Transzalpina – Audi e-tronnal a világ legszebb útján

Lehet, hogy a Top Gear csapata tévedett és nem is a Transzfogaras a világ legszebb útja, hanem a Transzalpina? Elmentünk megnézni, ráadásul teljesen elektromos autóval.

Elektromos autóval a világ legszebb útjára, a Transzfogarasra. Ez volt az egyik pont a bakancslistámon. Vagyis az elektromos autós része nem volt rajta, mert 10 éve, amikor felírtam ezt az utat a listára még nem igazán voltak elektromos autók. Végül most télen beszélgettem az Audival, hogy kéne hosszabb távú e-tron teszt is, gondoltam kipipálom a tesztet is, és a bakancslista ezen pontját is. Szóval megvolt az autó, a dátum is, de egyre többen mondták, hogy a nemrég megnyitott Transzalpina út sokkal szebb, mint a Transzfogaras, ugyebár utóbbin csapatták Jeremy-ék. Aztán az is kiderült, hogy a Transzfogaras július 1-ig zárva van, az út is sokkal rosszabb minőségű, és a Google alapján tényleg a Transzalpina tűnik szebbnek. 133 kilométer szerpentin, ami 2100 méter magasra megy fel. Ez már így leírva is nagyon jól hangzik az autózás szerelmeseinek, milyen lehet élőben! Erdély ugyebár nincs messze, de azért volt pár kérdőjel például azzal kapcsolatban, hogy az Audi e-tron fel tud-e menni egyetlen töltéssel 2100 méter magasra, majd onnan eljutni a szállásig, de hát bátraké a szerencse. Ez volt az útvonalterv:

Indulás előtt már kiment egy videó, hogy a Járműkontroll segítségével lehet követni az utunkat, jöttek is sokan találkozni velünk, Szegeden vártak minket legtöbben, de még Dévánál is pacsiztunk nézőimmel. Szegedről azóta kaptunk egy csomó képet is. A töltést előre megtudakoltam, és a Plugshare térképen látszott, hogy minden nagyobb városban van Kaufland villámtöltőkkel, de persze a 67c úton csak egy árva AC töltőt jelzett, szóval úgy kellett készülni, hogy Szászsebes és Ramnicu Valcea közti 200 km hegy szakaszt töltés nélkül kell letudni. Ez a táv persze nem tűnik soknak, de közben meg kell mászni a 2100 méteres hegycsúcsot és itt a benzines autók fogyasztása is a többszörösére nő. Azért bíztam benne, hogy a visszatöltés segít majd valamennyit. Végül kipróbáltuk az AC-t is, de csak a kávé miatt, meg a hely is olyan volt, hogy na… De ezt majd a videóban úgyis látjátok.

Sosem voltam Erdélyben, de az biztos, hogy még vissza fogok menni, mert tényleg olyan gyönyörű az egész, mint amilyennek képzeltem még gyerekkoromban, amikor olvastam Tamási Árontól az Ábel a Rengetegben című könyvet. Az út oda-vissza végül 1800 kilométer lett a forgatás miatt, elég sokat tekeregtünk pluszban, de nem egy nagy táv Budapesttől, tényleg megéri. A harmadik nap is felmentünk a hegyre, de az időjárás közbeszólt egy hatalmas viharral, viszont legalább elmondhatom, hogy “úszva” is megtettem az utat. Nekem egyébként nagyon jól bírja a gyomrom a kanyargós utakat, meg a dinamikus vezetést, de a végére már rendesen fel volt kavarodva, nem bántam, hogy felvettük az utolsó drónfelvételeket is. Szóval ha valaki érzékenyebb gyomorral van megáldva, az neki se induljon, vagy készüljön rá, hogy gyakran félre kell majd állni.

A videóból kiderül, hogyan csapódott mellénk két Tesla, hogyan bírja a magasságot az Audi e-tron, hogy mi van a medvékkel, és az is, hogy miért hittem kevésnek a hatótávot. Ja és az is, hogy tényleg olyan szép-e az út, amilyennek mondják. Íme:

  • Zsolt

    Nagyon vagány. 40 kwh-s Nissan Leaf-fel ne is nagyon fussunk neki?

    • Azzal is meg lehet csinálni, de én nem mernék nekivágni. 🙂

  • Botiss

    Következő körbe gyere magyar környékre is, Csíkszereda, Székelyudvarhely fele, itt is nagyon szép tájak vannak 🙂

  • qubit

    Tényleg szép volt. Az elején én is kezdtem kételkedni, de ahogy feljebb és feljebb értetek, tényleg lenyűgöző volt a táj. Azon gondolkodtam, hogy azért ide mázli is kell, mert könnyen belefuthat az ember egy felhős ködös túrába. Mennyire volt fix az időpont? Vagy néztétek minden nap az időjárás jelentést, hogy most kb. jó lesz?
    De, hogy kritika is legyen. Volt két előre megkomponált jelenet, ami nem valami jól sikerült. Ha csak az első lett volna, szerintem még nem lett volna baj, de a második… Vagy gyakoroljátok még, vagy el kell hagyni az ilyet. 🙂
    Amúgy meg minden más, 5/5, tényleg nagyon profin összerakott cucc volt ez.

    • 4 napig forgattunk. Volt egy nap amikor felmentünk és leszakadt az ég, akkor pl az egész nap kuka volt, 300 km felesleges autózással.

  • W

    Gratulalok Andras, ez egy nagyszeru video volt!
    Tehat akkor a konkluzio az, hogy…? Birja az Audi vagy nem? Tesla jobban birta?

  • Bashar

    Kritika. Bocs hogy beteszem ide ezt a szemetet, de én is csak röhögni szoktam rajta.

    https://uploads.disquscdn.com/images/741145a4609baa63cd87377c63be090021369ba4a6ab4b85f1baa0c334bd851d.jpg

  • Köles Ákos

    Végre E-Niro!!! Mikor jön a videó???

    • Október körül…

      • Köles Ákos

        A képeket látván a Facbook-odon azt hittem most forgatod a videót.
        Nagyon várom a Niro-t, mert pont az a méret, ami jó. Nem kicsi városi autó és nem nagy hodály, mint egy E-torn. És végre egy olyan elektromos, aminek autó formája van!
        A Hybrid ára, csak 7,2 millió Ft. talán az elektromosnak is kedvező ára lesz és akkor az 1,5 milliós állami támogatással titkos favorit lehet!

        • kis hatótávú 9,8m-12m nagy hatótáv 11,3m-13,8m lesz támogatással.

          • Köles Ákos

            Akkor Magyarországon ez is “megy a levesbe”, lényegében ebből is rétegmodell lesz! Azt sem értem egyébként, hogy egy ilyen méretű autóba minek kis akupakkos változat? Ez, azért nem egy városi kisautó…

        • iamthehorsewitnoname

          kimaradt a bejegyzésedből hogy SZAR A TESLA!!!444

  • Valentin