Mennyit is szennyez az elektromos autó gyártása? ID3 Zwickau

Azt már meg tudjuk csinálni, hogy az autónk menet közben ne szennyezzen, de az egész nem ér sokat, ha a gyártás még mindig hatalmas globális szennyező, nem beszélve az energia előállításáról.

Nem is olyan régen még Trabantok gördültek ki Zwickau-ban egy gyár kapuján. Most ugyanebben a gyárban Angela Merkel indította el a Volkswagen ID3 gyártósort. Jó, nyilván csak jelképesen, mert valszeg hetek óta jönnek le kis darabszámban autók, és az is látszik, hogy rendes darabszám majd csak jövőre halad át a robotok kezei közt. Vagy nem tudom mi a pontos kifejezés a robotok végtagjaira. Újra ülhettem a teljesen elektromos ID3-ban is és az is biztos, hogy az ID3 előbb utóbb jönni fog, alig várom hogy rendesen vezethessem, biztosan jó kis autó lesz. De nem ez a lényeg.

Lehetne beszélni sokat az ID3-ról, az MEB platformról, a technológiákról, de úgy éreztem, hogy ennél sokkal fontosabb, hogy a Volkswagen eltökélte magát a CO2 semleges gyártás mellett. Amiről eszembe jutott Hanula Barna előadása, meg az, hogy hányszor küldték-küldik el nekem azt a Totalcar Mesterkurzus videót, amiben egy nagyon okos ember arról beszél, hogy minden jó úgy ahogy van. Ja, meg, hogy a napelem nettó CO2 termelő… Ideje volt foglalkozni a témával, és azt hiszem nem is kellett jobb helyszín ehhez, mint Zwickau. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemRackhost.hu, Gabler hűtőkamrák, Tesla Universal, Használt elektromos autók, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István, Dávid Lencsés-Tóth, Tamás Borsos, Otto Olah, Bunyevácz Árpád Márk, Környezetbarát weboldal készítés, CoderWeb, Péter, Patonai Szabolcs, Széles Csongor

  • Matyi2010

    A VW gyár Moselben van, Zwickautól északra.
    A gyár alapkövét 1990. szeptember 26-án rakták le, egy héttel az NDK megszűnése előtt.
    Mosel-t 1999.január 1-én csatolták Zwickauhoz, ahol az eredeti Trabant illetve Horch gyár volt.
    Az új gyárban, Moselben mindössze 1990. júniusától augusztuisg, 3 hónapon át készültek 1.1-es négyütemű Trabik.
    De ez csak kiegészítés, szuper video!!!

  • Plotár Andor

    A szeretett kormányunk, meg azért vetett ki adót a napelemekre, mert környezetkárosító… No comment..

    • Valentin

      Igen, ez tényleg így van!
      Korlátolt, ostoba bűnbanda, nem is lehet tőlük többet várni! Már épül le a hatalmuk, törvényszerű!

      • Csodafickó

        “Már épül le a hatalmuk” Aha, nem. Még jó 6 év, de lehet hogy 10.

        • Valentin

          Én is ezt gondoltam, de a folyamatokat látván rájöttem, hogy nem, mivel a FIDESZ már nem tud több támogatót maga mellé állítani, viszont egyre többen vannak, akiknek elegük van belőlük és ezt most már tudtukra is adják, azaz végre cselekednek is!
          Elég ha csak megnézed a most vasárnapi ismételt választások eredményeit, mennyivel megdöbbentően nagyobb lett a különbség az eredeti polgm. választáshoz képest az ellenzék javára!
          Ezen az látszik, hogy az emberek megértették, hogy a FIDESZ-t valóban el lehet tüntetni, és csak rajtuk múlik!

          • Csodafickó

            Ezt a választást nem vették komolyan a jobbos szavazók, míg balról nagy volt a mozgósítás (a jobb-bal párhuzam csak a különbségtétel miatt, amúgy az egész egy kamu). Budapesten pl. több mint 48% el sem ment szavazni és ezeknek nem hinném, hogy a többsége balra húz.
            Az állítólagosan nem létező balos média durván kampányolt, szóval ez is szerintem fals megérzéseket generál.
            Amúgy meg mégis kivel akarnának nyerni legközelebb? Tetszik vagy sem, nincsen egy hiteles és karizmatikus ember sem az ellenzékben. Még a jobb sorsra érdemesebbeket is kigolyózták, lásd Széll Bernadett vagy Botka.
            Ezt az egészet nem megjavítani kéne, hanem egy az egyben kihajítani, jobbal, ballal meg mindennel együtt.

            • Valentin

              Ne hülyéskedj, több FIDESZ-es ment el szavazni, mint az ezt megelőző szavazáson, vagyis csúcsra járatták a mozgósításukat!
              A különbség az, hogy most az ellenzék is tudott mozgósítani, ráadásul összefogtak, nem volt fél tucat választható valaki, ezért vesztett annyi várost a FIDESZ.
              Meg fogod látni, a FIDESZ-nek már leáldozóban van a napja, hiába próbálja meg bebiztosítani magát és mocskait (pl. jogi oldalon, ügyész meghosszabbítása és Handó Tünde etc. ).

            • iamthehorsewitnoname

              így legyen…

    • W

      És 8 éve nem adtak ki engedélyt szélerőművek telepítésére. A durva az, hogy mindig az jön “persze tőlünk nyugatabbra meg igen”. A sajnálatos az, hogy tőlünk most már keletebbre is.

  • László Tóth

    Hajrá elektromos autó (és még inkább kerékpár)! Azért azt jelezném, hogy olyan nincs, hogy “őserdő telepítés”, bármennyire is szeretnénk ezzel kiváltani a megtermelt CO2-t. Az “őserdő” éppen azt jelenti, hogy az eredeti, tehát nem ember által telepített erdő.

    • Valentin

      Igen, ezen én is jót mosolyogtam, de azt gondolom, ennyi hiba bőven belefér ennyi septiben készült folyamatos videóba, más több hibát ejtene!

  • Valentin

    Ez tényleg egy örömteli videó volt! Köszi Handrás a Földünk és az emberek életének a nevében!

  • Ákos Weress

    a lestrapált német dízelautókat meg majd átveszi óccsón a lüke maga polgár és büszén villog vele a fővárosunk dugóiban. A beszívott koromtól meg bezöldül majd a szerencsétlen emberek feje, így leszünk mi is öntudatosan ZÖLD-ek…:)))

    • iamthehorsewitnoname

      daciat kell venni. az a legjobb.

      • W

        Köles Ákos Te vagy az? 🙂

        • iamthehorsewitnoname

          bárcsak én lehetnék..

  • fects

    András, egy videóban tudnál picit még mesélni erről az “ültetek fát és rögtön CO2 semleges leszek” témáról? Úgy alapvetően megvan, hogy egy fa az élete során X kg CO2-t köt meg, ezzel ellensúlyozod a kibocsátást. De mi lesz azután ha a fa elpusztul, nem kerül ez vissza a körforgásba? Illetve ha mindenki fát ültetne a CO2 semlegesség miatt, akkor mikor fogyna el a fával beültethető hely? Mit lehetne még tenni a faültetés mellett / helyett?

  • kacso arthur

    én elöször is a fatüzelést szüntetném be nem a benzines vagy disel autokat