Ezért nem kell Plug-in hibrid autó

Az elektromos autók már most olcsóbbak egy felmérés szerint. De ezt eddig is tudtuk, igazából az a kérdés, hogy mi a legdrágább? A benzines, a dízel, a hibrid, vagy esetleg a Plug-in hibrid?

Sokan kérdezik, hogy miért nem csinálok Plug-in hibridekről is videós teszteket. Plug-in hibridek ugyebár azok az autók, amik tisztán elektromos üzemben is elmennek legalább 30-40 kilométert, konnektorról tölthetőek, és van bennük egy benzinmotor. Szóval sokan kérdeznek ezekről, de mindig az a válaszom, hogy én nem igazán hiszek ezekben. Vagy a benzinmotort meg a benzint cipeljük feleslegesen, vagy az aksit és a villanymotort. Szóval sok értelme nincs, főleg, hogy a tulajok többsége nem is töltögeti az autót. Tisztelet a kivételnek. Az elektromos autónál egyszerű a helyzet, spórolunk az üzemanyagon, megy mint a golyó, egyszerű szerkezetek, ezért szervizigény is minimális, az egyetlen kompromisszum a hatótáv. Ez utóbbiról meg milliószor beszéltem már, az átlag magyar például évi 16 000 km-t megy, erre szinte bármelyik elektromos autó megteszi.

Átverés a Plug-in hibrid? Nos…

Most szembejött velem a Guardian cikke, mely arról szól, hogy 4 éves ciklusban vizsgáltak tisztán elektromos, dízel, benzines, hibrid és plug-in hibrid autókat. Három országban vizsgálódtak (UK, Japán, Texas és Kalifornia), de ez majdnem lényegtelen. Arra voltak kíváncsiak, hogy melyik mennyi pénzt emészt fel. Az alábbi ábrán jól látható, hogy az elektromos autó olcsóbb, mint bármelyik másik. Mondanom sem kell remélem, hogy azonos árkategóriájú autókat hasonlítottak össze, nem pedig i3-at valami lepukkant ezer éves fossal. Naszóval. Az is látszik, hogy az értékvesztés a legnagyobb költség, ez a világoskék csík. De összességében melyik autótípus áll a legrosszabbul? Hát a Plug-in hibridek.

Miért lehet ez? Mert egy benzines plusz elektromos autót is veszel. Rohadt bonyolult szerkezet. A rohadt bonyolult cuccok pedig sokba kerülnek. Ráadásul mivel tökre nem hatékonyak, az üzemanyagon sem lehet annyit spórolni, hogy megérje.

Hogy mégis miért jók ezek a Plug-in hibridek?
1. A városban nem szennyeznek, már ha a tulaj tölti az autóját, és nem megy sok kilométert naponta.
2. Ez egy szükséges rossz, ami segít átállítani a következő 10-20 évben az emberek agyát belsőégésű motorokról elektromosokra.

Ezzel nem azt mondom, hogy ne vegyél Plug-in hibridet, csak jól gondold meg, hogyan fogod használni, mert anyagilag valószínű, hogy nem fogja megérni.

Biztos felmerül a hozzászólások közt, de abba most nem akarok belemenni, hogy mennyire vicces a karbonfékes 4 kipufogós Plug-in Porsche-t zöld rendszámmal látni, mert ez már egy másik téma.