A világ legdurvább elektromos autó töltője!
Az elektromos autók egyik legnagyobb hátránya, hogy viszonylag lassan tölthetjük őket. Most még. De olyan töltőt néztünk meg, ami ezen változtatni fog majd.
Egy 100 kWh-s akkumulátor már bőven elég hosszú utak megtételére egy elektromos autóval, kb 5-10 év múlva pedig könnyen lehet, hogy már 200 kWh is elérhető lesz. (Ha egy Tesla Model 3 kapna ekkora aksit, akkor akár németországi autópálya tempóval is meglenne az 500 km hatótáv. Tesla Roadster elvileg ekkora akkupakkal érkezik, ezért vettem alapul ezt a méretet az alábbiakhoz.
Szóval. Hiába lesz brutál kapacitású aksi, ha nem lesz mivel tölteni. Nagyon elnagyolva és leegyszerűsítve számolva, egy sima 220 voltos töltővel például több, mint két és fél nap alatt tölthetnénk fel egy ekkora akkumulátorral rendelkező autót. Az 50 kW-os villámtöltőkkel 4 óra lenne a 0-100 százalék. Azzal a töltővel, amit tegnap adtak át Szlovákiában: fél óra. Erre képes a folyadékhűtéses 350 kW-os ultragyors villámtöltő, amit visszafele az Audi e-tron forgatásról lencsevégre kaptunk. Íme:
PS: Igen, tényleg buktam a Fisker Karma videót a formázott SD kártya miatt, és igen lesz helyette Audi e-tron videó vasárnap, már el is kezdem vágni. 🙂