Audi e-tron – első pillantásra szerelem?
Tesla Model X, Jaguar I-Pace, most pedig itt az Audi teljesen elektromos SUV-je az e-tron. Most végre beleülhettem és ismerkedhettem vele egy kicsit.
Csak az i3 meg ne tudja, gondoltam magamban, miközben közeledtem egy Audi szalonban az e-tron felé. A négy karika hívogatóan csalogatott – gyere te kis BMW-s, ülj be – kacsintott rám a digitális tükör. Úristen a kis BMW-m lemerül bánatában ha ez kiderül. Épp arra készülök, hogy beüljek az egyik legnagyobb konkurens elektromos autójába. De hát a BMW-nek még nincs elektromos szabadidő-autója, így nem számít megcsalásnak. Meg végül is a Jaguár I-Pace is megvolt, és abból sem lett baj. Majd azt mondom a kis i3-asomnak, hogy ez a munkám, nem jelentett semmit. Nekem különben sem jönnek be az ilyen testes autók, a kis filigrán verdákat szeretem. Közben azért egyre közelebb értem a világoskék elektromos Audihoz. Aztán többet nem gondoltam az i3-ra, inkább megérintettem a kilincset, miközben végig a digitális tükörre tapadt a szemem.
Az ajtó halk kattanással nyílt ki, én pedig beültem. Miután becsuktam az ajtót hihetetlen csönd lett csak ketten maradtunk. Én és az e-tron. Végigpillantottam a műszerfalon, ami olyan mintha pár végtelenül precíz suhintással faragták volna ki egy szamurájkard segítségével. Megsimítottam a négyágú kormányt, miközben a jobb kezem már a váltókar bőrfelületén pihent. Megnyomtam a Start gombot, az autó pedig életre kelt. Semmi hang vagy remegés, hiszen teljesen elektromos. Az utaskabinban felderengtek a hangulatvilágítások, életre kelt a három nagy kijelző. Persze tudtam, hogy még nem padlózhatom le neki, egyelőre csak finoman ismerkedhetünk, de vezetni még nem vezethetem. Nem baj, majd az a pillanat is elérkezik – gondoltam – és megnyomtam a felvétel gombot a kamerán, hogy nektek is bemutassam. Íme az e-tron testközelből: