VW ID.3 – Tesla Killer

A Volkswagen ID.3 arra a platformra épül, ami arra készült, hogy viszonylag olcsón gyárthassanak skálázható akkumulátoros igazán jó elektromos autókat.

“Majd 2 év múlva”, olvashattuk a fórumokon a kárörvendő kommenteket minden egyes ID.3-as hír alatt. Még egy hónapja is. Pedig az ID.3 kevesebbet csúszott, mint például a Model 3. Persze a Teslát és Elon Muskot divat szeretni, a csúnya csaló VW-t meg divat utálni. Nem mintha nem csalt volna minden gyártó a dízel mérésekkel, nem mintha Elon Musk nem adna el Co2 kvótát jópénzért a Fiatnak vagyis tulajdonképpen amit megspórol kibocsájtást a Teslákkal, azt eladja, hogy más pufoghassa ki a levegőbe. Minden csak pénz. Na de mindegy is, a mai videó nem erről szól, hanem arról, hogy az ID.3 végre itt van és végre vezethettem is.

Hannoverbe utaztunk ezért a tesztért. Zombiapokalipszisre emlékeztető kihalt reptéren vártunk 5 órát az átszállásra Frankfurtban. Mindenhol maszkban kell lenni, kivéve az éttermekben. Ha eszel-iszol, nem kell a maszk, akkor nem fertőzöl. Éjfélre értünk ki Hannoverbe, nem nagyon tudtam aludni. Egyrészt izgatott voltam, másrészt a gondolat, hogy mihamarabb aludni kéne nem hagyott aludni. Reggel 6-kor kelés, ahhoz, hogy kapjak egy kávét a hotel éttermében, ki kellett töltenem valami covid papírt, amin a betűket sem nagyon láttam, szóval csak random helyre beírtam random adataimat. Fél 9-kor már az autókban ültünk. Abban az autóban, amire majd 20 év múlva lehet, hogy úgy tekintünk vissza, hogy ez volt az az autója a Volkswagennek, ami mindent megváltoztatott. Az MEB platform ezért született. Persze az is lehet, hogy nem így lesz. Minden azon múlik, milyen lett az autó. Milyen vezetni. Megállja-e majd a helyét az egyre élesedő versenyben. Tetszeni fog-e a vásárlóknak. Szeretik-e majd. Meg tudják-e fizetni az elektromos felárat. Németeknél mondjuk ez utóbbival nem lesz gond, támogatásokkal jóval olcsóbb, mint egy Golf.

A kulcs már benne volt az általam választott fehér, First Edition ID.3-ban. Levettem az ID3-as maszkot, amit korábban kaptunk. Az van ráírva: “Now You Can”. Nem kellett bedugni a kulcsot sehova és a start-stop gombot sem kellett megnyomni, az autó érzékelte, hogy ott vagyok benne. Csak lenyomtam szünetet (Pause) mintázó féket, majd a lejátszás (Play) ikonos pedált és elindultam az autópálya felé. Csak én és az ID.3.

Ezek a videók, a Patreon illetve Youtube támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, SzmartDiszkont.huHolló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Környezetbarát weboldal készítés, CoderWeb, Péter, Patonai Szabolcs, Széles Csongor, Roland Csuk, Csikós Botond, Juhász Gábor, David Szalay, TeslaBolt.hu, Koór Béla, Kuszák Gábor, Drónfelvétel Készítés, Super Soco, Doboszai András, KittoMedia BackgroundMusicService, Kiskopárdi Zoltán, Janka Roni, Molnár Tamás, Kuszák Gábor, Pál Antal, Kecsmár Tamás, Nagy Áron Janka, Zsolt Sáfrány, Progresszív Burkoló, Enterprise-Support.hu, Török Péter, Vas Dávid, Vajda Márk, Stokker Miklós