Aksit cseréltünk egy Teslában

Amikor benéztem az akkumulátor cserére várakozó Tesla belsejébe és megláttam a Recaro üléseket, már tudtam, hogy különleges videót készíthetek. P90D Teslából csináltunk P100D-t!

Mielőtt elindultam a kis budapesti szervizbe, rákerestem a Youtube-on a Tesla és az akkumulátor csere szavakra. Angolul, magyarul, de hiába. Nem igazán találtam semmi érdemlegeset. Később, amikor megtudtam mennyiért lehet hozzájutni egy 100 kWh-os Tesla aksihoz, megértettem miért nincsenek ilyen videók. Senki nem olyan őrült, hogy egy kisebb autó árát elköltse egy kicsivel nagyobb aksira.

Vagy mégis? Egy hazai Tesla tulajdonos Attila mert nagyot álmodni és megtette. Persze előtte ugyancsak egy autó árát ráköltötte a Teslájára. Szénszálas elemek, felnik, kerámiafékek, Recaro ülések. Minden egyes kilogramm spórolást excelben dokumentálva valahogy így:

  • 4 Advan RS II felni -32kg forgósúly
  • 4 Racing Brake carbon/ceramic fékszet – 40kg összesen -72kg forgósúly csökkentés
  • gyári első motorház tető 18kg , carbon 4 kg
És így tovább keresztül az új szigeteléseken, egészen a Recaro ülésekbe a régiből átmentett ülésfűtésekig, ami továbbra is a kijelzőről vezérelhető. Szóval egy elég extrém Tesla Model S P90D készült el. De ez nem volt elég Attila P100D-t akart csinálni, ehhez pedig méregdrágán ki kellett cserélni a komplett akkumulátorpakkot. Íme:

PS: Marcinak köszönhetően lett angol felirat is a videón, lehet nyugodtan kinti fórumokban is megosztani, elég egyedi tartalom.

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média

30 hozzászólás

Bence

Megosztottam Redditen (ha nem gond), kiváncsi leszek a reakciókra.

Andras Horvath

Köszi, toljátok fel mindenféle Teslás fórumra ami eszetekbe jut, szerintem megérte angol feliratozni, ritka téma. 🙂

Masquel

Kellett volna egy facepalmos előkép a videónak, az manapság háromszoros nézettséget hoz, akkor is ha nem igaz! 🙂

qubit

Jó kis szerviz, M. Csaba autója is itt frissült fel 🙂
Már vártam mikor kerül a képbe a cstornádon a tuning műhely

Valentin

Ez volt az eddigi egyik legérdekesebb videó!
Őszintén, tudok azonosulni Attilával, pedig csak őt nem ismertem a jelenlévő jövevények közül.
Szóval megértem, jó és hasznos a részletekre odafigyelni, ettől lesz egy jó dologból nagyon jó, közelebb a tökéleteshez!

Valentin

Persze, tudom, csak éppen a dolgok összefüggésben állnak egymással, és nem lehet valamit csak ilyen, vagy olyan szemüvegen keresztül nézni, mert ebben az esetben az ember torz képet kap a világról.

Igor Neha

András! A régi visszaküldése nélkül be lehet szerezni Tesla akkut? Van erről valami infód? Esetleg az áráról?
Az ember akinek kellene már ott tart, hogy vesz 2db Teslát csak aksik miatt. Az autó gyakorlatilag megy a kukába.

Igor Neha

Köszi. Egyébként a pénz olyan szempontból nem számít az embernek, hogy az álmai megvalósításának az érdekében simán ki fog dobni 60-70-80 milliót a két autóért, ha nem tud külön aksit venni. Persze fölöslegesen nem akarja szórni a pénzt, ha lehet csak aksit venne.

Masquel

Akkor már inkább Tesla Powerwall, nem kell annyi alkatrészt kidobni. 🙂

qubit

Van már pálya gép is Teslából, és vereseny sorozat is fut EPCS néven, ha őket kiszolgálják, akkor gondolom van rá lehetőség másoknak is.

Salgó

Vegyen amerikából törött p100d-t amibe jó az aksi.
Itt tud szemezgetni: copart.com
Töredék áron megtudja venni innen importtal együtt.

Dózsa György

Nincs rá garancia? A szervizzel már próbálkozott Bécsben/Wien?

István Tamasi

5millió Ft 50-(10) km hatótáv növelésért?
Tuti, hogy a tulaj minden csak nem közgazász.

Fluffington

Szamold bele az ertelmetlen (de az orszagban az elso) cserebe a mediafelhajtast is ami kozvetett modon vissza fogja hozni az ara nagy reszet..

Ha ebbol fog allni az autotuning mint ami ezen a teslan van akkor szomorú vagyok.

Kulon vicces lehet mikor menne fel a tobbiekkel amperkodni a palyara csak elotte még megall felpattintani a legellenallas csokkento disztarcsakat

realitivitásgyakorlat

visszahozni? Ezen 5 Ft-t nem fog keresni..

Fluffington

Persze andras sem keres ezen az egeszen igazabol 16orat dolgozik a szalag mellett hogy finanszirozza nektek a videokat

Márton Szigeti

Handrás nyilván keres a megtekintésen valamennyit (de az se sok), viszont a tulaj konkrétan 0 forintot. Milyen médiafelhajtásról beszélsz? Ez azért nem olyan érdekes, hogy bárki felkapja és fizessenek érte.

realitivitásgyakorlat

Na, itt a másik demagóg.

Akkor szépen kérlek, írd már le nekem, hogy egy magyar nyelvű tesla akksicsere videóban szerinted pontosan hol van pénz? Szeretettel várom 🙂

qubit

Vannak különös hobbik. Egy komolyabb high-end rendszer kábelei is elvisznek hasonló összegeket. Ha van rá keret, akkor miért ne csináljon valami olyat, ami egyedi és ettől különleges és amiben örömét leli. Ez a mentalitás hajtja előre az emberiséget. A jó dolgokat is jobbá tenni. A tulajdonosról ez az idézet ugrott be:
“Nekem egyszerű az izlésem, mindenből megelégszem a legjobbal”

Geza Balazs

Azt esetleg tudod, András, hogy 100D-ről P100D-re mi a dolgok menete? Ott is csak az akksi cserés?

Tamás Borbás

Mérnök szemmel jó nagy gané és kupi van abban a szervizben. Ha Teslám lenne biztos nem ilyen helyre vinném. Legalább adjon már magára az a szerviz ha ilyen kocsit visznek hozzá. Minden szétdobálva, átláthatatlan káoszban a kábelek, mindenfelé dobozok, semmi rend és tisztaság. Hát rohadtul nem érkeztünk meg. kb. balkáni állapotok vannak a szereldében. Rend, tisztaság, átláthatóság. Na akkor megérkezünk.

Dózsa György

Van benne igazság, DE sajnos a másik véglet sokkal gyakoribb! Rend a műhelyben, de csak a pingvinezés megy a kocsi körül. Meg a “4x cseréltek EGR-t 3x vezérlőt, és még mindig rángat/nem megy/sokat fogyaszt” stb Ugye ez is megvan?

apapp

Csak engem zavart a Recaro üléshez olyan igényesen odagumipókozott szivacshenger? Több csilliós tuning teslán miért kellenek ilyen gányolások? Már csak a régi fagolyós üléshuzat hiányzik.

Kristóf Radó

én azon csodálkozom h ezt az ülést használja napi használatra? Ugyanis a videóból az jött le, hogy sokat jár vele (kell a hatótáv bármi áron), de azért azt kétlem, hogy egy ilyen kagylóülés kényelmesebb hosszútávon autópályán, mint az összevissza állítható bőrülés

apapp

Ebbol a videobol az is lejon, hogy attol, hogy valakinek sok penze van, meg lehet igenytelen. Ha tudta, hogy ott lesznek vagy 30n, meg videozzak, akkor lemosathatta volna a kocsit, hogy ne full koszosan vigye oda. A belso felveteleken is latszik, hogy meg az erintokijelzon is all a por. Erre meg rajon a felgumipokolt szivacs, meg a “rendezett” szerviz, ilyen ruszki sufnituning hangulat jott at a videobol.
Nem igaz, hogy handrasnak nem tunt fel ez a sok igenytelenseg, plane, hogy az elozoekben minden apro reszletre figyel, pl allandoan mossa a tesztkocsijait, hogy szepen nezzenek ki, a full high-tech bmw szervizbe hordja kocsit, stb.

Balázs Török

Lehet tudni,hogy aksi csere előtt a kikönnyített autó hatótávolsága mennyivel nőt?Pl. -100kg-val lett mondjuk hasra ütés szerűen +25km extra hatótáv.