4000 km a BMW i3-mal

Három hónapja van meg a BMW i3, három hónapja járok tisztán elektromos autóval. Ez idő alatt most már több, mint 4000 kilométert tettem meg, ideje volt egy újabb videó elkészítésének. Ha lemaradtál a 700 kilométeres videóról, akkor klikk ide.

A videó felvételéhez elautóztam egy Csákberény közelében található tájvédelmi körzethez, hogy a sok duma között legyen valami szép is a szemnek, ne csak az én kopasz fejemet kelljen néznetek. Ha tehetitek, érdemes ide ellátogatni, lehet terepezni is, amit én magam is kipróbáltam egy kicsit. Még ilyen borongós időben is durván szép a táj. Megéri innen tovább menni Székesfehérvárra, már egy éve kinéztem egy éttermet, mely a Beat névre hallgat. Most végre sikerült kipróbálnom a híres lecsójukat és az újragondolt rakottkrumplit is, hát mit is mondjak, mennyei volt mindkettő. Mind a lecsó, mind a rakottkrumpli életem legjobbja volt, ezt így ki merem jelenteni. Szerencsére nem egyedül mentem, így mindkettőt ki tudtam próbálni.

Visszatérve a villanyautózásra. Sokan azt hiszik, hogy a videóimat a BMW szponzorálja. Szeretném itt és most leszögezni, hogy ez nem igaz, azért szerepel sokat a BMW i3 a videóimban, mert én emellett az autó mellett döntöttem, ez felelt meg legjobban az igényeimnek. A jövőben szeretném tartósabban tesztelni más gyártók autóit is, de amíg nem kapok tesztautót, addig marad az i3. Alapvetően egyébként az elektromos autózást szeretném bemutatni a saját tapasztalataimon keresztül, lényegében a legtöbb elektromos autóra igaz, amiket itt elmondok, nyilván a hatótáv más és más autónként, de maga az elektromos autózás mindegyiknél ugyanaz, ugyanezeket a videókat le tudnám forgatni pl egy VW E-Golf, Nissan Leaf, vagy egy Renault Zoe kormánya mögött is, a lényeg ugyanaz: mennyire jó egy elektromos autó a mindennapi használat során.

A mostani videóban igyekeztem minden tapasztalatomat elmondani, ami az utóbbi hónapokban felgyűlt bennem. Tudom, hogy sokak szerint 4000 km szinte semmi három hónap alatt, de én ennyit megyek. Ez egyébként egészen pontosan annyi átlagban, amennyit az átlag autós vezet Magyarországon, vagyis évi 16 000 kilométer. Persze nem mindegy, hogy ezt hogyan adódik össze. Évi 15 távoli külföldi út, vagy 365 nap ingázás a városban, de mindenesetre beszédes, hogy a legtöbben nagyjából annyit autóznak, mint én. Na de nem is húzom tovább, nézzétek meg inkább a heti Elektronauta epizódot.

Ha még nem tetted meg, és érdekelnek az elektromos autók illetve az egyéb kütyük, akkor iratkozz fel a Youtube csatornámra, illetve az Instagram és Facebook oldalamra, ez utóbbit egyébként nemrég csináltam, de már ott is vagyunk jópáran. Twitter nincs, nem szeretem. 🙂