Itt a legújabb Tesla, a Model Y

Ahogyan az várható volt, Elon Musk bemutatta az új Teslát, ami a Model 3 alapjaira épül, de akár hét személyes is lehet. Íme a Tesla Model Y.

Már több, mint egy éve lehet tudni, hogy jön a Model Y, a Model X-nél kisebb SUV, most végre be is mutatták és minden fontosat megtudtunk róla. Azt nem mondom, hogy sokkot kaptam a bemutatott autótól, de ettől függetlenül ez egy fontos mérföldkő a Tesla életében. Bár a Model Y kannibalizálhatja a Model 3 eladásokat, de ha így összességében több autót ad majd el a cég, akkor jó lépésnek bizonyul majd. Ráadásul mivel a Model 3 alapjaira épül, esélyes, hogy a gyártás is egyszerűbb lesz és pénzt is többet kereshetnek ha legördülnek a gyártósorokról ezek az autók. Felkeltem hát hajnalban, megnéztem a keynote-ot, aztán kamerát ragadtam és felvettem a véleményem.

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely

 

 

  • Köles Ákos

    Üdv!
    Azért elég nagy bajban lehet a TESLA, ha nem fér a költségkeretbe egy formatervező bére… Az egész autó egy felfújt Model3. A belső terénél sem erőltették meg magukat nagyon. Már a model3-nál is semmilyen kategória volt a beltér az Y-nál meg nem is vesződtek vele, belerakták a Model3 belterét. Nyilván úgy gondolkodnak, mint az Apple, amíg vannak sznobok, akik megveszik, mert TESLA, addig törődnek olyan kispolgári dolgokkal, hogy design… Szerintem a minőség érzethet hozzá tartozik a design is. Komolyan mondom, ha nem ismerném a TESLA-t és meglátnám az autóit logó nélkül egy kínai gyártóra jutna eszembe.
    https://uploads.disquscdn.com/images/3c596c4aacf4cc2d9d69230c99316ab00499eb5050509c7a6087d53768b725e6.png https://uploads.disquscdn.com/images/c49c5a36d256d18c3b0cf53b44a2470ec3cb5adb4d86b83054da15634fb6d898.png

    • A többi gyártó autói miben különböznek? Pont ugyanúgy néz ki belül az összes BMW is pl.

      BTW ő a designer: on Holzhausen started his career with Volkswagen in 1992 where he worked on the designs for the Microbus and the New Beetle concept project, known as “Concept One,” under design lead J Mays.[3]. He then moved to General Motors in 2000 as a design manager where he worked on the Saturn Sky and Pontiac Solstice.[4]

      After taking his role at Mazda on February 21, 2005, von Holzhausen led the designs of the Mazda Kabura concept car that debuted at the 2006 North American International Auto Show and the 2008 Mazda Furai concept unveiled at Detroit.[5]

      He then went on to work for the car company Tesla where he is working presently. He is known for designing the new versions of Tesla cars including the Model S, the Model X, the Model 3,[6] the Model Y[7], and the new Tesla Roadster.[8]

      • Köles Ákos

        Itt egy kép az X5 és a sima 5-ös belsejéről. Nyilván hasonlít a kettő a márkaarculat miatt, de mégis más. Míg a TESLA-nál kb. 99%-ban ugyan az a beltér. Persze ezen sokáig lehet vitatázni, de abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy láttam azt a vidót, amiben egy AUDI e-Tron GT -ben ültél és az arckifejezésed mindent elárult. Beleszerettél abba, az autóba. Persze mondtad is: “AUDI e-Tron GT, ami bevallom, így a szerelmem. Már mióta megláttam… Valami hihetetlenül szép!!!” Na ez a különbség egy minőségi autó formaterve és a TESLA formaterve között… Félreértés ne essen én nem kétlem, hogy a TESLA-k jó autók, de engem a semmilyen külső, belső nem hoz lázba…
        https://uploads.disquscdn.com/images/b19a75133be9281c4dc1d67dff5e588c4b063afc153a2049119499461963f766.png

        • X6-ot tedd az 5-ös mellé. Az X5 a Model X és az nem is úgy néz ki belül mint a model 3.

        • István Béres

          Ákos, vegyél akkor bmw-t ha már annyira sztárolod 😀

          • Köles Ákos

            András hozta fel a BMW-t: “Pont ugyanúgy néz ki belül az összes BMW is pl.”
            Én: “Ami most nálam a favorit az, az e208. Amennyiben elérhető áron lesz elgondlokozok rajta.”

      • Köles Ákos

        Sokan nem tudják, de a TESLA első autóját a Roadstert a Lotus Elise alapjaira építette. A formaterv is a Lotusé volt. A műszerfalat is az Elisetől kapta. Az elektronikus rendszert, a motort és a hajtásláncot tervezte és épetette a Tesla. A Gyártása is a Lotus angliai gyárában van. Innen nőtte ki magát a TESLA.

    • Ion Vers

      gondolom a tervezes soran szempont volt az hogy a 3 gigafactoryban levo 20 ezer robotot csak kis mertekben kelljen atprogramozni, es tartani tudjak az eloiranyzott gyartasi darabszamot

    • Bohutinsky Gábor

      Ezt túlgondolkodtad. A legtöbb embernek azért kell autó, hogy A-ból B-be eljusson. Legyen biztonságos és olcsón üzemeltethető. A dizájn az utolsó szempont, főleg hogy rendkívül szubjektív dolog.

      Apple-lel, meg sznobokkal dobálózni nincs túl sok értelme.

      A Tesla meg nyilván nagy bajban van 🙂 Holnap csőd! Bankwupt!

      • Köles Ákos

        Ez egyáltalán nem így van! Az emberek többsége, ha ugyan azért az árért kaphat egy szép, tetszetős autót azt veszi meg. Amennyiben úgy lenne, ahogy írod pl. a Dacia nem fordítana több enegriát és a formatervre. Kezdenek rájönni az olcsóbb autókat kínáló autógyártók is, hogy igen is fontos szempont a választásnál a külső, belső design. Régen ez a drágább autók kiváltásga volt. Mára, már az autógyártók többsége odafeigyel a formatervre is. Pl. a Duster-re midnent lehet mondani, de azt, hogy ronda lenne nem.
        https://uploads.disquscdn.com/images/4f2f49cf2355639dcca48f984f1b2c55b6260caabc6177860acbb0be549e192b.jpg

        • realitivitásgyakorlat

          Ákos, már meg ne haragudj de rohadt unalmas már mindenhol azt olvasni, hogy mi szép meg mi nem. Szerinted.

          Értsd már meg, hogy az, ahogy te látod a világot meg benne a tárgyakat az hozzád tartozik, de ne várd el ezt másoktól is. Valakinek a model y szép és a Dacia duster meg csúnya. Vagy mind a kettő csúnya. Vagy pont leszarja.

          Lehetne, hogy túllépsz ezen és nem offolod szét az összes postot ezzel?

        • r3dsnake

          Mondjuk ez kurva ronda.

        • Vitya

          Szoval szerinted a Duster szep. Nincs tobb kerdesem.

        • iamthehorsewitnoname

          LOOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL, te 100%, hogy trollkodsz. a dacia duster szerinted szebb mint egy tesla ok. :D:DDDDDDDDDD:D:D:D:D

      • kaucsuk

        Persze persze senkit nem érdekel. Biztos azért lehet az összes luxusmárkánál 4-6 ezer euróért optikai csomagot kérni (S-line, AMG line, M sport), amit ráadásul k.rva sok autóra kérnek is, mert senkit nem érdekel hogy néz ki az autója… https://media1.giphy.com/media/O94iUIeEF8nwk/giphy.gif

        • Bohutinsky Gábor

          Kevered a szezont a fazonnal. Ráadásul pont nem azt értetted az írásomon amit kellett volna.

  • Charles Borroneo

    A Tesla Roadstert ezer éve bemutatták, még az űrbe is kilőtték, nem volt az R betű akkora spoiler. (SEXY ‘R)

  • Nekem megemészthetetlen a középre helyezett műszerfal. A legkisebb fejmozdulattal nem középre nézünk hanem előtted van a kormány középpontja fölött és az íveken belül. Nagyon fura ez a megoldás- Bármennyire jó lehet egy autó ha nekem minden beüléskor ezt kell látnom elmegy a kedvem tőle

    • Márton Szigeti

      Amikor a kormány mögötti interaktív műszerfalat basztatod vezetés közben, akkor se az utat nézed. Teljesen mindegy, hogy oldalra vagy lefelé nézel, nem látod az utat teljesen.

  • Vari Gery

    Azért szerintem a Model X és a Model Y is elég messze van egy SUV-tól. Inkább egyterű (MPV).

    • Köles Ákos

      SUV-nak nevezik, mert most azt lehet jobban eleadni, de egyetértek Veled, hogy ezek MPV-k.

  • fects

    Csomagtartó méretről van valami infó?