iCar (unibody)

Törzsfőnök a törzsnek:
Ha ma az Apple bejelentené az Apple-autót, akkor megmondom nektek, hogy az milyen lenne.

– Kétféle motor lesz, egy 2,9 literes bezines V4 és egy 4,7 literes V8 biturbó-hibriddel, alacsonyabb fogyasztással.
– Az autó karosszériája “unibody” elnevezéssel készül egyetlen alumínium-tömbből kimarva, ami önmagában megoldja a karosszéria merevségét és a gyűrődési zónákat is, ezzel a világ első egy tömbből készült autója.
– Egy tankolással 2000 km-t tud elmenni.
– A nagyobb modellben a turbó be van kamerázva, így a turbók ízzását folyamatosan lehet követni a belső nagy képernyőn.
– Csak LED-es fényforrások az egész autón.
– A designt Jonathan Ive tervezte.
– Csak fekete és fehér modell. A nagyobb modell default fehér, de lehet kérni fekete színben felárral, a kisebbet csak fehérben.
– FM-rádió csak külön kiegészítő megvásárlásával lehetséges, a kissebb modellben CD lejátszó sincs.
– A belső borítás egy új, Apple-által tervezett anyagból van, ami nem bőr, meg nem is szövet, hanem valami öntisztító novelife nevezetű cucc.
– Csak Apple-töltőállomáson, lehet bele tankolni (valamiből meg kell élni) mágneses mag-safe üzemanyagtöltő-csatlakozóval, mely a megakadályozza, hogy a kevésbé értelmes tulajdonosok magukkal rántsák a kutat.
– Elején-hátulján LED-es világító alma-logo, ami közeledtünkre illetve menet közben világít.
– Csak az iPhone-al párosíthatod bluetooth-on, viszont automatikusa letölti az otthon elkészített útvonalterveket és ezek automatikusan belekerülnek a navigációs rendszerbe.
– A naptár automatikusan szinkronizálódik .mac-en keresztül a iCal-lel, így egyből tudja, hogy hova kell menned aznap, ennek megfelelően felajánlja a Navi az optimális útvonaltervet a célállomásokhoz.
– Piroslámpa illetve bármilyen megállas esetén környezetvédelmi okokból automatikusal le-sleepel (a belső tér és a légkondi is), majd a gáz érintésére azonnal életre kel és elindul.
– Navigáció természetesen standard Google-térképpel már csak emiatt is szükség van a folyamatos internet kapcsolatra.
– Menet közben a .Mac-re felszinkronizálja, hogy merre jársz és a videókat feltölti az útról, hogy a nagyi is láthassa merre járunk éppen.
– A motorháztetőt nem lehet felnyitni!, komolyabb meghibásodás esetén az egész autót cseréli az Apple.
– A konkurrens márkák autóinál 20%-kal drágább fogyasztói ár, Kelet-Európában még ennél is többet kell kifizetnünk.
– Az egész műszerfal egy nagy érintőképernyő, a digitálisan ábrázolt analóg műszereket widgetek formájában drag-and-droppal átrendezehetők és az iCar accessories store-ból (iCAS) pimpelhetők.
– Letölthető developer kit, mellyel a fejlesztők kiegészítőket készíthetnek az iCarhoz.
– Menet közben folyamatos G-mérés kérhetsz a kijelzőre.
– A szokatlan, az érintéképernyőn megjelenő kormány miatt már most tudni, hogy rengetegen nem vásárolják meg az autót és BMW-t vesznek inkább.
– Az egyetlen pedál miatt úgyszintén (fékezni a gázpedál és a kormányon található CTRL-gomb együttes megnyomásával lehet).
– Az autót egyébként kiválóan lehet az iPhone levegőben történő forgatásával is kormányozni.
– Gyári kivitelű autóval a felfüggesztés spéci hangolása miatt földúton történő közlekedésre egyáltalán nem alkalmas, kivéve BootRoad telepítésével, mellyel lehetőség nyílik más gyártók futóműbeállításával terepezni.
– További iPhone alakalmazásokat tölthetsz le a kocsidhoz, amin látod hogy hol van az autód éppen (a iPhone GPS odavezet a kocsidhoz, ha esetleg elhagytad volna az Auchan-parkolóban), illetve megmondja a guminyomást, az üzemanyagszintet, a időjárás-információkat elemezve javaslatot tesz a gumicserére, stb…
– Ajándékba kapunk Apple-hóláncot, amúgy se menne mással a speciális Apple kerekek miatt.
– Az autó leállítás után automatikusan felpakolja magára a szoftver update-eket.

Az iCar miatt az össze Apple boltnak külön iCar bemutatótermet kell nyitnia, legalább 1000 négyzetméteren.

– Egy évvel az iCar bemutatása után az Apple valószínűleg bejelenti a megújult “twice-as-fast” iCar-t, melyek végsebessége 500 km/h, de ez már csak találgatás.