Veszélyes a Tesla Model 3 kijelzős vezérlése?

Az érzés, amikor kipróbálsz egy autót, csinálsz róla videót, majd a hozzászólásokban elolvasod, hogy ez meg az nem is úgy van… A Tesla Model 3 videónál is ez történt.

Vasárnap kiraktam a Model 3 videót, amire rengeteg komment érkezett. Volt akinek bejött az autó, volt akinek nem annyira, de volt egy visszatérő pont, mégpedig, hogy a középső kijelző nem jó, elvonja a figyelmet, veszélyes, stb.

kenje a hajára az összes autógyártó az összes kijelzőt, vezetés közben a kezelése milliószor több figyelmet von el, mint egy megszokott pozícióban lévő kapcsolót. Én ezért törném el a kezüket!

az ilyen középre helyezett kijelzőkkel óriási mértékben megnövelik azt az időt, amikor a vezető nem az útra figyel

Kicsit az első iPhone-ra emlékeztet a dolog. Akkor is ott volt a kezemben az első iPhone-n. Leírtam róla a véleményem, aztán az olvasók megpróbáltak meggyőzni, hogy márpedig, amire én azt mondom, hogy a világ legjobb telefonja, az valójában egy szar. Mert nincs fizikai billentyűzete, nincs mms, nincs 3G, stb stb stb.

Na most a Tesla Model 3-nál kicsit ugyan ezt érzem, sokan megmondják, hogy én rosszul látom és mi a jó vagy rossz nekem. Ezért hát tegnap reggel beültem az autóba és csináltam egy videót, csak a középső kijelzőről és a menürendszerről. Nézzétek meg, és számoljátok meg közben, hogy vezetés közben, valójában kb hányszor kell a kijelzőn bekapcsolni, vagy állítani valamilyen beállítást vagy funkciót.

PS: Elakadásjelzőt megint elfelejtettem megmutatni, a tükör alatt van, fizikai gomb.

Vasárnap érkezik a Model 3 hatótáv teszt egy kis Route 66 gyönyörrel fűszerezve, ne maradjatok le róla, szerintem jó lett. 🙂

Ezek a videók, nélkülük nem jöhetnének létre. Vagyis de, csak nem ebben a minőségben, meg nem ennyi videó, szóval tényleg köszönöm! Ja és ha ezt olvasod, kérlek támogass! 🙂

Hírkereső.hu, Hristos Tsamouras, Barna Ervin, Mónika Almássy, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Utry Zsuzsanna, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Molnár Tamás, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Forster Ádám, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Szabó Sándor, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Péter, Bak László, Torocsik Gábor, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Perjési Tibor, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Galantai Krisztián, Jojart Ernő, Mester Gábor, Tyrker, StreamTrek, Kolbert István, Tarts Velem, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu

 

  • Violet C.

    ez egy kalap szaaaar

    • Jok ezek a szep kerek mondatokkal alatamasztott velemenyek. 😉

  • Háááát még a kezdetén vannak az akkus autók építése és majd nézzük meg mi lesz 10 év múlva. Annak idejében a Benz hires háromkereküje is állandóan lerobbant. És ma?? A világ élvonalában van.

  • Dániel Zoltán Elek

    A tempomat az ok, hogy könnyen kapcsolható. A limit tartó is ilyen könnyen elérhető esetleg, illetve a térképről (+kamera) leveszi a sebesség korlátozás adatokat és nem engedi hogy jobban tapossam neki? Egyszer ezt szeretném már látni egy autóban, ami a naviról le tudja venni a sebesség adatokat.

  • W

    HUD es ok lenne. Igy nekem ez keves. Allandoan ki kelljen neznem oda valamiert. Meg allohelyzetben el-el szorakozik az ember a menukben, de ha vezetes kozben kell valami akkor csak jobb egy fix gomb menuben turkalas helyett…en pl. szoktam menet kozben a hutest/futest csesztetni, lehet eppen egy olyan szakaszra forsulok ahol fel oran keresztul telibe sut a nap, akkor allitani kell. Ulesfutes telen, az elejen jol esik aztan csak visszabb veszi az ember. De a legfajobb pont az, hogy egy hud-ot nem tudtak kipattintani elore, akkor a navi es sebesseg stb adatokert nem kellene oldalra kuksizni.

    • Gipsz Jakab

      A videóból azért kiderül, hogy bőven a látótérben van a képernyő bal felső sarka, ahol a legfontosabb infók vannak (pl: sebesség). Ahogy elnézem, még a szemnek sem kell annyira közelre fókuszálni, mint a műszerfalnál, plusz ugye a szám- és betűméret is növelhető, ami a hagyományos műszerfalak többségénél nincs megoldva.
      Ettől függetlenül egy HUD még dobna a komfortérzeten, ez nyilvánvaló.

  • Rorschach

    Szerintem teljesen rendben van. Manapsag is rengeteg autonal kozepen van a sebessegjelzo, megszokas kerdese. Egyebkent sem nezegeti azt allandoan az ember, altalaban a forgalom ritmusaval megy varosban, palyan pedig ott a tempomat.
    Enn zenet-radiot szoktam surun kapcsolgatni kormanyrol, ezt hianyolnam, de ez akar szoftverfrissitessel is megoldhato (mit csinaljon a kormanyon levo gomb ha szol a zene).
    Muszerfalon ami fontos tud lenni az a visszajelzo lampak ha valami meghibasodik, de gondolom errol is latvanyosan tajekoztat. Mivel a vilagitas automata, igy azt se kell babralni, ablektorlo is erzekelos.
    Idotallosag kerdeses, hogy 10 ev mulva is hibatlanul fog-e mukodni (pixel es erintohiba), illetve a rendszer sebessege megmarad-e.

  • Gipsz Jakab

    Nekem tetszik az egész műszerfal. Már csak egy pofás telefontartó kéne oda, ahol más autókon a műszerek vannak, és tökéletes lenne 🙂

  • Balázs Mészáros

    Semmi gond nincs ezzel a középső képernyővel. Egyrészt egy csomó autónak már nagyon rég középen is van, vagy csak ott van (Mini, Renault Espace, stb.), másrészt a sebesség korlátozó miatt már most sem kell sosem nézni a sebességet abból az okból, hogy nehogy túlszaladjunk (nem csak a Teslában, hanem évek óta az összes tábla olvasós hétköznapi autóban sem, pl. Fordok, Opelek, stb.), harmadrészt nagyon hamarosan egyáltalán semmit nem kell nézni ha az Autopilotról lekerül a béta cimke és a jogi szabályozás valamint a rendszer biztonsága lehetővé teszi. Valóban csak két gond van egyelőre, az ára és hogy nem lehet kapni. Előbbi az utóbbi megoldódása esetén is gond lesz főleg ha az USA árak Európába konvertálásának tapasztalataiba belegondolunk más termékeknél. És még egy apró megjegyzés abszolút nem savazásként: András, a bemutatkozásnál mindig ez hallatszik a videóidon standard intróként: “Sziasztok, én Horváth András vagyok”. Lehetne ezt “én” nélkül? 🙂 Úgyis ugyanazt jelenti és kicsit elegánsabb. De ha ez már “Jó estét, jó szurkolást” jelleggel szlogenné vált akkor nem szóltam 🙂

  • Gábor Kiss

    András, szerintem alapvetően el kellene dönteni, hogy mire kell egy autó. Az bazi nagy érintőképernyő tényleg nem a vezetés felé viszi a figyelmet. De ez olyan, mint egy telefon megítélése, van akinek egy régi nyomógombos sokkal többet ér, mint egy kétkezes érintős valami. Sokrétű a célközönség, ezért mások az elvárásaik egy autótól. De egy biztos van egy közös minimum amiből nem lehet alkudni, az a biztonság. Amióta érintős vackok ( telefon, navi stb. ) kerültek be az autókba ( bármilyen márkába ) azóta ez komoly veszélyforrás – lehet ezt elkenni és megmagyarázni, meg a rutin, meg az évek stb.-stb., de nem érdemes. Az is biztos, hogy bármekkora ásznak hiszi magát a Tesla vezér és hiába szedi össze a galaxis legjobb mérnökeit, sok-sok tanulni valójuk van még az autógyártás terén (is).