Mr. Nehézláb és a Tesla Model 3 első találkozása

A Teslapercek második epizódjában, egy Tesla Model S tulajdonos (Mr. Nehézláb) első találkozását láthatjátok a Model 3-mal.

Ez nem a szombati epizód, az is érkezik majd, a mostani egy bónuszepizód. Mr Nehézláb Tesláját már több videóhoz is használhattam, sőt egy hétre meg is kaptam, most viszont én mutathattam meg neki a Model 3-at. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely

24 hozzászólás

Köles Ákos

Soha sem értettem mi olyan nagy szám a Tesla-kban a hatótávon és az önvezető funkción kívül? A formája olyan semmilyen a minőségére is sok a panasz. Viszont, amikor az ember ránéz az új Peugeot e208-ra és eldobja az agyát. 50 kWh-s akku pakkal ott lesz a szeren!!! Ne ez, az eldobom az agyam érzés nincs bennem, amikor egy Tesla-ra ránézek…
https://uploads.disquscdn.com/images/acd97b10bd19d4e60cb15f9fe3a4050c72603b8bf6d3f683ef514c1e8e1e698f.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/4e326fd1f659e9f1c60dfee95e76ccf7b0660a3af050887aff9b5a9c900e3352.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/01b1a0e9f97d7f4da832cff9e73d0e9b65d01a35cbeff3e89c3c14d65002ed99.jpg

Charles Borroneo

Ezt akár szóról-szóra én is írhattam volna.

Köles Ákos

Ezek a várakozási idők pedig nem kicsit vérlázítók szerintem. Megrendelek egy autót, eltelik 3 év és még sehol??? Bemegyek egy Renault márkakereskedésbe és azonnal beleülök egy ZOE-ba, aminek az ára is kedvezőbb és hatótávban is ott van. Persze említhetném a Nissan Leaf-ot is.

Balogh Balázs

magas labda lett volna, ha a Renault minőségét is felhozod 😀 ízlések és pofonok…

Köles Ákos

Én ültem a legújabb ZOE-ban ez már nem az indulásakor (2012) használt gagyi műanyagokból összerakott beltér! Azt mondom, hogy 10-es sklán a 7-es szintet simán hozza, annak ellenére, hogy nekem nem tetszik a beltere. Itt is azt a minimalista belteret erőltetik, ami nekem alapból nem tetszik! A Renault Kwid ZE belseje határozottan bejön! Remélem a 2. generáció már eljut Európába is. Egy 50 kWh-s aksival nem lenne rossz autó.
https://uploads.disquscdn.com/images/9edc21aa38def83c76fbb279cde83e920096d458076e4c09ad941ae259339949.jpg

qubit

Részben egyet értek, részben nem. A Teslák már évek óta a piacon vannak, a Model 3 sem majd jön, hanem már futnak az utakon.
Ez meg majd jön. Egyelőre olyan nagy a fejlődés ebben az iparágban, hogy itt nagyon nagy jelentősége van az időnek, akár fél év időviszpnylatban is. Hát még éves távon…

Egy valamiben jobbak az európaiak, az a belső tér minősége. Hajtásban a Tesla az nagyon ott van, ezt a németek is elismerték. A jövő az, hogy a hajtásban felzárkóznak az európai gyártók, minőségben meg felzárkózik majd a Tesla, és szépen kiegyenlített lesz a piac.
2025-re már ár verseny lesz csak, mert nagyjából addigra minden autó tudja majd az 500 km hatótávot jó minőséggel párosulva.

Az önvezetést nem veszem bele a játékba, mert szerintem az egyelőre hatósági szabályozások miatt nem ad tiszta versenyhelyzetet.

Köles Ákos

A Tesla-nál design-ban és minőségben addig nem lesz változás, amíg az autógyártók között. ugyan azt a pozíciót tölti be, mint a mobiltelefonok között a Apple. Amíg, ugyan olyan sikk Tesla-val járni, mint iPhone-al villogni nincs rákényszerítve a gyár, hogy változtasson. Ott vannak a minőségi problémát, vagy ott van a GPS szoftver (András többször megemlítette, hogy az kifejezetten rossz). A formája meg, olyan semmilyen még ha ronda lenne (mint pl. régen a Fiat Multipla) megfordulnának utána az emberek, de még az sincs, szürke egér az összes. Mondom nem féltem a Tesla-t, mert mindig lesznek olyan villogni vágyó emberek, akik megveszik. Persze egy olyan ember, aki összességében nézi az autót, ár, formavilág, összeszerelési minőség, helykínálat, hatótáv stb. soha nem venne Tesla-t!!! Ott van pl. a belső tér? Olyan, mintha a formatervező félbehagyta volna a munkát, mert elege lett és odatett középre egy nagy kijelzőt, hogy itt van nesztek… Nyilván erre jön a Tesla fun-ok reakciója, hogy letisztult a beltér. Hát szerintem meg semmilyen!!!
https://uploads.disquscdn.com/images/7296f6e1c1b27906590b71bf532a01dae527e410acaf9965500ef19d3ba923e0.jpg

Balogh Balázs

bár nem hiszem, hogy egyhamar visszaűlök villanyautóba, a Tesla letisztult belseje nagyon bejött egy 20-30 tekerős-nyomógombos BMW beltér után. Nem is értem, hogy a hagyományos gyártók miért is nem fejlesztik az önvezetést, hiszen ez a legkirályabb dolog: ha fáradt vagy stb. átveszi a vezetés megterhelő részét….

Ion Vers

mert van 10 darab programozujuk, a tesla meg elszivta az appletol a legjobbakat

Valentin

Nem csak hajtásláncban (gyorsulás, hatótáv, aksi tartósság, upgrade-ek, kezelhetőség, és sokoldalú használat, tágas hely, és a legáramvonalasabb, környezetbarát formák) gyártja a világ legjobb autóit a Tesla, hanem ütközésvedelemben is a világ legjobbja, ismétlem, a világ legjobbja!
Az új e-Peugeot 208 viszont minden kétséget kizárólag kívül-belül a világ egyik legdögösebb autója, nekem is eszméletlenül tetszik, egyszerűen a műszerfala is teljesen magával ragad, elképesztően üt és csak nézem és nézem…!

Köles Ákos

Ebben igazad van, de tudod mi a vicces az egészben? Mondhati tragikomédia! Hogy a “majd jön” autóhoz (e-208) előbb hozzá tudsz jutni, mint egy “már futnak az utakon” autóhoz (Model 3)…

Valentin

Azt azért ne felejtsük el, hogy a Tesla jóval megelőzte korát, s amikor a Model 3 bemutatásra került, akkor az Audi E-Tron még fából sem létezett!
Amúgy meg épp nem úgy áll a helyzet, hogy ontják az E-Tront, pont ellenkezőleg, a Model 3-at viszont igen, mert hogy most a 80 000 db/negyedéves sebességnél tartanak.
Az már a sors pikantériája, hogy kezdeti 450 000 megrendelésre még Elon Musk se számított.

Malachi_eF_Constant

Hát, vagy itt a Polestar 2, amit a napokban mutattak be, 500 km, jövő februártól kapható, szerintem baromi jól néz ki, nagyon minőséginek tűnik az egész (ha a Volvo szintet tartják, az már oké) és az ára ott lesz a Model 3 árával egy szinten. Nagyon kaparnak a kínai/svédek, olyan bemutatót tartottak amit kb. egy az egyben a régi Apple keynote-okról koppintottak, még Jony Ive hangú formatervező is volt. 😀

Ja a gép így néz ki:

https://uploads.disquscdn.com/images/5220110ab577de085e75096ce795f7ba534e45f465aac04e908cca3eb74a1e97.jpg

belül pedig:

https://uploads.disquscdn.com/images/46ebe15cdc676b74a45aa3c9fcd8dcc28c96339bc030f2298a05872ed0eda240.jpg

Malachi_eF_Constant

írtam, jövő február. nem matekozok, világos céljuk, hogy a Model 3 ellen induljanak, meglátjuk mi valósul meg az ígéretekből. mondtak saját töltőhálózatot, de itt Norvégiában amúgy sem nagy gond a töltés, és a Polestar is 80%-on van fél óra alatt kb? Nem tudom. Megnézem mindjárt! 😀

Köles Ákos

Szerintem a hatótávot el lehetne felejteni, mint érvet a Tesla mellet.
Nem rég volt egy videód, ahol a Kona versenyzett a Tesla-val szemben.
Tesla: 309 km
Kona: 284 km
Most tényleg 25 km-en pörögnek a Tesla fun-ok? Ja és a tények kedvéért említsük már meg, hogy míg a Model S egy eleve elektromos autónak tervezett kocsi, addig a Kona egy benzines autó elektoromossá átalakított változata. Na, meg ott az árkülönbözet is! Amennyiben ezeket figyelembe vesszük, azon a versenyen a Tesla csúnyán elbukott…
A másik meg az, hogy számtalan vidódban említetted meg a hatótáv parát. Én ezen videók hatására döntöttem el, ahogy lehetőségem lesz váltok elektromos autóra. Te mondtad ki többször, hogy a hatótávon ma már nem kell parázni.

Köles Ákos

Kia Niro:
“A WLTP-teszten az alapkivitel 312 km-es, a feláras 485 km-es hatótávolságot ért el,”
A Kia esetében is egy olyan autógyártóról beszélünk, amelyik, csak nemrég lépett be az elektromos autók piacára.
Mondom én nem féltem a Tesla-t, mindig lesz olyan, aki megveszi azért, mert TESLA, de én többet várnék egy olyan gyártótól, aki a kezdetektől, csakis elektromos autókat fejleszt és gyárt. A hatótáv terén is.

W

Jol nez ki ez is! Most mar van par elektromos auto amibe szivesen belehuppannek ugyis, hogy nem kell becsuknom a szemem 🙂

kaucsuk

Szerintem Handrás ugyanazért nem rajong igazán a Teslaert amiért sokan mások sem.
Nagyon nem törekednek tökéletességre.
Egy uj, tőkeszegény cég jo ötletekkel, nagy vizioval, sebtebet, sátrakban építve nem túl jo minőségű es hibás autókat sokszor.
Pl. szerintem amiért Applet régen szeretni lehetett, a tökéletesre való törekvés, az az ami abszolút nincs meg a Teslaban. Ezért nem tudjak sokan szeretni, és várják a német autógyáraktol a hasonló tudású elektromos autókat. Amik bizony jönnek hamarosan…

Peter Boros

Régóta olvasom Handrás blogot és nagyon jók a videók. Tök jó ez a lelkesedés a Teslaért és a hatótáv tesztek. Ami nekem fura, hogy kütyümániásként nem volt eddig egy részletes leírés arról, hogy mit tud az autó a connectivity terén. Én kb. 1 hete próbáltam először Teslát és teljesen megdöbbentem rajta mennyire zárt a rendszer. Nyílván értem, hogy ennek biztonsági okai lehetnek, de hogy egy smartpohne integráció sincsen azért elég fura nekem. Illetve ott van a bazi nagy kijelző google mapsel, ami tök jól néz ki és én azt hittem, hogy lehet valamilyen multimédiára is használni esetleg browsernek is. Ehhez képest nem lehet egy videót megnézni rajta, nincsen waze, szerintem inkább eyecandy mintsem funkcionális. Gondolom erre az a válasz, hogy a Teslának nem ez a lényege, de ha már XXI. századi űttörő autó akkor ezeknek illene benne lenni. A fingó app meg kandalló helyett értelmes dolgok kellenének, erről is jó lenne egy őszinte post szerintem…