Xiaomi MiJia M365 elektromos roller

Az utóbbi pár évben új közlekedési eszközök jelentek meg a városok utcáin: rollerek. Lábbal hajtós és elektromos rollerek is divatba jöttek, engem leginkább az elektromos érdekelt.

Gyerekkoromban nem volt túl menő a roller. A Kemping bringa mellett ha valakinek BMX-e volt, az már király csávó volt, de a rollert nem jegyezték a gyerekkori menőséglistán. Nem véletlenül. Az akkori rollerek amolyan összeeszkábált izék voltak. Ezekhez az öreg gyerekjátékokhoz képest a mai elektromos rollerek olyanok, mint egy űrhajó, nem véletlenül látni belőlük egyre többet, és bizony bizony, a roller újra menő lett. Olyannyira menő, hogy öltönyös pasik és kiskosztümös hölgyek egyaránt használják. Eleinte csak mosolyogtam a jelenségen, aztán, amikor magam is kipróbáltam, azonnal láttam az előnyeit. Kicsi, összecsukható kis járművek ezek, felszállhatunk velük a metróra, villamosra, buszra, a hatótáv is rendben van, és megy mint a golyó. Szóval nem is nagyon kell felszállni velük tömegközlekedésre. Szóval nagy jóság.

Az egyik legismertebb márka a Xiaomi M365 modellje, rengetegen kérték az utóbbi egy évben, hogy teszteljem le. Tesztpéldányt nem sikerült szereznem, de szerencsére az Airfilmes Váradi Ádám vett egyet, így közösen tudtuk kivesézni a kis elektromos rollert. Íme:

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média

  • Márton Szigeti

    Februárban vettem, de sajnos teljesen elvette a kedvemet a használattól a folyamatos defekt, már hónapok óta a garázsban áll. A hátsó gumit lecseréltem lyukacsos tömörre, de ezzel meg minden kis úthiba érzékelhető, kb. nullára csökkent a komfort. Bár ne lenne ez, mert amúgy brutál jó cucc. Jövő tavasszal még kap egy esélyt, addig az elsőbe megy defektgátló szalag és slime, de ha ez se válik be, megy a Vaterára.

  • Tamás Somlyai

    Én napi 2×5 km-t igázok bringával. Irigykedve nézem a elektromos rollereseket, mert nagyon bejön a cucc. Viszont a bringával egy picit rákényszerítem magam a mozgásra és ezért sem váltok egyelőre rollerre.

    Handrás majd a Ninebotokat is teszteljétek 🙂

  • A Ninebot One Z10 ami most nagyon komoly. 45 km/h egy keréken 😀

  • Nyerges Zsolt

    Szia András! Engem érdekelne ez az elekteromos roller dolog, mert nagyon praktikusnak és gyorsnak találom, mégis van egy pici aggályom, mégpedig a szervizelése, karbantartása, alkatrészek esetleges beszerzése. Gondolok pl. a gumik időközönkénti cseréjére, a fékbetétek, fékbetéteket is gondolom cserélni kell bizonyos idő eltelte után, habár hallottam azt is hogy nem mechanikus elven, hanem mágnesesen fékez, de ehhez nem értek túlságosan. A fékbóvdent is jó ha szakavatot szerelő cseréli és évek múlva az akkumlátort is cserélni kell. Nem derült ki a videóból hogy pl. szakadó esőben lehet e használni ezt a rollert vagy pedig az eső utáni vizes állapotra, utakra vonatkozik a mérsékelten vízálló jelző. Az lenne a kérdésem, hogy a szervizháttér adott erre a típusra vagy pedig megveszi az ember és használja amedig a roller egyszer tönkremegy és kuka….? Bocsi a kérdésért, de tök laikus vagyok és nem értek ehhez.

  • QGPL

    Vagyunk még mi is, szerencsés E-Twow-tulajdonosok. 36 km/h, 40 km, 500W, normális összecsukás, légkamrás kerék, brutális rugózás.

  • Traveller

    Pár hónapja vettem, mert nyáron Los Angelesben beleszerettem a BIRD-be, de nem nagyon használom, mert boltok előtt nem merem kinthagyni, jól felfújt kerekekkel eléggé döcög, nem barátok az úthibákkal, a legkisebb padkáknál is jobb, ha lelassít az ember és áttolja, illetve esőben szerintem nem szabad használni, nem úgy tűnik, mintha az akkurekesz olyan hermetikusan lezárt lenne. A budai rakparton lehet vele jót száguldozni, ott viszonylag jó a bicikliút. De járdán elég bosszantó használni, nem hallják a gyalogosok, állandóan vagy csengetni kell, vagy leszállni és tolni. Menő cucc, de Bp-en nem praktikus, túl sok a gyalogos. Vidéki városokban szerintem sokkal ideálisabb körülmények állnak fent a használatához, és mivel ott kisebbek a távolságok, nagyobb eséllyel válthatja ki az autót/tömegközlekedést. Budapesten nem érzem alternatívának a kocsi/bkk helyett.

    • ROZSE

      Lehet kikapcsolt motorral is hajtani, mint egy hagyományos rollert?

      • Traveller

        Lehet, de ahhoz meg a ~12 kg elég praktikátlan.

        • ROZSE

          Köszi!
          Csak arra gondoltam, hogy tömegben ha mennék vele, akkor lehet “biztonságosabb” úgy, nem ütök el vele senkit. Vagy elektromosan hajtva is lehet lassítani / gyorsítani, vagy van egy fix tempó azt ennyi?
          Nagyon szemezek vele, bár most, hogy jön a tél, esetleg majd havazás lehet nem a legjobb időzítés.

          • Traveller

            Van rajta egy “gázkar”, azzal szabalyozod a sebesseget, de van rajta tempomat funkcio is. Illetve harom fokozatban lehet allitani az elektromotor fekezoerejet is, visszatoltes miatt. Bar azt olvastam, hogy annyira minimalis a visszatoltes, hogy ezzel nem erdemes szorakozni. Telen csak akkor jo, ha szaraz hideg van, latyakban, esoben en nem hasznalnam, nem vizallo.

      • QGPL

        Plusz az elektromos rollereknek magasabban van a fellépője, és szélesebb a kereke, mint a hagyományosnak, úgyhogy jó nehéz hajtani.

    • QGPL

      Naponta 2×10 km-t megyek (nem ezzel, hanem E-Twow-val) Budapesten, végig kerékpárúton meg a Margitszigeten, 20 km/h körüli átlagsebességgel úgy, hogy a lámpánál állás is benne van. Nem én vagyok az egyetlen, egyre több rolleressel, főleg Xiaomival találkozok. Aki olyan helyen lakik és dolgozik, hogy nagyrészt kerékpárút van a 2 között, annak nagyon megéri.

      • Traveller

        Nekem a “megyek” meg a “kényelmes, élvezem” nem feltétlen jelenti ugyanazt 🙂

        • QGPL

          Jó, akkor pontosítok: Megyek, kényelmes, élvezem! 🙂

  • Szabolcs Forgács

    Tapasztalatok: Lurdy házban van márka képviselet, magyar számlával veheted meg, magyar garival. Pótalkatrészt a neten lehet kapni, nem gond. pl. gumi és bovden szabványosak, nem egyedi. Defektet tényleg könnyű kapni, vásárlás után érdemes egyből defektjavító folyadékot (pl. Slime Tube Sealant) és defektgátló szalagot (pl. Panaracer Flataway – 1db elég a két kerékre) beletenni, nekem azóta nincs gond. Amúgy adnak hozzá 2-2db plusz belső-külső gumit alapban. Sajnos igaz, hogy nem hermetikusan zárt alul, eső után, vagy szemerkélő esőben már mentem gond nélkül, de nagy esőben vagy nagy pocsolyában biztos beázik (kérdés ki rollerezik nagy esőben). Budapest 13ker – Dunakeszi közt ingázom (roller-vonat-roller), szinte végig van kerékpárút. Járdán valóban nagyon figyelni kell, az ECO mód 18km/h-ja is majdnem sok a gyalogosok közt. Normál módban 25Km/h a vége (elektronika leszabályoz, kiütve a vége kb 30Km/h a hatótáv drasztikusan csökken persze). Volt már, hogy hazajöttem rollerrel ECO-ban, kibírta az aksi (90kg vagyok, ECO mód 30km, normál kb 20km hatótáv). Sok energiát a gyakori gyorsítás vesz el és az emelkedő. Súlya 12Kg körül a gyári aksival, amitől még könnyen felteszed a vonatra, ill. első keréken gurítható csukott állapotban. Én boltba, étterembe (fodrásznál 🙂 is megkérdezem bevihetem e és letámaszthatom e ott, eddig igent mondtak. Lakat viszont néha így is jól jön, nehéz kicsit találni amivel le is zárható könnyen (hosszú normál lakaton átfér a teljes roller) ill. nem néz ki bénán a vékony rolleren (pl. MASTERLOCK 8290, ABUS 6055/60, Ottolock). Tuningolni lehet ha költesz rá: egy mérettel ballonosabb gumi, Panasonic akkupakk (súlyt felezi, a hatótávot majdnem kétszerezni), haslemezhez távtartó amivel nagyobb aksi fér bele. Lábbal hajtani nagyon nem lehet, mert nagyon magasan állsz egy normál rollerhez képest az aksik miatt. Így minden lábbal hajtás egy térdhajlítás is a fenti lábaddal, ami nagyon fárasztó, de nem is erre van kitalálva. Nekem városban bevált, hogy elérjem könnyen, dugó és araszolás nélkül a munkahelyet. Példa: József Attila Színház – Rákosrendező vasútállomás reggeli csúcsban is 9 perc, szerintem verhetetlen. A bringa tény és való egészségesebb, de munkába reggel nem jó izzadtan érkezni. A telet még meglátjuk hogy bírja (…bírom 🙂

  • Karnage

    “Olyannyira menő, hogy öltönyös pasik és kiskosztümös hölgyek egyaránt használják.”

    Annyi, hogy szerintem attól nem lesz menő valami, hogy öltönyös pasik és kiskosztümös hölgyek csinálják. Millió meg egy dolog van, ami engem taszít és az öltönyös/kiskosztümös arcok csinálják. Pl. alapból az öltönyben munkába járás már eleve egy ilyen dolog. 😀 Kizárt dolog hogy olyan helyen dolgozzam ahol minden nap öltönybe kell menni.

    Nem tudnám megfogalmazni mitől lesz egy dolog “menő” számomra, de a roller továbbra sem az. Elismerem a hasznosságát és funkcióit. Pláne az elektromos változatoknál. De nincs az az Isten, hogy ezzel közlekedjem. Olyan ez számomra mint a Crocs papucs, értem én hogy jó és hasznos és kényelmes. Aláírom. De akkor sem fogom soha az életbe felvenni mert valami mérhetetlenül taszít az egész. 🙂