A világ legdurvább elektromos autó töltője!

Az elektromos autók egyik legnagyobb hátránya, hogy viszonylag lassan tölthetjük őket. Most még. De olyan töltőt néztünk meg, ami ezen változtatni fog majd.

Egy 100 kWh-s akkumulátor már bőven elég hosszú utak megtételére egy elektromos autóval, kb 5-10 év múlva pedig könnyen lehet, hogy már 200 kWh is elérhető lesz. (Ha egy Tesla Model 3 kapna ekkora aksit, akkor akár németországi autópálya tempóval is meglenne az 500 km hatótáv. Tesla Roadster elvileg ekkora akkupakkal érkezik, ezért vettem alapul ezt a méretet az alábbiakhoz.

Szóval. Hiába lesz brutál kapacitású aksi, ha nem lesz mivel tölteni. Nagyon elnagyolva és leegyszerűsítve számolva, egy sima 220 voltos töltővel például több, mint két és fél nap alatt tölthetnénk fel egy ekkora akkumulátorral rendelkező autót. Az 50 kW-os villámtöltőkkel 4 óra lenne a 0-100 százalék. Azzal a töltővel, amit tegnap adtak át Szlovákiában: fél óra. Erre képes a folyadékhűtéses 350 kW-os ultragyors villámtöltő, amit visszafele az Audi e-tron forgatásról lencsevégre kaptunk. Íme:

PS: Igen, tényleg buktam a Fisker Karma videót a formázott SD kártya miatt, és igen lesz helyette Audi e-tron videó vasárnap, már el is kezdem vágni. 🙂

Ezek a videók, a Patreon támógatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Hírkereső.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Andras Keresztes, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média

  • qubit

    Nem ez az első, de attól még nagyszerű hír.
    Volt már róla cikk valahol, hogy Németországban már van ilen töltő. E-Cars-on vagy a Villanyautosokon talán. De lehet külföldi oldalon olvastam.

  • László Nagy

    a formazott Sd kartyaval legkozelebb keress meg mielott veszel ra mast…

    • Eloszor vettem ra es utana jottem ra, hogy nem mentettem le format elott…

  • realitivitásgyakorlat

    40 perc, háromszor gyorsabb, szóval húsz perc. ööö. Euklidész forog a sírjában.

    De nem is ez a lényeg, hanem a nemondjanekemsenki. Én mondom. Sok. Még mindig sok. Ideális esetben 4 perc alatt tankolok 1000km-re elég üzemanyagot kéziféktől kézifékig. A kávé/pisit meg elintézem otthon, indulás előtt.

    • schvik

      Nem tudom hány éves vagy, és milyen állapotban van a gerinced, de nekem így 35 felett kifejezetten kényelmetlen egyszerre 3 óránál többet autózni, pihenő nélkül. Feleséggel, gyerekekkel amúgy is meg kell állni, szóval nekem bőven vállalható lenne, ha az autópályák mentén fél óránként lenne gyorstöltő valami minimál infrastruktúrával. (wc, kv) Én azt a részét nem látom egyelőre, hogy hogyan fog ez működni burstos forgalom esetén. (Pl. szombat hajnalban Budapestről elindul 100 elektromos Tesla Mode 3 Split felé, és nagyjából egyszerre merülnek le…)

      • realitivitásgyakorlat

        Mindig lesznek olyanok, akik ráérnek kényelmesen autózni és ezt azzal magyarázzák, hogy gerinc, feleség, gyerek stb. És mindig lesz olyanok, akiknek fontos, hogy ne az autópályán töltsék az életüket, hanem mondjuk pikkpakk kint legyenek Prágában vagy Münchenben, dolog, meló aztán vissza. Van ilyen is. Ebbe tökre nem fér bele, hogy minden fánál pisiljek.

        Még nagyon sokáig az energiafelvétel ideje/hatótáv lesz az elterjedés akadálya, és kezdem utálni, hogy valaki egy e-uppal lehülyéz amiért D5 Volvo vásárláson töröm a fejem. Az elektromos ma még nem megoldás mindenre és aki ezt kimondja az nem hülye és nem is akarja a gyerekeit egy pusztuló világba lökni.

        • Senki nem mondja, hogy most mindenkinek jo az elektromos auto, de kesobb jo lesz mindenkinek. Eleve most azoknak akinek jo lenne, nekik sem tudnak eleget gyartani. Lasd Model 3.

      • Ugy, hogy lesznek toltok. Most az egesz orszagban osszes van 110 darab Tesla…

        • schvik

          Igen, de a Supercharger hálózatot is az átlagos forgalomra dimenzionálják, a burstos forgalmat nem tudja kezelni, mert kicsi az áteresztőképessége (egy benzinkúthoz képest). Pl. gumisnál biztos jártál már, kb. fél órás meló (annyi mint egy villámtöltés), elég sok gumis van, mégis, amikor leesik az első hó, akkor az összesnél áll a sor, mert nem elég nagy az áteresztőképességük, pedig olyankor nyilván jobban kapkodják is magukat. Na ilyen lesz majd a Supercharger hálózat is, amikor valami olyan esemény van, ami sok autóst megmozgat, akkor be fog dugulni. Lehet, hogy csak évente 4-5 ilyen esemény lesz, de akkor baromi kényelmetlen lesz. (az USA-ban már biztos, hogy most is van ilyen, pl. egy SpaceX rajt, vagy a hosszú hétvégék, Thanksgiving, etc.)

    • Nem linearis, tehat nem fog tudni vegig 350-nel tolteni, ezert kb 20 perc lesz egy toltes.

  • László Kerekes

    Azért nem kell túllihegni!
    Nemsokára jön a gond, hogy honnan és hogyan lesz annyi töltési energia (áram ) a sok autóhoz. Ezt meg kell termelni erőművekben.
    Az akkumulátorok előállítása egyelőre drága , de államilag támogatott. Ha nem lesz támogatás rajta, akkor mi lesz?
    Az akkuk előállítása eléggé környzetszennyező, de még szennyezőbb a használt akku feldolgozása. Erről hallgatnak a környzetvédők! És még a visszavétel/újrahasznosítás sincs kidolgozva. Erről is hallgatnak.
    Szép és örvendetes a fejlődés, de nem kellene álmokban élni és vaknak lenni.

    • schvik

      “Az akkumulátorok előállítása egyelőre drága , de államilag támogatott.”
      Mi van?
      A MOL új üzeme tavaly 40 milliárdos állami támogatást kapott, és ez csak egy a sok gigaprojekt közül, szinte mindegyikben ott van vagy az állam, vagy az EU támogatás.
      Az elekromos autók támogatására tavaly -ha jól emlékszem – 2 milliárdos keret volt.

      • László Kerekes

        Erről beszéltem. Tehát olyan adófizető is támogatja az elektromos autót, aki gyalog jár. És, ha már nem lesz állami támogatás? Azért az sem kóser, hogy én fizetek a benzinért, más meg “ingyen” árammal autózik.

        • schvik

          >Erről beszéltem.
          Nem, tök másról beszélsz, szerintem semmiben nem értünk egyet.

          >Tehát olyan adófizető is támogatja az elektromos autót, aki gyalog jár.
          Ez egy igaz állítás, de attól még érvnek baromi gyenge.
          Sok olyan dologért fizetsz adót, amiből közvetlenül nem profitálsz…
          Pl. finanszírozod a stadionépítéseket akkor is ha nem érdekel a sport, az egészségügyet akkor is, ha sosem leszel beteg, és a tudományos kutatást is, akkor is ha még a TV működése sem érdekel. Az elektromos autózás társadalmi haszna az, hogy csökken a helyi környezetszennyezés, ami ezáltalá csökkenti a légúti megbetegedések számát, és az ebből fakadó halálozásokat. Szóval elvileg az államnak az benne a buli, hogy kevesebbet kell költenie egészségügyre, illetve nagyobb lesz a várható adóbevétele, ha az emberek kevesebbet lesznek betegek.

          >Azért az sem kóser, hogy én fizetek a benzinért, más meg “ingyen” árammal autózik.
          Várom a napot, amikor megszűnik az ingyen áram, szerintem mindenkinek jobb lenne, a villanyautósokat is beleértve. A norvég megoldás szerintem is jobb, nem a villanyautókat kell támogatni, hanem annak kell véget vetni, hogy a környezetszennyezés negatív termelői externália legyen.

        • Emmert József

          Ezt hívják közteherviselésnek. Máshogy nek működik.

      • László Kerekes

        Amúgy én nem a magyar támogatásra gondoltam, hanem a gyártókra!

      • László Kerekes

        Te vagy hülye édes fiam, hogy elhiszed. Nézd meg kik írták a cikket.
        Az akkumulátor gyártás/újrafeldolgozás az egyik legszennyezőbb tevékenység. Nem beszélve az egészségi ártalmakról, így nagyon drága védőberuházás kell.

        • Egyrészt nem vagyok a kisfiad, másrészt olvass utána, minden tanulmány azt mondja, hogy fele annyit szennyez össz élettartama alatt az elektromos autó, ráadásul az elektromos autó tud egyre zöldebb lenni, ha az adott ország energiaellátása a megújuló energiák fele fordul.

          • DnP

            E autók max annyiból jók, hogy a szennyezés nem ott keletkezik ahol használod… de attól még keletkezik, nem is kicsi. Az áramot elő kell állítani, lítiumot mire kibányászod ekkora mennyiségben a fél világot le kell dózerolni érte. Neked ott városban furikázva baromira zöld az biztos, de a szén/gáz/atom erőművek árnyékából már nem olyan rózsás a helyzet…

    • Az akkumulátor nem támogatott államilag mi a fenéről beszélsz?? Áram lesz elég, az ELMÜ szerint ha holnap lenne hirtelen 1 millió elektromos autó az országban azt is elbírná a hálózat. Egy elektromos autó nagyjából annyit fogyaszt, mit 2 légkondi.

      • Rorschach

        Elmeletben biztos igaz amit az ELMU allit, de a gyakorlat kicsit mast mutat: elzartak_a_gazt_mindenki_villannyal_kezdett_futeni_emiatt_elment_az_aram_is
        Persze nem az elmunel okozott gondot, de a halozat egyes pontjain azert okozhat gondot a megnovekedett aramfelvetel.

        • Az autokat ejszaka toltik, akkor biven van kapacitas, es ugyebar nem lesz olyan, hogy holnaptol 1 millio elektromos auto lesz. 3400 db van itthon per pill, szoval en nem aggodnek emiatt. Bar latnam, hogy lehal a halozat a sok elektromos autp miatt.

        • Lendvai Norbert

          Az megvan, hogy ott azért ment el az áram, mert a régi alu vezeték nem bírta a terhelés?

  • DnP

    20 Perc, oké, baromi gyors. Mennyi van belőle? 1db… ok, előtted áll 3-4 ember “tankolni” akkor azalatt nem csak egy lightos pisi/kaki/kv fér bele, hanem egy komplett vírusos hasmenéses hányós cucc is átmegy rajtad bőven…

    • Egyelore tobb ilyen tolto van, mint autoami kihasznalna. A Tesla 20-30-0 allasosos toltopontokat telepit, nem igazan van varakozas.