Tesla Cybertruck – Bukás vagy aranybánya?

A Tesla legnagyobb buktája lehet, vagy egy a vilgot megváltoztató autó lesz a Cybertruck? Kezdhet félni a Ford és a többi pickup gyártó?

Időnként megjelenik egy forradalmi termék, ami mindent megváltoztat.

A fenti idézetet Steve Jobs mondta 2007-ben mielőtt bemutatta volna az iPhone-t. Akkor még nem tudhatta, hogy igaza lesz. Az iPhone nemcsak a telefonok fejlődésének az irányát változtatta meg, hanem az egész világot. Azóta sem volt olyan termék, ami felért volna az iPhone jelentőségével.

Amióta Elon Musk bemutatta a Tesla új pickupját, folyton eszembe jut az első iPhone. Bár az iPhone-nál azonnal éreztem, hogy forradalmi termék és a dizájn is nyomban elvarázsolt, a Cybertrucknál nem éltem át ugyanezt. Sőt az első pillanatokban leginkább azt éreztem, hogy kifolyik a szemem, miután megláttam az első képeket a Tesla pickupról… De mégis, pont azért, mert annyira más, mint minden, amit eddig tudtunk az autógyártásról, még az is lehet, hogy a Cybertruck is megváltoztatja a világot. Az mondjuk most már nem is kérdés, hogy Elon Musk tökös fickó. Persze az is lehet, hogy teljesen megőrült…

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, Teslounge, Használt elektromos autók, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Környezetbarát weboldal készítés, CoderWeb, Péter, Patonai Szabolcs, Széles Csongor

19 hozzászólás

Köles Ákos

Üdv!

Örülök, hogy András kimondta, hogy ez ronda, mert az! Hát megosztom én is a véleményemet erről a pickup-ról és a bemutatóról.
Az első megjegyzésem az lenne, hogy a neve nem jó. Sokkal jobban illene hozzá a CTLR+C – CTRL+V név! A csatolt képen láthatja mindenki, hogy nincs új a nap alatt a szemfényvesztő Elon Musk előadta, hogy hú, de hú ez az autó, majd kiderül, hogy semmi több mint egy másolat!
Azt is próbálta elhitetni az emberekkel, hogy ez az autó teljesen felrúgja az eddigi pickup építési módot. Hát ez sem jött be neki. Ennek az autónak ugyan úgy van orr része, majd utána jön a hagyományosan nyíló ajtókkal szerelt utasfülke, végül egy hagyományos plató! Van négy kereke, amit kormánnyal lehet kormányozni, vannak elől lámpái no, meg hátul is. Mi ebben a forradalmi??? Az önhordó karosszéria??? Halkan jegyzem meg az sem, ugyanis pl. a Fiat-nak Brazíliában van önhordó karosszériás pickup-ja. Hogy ne a levegőbe beszéljek csatolok egy másik képet is, amin egy olyan pickup van, ami tényleg borít mindent! Na, az sem a Tesla tervező asztaláról jött… 😀 😀 😀
Arról, csak pár szóban beszélt András, hogy ezt forgalomba nem fogják engedni, így a sorozatgyártású modell másabb lesz, mint ez a garázsban összeeszkábált prototípus! Nézzük mennyire behülyíthetők az emberek. Én elhiszem, hogy ez sokaknak tetszik, bár szerintem sokaknál az van benne, amit András is említett, hogy farokhosszabbítás és feltűnési viszketegség miatt fog kelleni. De most komolyan megrendel valaki egy autót, ami így, ahogy van tetszik neki, ami majd nem így fog kinézni??? Végül is csak 100 dollárt bukik, ha vissza mondja.
Annak is örülök, hogy András kimondta, hogy ez minden, csak nem zöld! Hogy tud egy elektromos autó zöldebb lenni? Úgy, hogy minél kisebb akku csomaggal minél több km-t lehet vele menni! Lásd Hyundai Ioniq electric, vagy Skoda Citigo e iV. És tényleg minek boltba, vagy épp bejárni a munkahelyre egy pickup??? Agyrém!!!
Azért a szemfényvesztő készült a bemutatóra egy videóval is! Tudom aljas szemét vagyok, de megnéztem a videót lassítva is és láss csodát egy gyenge minőségű bűvésztrükk tárult elénk…
Mi is történt időrendben:
1. Elindult a Cyber Truck,
2. Megfeszült a kötél,
3. Az F150 sofőrje kivette az autót P-ből,
4, Ezután a Cyber Truck elkezdte húzni a F150-et,
5. Végül az F150 sofőr rálépett a gázra, hogy úgy látszódjon, mintha az is menni akarna ellentétes irányba, 😀 😀 😀 😀 😀 😀 Halkan jegyzem meg Nick Árpi a fogával húzott el egy kamiont…
Tisztázzuk le azt is, hogy Tesla Cyber Truck lényegében nem létezik. Van 1-2 garázsban összeeszkábált prototípus, ami mire sorozatgyártású lesz nem is így fog kinézni!
Gyár sincs ahol ezt letudnák gyártani!
Előrendelés viszont van már 200 ezer felett, amit vagy elhiszek a szemfényvesztő Elon Musk-nak, vagy sem!
Erre mondtam azt, hogy ha belépnek a nagyok, akkor más világ lesz! Nemrég mutatták be pl. a Skoda Citigo e iV-t és már rendelhető is! 10-12 hetes szállítással jön is. De az Id3 is hamarosan rendelhető lesz!
Kérdezem én ez mikor jön??? Hát erről Mr. Nehéz láb tudna mesélni…
https://uploads.disquscdn.com/images/007a9c6174ed2f08253f8476852b186d7324ef392790f3bd994863ff097d7b1d.jpg
https://uploads.disquscdn.com/images/123bceb3400ee96ebf7cfcd162a8156ab6393e9a11ce6a0cccbfacb72d8f2219.jpg

iamthehorsewitnoname

én továbbra se értem, hogy te mit akarsz elérni ezzel a hadjáratoddal. 😀 amennyit belefektettél már régen felbérelhettél volna egy bérgyilkost hogy megölje neked Elon Muskot aki szerinted a sátán. pontosan ugyanolyan fogyatékos vagy, mint az Android fanok akik bejárnak az Apple témákba trollkodni, fikkantani. nem bírod a helyén kezelni a dolgokat.

Köles Ákos

Nézzük mi történik! Én leírom a tényeket, Te meg nekem esel és lehülyézel, ahelyett, hogy tételesen megcáfolnád, amiket leírtam… Ezzel magad minősíted!!!

W

Akos, aki pickup-ot akar venni es az elozo 5 autoja is az volt, annak a kovetkezo autoja is az lesz.
Nem fog CitiGo-val jarni, mert nalad igy jon ki a matek. Ez ezeknek az embereknek keszult, annak az 1.5 millio embernek, aki iden pickupot vett.
Nem kell hasonlotgatni, ertelmet keresni, tokmindegy.
En sem vennem meg.
Amugy ha mar kornyezetvedelem, ujrahasznositott acellal joval konnyebb am banni es visszadolgozni, esetleg ujrafeldolgozottbol termeket eloallitani, mint aluminiumbol. Sajnos az aluminium es rez minosege romlik az ujrahasznositas, olvasztas stb soran. Acellal ebbol a szempontbol joval konnyebb. Persze 3x nehezebb majdnem, ezt biztos kiszamoltak megeri-e. Nem tudom hany kwh fogy 100km-en, ott eldol minden.

iamthehorsewitnoname

Ákos teljesen ostoba, nem bír tovább látni a saját világán. nem tudja felfogni, hogy vannak emberek akiknek más tetszik mint neki, vagy hogy léteznek emberek másfajta igényekkel hozzá képest.. szerinte a szépség egy objektív dolog. (vissza lehet keresni, ő maga írta le) mit is várunk egy ilyen embertől? (a múltkori volt a legviccesebb, ő elhiszi, hogy ha 10 ezren lájkolják a facebook oldalát akkor a gyártók hirtelen a fejükhöz kapnak és olcsóbban adják majd a kocsikat :DDDDDDDDDDDDD az év vicce)

Köles Ákos

Hát képzeld a kereskedelem, így működik. Amennyiben egy gyártó azt látja, hogy valahol van egy nagyobb számú vásárló közönség arra lépni fog. De ássuk a számokat!
Nézzük mondjuk a Skoda Citigi e iV-t.
A fullos változat 7 millió. Eladnak belőle mondjuk egy évben 500 db-ot. Az 3,5 milliárd bevétel.
Amennyiben levinnék az árát 6 millióra és eladnak mondjuk kétszer annyit az 6 milliárd! Mivel 1 millióval olcsóbban adta levonom belőle az 1 milliárdot. Az 5 milliárd, így 1,5 milliárddal több lesz a bevétel.
Azt azért halkan jegyzem meg, hogy 1- millió sokkal több embert sarkallna vásárlásra, mint 1000 ember.
Aki azt mondja, hogy erre nem mozdulna meg egy importőr, annak fogalma sincs mi mozgatja a mai világot. A minél több bevétel!!!
Ez a baj a Magyarokkal mindig is kicsinyhitűek voltak…
A Magyarok még akkor sem lennének képesek megmozdulni, ha azt mondaná nekik a kormány, hogy bemész egy hivatalba adnak ajándékba 10 milliót. Otthon ülnének a fotelbe és picsognának, hogy milyen rossz az életük…

Charles Borroneo

Csak egy általános matek, a pontos számok ismerete nélkül. Ha valami előállítása 5 millióba kerül és 6 millióért adom, akkor ha eladok 100 darabot, kerestem 100 milliót. Ha mondjuk leviszem az árát 4 millióra, valószínűleg eladok belőle 500 darabot. Nem kell folytatnom, ugye?

Köles Ákos

Kihagysz valamit a számításból! Én a kereskedelemben dolgozok nagyon régóta. Sok céggel volt szerencsém tárgyalni a kicsiktől a legnagyobbakig. Igen a pontos számokat nem ismerem, de az importőr igen! Nyilván, ha egy importőrt megküldesz azzal, hogy van több ezres váráslói réteg, aki venne olcsóbb elektromos autót két eset lehetséges. vagy érdeklődést mutat, vagy sem. Amennyiben érdeklődést mutat lesz egy személyes tárgyalás a kereskedelmi vezetővel. Ott pedig a tárgyaló helyiség falai között ki fog derülni, hogy mennyit és milyen feltételekkel tudnak engedni. Nyilván idáig, csak úgy lehet lejutni, ha megvan az a több ezer ember. Erre mondtam én azt, hogy létrehoznék erre egy facebook oldalt és, ha megvan a megfelelő számú követő, akkor meg tudnám vele keresni az importőröket. Biztos lenne olyan aki ráharapna. Ennyi!
De, hogy egy konkrétumot is említsek. Most vettem egy karórát, aminek az ára 46220 Ft. Viszont most akciózták, így 25800 Ft-ért jutottam hozzá. Nem nehéz kiszámolni, hogy 44%-ot engedtek! Halkan jegyzem megy még így is haszonnal adta el a webshop. Így működik a kereskedelem mindenre ilyen nagy %-ot pakolnak rá. 2018 februárjában néztek ki magamnak ezt az órát. De annyit nem tudtam adni érte. Ennyiért viszont meg tudtam venni! Már tavaly februárban megvettem volna, ha ennyi az ára. Így a kereskedő magát szívatta meg, mert raktároznia kellett a terméket, ami pénzébe került. Nincs ez másképp az elektromos autóknál sem. Annyi, hogy azok még a nagy %-on felül is túl vannak még árazva.

Charles Borroneo

Egyébként azt nem értem, hogy miért a Cybertruck cikknél írod ezt, ami kifejezetten olcsó lett. Iparági szakértők is vakarják a fejüket, hogy jön ki ennyiből. Fele annyiba kerül, mint egy Model S, és háromszor annyiba, mint a Skoda Citygo.

Köles Ákos

Csak egy arctalan kommentelő válaszára írtam.
Igen az tény, hogy vonzóak azok az árak, maik a Tesla weboldalán vannak.

Az is igaz, hogy Amerikában még vásárolni is pickup-al járnak ezt egy volt munkatáram is megerősítette, aki 3 hónapot élt kint tavaly. Viszont több dolgot elfelejtenek az emberek.
1. Amerikában az emberek kb. leejtik nagy ívben a káros anyag kibocsátást, főleg a pickup tulajok!
2. Az idő az nagy úr. Ha én pickup-ot akarok venni nem fogok várni kitudja meddig veszek egy Dodge Ram-et oszt jó napot. 1 hát múlva a garázsomban áll.
3. A Cyber Truck felszereltségéről semmit nem tudni! Kérdés, ha kiderül mi nem lesz benne, amit a hagyományos pickup-okban benne van, mennyien mondják vissza a rendelést.
Lényegében, amit most megvételre kínál a Tesla az egy számítógépen létező formaterv, A pár prototípuson kívül semmijük sincs. Még gyár sincs, ahol gyártani fogják.
Majd 2-3 év múlva meglátjuk mi lesz ebből a Cyber Truck sztoriból. 🙂

Charles Borroneo

Érdemes a Tesla elmúlt bejelentéseit megvizsgálni. Közös jellemzőjük, hogy évekkel a megjelenés előtt történtek. Voltak dolgok melyeket nem teljesítettek (darabszám), de többségében stimmeltek. De ha válaszolnom kell:
1. Ez egyre kevésbé van így, mondjuk úgy, hogy van egy komoly réteg, melyet érdekel. De akit nem, annak is vonzó lehet a Tesla több jellemzője. Nem kétséges, hogy nem tudnak majd annyit gyártani, amennyi érdeklődő lesz. Ebből a szempontból lényegtelen, hogy a 350 millió amerikaiból csak 1 millió lesz ilyen. Az pont elég.
2. A Cybertruck nem is azoknak szól, akik holnap akarnak venni. Azok vegyék meg holnap a Fordot és 2-3 év múlva majd lecserélik erre.
3. 3 nap alatt 150 ezer regisztráció. Teljesen mindegy mennyien mondják vissza, ahogy említettem, így is sorban kell állni érte nem keveset. Ha a gyártás kezdetének pillanatában csak 200 ezer aktív (komoly) megrendelő marad, akkor is legalább egy évet várhatnak mire megkapják.

Az én véleményem szerint ez nem prototípus, hanem egy kész modell. Ez eddig minden Tesla modellnél így volt. Nyilván lehetnek apróbb módosítások, de alapjában a modell kinézetét és főbb specifikációit nem érintik.

iamthehorsewitnoname

“Majd 2-3 év múlva meglátjuk mi lesz ebből a Cyber Truck sztoriból. :)”

ezt mindenki tudja anélkül is, hogy leírnád 500x minden tesla hír alá b+. ráadásul akkora logikai bukfenc van a mondanivalódba, halálra ítélsz egy terméket már most, de azért 2-3 év mulva majd meglátjuk mi lesz belőle mint írod. mit látunk meg ha szerinted eleve halálra ítélt?

iamthehorsewitnoname

hirdeted magadról, hogy ilyen kereskedelembe dolgozol meg olyanba (hol? coop-ban vagy kasszás?) de nem tudsz megvenni egy 46220 Ftos órát. hm…. megint elfelejted, attól hogy likeolnak vagy visszigazolnak egy eseményt facebookon 10.000en az nem 10.000 aktív felhasználó lesz ténylegesen, és nem fog elmenni az adott eseményre sem 10.000 ember. elmondom neked hogy amiről beszélsz az ma is létezik, úgy hívják: flotta. valamint ne sírj, hanem menj be és alkudj. 2 hónapja 1 milliót alkudtam a vadiúj fordomra. nem a fórumon meg a facebookon kell hisztizni meg sírni olyan termékek alatt amiket fel sem bírsz fogni hogy drága. ha a 46 ezer forintos órára nem futja, akkor neked maximum 20 év múlva lesz 15 éves használt elektromos autód. és ezzel nincs baj, csak akkor nem kéne osztani az észt..

realitivitásgyakorlat

“Otthon ülnének a fotelbe és picsognának, hogy milyen rossz az életük…”

De hát te picsogsz itt állandóan, hogy minden szar. Gondolom otthonról és egy fotelből.

Gremlins

Folyton be kell jelentkeznem, hogy ne lássam ezt a hülyét.

Secret Santa

Nem szép, de állati jó. Egy kicsit (nem kicsit) túl kellene lépni ezen az “autó” kérdésen. iPhone tok nélkül 3 perc alatt már karcos és legalább már üvegből készül, hogy szarrá törjön, ha leejted. A legtöbb autó papírzsebkendő vastagságú lemezből készül, modell 3-nál is kihangsúlyozzák, hogy két kézzel óvatosan csukd le a trunk-ot, mert behorpad…

Ez egy olyan járgány amire nem kell vigyázni. Az iPhone design-ban is be van “gondolva” a tok, ezt is lehet fóliázni (a legtöbb mai járgányt meg muszály…) és állat jól néz ki.

Hogy MKBHD miért vesz? Azért mert egy csomó anyagot forgatnak helyszínen egy rakás cuccal és ma is kisbuszt használnak hozzá vagy több autóval mennek. Ha belegondolsz ez egy valódi mobil munkaállomás, akár hetekig tudnál dolgozni az akksiról, gyarkorlatilag egy mobil powerwall, folyamatosan tudod tölteni az összes kacatot. A múltkor nálunk is áramszünet volt az egész városrészben, a modell 3-ból hoztam áramot a lakásba 😀

Abban egyetértünk hogy jó nagy, de ez egy olyan műfaj 😀 Ezt mi Európában nem érthetjük, de ha egy erdőben laknék, biztos, hogy vennék egyet (lehet, hog még amúgy is, mert lehet vele BMW tulajokat idomítani :D)

Bohutinsky Gábor

Andras. Ezer olyan helyzet van ahol jo egy ilyen. Nem Europaban, de nem is itt lesz slager. A ket part kozotti orszagreszben nagy kereslet lesz ra, de ott vannak is boven videki utak. Nem veletlenul nepszeru ott a pick-up. Nekunk erthetetlen, de ott napi szinten elofordul, hogy kell a 4 kerek meghajtas, a plato vagy csak a magas has. Ne csinalj mar ugy mintha ez egy iphone 11 pro max lenne, ami valoban tulzas az atlagembernek. Gyakorlatilag mindenkinek eleg jo a sima 11, aki nem video es fotokeszitessel keresi a kenyeret.

Batka

Önhordó kasztni már régóta van, azért nem kell ahhoz 3mm rozsdamentes anyag. A Toyota kb 2 éve jelentette be, hogy a Tundrát (ami CT méret) önhordóra fogja csinálni. (nem tudom, így lett-e) A Jeep-nek is van önhordó kasztnis pickup (proto?)típusa. Elvileg munkára jobb az alvázas, jobban bírja a gyűrődést. De a pickup is -mint a SUV- jórészt már nem a célszerűség miatt készül. Bár rossz időben én is előszeretettel a pickuppal megyek mindenhova, pedig az enyém öreg, nem divatos.
Az meg, hogy nagy… Mihez képest? Az én öreg harcosomnál kb 1méterrel hosszabb. Pont akkora, mint amihez amerikában szokva vannak. Mindig mondom, hogy azért, mert változik a meghajtás módja, a nép(nagy része) nem akar a szokásain változtatni. Magam részéről, ha ugyanannyiért ugyanolyat kapok, nem kell a töltéssel külön foglalkozni (értsd: a tankoláshoz hasonló idő és gyakoriság), akkor bánja tököm, ha villany hajtja. Nem, nem akarom minden este feldugni a töltőre. Csak ha elb.om és lemerült. Mint most, ha elfelejtek tankolni, akkor anyázás, kannázás. Ezzel együtt ez nekem nem tetszik. A magam részéről a hagyományos formájú autókat szeretem.

Valentin

Nekem nagyon bejön a forma, és borzasztó sikeres lesz ezzel a Cybertruck-kal a Tesla a legnagyobb pickup gyártók csalódottságára és bosszúságára, amit meg is írtam a bemutató napján a villanyautósok.hu-n.