VW ID.3 – az elektromos népautó?

Megérkezett az elektromos Volkswagen “népautó” az ID.3 Vajon beváltja a hozzáfűzött reményeket? Sikerült egy igazán jó elektromos autót alkotnia a Volkswagennek?

A sok elektromos SUV után végre egy normális emberi méretű autó, jövőbe mutató mégis csinos formával, egész tágas, kissé futurisztikus belsővel, akár Tesla Model 3-énál nagyobb aksival is és viszonylag elérhető árban. Ez a Volkswagen új elektromos autója az ID.3.

Bár a frankfurti autoshow tele volt elektromos autókkal meg koncepciókkal, én csak a Taycanra és az ID.3-ra fókuszáltam, mert bár különböző szempontok miatt, de ez a két autó volt most a legnagyobb durranás. Persze volt Honda, Seat, Polestar, stb, de ezekről már csináltam videót Genfben.

A videóban a szoftver elég lassúcska volt sokszor, erről azért nem beszéltem, mert közel sem a végleges szoftvert nyomkodtuk. A VW most vett fel egyébként 1000 programozót, ami elég durva szám. Én megjegyeztem a vacsora közben, mikor ezt meghallottam, hogy elég lenne egy is aki brutál jó, de azért nyilván ennél kicsit összetettebb a dolog. 🙂 Nagyjából jövő áprilisra lehet várni a szállításokat, biztos vagyok benne, hogy venni fogják a népek, mint a cukrot. Na jöjjön az első közeli találkozásom az ID.3-mal. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, Tesla Universal, Használt elektromos autók, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Mikola Krisztian, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Környezetbarát weboldal készítés, CoderWeb

  • koczkaandre

    Kell 1000, ez egy 1000 emberes munka tulzas nelkul. Es mind az 1000 brutál jo valszeg. Viszont attol fuggetlenul higy ez egy jo cuccnak igerkezik meg mindig nem tudok elvonatkoztatni a VW multjatol…

  • Nagy Attila

    A kartámasz nagyon emlékeztet a t4 es transzporter kartámaszára , egyszerű és kényelmes.

  • Köles Ákos

    Üdv!

    Annak ellenére, hogy nekem nem igazán jönnek be ezek a buborék formájú kívül, belül minimál designos autó ez szépre sikeredett. MODEL S vs PORSCHE TAYCAN? MODEL 3 vs VOLKSWAGEN ID.3?
    Ez kb. olyan, mintha GIOVINAZZIT mérnénk össze HAMILTONNAL! Ráadásul a marketing terén súlyos hiányosságokkal szenvedő ELON MUSK, meg kínjában úgy pattog, mint a nikkel bolha, hogy majd Ő megmutatja a MODEL S-el. Könyörgöm egy több mint 50 éves sportautó márkáról beszélünk. Ebben a meccsben, csak hatalmas pofonokba lehet szaladni… Ahogy András is mondta az autó telei van forradalmi megoldásokkal, mint pl. a váltó. Az a nagy harci helyzet, hogy beindult az elektromos autó dömping, ráadásul olyan gyártóktól, akik tudnak minőséget előállítani!
    Most jött el az, az idő, hogy a TESLA-nak valami nagyot kell villantania különben szép lassan eltűnik a süllyesztőben a gyenge minőségű egyen autóival. A MODEL Y-t már láthattuk, na az nem az, az autó lesz! Én még mindig tartom azt, amit eddig is mondtam, hogy lényegében a TESLA-nak eddig nem volt vetélytársa. Eddig, azért tudott produkálni olyan eladásokat. Most viszont lesz nem is kevés!!! Nem beszélve a RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI társulásról, amik ha megszórják a világot olcsó 3-5 milliós árú elektromos autókkal, akkor lesz nemulass. 😀 Én személy szerint kíváncsian várom mi lesz a TESLA-val egy olyan “futópályán”, ahol már nem egyedül fut, sőt nála jobban felkészült “futókkal” kell versenyeznie… Jön az új ZOE is 54 kWh-s akkupakkal. Jön 2 PEUGEOT is! Az OPEL-nek is lesz 2. Az is kérdés, hogy Kína mikor árasztja el a világot elektromos autókkal. Eddig, azért nem jöttek erre felé, mert a kvótákat nem tudták teljesíteni…

    • qubit

      Egy jó megoldás lehet, a fúzió.
      Összeolvad a VW-nel és akkor a VW-nek lesz akku technológiája és gyárai, és jó szoftverei(abban jó a tesla nagyon) a Teslának meg lesz biztos anyagi háttere, nem kell mindig a penge élén táncolni, hogy jön e a csőd vagy elkerüli. Meg ugye kap egy kis minőséget és összeszerelési rutint, versenytechnológiát.

    • iamthehorsewitnoname

      “Most jött el az, az idő, hogy a TESLA-nak valami nagyot kell villantania különben szép lassan eltűnik a süllyesztőben a gyenge minőségű egyen autóival”

      :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  • W

    Ilyen arak mellett a “nepautosag” szerintem kizart.
    Kellene belole egy 7-8 MFt-os valtozat, akkor lenne erre realis esely. Az mar egy regi auto beszamitassal + havi torleszto – uzemeltetesi ktsg megtakaritassal sokaknak lotavolon belul lenne.
    Tetszik a verda, feher belsovel szep, de kizart a hosszutavu szep fenntartasa.

    A parameterei tetszenek.
    Amennyiben a penz nem szamitana, jelenleg a Taycan-t vennem. Nem randalirozasra es gyorsulasokra a lampanal, azt magasrol leszarom milyen kort ment a Nurburgringen. Az egy auto formaju, auto belseju auto, kivalo muszaki parameterekkel.
    Ha a penz szamitana, akkor is tuti nem ezt valasztanam. Szerintem a kisebb modellt tularaztak, azzal be kellett volna menni 9MFt ala (most a vilag legerosebb valutaja sem, es a kedvezo AFA mertek sem segit a magyar vasarlokon persze).

    • Köles Ákos

      Üdv!

      Megelőztél. 🙂 Valóban 10 milliós árral nem igazán lehet népautóról beszélni, bár a 16 milliós MODEL 3-at is veszik, mint a cukrot… Sajnos ma már a GOLF sem népautó a 6,9 milliós alapárával. Azért VOLKSWAGEN marketing részlegénél sincsenek a helyzet magaslatán!
      “A RENAULT CITY K-ZE, már 61 800 jüanért, átszámítva körülbelül 2,6 millió forintért elvihető.
      Ez a leggyengébb változatra értendő a három közül, de a legjobb hajtáslánccal felszerelt verzió is mindössze 71 800 jüanba kerül (kb. 3millió forint).”
      Ennek az információnak a birtokában nem kicsit röhejes népautóként emlegetni a 10 milliós ID-3-at… 😀 Sajnos van egy olyan érzésem, hogy Európai változat nem lesz belőle, mert akkor kb. a ZOE-t nem venni senki 9 millióért. Azért durva lenne, még ha 5 milliós áron is jönne be mondjuk Magyarországra a másfél milliós állami támogatás után 3,5 millió lenne. 😀

      • Charles Borroneo

        Az állami támogatás az autó bruttó vételárának 21%-a, maximum másfél millió forint. Szóval az 5 milliós autóra “csak” 1 millió ötvenezer forint lenne.

        • Köles Ákos

          Ezt nem tudtam. Úgy sem lenne rossz az ára!!! 🙂

  • vzsolt

    András, a beltér mérete hogyan arányul a Model 3-éhoz?

    • Tagasabb es kenyelmesebb az ID, de a csomagtarto kisebb.