Mennyivel csökken télen a Tesla Model 3 hatótávja?

A Tesla Model 3 Performance hatótávja 530 km a WLTP szerint, de vajon mi igaz ebből télen, menyivel és miért csökken a hatótáv mínuszokban.

Emlékszünk ugye az NEDC hatótávokra, fogyasztásokra? Életem legunalmasabb autóútja volt, amikor megpróbáltam 300 km-t kihozni az i3-ból. Se a benzines vagy dízel, se az elektromos autóknál nem voltak mérvadó számok. Ezzel párhuzammal, nyilvánvaló, hogy a co2 kibocsájtás se stimmel, de ebbe most ne menjünk bele. Nagyon örültem, amikor jött az új WLTP szabvány, ami elvileg sokkal inkább közelíti a valóságot, de őszintén szólva a fasorban sincsenek a WLTP specifikációk a valósághoz. Benzines vagy dízel autónál ez nem olyan nagy probléma, hiszen max kicsit hamarabb tankolunk, ha többet fogyaszt az autó, illetve többet fizetünk a kasszánál. Emlékszem a V6-os autóimnál megadott 9 literes fogyasztásokra, nekem 16 volt az a 9. 🙂 Persze autópályán egyszer megcsináltam a 9-et szigorúan 125-ös-130-as tempóval, de hát na…

Elektromos autónál sincs ez másképp, szinte lehetetlen hozni a WLTP számokat, ráadásul pont az autópályán nő meg a fogyasztás is, könnyen meglepődhet az a kezdő villanyautós, aki csak városban használja az autóját, aztán egyszer csak nekiindul egy hosszabb útnak.. Emiatt nem is egyszerű válaszolni, ha felteszik a “mennyit megy el egy töltéssel” kérdést az embernek.

A töltőhálózat foghíjassága és a hosszabb töltési idő miatt nagyon nem mindegy, hogy a valóságban mennyit tudunk megtenni egy töltéssel. A Tesla Model 3 Performance WLTP hatótávja 530 kilométer, de például a teljesen feltöltött autó tippelőórája sosem ír ki 500-nál többet. Nyáron a hátsó motoros Model 3 470 kilométert ment volna el 0-ra merítve, USA tempóval, nézzük mire képes a dual motoros Performance télen, ha elindulunk a Budapesttől 150 kilométerre található Kiskunhalasra.

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, Teslounge, Használt elektromos autók, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Környezetbarát weboldal készítés, CoderWeb, Péter, Patonai Szabolcs, Széles Csongor, Roland Csuk, Csikós Botond, Juhász Gábor, David Szalay, TeslaBolt.hu

Nincs komment