Zöld az új sárga!

Kinek kellene leghamarabb lecserélni az autóját elektromosra? Annak aki rengeteget megy a városban, mint például a taxisok.

A videó előtt szeretnék egy kis kitérőt tenni. A poszt írása előtt egy nappal kinn voltam a gyerekek tüntetésén. #Fridaysforfuture. Nagyjából 5 órát sétáltam emiatt a városban, mire hazaértem folyt a könny a szememből, a metrótól sétálva a Dózsa György úton a dugókban füstöt eregető autók mellett, már azon szentségeltem, hogy miért nem jöttem inkább taxival, abban legalább van belső keringtetés. Ennyire rossz a levegő a városban és egyre csak rosszabb lesz. Aki szerint nem így van, annak biztos azbesztből van a tüdeje, vagy nem tudom. De persze mutogassunk csak a hajókra, biztosan azok miatt van. Segítek, nem azok miatt van.

A kis kitérő után maradjunk a taxi vonalon.

  • Az Európai Légzőszervi Társaság nemzetközi kongresszusán bemutatott kutatás kimutatta, hogy a taxisofőrök vannak kitéve a leginkább a fekete szén káros hatásának, ami a dízelmotorok füstjére jellemző. A tanulmány szerint a sofőröknek állandóan csukott ablakkal kellene közlekedniük, hogy védekezzenek a szennyezés ellen.

Ráadásul pont a taxisok, akik a legtöbbet mennek a városokban az autóikkal. Érdekes szám: a Főtaxi évente 10 millió fuvart bonyolít le. Egy gyors számítás alapján csak a Főtaxi flottája alsó hangon is 200 millió kilométert megy évente. Ha valakinek van kedve, kiszámolhatja, hogy ez hány tonna CO2 és egyéb más szennyezés.

De taxikra szükség van, a jó hír, hogy szerencsére elindult az elektromosodás. A meglévő 200 hibrid autó mellé jönnek a teljesen elektromos autók, saját töltőhálózattal, faültetéssel. Íme:

A videót a Főtaxi támogatta. A videóban említett faültetést itt találjátok: MyForest.hu

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, Teslounge, Használt elektromos autók, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Környezetbarát weboldal készítés, CoderWeb, Péter, Patonai Szabolcs, Széles Csongor

7 hozzászólás

Márton Szigeti

Azért a 30 év dohányzás se segített a tüdődnek 😀 Érdekes, én sokszor sétálok órákat a belvárosban és nem folyik a könnyem.

Rorschach

Ez addig csak pr fogas marad amig egy ceg az osszes taxijat nem csereli elektromosra. Egyebkent ezt a taxisrendeletben kellene szabalyozni. 2025-tol csak elektromos taxi kozlekedhet Budapesten addig pedig evente novekedo adoteher kerulne a nem elektromos taxikra.

W

Jobb lenne ha nem pr-bol nem csinalnak?
Szerintem nem fognak tiltakozni ha megkeresed oket 2000 (ja bocs 1950) elektromos auto atallasanak gazdasagos megoldasaval + finanszirozasaval.

Rorschach

Ez nekem csak latszatintezkedes, muzoldseg.
Ha valoban fontos a kornyezetuk akkor vesztesegek aran is lepjek meg. Viszont veszteseget csak akkor fog bevallalni egy ceg ha ra van kenyszeritve, ezert kellene torvenyileg betiltani. 5 ev elegendo felkeszulesi/atallasi ido.
Ha mar most gazdasagosabb lenne az elektromos nekik, akkor mar most atallt volna mindenki. De ha tisztabb levegot akarunk akkor valamirol le kell mondani.

Valentin

Nagyon jó hír, innen is üdvözlöm a Főtaxit a döntésük végett!
Egyébként én extrém ritkán rendelek taxit, de már 3 éve is csak elektromos taxit voltam hajlandó hívni!

W

Orommel latom ezeket a kezdemenyezeseket. A taxisnak megeri, vallalatnak megeri, utasnak meg kvazi mindegy, hajra. Igy biztosan terjedni fog. Mar a hibridek uzemeltetese is jelentos elonyokkel jart a normal dizelek helyett, most meg az elektromosok meg ratesznek egy lapattal.
Van egy masik oldala is, amit egyelore nem ertek elektromos auto gyartoi oldalrol: mi a joistenert nincs mar nagy limuzin es kombi elektromos auto? (Teslat most nem szamolom, ertheto okokbol)
Egy Octavia pl. … elfer az akkupakk (normalis meretu es kapacitasu), marad is meg hely benne, biztos vagyok benne a felarat kifizetnek az emberek a nagyobb meretu kasztniert (hajtas meg ua).
Golfbol is kijott az 5 ajtosnak, de pl. kombit meg nem lattam. Ezek a kis pocskoszoru Zoe meg 208 meretu autok ok, de van akinek 3 gyereke van, sok cuccot szokott vinni, vagy eppen a taxiba be kell rakni 4 borondot es 3 embert… na ott mar necces a Leaf is.