Ne mutogass ujjal!

A klímaváltozás tényét egyre többen elismerik, hiszen az emberek egyre inkább a saját bőrükön érzik, hogy valami nem stimmel. Viszont divat lett másra mutogatni. Például: “A hajók többet szennyeznek, miért nem azokkal foglalkozunk?” “A Repülőgépek szennyezik legdurvábban a levegőt.” Aztán kiderül, hogy nem egészen úgy van az…

Úgy 10 éve ment körbe a neten:

Többet szennyezünk 16 hajóval, mint egymilliárd kocsival

Aztán minden évben van egy-egy oldal, ami felkapja a hírt és újra és újra körbeszalad a neten, az emberek meg hüledeznek. Csak az a helyzet, hogy ez nem igaz, vagy inkább a fele sem igaz. A legnagyobb baj, hogy még a cáfolatok is ilyen és ehhez hasonló címekkel jöttek le, az emberekben pedig csak annyi maradt meg, hogy a hajók okozzák a klímaváltozást. Sajnos nemrég a Becsületesnepper is készített a témáról egy videót, amit jó sokan elküldtek nekem, úgy gondoltam ideje kicsit tisztába tenni a dolgokat. Senki ne értse félre, semmi személyes nincs a dologban, egyszerűen nem akarom, hogy több, mint 100 000 emberben téves infók vagy féligazságok maradjanak meg. A Videó alá beraktam pár linket a szkeptikusoknak, érdemes rájuk nézni.

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, Tesla Universal, Használt elektromos autók, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Környezetbarát weboldal készítés, CoderWeb, Péter, Patonai Szabolcs, Széles Csongor

 

51 hozzászólás

Zsolt

És arról is mindig elfelejtünk beszélni, hogy a napelemmel töltött elektromos autók valójában abban is segítenek, hogy elnyeljék, és mozgási energiává alakítva felhasználják a felesleges napsugarakat, amik a felmelegedést okozzák. Amit nem használunk fel, azt a Föld, a tengerek és az óceánok raktározzák el. Egy órányi felfogott napsütés elegendő lenne a teljes, globális, éves energiaigény fedezésre…

Balazs

Igen, egy uj lehetőség lenne uszó napemelemeket telepíteni a tengerek egy részére, de meg kellene oldani, hogy kibirják az időjárás viszontagságait.
Hurrikánok, vihaarok stb.

De támogatom, hogy legalább a nagy tetőfelülettel rendelkező épületekre tegyünk, sok kicsi sokra megy itt is.

Naughtius Maximus

Szerinted a mozgási energia mivé alakul a fékezéskor?
3
2
1

igen, hővé. Csak akkor működne az általad vázolt állapot, ha lenne valami, ami állandóan csak gyorsul. De az autó az ugye nem ilyen.

Zsolt

Az elektromos autók rekuperációja ezt már intelligensen kezeli. Ez az egy pedálos vezetés. Lásd például Nissan Leaf! Rengeteg autó már így működik. Szinte soha nem használom a fékpedált. A fékezés ma már akkumulátort tölt vissza.

Köles Ákos

Üdv!

Először is Vályi Pista üzenete: “Mielőtt még elkezdjük azé lett tegnap egy kisebb nagyobb fellángolós elektromos autós vita, meg minden! Tényleg ehhez, csak annyit fűznék hozzá, hogy Handrás nagyon vigyázzál, mert a Hanula tényleg ért hozzá! Ennyit üzennék…”

Őszinte leszek nekem egy bajom van ezekkel az elemzésekkel, elemzős videókkal. A lényeget senki nem mondja ki, vagy nem meri kimondani. Mindennek, így a környezetszennyezésnek is a fő oka a túlnépesedés!!! Én is olvastam régebben egy tanulmány, amit biológusok írtak. A végkövetkeztetése az volt, hogy a Földön az emberek optimális népessége 44 millió lenne! Annyi ember él a Földön, hogy az már kezelhetetlen! Kb, ahhoz tudnám hasonlítani, mintha egy óvónőre rábíznánk 100 ezer gyereket. Esélytelen lenne, hogy figyeljen mindegyikre. A népesség csökkenése nélkül esélytelen bármilyen próbálkozás!
Most kicsit tekintsünk el a népességtől és térjünk rá az autókra. Hányszor hallottam már András videóiban, hogy vegyetek elektromos autót, hogy a városok levegője tisztább legyen. A közelmúltban beléptem egy elektromos autós csoportba a Facebbok-on. Azt tapasztaltam ott, amit eddig is sejtettem! Sokan akarnak elektromos autóra váltani (én is). Akkor, miért nem teszik meg? Megfejtettem a hatalmas rejtélyt, amit most megosztok veletek. Nem jön ki a matek! Írjam egyszerűbben? Nincs rá pénz! Bármennyire nem teszik ismét leírom, hogy az elektromos autók túl vannak árazva! Bárki józan paraszti ésszel átgondolja rájön, hogy ez bizony így van. A mai világgal van egy nagy probléma, mégpedig az, hogy elindítani bármit is, vagy hatással lenni bármire is, csak az ismert emberek tudnak. Pl. ha én megkértem volna az Audit, hogy vigyen ki az E-tron bemutatójára kiröhögtek volna, míg Andrást kivitték! Persze, most mindenki jöhet azzal, hogy András is a semmiből építette fel magát, az imidzsét. Ez így van felépíthetné magát bárki, viszont időnk már erre nincs! Azok az emberek tudnak ezért tenni, akik most ismertek. Mit kellene tenni ezeknek az embereknek? A válasz nagyon egyszerű megkeresni a gyártók magyarországi képviseleteit, hogy árulják már az elektromos autóikat elérhetőbb áron. Csatoltam egy képet egy futó cipő árának részletezéséről. Nincs ez másképp az autóknál sem!
https://uploads.disquscdn.com/images/819271b91c8c63f445742a6632721e9a529c084a3cce95abce2ba90ff9c7da0d.jpg

Charles Borroneo

Most már vehetsz Skodát 5 millióért (3 hónapos szállítással), ez alig 2 millióval drágább, mint egy hasonló benzines. Itt már kalkulálható a megtérülés.

Gábor Garamvölgyi

(Sz..t sem ér pénzünk és kevés is van belőle, miközben az elekromos autók brutál drágák.)

W

Hagyd mar ezt a tularazott szoveget legyszi, annyira faraszto vagy komolyan mondom, lassan ignoralom a hsz-eidet.
Nincs tularazva, hanem ennyibe kerul. Ok? Pont. Minden termeknek ki kell termelnie az arat, kulonben nem lesz uj. Ezt mar legutobb is kifejtettem neked, csak sajnos write only modban vagy folyamatosan es nyomod a suletlensegeidet nyakra-fore. SOHA nem fogsz egy olyan kepessegu autot megvenni, mint a Model3 5 MFt-ert. Majd valami szarabbat igen, de olyat nem. 5 evvel ezelottig miert nem pattogtal mint kecskeszar a deszkan, hogy ne 20 millaba keruljon egy 3.0 TFSI Audi A4-A6? Most meg picsogsz, hogy adjak mar olcsobban az elektromosokat, hogy barki megvehesse a “ Fold megmentese” jeligere. Vard ki, amig lesznek kisebbek, olcsobbak, aztan hitelezd be. Most is 4-5 milla egy kis fos benzines, megis mennyiert kellene adniuk az uj technologiat?

Köles Ákos

1. Jó lenne, ha elfelejtenéd már ezt az “uj technologiat”, mert ebben semmi új nincs!!!
WIKIPEDIA: “Az elektromos hajtású autó gondolata gyakorlatilag egyidős a benzinmotoros autóéval. Az első ilyen autót az angol Thomas Parker fejlesztette ki a 19. század végén.”
Persze, ha az ókori szekerekhez viszonyítod, akkor új technológia.

2, Na akkor nézzük a matekot. Az Opel Corsa, 100 LE motor, 8 fokozatú automatával EDITION felszereltséggel 5 620 000 Ft.
Az Opel Corsa e EDITION felszereltséggel 11 360 000 Ft. A különbözet 5 740 000 Ft.
Vegyük alapnak az benzinest viszonyítsunk ahhoz.
Ugye az elektromos Corsa-ban nincs kuplungszerkezet, nincs váltószerkezet, nincs kipufogórendszer, stb. Azaz első körben elkezdem csökkenteni a benzines Corsa árát, mert nem csak kevesebb alkatrész van benne, de mivel ezeket nem kell beszerelni, így az összeszerelési költsége is kevesebb. Arról nem is beszélve, hogy az elektromos motor is kisebb és egyszerűbb, így elvileg az is olcsóbb, mint a benzin motor.
Ezután kezdhetem el, hozzá adni az árhoz azokat, amik az elektromos Corsaban vannak. Akkumulátor csomag illetve az energia visszanyerő rendszer.
Ha mondjuk 1 millióval csökkentem az árát a benzines Corsa-nak a fentiek miatt, akkor az akkucsomag és az energia visszanyerő rendszerért elkérnek 6 740 000 millió Ft-ot??? Ugye ezt nem gondolod komolyan!!! Ebből simán veszek mondjuk 2 db. teljesen új Renault Clio-t…
Azért azt halkan jegyzem meg, hogy a benzinesének a hatótávja kétszer annyi, mint az elektromosénak. Ha ezt is számításba veszem még rosszabb a helyzet az ár tekintetében…

W

És a kis matekodban az a tétel nem szerepel, hogy esetleg úgy kell megtervezni azt a kis édibédi Corsát, hogy elektromos hajtásláncot és benzinest is kaphasson? És a többi szart amit beleraknak, ugyanúgy fogadni tudja? Fejlesztést fizetsz, és nem 1kg textilt… 200 mérnök 3-5 évét fizeted német fizukkal, német adókkal, német rezsivel + az egyszerűbb elektromos hajtásláncot tokkal-vonóval nulláról újra kellett tervezniük, ez is pénz. Ha valaki valakiét átveszi, azért meg keményen csenget, ezt pedig a vásárlókra hárítják. Nem tudom hogyan lehet ennyire korlátolt valaki… amikor kihozzák az új OLED TV-t, akkor 1.5 MFt-ba kerül, 1 év múlva 800.000-be, 2 év múlve pedig megveheted 10 havi 0% THM 400.000-ért. UGyanazt! És tudod miért? Mert az elején a fejlesztéseket fizeted ki… ahogy egyre több elektromos autó lesz, akkor majd egyre olcsóbbak lesznek. És lehet egyszer talán 5-6 MFt-nak megfelelő összegért egy elektromos Corsa-t is tudsz majd venni. (még mielőtt azzal jönnél, hogy 2 év múlva kerüljön az elektromos autó 4-edébe segítek, az autóipar máshogy amortizál mint a konzumer TV-gyártók!).

Köles Ákos

Tudod miért hagytam ki a matekból, hogy olyan padlólemezt kell fejleszteni, amibe jó az elektromos hajtáslánc meg a benzines is? Azért mert, azt ketté lehet dobni és be lehet építeni, a benzines és az elektromos árába. Ja kérem, hogy nem ezt csinálja az Opel, hanem ráhátékázza az összeget teljesen az elektromosra. Hát menjenek a SÍPOLÁS!!! Egyáltalán nem ugyan az, mert az OLED egy teljesen új technológia volt amikor bejött, míg az elektromos motor, hajtáslánc és akkutechnológia nem új. Ezeken, csak reszelni kell! Halkan jegyezem meg ugyan úgy, mint a benzin és diesel motorokon. Vagy szerinted pl. benzin motorok maguktól fogyasztanak egyre kevesebbet és kevesebbet??? Olvass utána, hogy pl. a Mazda mennyi ideig fejlesztette a Skyactive technológiát. Érdekes a benzi és diesel motoroknál ezt a reszelési (fejlesztési) költséget nem építik be az árba!
Mazda CX-30 ára: 7 674 900 Ft.
Mazda MX-30 ára: 11 399 900 Ft.
A CX-30-ba nincs beépítve a Skyactive fejlesztése, míg az elektromos MX-30-ba be van építve… Csak a vak nem veszi észre! Persze az átlagembert meg lehet etetni azzal, hogy ez egy új technológia, miközben nem! Ha, csak visszamegyek 30 évet, amikor még elektromos játékautókkal játszottam. A hajtott keréken volt egy pici villanymotor az elemek pedig az aksik voltak. Most ugyan ez megy, csak nagyba!

Sojeac

“Érdekes a benzi és diesel motoroknál ezt a reszelési (fejlesztési) költséget nem építik be az árba!”

DE BELEÉPÍTIK!
Csak abból 100x, 1000x annyit gyártanak, így a költség is eloszlik. Egy autóra kevesebb jut.
A legnagyobb baj az, hogy az elektromosokat nem tudják/nem akarják akkora volumenben gyártani.
Ezért drága.

Zsolt

“Miért adnák olcsóbban, mikor így is viszik, mint a cukrot? Nem tudnak annyit gyártani, amennyi elfogyna. Amíg ez nem változik nem lesz sokkal olcsóbb.”

A hozzászólásodból azt lehet inkább kiolvasni, hogy amíg vannak olyan hülyék, akik drágán veszik, addig nem lesz olcsóbb. Ezzel óvatosan légyszíves!

Fordítsd meg kérlek! Amíg lesznek olyan felelőtlenek, akik megveszik a füstöst, addig nem fognak mennyiséget gyártani az elektronosból, tehát nem lesz olcsóbb az elektromos.

Nem csak neki írom! Mindenkinek így kellene ezt újragondolni és fogalmazni kifelé! Köszi!

Csodafickó

Mindenez addig lesz igaz, amíg jogilag be nem tiltják lassan a nem elektromos autót, akkor meg kényszer lesz és azért nem lesz olcsóbb, mert muszáj megvenned.
Éljen a kapitalizmus!

Zsolt

Van benne ráció. Ezért sem érdemes várni az olcsó autót. Egy valamit kell eldönteni. Nem kell feltétlenül azonnal szaladni, és lecserélni a füstöst. De tervezni kell, amikor csere, akkor már nem szabad venni füstöst, csakis elektromost. Mindegy, hogy új, vagy használt! Csak elektromos legyen. Amit elbír a büdzsé. De a legjobb döntés, ha nem kell feltétlenül autó, és nem vesz az ember. Sokszor a tömegközlekedés, a taxi, a közösségi autó olcsóbb, mint fenntartani egy autót. És büszke lehet magára az, aki ezt végig tudja gondolni és van ennyire tudatos! Füstös autó már nem státuszszimbólum. Füstös autó egyre inkább ciki.

Csodafickó

Ezért írtam jóval régebben, hogy a jövő nem az autó (kellene) legyen, hanem a minél jobban szervezett és környezetkímélőbb tömegközlekedésé. Persze kiröhögtek.
Szerintem nem ciki, hanem szükséges a füstös autó. Az aranynyaklánc meg gyűrű a fogatlan ember testén, na az a ciki. Amikor a többség félmillió és kétmillió közötti árakon vesz hitelre autót, akkor ne várjuk el hogy akár hosszabb távon elektromos autót hajtson. Ebbe az árkategóriába sosem fognak leesni az árak szerintem, mert ebből is egy luxuscikket, egy szent tehenet alkottak.
Nem igazán hiszek a dajkamesékben, ez is csak a profitról szól, nem a környezetvédelemről. Ez jó biznisz, Musknak is és valljuk be, Handrásnak is.

Köles Ákos

Egyet nem értek! Ha viszik, mint a cukrot, akkor pl. Magyarországon, miért kér minden autómárka az elektromos autó rendelésekre előleget??? Megrendelem és, ha mégsem kell 10-en állnak mögöttem sorba az autóért nem? Hát ezek szerint nem, mert ha így lenne nem kérnének előleget…

Zsolt

Ne bántsátok Ákost, szerintem nem akar ő rosszat, nem nélkülöz az érve minden logikát, csak a figyelme nem terjed ki mindenre.

Ákos! Egy másik megközelítés. Hogy eredményesebb és hatékonyabb legyél! Hogy hamarabb legyen meg az akaratod: legyen olcsóbb az elektromos autó!

Lobbizz, hogy ne vegyenek az emberek füstös autót! A gyártók csak ebből fognak érteni. Kénytelenek lesznek kiszolgálni az igényeket, mennyiségét gyártani az elektronosból. Amikor pedig sokat gyártanak a gyártók, elkezd beindulni az árverseny. Többfelé oszlanak meg a terhek, tehát nem lesz veszteséges az elektromos autó olcsóbban sem. A veszteség azon termelődik majd, hogy a füstöst egy gyártó lassan vezeti ki. Tehát iparkodni fognak, amikor végérvényesen látják, hogy nincs a füstösnek kereslete.

Tehát, még egyszer! Ha szeretnél hozzájárulni az elektromos autók árának csökkentéséhez, lobbizz, ahogy csak bírsz, hogy senki ne vegyen füstöst!

Köles Ákos

Ismert emberek tudnak a világban lobbizni, az átlag emberek nem! Ezt azért tudhatnád. De, hogy lásd nem, csak a szám jár egy facebook-os elektromos autós csoportban feldobtam egy ötletet. Én mindent megcsináltam volna vele kapcsolatban azaz senkinek semmi dolga nem lett volna vele. Az ötlet az volt, hogy létrehozok egy facebook oldalt, ami arról szól volna, hogy olcsóbbak legyenek az elektromos autók, mert ha azok lennének sokan vásárolnának. Semmit nem kellett volna tennie az embereknek, csak belájkolni bekövetni az oldalt. Pár kattintás az egész! Persze mindenki sír, rí az elektromos autós csoportban, hogy miért ilyen drágák, ha olcsóbb lenne megvennék. Ha egy ilyen oldalt belájkolta volna mondjuk 10-15 ezer ember az már egy elég szép számú vásárló réteg. Ezzel már meg tudtam volna keresni az itthoni márkaképviseleteket. Valamelyik úgyis látott volna benne fantáziát. Tudod mi lett az egészből? Semmi!!!

iamthehorsewitnoname

“míg az elektromos motor, hajtáslánc és akkutechnológia nem új. Ezeken, csak reszelni kell!”

ja, hogy csak reszelni kell. köszi, így már mindjárt más. kiderült, hogy elektromos autót tervezni és gyártani egyszerűbb mint pálcika embert rajzolni, hiszen csak reszelni kell. :DDD

az esetleg nem jut eszedbe, hogy a belsőégésű változat esetén évente 60-70 ezer forint elmegy kötelező szervizre míg az elektromos társánál kb 0? az esetleg nem jut eszedbe, hogy mennyit lehet spórolni az üzemanyagon ezután? miért csinálod ezt? teljesen szarrá égeted magad itt, de nem szólok bele. a te neved, azt csinálsz vele amit akarsz.

Köles Ákos

Íme a VW és az őszinteségi rohamai:
Herbert Diess szerint az ID.3 gyártása 40%-al kevesebbe kerül majd a cégnek az előd e-Golfhoz képest.
Ugye az e-golf az egy benzin autóból átbarkácsolt elektromos.

iamthehorsewitnoname

teljesen komolytalan vagy. az id.3 egy nulláról áttervezett autó, nem egy átbarkácsolt valami. legalább konyítanál valamit ahhoz amiről írsz.

Andy Bond

Az autoknal nem 50% a retail margin mint a cipoknel. Kulonosen nem a Tesla-nal amelyiknek nincs viszonteladoi halozata. Nem tudom miert nem gondolkodsz csak irsz hulyesegeket. Ez neked miert jo?

Masreszt az hogy neked draga egy elektromos auto, nem jelenti azt, hogy mindenkinek draga, van akinel kijon a matek. Elobb-utobb olcsobbak lesznek az elektromos autok, illetve hasznaltan is meg lehet majd venni oket. Ha te nem engedheted meg magadnak, azert meg nem kell hisztizni a forumon. Nekem nincs penzem Ferrari-ra megse megyek Ferrari-s forumokra lamentalni.

Miert kell neked csakazertis a haladas utjaba allni, es a Handras minden posztja ala beirni valami baromsagot? Ha te ugy erzed, hogy a benzines autoke a jovo, indits egy mozgalmat, hogy tiltsak be az elektromos autokat. Annak mi ertelme, hogy egy ilyen valojaban jo ugy erdekeben tevekenykedo szemely posztjai alatt eled ki a dacos frusztracioidat?

Krisztián Kovács

a matek már előbb sem jön ki. ha olcsóbban adnak hiába, úgysem tudnának belőle többet gyártani.
túlnépesedés meg valós probléma csak nem itt és nem az eu-ban hanem afrikában és indiában… itt már migráció nélkül csökkenő pályán van a népesség… ami persze önmagában nem katasztrófa csak a milliárdosoknak: nem lesz munkaerő és nem lesz akkora fogyasztás ami önmagában gazdasági összeesés alapja.. a mostani középosztályt meg öregkorára ki fogja kiszolgálni értek ezalatt olyan triviális dolgokat hogy lesz e elég orvos / pékség..

iamthehorsewitnoname

neked nem fáj a saját ostobaságod? btw, nem az autógyárakat kell szidni amiért itthon stadionokra költjük a pénzt meg oligarchák zsebeinek
a tömésére. na de mivel szerintem ezt ebben a formában nem érted majd így leírom érthetőbben: nem az elektromos autók és a tesla hibája hogy magyarország ilyen fos gazdagsági helyzetbe hozta magát.

Köles Ákos

Mi köze van az államnak ahhoz, hogy egy autógyár mennyiért adja az adott autóját Magyarországon??? Az államnak az elektromos autók állami támogatásához van köze.

W

Úgy értette, hogy külföldi focicsapatok szponzorálása, stadionépítése és hazai stadionépítések helyett (amiket senki le sem szar azon az uszkve 20.000 ultrán kívül) esetleg egészségügyre, oktatásra ÉS elektromos autók támogatására költene a T. kormányunk, akkor még olcsóbbak lehetnének az e-autók. Vagy éppen töltőhálózat fejlesztésre, jó utakra, vagy az M0 ne 3-4 évbe teljen míg felújítják hanem csak 1 évig szivassák halálra a jónépet. Stb.

iamthehorsewitnoname

meg arra hogy emeljenek az emberek fizetésén, hogy ki tudják fizetni az e autokat.

Zsolt

Juj. Ebbe most ne merjünk bele, de a fizetéseket ha nem növeljük, hanem csökkentjük, az árak jobban csökkennek, tehát minél magasabb lesz az átlag ember fizetése, annál inkább nem jön majd ki a pénzéből… de ennek most tényleg már nem itt van a fóruma…

iamthehorsewitnoname

mi a fasz?! :DDD te ebben a világban élsz? ha csökkennek a fizetések vagy stagnálnak minden egyre olcsóbb lesz?:D:D:D:DD te valami orbán fan lehetsz. nem tűnt, fel hogy minden egyre drágább ebben az országban miközben a fizetések a béka segge alatt vannak?

Zsolt

Közgazdaságtan a hobbim. Egyenlő távolságra vagyok Gyurcsánytól és Orbántól és az összes jelenlegi párttól. Én a jelen és a jövő vagyok. Nem a múlt.
Ne kezdjük bele a vitába, mert úgy látom nagyon messze vagyunk egymástól! Érdeklődj Kína, és az ő sikere iránt, és amikor már megvan, akkor elég, ha szólsz, hogy vágod a témát! Nem ciki, ne harcolj, képezd magad! Honnan is tudhatnád, senki nem tanította.

Egy szavamat se érezd bántásnak! Maximális szeretettel és türelemmel írtam minden szót.

iamthehorsewitnoname

milyen jó hatása van a közgazdaságra annak, hogy a a magyar fizetések a béka segge alatt vannak és emiatt mindenki maszekol meg feketézik? tudnál erről pontosabban nyilatkozni? ha lenne pénze megfizetni az embereknek talán nem lenne ennyi adócsalás sem, és nem virágozna a fekete gazdaság sem. én egyetemen tanultam, nem a hobbim

Zsolt

Ha te ezt tanultad, akkor ez már valakinek szégyen. Döbbenetes…

iamthehorsewitnoname

rendben. akkor tartsuk nyomorba az országot. jó ötlet.gratulálok ehhez. látszik is, hogy a nálunk fejlettebb országokban (pl németország) mennyire nem tudnak kijönni a pénzükből az emberek.. ugye…

Luckyland

Klimavaltozas: en Ausztraliaban elek mar jo ideje, es ami itt van most az pelfa nelkuli. Nem tudom mennyi hir jut el Europaba, de gyakorlatilag a teljes keleti part eg (kis tulzassal), brutalis szarazsag van, es nemreg volt az elso nap a jegyzett tortenelemben amikor az egesz kontinensen nem esett egy csepp eso sem. Fust, porviharok es peldatlan szarazsag, valamint vizhiany. Apokaliptikus kepek mindefele, itt kezzelfoghato a klimavaltozas. Aki tagadja nem ezen a vilagon el.

https://www.theguardian.com/australia-news/gallery/2019/nov/12/catastrophic-fire-conditions-along-australias-east-coast-in-pictures

Sunyi

Na jó ti ti fejel lefelé vagytok, ott fordítva működik minden:)
Tele vagytok uránérccel, de egy atomkatasztrófát vizionálva nem használtátok hanem szénerőművekkel füstöltök már jó ideje.
A megujulók biztos szeretik a naracs méretű jeget sokat segít megtérülési rátán és a stabil szolgáltatást is csak a lyukas napelem adja igazán . .(irónia off)
https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=AUS-QLD

Luckyland

Azt amugy en sem ertettem soha hogy evi 300+ napsuteses napokkal (konkretan mint a disznoporzsolo) miert nem kizarolag napelembol nyerjuk az energiat, de valamit sokan elfelejtenek Ausztraliaval kapcsolatban. Ha vezetek 2 orat meg mindig nem mentem ki a varosbol. Ha vezetek 12 orat, meg az allam feleig sem jutottam el. Tobb ezer kilometereket kell athidalni, adott esetben akar 5-7000 Km rol beszelunk, ahova lehetne napelem farmokat telepiteni az egyszeruen tul messze van attol hogy megerje szallitani az aramot. A szeneromu meg jol bedurrant, aztan van kraft gazdagon. Igazabol nem tudom, lehet siman csak ennyire hulyek vagyunk.

stradacostiera

Amikor Las Vegasba mentél videózni, téged sem izgatott, mennyi emisszióval jár ez. Kérlek a saját udvarodon sepregess, mielőtt hegyibeszédet tartasz másoknak.

iamthehorsewitnoname

mivel kellett volna las vegasba mennie? busszal vagy bringaval?

W

De már megváltozott.
+ átgondolta, hogy gyalog azért szar lenne elmenni odáig.

Balazs

A fatüzelés esete, a “károssága” attól függ, hogy honnan nézzük.

CO2 esetén nem annyira rossz, mert az a CO2 szabadul fel amit a fa az élete során megkötött.

Ha a pm10 és pm 2,5 szerint vizsgáljuk, akkor nem jó káros.

Ha földgázzal fűtünk, totál tiszta az égéstermék egy jól működő kazán esetében, de olyan CO2 -t küld be a Föld légkörébe ami korábban nem volt benne, hanem újként jelenik meg a rendszerben, szemben a fával, de pm 2,5 szempontjából rendben van.

Kiváncsian várom a többi videoidat a témában és az autós témában is.

Mikor lesz skoda citigo teszt, és VW up teszt az ujabb változatiot illetően.

Batka

A repüléssel pont nem a CO₂ kibocsátás a legnagyobb probléma, hanem a NOx illetve a nagymennyiségű víz(jég)képződés a magaslégtérben. A NOx az ózonréteget károsítja, a jég pedig üvegház hatású.
A CO₂ messze nem a legnagyobb üvegházhatású gáz.

Balazs

A repülőgépek hajtóművei lényegében tökéletes égést produkálnak, CO2 és H20

A légitársaságok minél alacsonyabban akarják tartani a kiadásaikat, ez nem áll távol tőlük, így odafigyelnek a hajtóművek állapoára, és egy csepp kerozint sem hagynak veszendőbe.
Mostmár nem látni koromcsikot húző madarat, míg 15 éve azért még lehetett, a reptér melett lakom, így minden város felé történő felszálló – leszálló gépet látok.

Naughtius Maximus

A sugárhajtóműben az égés igen messze van a tökéletestől. A koromszemcsék mennyisége ugyan kevesebb, de leginkább a méretük csökkent le a tökéletesebb üzemanyagporlasztás miatt. És igen, rettenet sok az NOx kibocsátásuk a magas égési hőmérséklet miatt. A minél magasabb égési hőmérséklet az egyik titka a hatásfok javulásának.
Szóval, a repülés nagyon durván környezetszennyező.

Treil

Igen törekedni kell városon belül zéró kibocsátásra. Mivel tudomásul veszem a cikk címét így nem is akarok a kamionokra, buszokra, régi teherautókra, 20 éves dízel platósokra mutogatni, hogy hol van egy 1L-es benzines kisautó szennyezése ezekhez képest. Mert ugye városon belül nem a CO2 a lényeg hanem a szmog.
Viszont pofátlan módon nem környezetvédelmi, hanem anyagi szempontok alapján elkezdtem nézelődni hogyan tudnánk 2-ről 1 kocsira redukálni az állományt. Lakótelep és anyagi szempontok miatt elektromos autó kilőve. Kerékpárral próbálkoztam, néha be lehet járni, de hosszútávon nem buli minden nap átevickélni a városon, alig pár bicikli út, kolbászoló gyalogosok, botrányos állapotú járdák, gyalogátkelők patkával ahol fel kell ugratni, bizonyos szakaszokon életveszélyes autók között tekerni.
Most E-robogókat nézek, 1 millió a kínai alsó hangion (NIU pl.). Ezzel végig úton tudnék menni, nagyjából fel lehet 45-50-el venni a forgalom ritmusát, az árát fedezhetném is a régebbi kocsi eladásából.
Viszont itt megint vannak problémák. Az egyik az utak állapota, néhány szakasz széle robogóval járhatatlan. Ezeket vagy elkerülöm jó nagy kerülővel vagy behúzom középre és imádkozom hogy nem csapnak el. Másik dolog a november-március időszak, ami nem épp robogózásra ideális. Ilyenkor jön a buszozás. Menetrend szerint ha minden klappol az átszállás miatt 55 perc a menetidő megállótól-megállóig ahova ki kell gyalogolnom, illetve be a céghez, erre rászámolva késéseket, gyakorlatban rossz napokon másfél óra is lehet. Kocsival jó esetben 12 perc, rossz esetben 20.
Ez az itthoni megyeszékhely valóság. Itt nem arról van szó hogy feladok a kényelemből, hanem hogy a munkába járásból mindennapos küzdelmet csinálok. És akkor még nincs benne ha jön a gyerek, nem fogom tudni robogóval szállítani, ha szakad az eső akkor is csak a kismotor lesz.
Nyilván minden megoldható, megszokható, de egyszerűen nem látom racionális alternatívát itt vidéken egy kis benzines autóval szemben a helyzetemben.

Köles Ákos

Elnézést kérek mindenkitől, ha úgy érzi kötekedek, mert nem az a célom. Viszont olyan alapokon meg a vita, mint pl. azon, hogy ha Józsi bácsi a faluról próbálja elérni, hogy adjanak olcsóbban egy elektromos autót kb. 0,1% esélye van. Vagy pl. azon, hogy ha egy elektromos autó 2 db. Renault Cilo árával drágább a benzineséhez képest az nem túlárazás.
Ott van pl. a Tesla Model3-as teszt videó, amit a Vályi Pistával csinált az András. Abban a videóban visszahallottam ugyan azokat Pista szájából, amiket leírtam erre az oldalra kommentek formájában. Vályi István egy autós szakújságíró és TV-s műsorvezető, ha valaki nem ismerné. Aki engem itt engem ostobáz az azokat az autós szakikat is ostobázza, amint pl. a Vályi Pista. Ezzel meg magát égeti szénné…
https://uploads.disquscdn.com/images/7048ad85e950f41b90bcea66e210c43ad53a24c8bca2dba7dcc6d8533be0232c.png

iamthehorsewitnoname

“Ha értenél a közgazdaságtanhoz, nem magasabb fizetésre vágynál, hanem arra, hogy többet érjen a pénzed”

teljesen tisztában vagyok vele igen. nézd nekem ez is jó. de azért ne kiáltsuk már ki hogy itthon mennyire rendben van mikor egy budapesten egy 20nmes konvektoros lyuk havi 100 ezer forintról indul. de amúgy jó, hogy beszélgetésbe elegyedtünk, régen nem olvastam már senkitől, hogy itthon minden a legjobban alakul. 😀 hajrá Viktor!!!4

iamthehorsewitnoname

te mióta élsz ezen a világon? minden új technológia mindig drágább. tudom hogy azt hiszed, hogy ezek a mostani elektromos motorok teljesen megegyeznek a 200 évvel ezelőttivel, de sajnos nincs igazad. olcsóbb lesz idővel. nem 15 facebook lájk miatt fogja levinni a kereskedő az árat. ha komoly ember vagy akkor besétálsz X millió forintal a kereskedésbe, és alkudsz. én az új autóm árából 1 millió forintot alkudtam. nem lájkok kellenek ehhez, meg nem a neten történő hisztitől lesz olcsóbb…

btw, srácok. létrehoznék egy facebook oldalt: “Adjátok 5 millióért a full extrás 7-es BMW-t” címen. Szerintem ha 5 ezren belájkoljuk az már elég komoly szám amire a BMW sem mondhatna nemet!

baseldon

Amikor megneztem a videot,
szkeptikus lettem, mert nehany eve az Öreg Sauber (tudod, az F1-es) irt egy
tanulmanyt ugyanerrol. Svajci leven eleg jol korbejarta a dolgot es hasonlo
eredmenyre jutott, hogy nem jo a fokusz. Nagyobb potencial volt a nem
szemelyautos transport megreformalasaban, ha csak a transportot nezzuk. De
Sauber kitert arra is, hogy az egyeb szektorok meg nagyobb potenciallal
fejleszthetoek. Es lassuk be, igaza van meg ma is, hiszen a nagyobb sullyal
szennyezo szektorokon szerzett nehany % CO2 kibocsatas csokkentes hatasosabban
csokkenti a teljes kibocsatast. Lasd energiatermeles. A megkozelitesed nem
teljesen pontos, hiszen egyik oldalon globalis adatokrol beszelsz, mashol pedig
EU adatokkal veted ossze azt. De gondolom, hogy nem volt idod a teljes
feldolgozasra. Ami viszont fontos, hogy az ember frissitse a tudasat
rendszerese. A 3% globalis adat a repulessel vagy hajozassal kapcsolatban meglepett.
Jo tudni! Ugy emlekszem, hogy a Sauber fele adatok magasabb %al szamoltak a
szektorban. Kicsit beleolvasgattam a dolgokba, es most az egyik legfontosabb,
vagy legtobb potencialt rejto, de megis a transzporton beluli lehetoseg a
repulesben es hajozasban ott van, hogy ezek ketten novekszenek nagyobb
mertekben. Nem kezelhetetlen, es vannak is torekvesek erre. Szerencsere. A
varosi legszennyezesben abban igazad van, hogy drasztikusan kell csokkenteni.
Az autok-e a fo mumus, vagy nem, nem tudom, azt viszont szinte hiszem, hogy nem
kell mindenkinek autot vezetni, mint ahogy varosokban lakni sem kotelezo, de ez
mar masik tema.