3, mint ahogy egy kertésznek sem ideális autó az opel corsa. viszont sokaknak ideális lehet az i3, mert minden nap a munkahely/iskola/auchan/posta/egyebek között forgolódik, ami a közelében van, és nincs rászorulva arra, hogy vidékre menjen. nekik ez tökéletes választás lehet. egy országos területi képviselőnek meg nem, ő majd vesz mást. nem hiszem, hogy ez a kocsi problémája lenne, hiszen az sem az opel corsa problémája, hogy a kertészek nem azt használják a cuccok fuvarozására egyik melóból a másikra.

  • Bence

    Télen majd egy hasonló teszt?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Simán. :)

  • András Tekus

    Ha már Vác, akkor a Mihályinál sokkal jobb a fagyi…

    • Stef

      De oda nem lehet behajtani i3-al, csak a füstös-kormos helyijárattal… :(

  • Valentin

    9,9 kWh/100 km klímával baromi jó fogyasztás! Grat!

  • András Homár

    Sponsored

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Nem.

  • Lambós Józsi

    Hello András, miért bem a Range Extenderes változatot vetted?

    • balage

      Mert akkor vett volna egy fölösleges szopórollert is, azt meg drága dolog hajtani (=a bmw motor nem kicsit szervizigényes)

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Feleslegesen cipelném a motort, tök felesleges lenne nekem, sose indítanám be, cserébe romlana az elektromos hatótáv, a gyorsulás, és még hordhatnám kötelező szervizekre is, olajcsere stb.

      • Lambós Józsi

        Nem tudom, én a Rex felé hajlok, vidéken azért nincs annyi elektromos töltő. Egy kis kéthengeres motor van benne, nem hiszem, hogy egetverőek lennének a költségei. Na, majd meglátjuk melyik verzió jön össze. :)

        • Karnage

          Lambós Józsi létedre range extenders i3 felé hajlasz? No, leszálló ágban van a bodzázás mostanság? :)

          • Lambós Józsi

            Nem bodzázás, pékipar. ✋

  • Molnár Rack László

    Feritakoztam! :)

  • https://www.flickr.com/photos/danielszente/ Daniel Szente

    Saccolóra :)

  • Valentin

    Íme egy okos és jó cikk Szőcs Gábortól – Concorde alapkezelő, ami a magyar energetikai viszonyok jövőjét taglalja, mert bizony ez a kérdés az elektromos autók és a mi életmimőségünk kérdésében (is) nagyon fontos, sarkalatos pont:

    http://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2017/08/03/kell-e_nekunk_paks_ii./

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Igen ezt olvastam, de nem biztos, hogy ő tudja a tutit.

      • Valentin

        Ilyenkor komolyan örülök, hogy te is olvasol ilyen cikkeket! Elismerésem.
        Én elég sok mérnöki tárgyat tanultam, sugárkémia a szakirányom, imádtam a fizikát és a matekot, és az elmúlt 6 évben szívom magamba az energetikai, megújuló és elektromos autózással kapcsolatos kérdéseket.
        Nem mondom, hogy én vagyok Nicolas Tesla, de ez a cikk nagyon megállja a helyét!
        Örülnék neki, ha rajtunk kívül mások is elovasnák a cikket, illetve tovább is adnák, pont amiatt, hogy minél több magyar emberhez jusson el az üzenet:
        valójában egyáltalán nincs szükségünk további atomenergiára és ehhez köthető irgalmatlan beruházásra, NEM KELL NEKÜNK PAKS 2.

        • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

          Szerintem sem kell, de hiába rugózunk ezen, így is úgy is meg fogják építeni.

          • Valentin

            Szerencsére nem. Elbuknak.