Tolom, nem adom fel!

Az előző futós poszt óta eltelt három hét, gondoltam írok egy kis frissítést, hogy merre haladok. Az elmúlt hetekben továbbra is a következőket végzem el: heti három futás, a köztes napokban otthoni fekvőtámasz és súlyzózás, és emellett természetesen egészséges kaják, sok fehérje. Szép lassan fejlődök is, tegnap sikeresen teljesítettem egy 10 kilométeres távot, és pluszban ráhúztam egy majdnem 15 km-es sétát is. Az achievementek úgy záporoztak be az Apple Watch activity appba, mintha dézsából öntenék. A 400-as, és lent az 5/2015-ös érme elég menő. A 400-as érmet akkor kapjuk meg, ha a beállított napi célt négyszeresen teljesítjük, az 5/2015-öst pedig akkor, ha a hónap első napjától az utolsóig kimaxoljuk a kis karikákat.

progress

Amikor elkezdtem futkározni, elképesztően magas 167-es átlagos pulzusszámmal futottam. Hallgattam a kommentelők tanácsára, és picit lassítottam a tempón, ennek köszönhetően lecsökkent az átlag pulzusom 150-re. Cserébe sokkal könnyebb a futás, nem kell levegőért kapkodnom, a vicc pedig az, hogy pár hét után a tempó is visszajött, lecsökkent pulzusszám mellett is. Nyilván fejlődnek az izmok, és kevesebb oxigént kell elégetnem a könnyedebb futás mellett. A fenti 571 kalória ne zavarjon meg senkit, az csak a futás volt, összesen 3300 kalóriát égettem el vasárnap.

Két hónappal ezelőtt még csak álom volt, hogy lefussak majd egy szigetkört, most pedig ott tartok, hogy dupla szigetkört is le tudok nyomni. Nem mondom, hogy nem volt nehéz és nem fáradtam el, de megcsináltam. Az alvással mondjuk nem volt probléma. 🙂

Azt sem hittem volna, hogy alig két hónap alatt már látványosan csökken majd az úszógumi mérete a hasamon meg a derekamon, pedig így lett. A Withings mérlegem grafikonjai is elég beszédesek:

withings2

Jól látszik, hogy a kezdeti 19 százalékos testzsír, mostanra bekúszott 15 százalék alá. Ha a 14 százalékot elérem, akkor már csak arra fogok figyelni, hogy az elvesztett súlyomat visszaépítsem, de persze izomból. Itt vannak ugyanezek a grafikonok a Health appból:

health2

Egyelőre itt tartok. 25 év tespedés után, alig két hónap alatt igen látványos fejlődést sikerült elérnem, maximálisan elégedett is vagyok ezzel az ütemmel. Most már nem is annyira az Apple Watch motivál, bár tagadhatatlan, hogy az első lépéseket az Apple Watch miatt tettem meg, és az is tény, hogy továbbra is motivál, hogy ki legyenek maxolva minden nap a kis activity köröcskék. Azt mondanám, hogy az Apple Watch egy nagyon jó kiegészítővé vált, hiszen folyamatosan nyomon tudom követni a pulzusomat, az átlagsebességemet, és a megtett kilométereket, mindezt egyetlen pillantással a csuklómra tekintve. Itt tartok most, egy hónap múlva ismét írok egy státuszt.

57 hozzászólás

Istvan Takacs

Gratula! Nekem is kb 25 év tespedés után jött be a mozgás az életembe (kettlebell formájába) és nem hittem, hogy ennyire rá lehet kattanni. Most jön a futás, a sziget kör még csak álom de pont az ilyen beszámolók inspirálnak!

llaszlo

Nagyon szép teljesítmény. Gratulálok. Csak így tovább. 🙂

David

Mekkora a daily kalória goal?
Mennyivel kezdtél és jelenleg mennyi?

tomtbo

Grat.! Egy Apple Watch mennyire lenne alkalmas ugrálókötelezésre? Pl. mérné az ugrások számát vagy ilyesmi?

Mladen Ivankovic

Cigit végül mennyire sikerült csökkenteni (esetleg elhagyni)? Nekem ez az egyik dolog ami sokat számítana a napi egy pakli után

Sermi

Hajrá Handrás csak így tovább, én ugyanilyen úton járok csak a bringázással. Egyébként az utóbbi időkben nekem ez a két futós posztod tetszett a legjobban.

István Ludwig

Gratula, csak így tovább. Jók ezek a személyes élmények postok. A Runtastic appot már nem használod?

Brave

András, honnan tudja a mérleg a testzsír arányt? Elvileg egy zsák krumpli is lehetne rajta nem?

Dörmögő Dömötör

Elektromosságot vezet a testen keresztül és az izom és zsír eltérő elektromos vezetőképessége alapján kiszámolja a testzsírszázalékot.

The Norwegian

Nekem már egy ideje nem szinkronizál a Withings app/mérleg a Health-el. Van valami tipp?

Daniel Nagy

Az a Health egy kalap szar. Nekem rendszeresen reseteli magát, nem jeleníti meg a widgeteketket, holott be van állítva, hogy ott legyen. Aztán egyszer csak megjeleníti, de természetesen azok az adatok, amik keletkeztek abban az időben amíg ő nem akart működni nincsenek benne. Használhatatlan, pedig nem lenne rossz az elképzelés.

Emmert József

Izom nagyon nem fog fejlődni. Nézd meg a profi futókat. A futás nem az izomépítés sportja. Viszont pont ezért hasznos mellé az edzőtermi, súlyzós edzés.

Istvan Takacs

Kettlebell 🙂 Na jó elfogult vagyok, mert nekem baromira bejött.

Emmert József

Igen, az is jó! 🙂 Döglesztő, de nagy élmény!

vargatom

Ez így kicsit talán felületes… már amennyire a tapasztalataim meg a -bevalottan felületes- ismereteim alapján látom.

Egyrészt sztem inkább csak a hosszútávfutásra érvényes, ahol már nagyon fontos a hatékonyság, és plusz 5-10 kiló izom (főleg a felsőtesten) inkább csak akadály. Az edzések során is a szervezet képes akár ellene is dolgozni a súlyzózásnak.
De ez sztem csak jóval 10km felett kezd el fontos lenni. Most voltam az Ultrabalatonon, és nagyon sok megtermett embert láttam a futók között 😉 márpedig a váltókban általában minimum 20km szokott jutni egy csapattagra, de van ahol több. Nálunk is volt aki 30 körüli távot vállalt; sőt, az Aszófőtől kezdődő, nagyon magas szintkülönbségű 10-es szakaszon a kettlebell edzőnk (aki elég izmos) a 28-ik legjobb időt futotta, ráadásul ebben benne volt egy 2 perces pisiszünet is.

Rövid távon viszont nagy előny az izomzat, nézd meg a 100 méteres sprintereket. Még Bolt is szépen megizmosodott, amióta feltűnt, pedig ő azért egy nagyon érdekes kivétel inkább.

Szóval ha András nem csak futni akar, akkor tud majd izmosodni is, főleg hogy most még viszonylag kevés van rajta és évek óta nem csinált ilyen jellegű edzést. Az első fél év alatt akár 5-8 kiló is felmehet rá, ha eleget eszik 😉
De persze heti 3 futás meg 2-3 rendes súlyzós edzés azért terhelésnek is sok és időben is, szóval valószínűleg valamilyen kompromisszumos döntést kell hozni az egyik javára. De ha már megvan az izom, akkor lehet mellette futni nyugodtan, ha nem maraton a cél 😉 Jason Button pl. 3 óra alatti idővel futotta most a maratont, de simán lenyom majdnem 100 fekvőt is 1 perc alatt, és azért elég nagy erőket kell kifejteni abban az autóban. Bár az is tény hogy a kb 184 centijéhez alig több mint 70 kiló, ha jól tudom.

Emmert József

Igen, teljesen igazat adok neked! 🙂 Nem részleteztem eléggé. Annyi volt a gondolatom, hogy maga a futás nem épít jelentős mennyiségű izmot, amire vannak sokkal jobb módszerek.
Emellett pedig igen, a kettő nem zárja ki egymást, sőt! Ahogy Button példájával mutattad. Még testépítők is képesek futni, nem is keveset! 🙂

Lui

Handrás, neked melyik App tolja be a Healthbe az alvás/pihenés során elégetett kalóriákat?

David

Neked sem tolja be a Watch? Mert nekem nem, de persze az Activity appben meg tudom nézni, csak jó lenne egyben látni a Health-ben is…

Don Kartasch

Ez lesz a megfelelő topic a kérdésemhez.

Asszony 5S-e folyamatosan hülyeségeket mutat a Health app-ben. Főleg a lépések számában és a megtett távban hazudik. Olyan 1,8-al beszorozza a valós értékeket. Ezt úgy kell érteni, hogy amit én mérek iPhone 6 Health app-el vagy ő Runtastic-kal, ahhoz képest az ő Health app-je majdnem a dupláját dobja ki mindig. Érdekes módon a szintkülönbségekben nagyjából pontos.

A neten azt olvastam, hogy nincs mód arra hogy a gyro-t külön kalibrálja az ember, de elméletileg az iránytű kalibrálásával a giroszkóp is kalibrálja magát. Ez tényleg így van? Nincs mód arra, hogy valahogy az ember a beépített giroszkópot kalibrálja külön?

Lui

Nálam is vannak furcsaságok.. Biciklizek és simán lépéseknek számolja.. holott elvileg meg tudná különböztetni.

totyo100

András!
Horgászathoz (pergetés) nem tudsz valami alkalmazást, amivmérné a dobások számát?

totyo100

Most lehet, hogy valami nagyon egyszeru a avalasz, de semmi nem jutott eddig eszembe. 😛 na valaki?!

The Norwegian

Egyébként ezt miért akarná bárki is tudni? 🙂

totyo100

Csak érdekességként, hogyha elmegyek egy napot horgászni, dobálok egész nap, akkor mennyit dobhattam nap közben?! Csak ennyi.

Petike

Az sem mindegy, hogy milyen bottal, és hol dobálsz… Itthon UL botot használok 00-ás, 0-ás forgókkal, de abban nem fáradok el annyira egész nap alatt, mint amikor Szlovéniában szárazléggyel és nímfával reggel 9-től este 7-ig (20 perc ebédszünettel) folyamatosan a vízben állunk… Szerintem ne számold, csak érezd 😀

Márk

@Handras ha az iPhone 6om elhajtott 3 hét után, akkor mit csináljak, van rajta amúgy prémium védelem. (Amúgy nem ültem rá meg semmi, első zsebben volt)

Valentin

András, csak akartam neked gratulálni, nagy eredményt értél el!
Gyanítom,h.most már nem is fogsz tudni leállni a futással, sportolással, s kedvenc időtöltésed egyike lesz, ill. minden nemű eredménye miatt imádni fogod!
Azért meg külön gratulálok, hogy ilyen gyorsan haladtál, s azért is, hogy végül a szívritmusodat kordában tartva futottál, s így értél el nagyobb tempót, mert hogy így is kell.
Már csak annyit, hogy ha a cigit is lerakod, s egyáltalán nem gyújtasz rá mondjuk egy évig (s utána sem fogsz már, mert eldöntötted, s így is lesz), akkor érdemes lesz találkozunk.
Most van 2015.05.03.
Szólj, ha indulhat az egy év, mert beírom az emlékeztetőmbe +1 évvel, s ha bármikor is rágyújtasz, ahhoz képest +1 év.

Valentin

🙂 Hát, ilyennek is kell lenni Isten állatfarmján. 😉

retardien

Kedves András!
Kérlek egyszer arról is írj egy postot, hogy az App Store vélemény szekciójában miért fölösleges angolul értékelni. Jómagam is külföldi tartalmakon szocializálódtam, de egyszerűen kiborít hogy senki nem veszi észre, hogy soha az életben nem fogják az értékelést más anyanyelvűek olvasni. Legalábbis igen kevés az esélye. 🙂 Ha volt korábban erről szó, legyen megint 😀

GeriSoft

Hadd kérdezzem már meg, a megmászott emeleteket melyik app tudja átadni a health appnak? Sehol nem találok ilyet, és alapból nem számolja

doors

Handrás, a karika teljesítésének feltétele, hogy meglegyen a sokat hangoztatott 10000 lépés / nap?

Sermi

Egy kis plusz motiváció: szeptemberben vettem országúti bringát, idén március óta tekerek jobban és szombaton teljesítettem a Velence 10 túrát (280km 29,3-as átlaggal) plusz még 50km-t (otthonról oda meg vissza út) így összesen 330km-t tekertem. Akrataerővel sokat elérhet az ember. 😉

Andras Kiss

Azt a 3300kcal picit sokallom, maratonon szoktam ennél picivel többet égetni, mi alapján számolja ezt a kalória mennyiséget?

Ronaldo

Majd azért nézzük meg egy év múlva is. Az elején mindenki nagyon lelkes, meg “sosem adja fel”.

Planetleak

Szia András, Te nem találkoztál a workout appban olyan hibával, hogy nem számolja az állás időt?
4 napja nullán áll. A mozgás és gyakorlat számláló megy tökéletesen.

Planetleak

Meglett a hiba oka. Ha nincs beállítva a csuklóészlelés, akkor nem mér állásidőt.
Legalábbis ezt tapasztaltam. És egy bugot is találtam: Ha egyszer az órát repülőgép módba kapcsolom, és utána vissza, akkor onnantól nem mutatja a telefon a készenléti és használati időt a következő töltésig.