Tesla Model S Facelift változások és vásárlási tanácsok

Még csak 6 éve létezik a Tesla Model S, mégis elég sok változáson ment át az utóbbi évek során. Ezeket mutatjuk meg, és szó lesz a zöld rendszám sorsáról is.

Amikor ezt látjátok, épp egy Hyundai Konával és a videóban látható Model S Teslával autózunk, hogy összemérjük a két autó hatótávját. Nem mintha egy kategória lenne a két autó, de pont ezért lesz érdekes ez a teszt, ráadásul téli hidegben autópályás tempó mellett tudjuk meg mire képes a nagyobb aksis Kona. Ezt az epizódot majd csak pár hét múlva láthatjátok, de jövő héten lesz végre Kona, Andival közösen mutatjuk be nektek a kicsikét. Most pedig jöjjön a Model S facelift és persze a hét híre, ami arról szól, hogy elvennék a zöld rendszámot a hibrid autóktól.

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert

  • lászló nyári

    Kedves Horvát András!

    Nézem műsorait, jó munkát tetszik végezni. Sokat tanulhat az ember belőle, mert olyan bugyrokat nyit, amelyek seholsem találhatók Magyarországon, csak többnyire német és angol nyelven.
    Jómagam kémia-fizika szakos középiskolai tanár vagyok, aki biológiából, földrajzból, csillagászatból el nem adható, de sportban, műhelymunkában, barkácsolásban, mindenféle alkalmazásban annyi a próbáim száma, hogy szinte felsoroni nem tudom. A hajóvezetéstől a házépítésig, a festéstől a fotózásig, a villanyszereléstől a víziéletig, a ruhaszabás-varrástól az asztalosiparig. A polihisztorságot szerénységből nem említem, de az néhány szinttel feljebb azért ott lengedez…
    Ahogy öregszem, merülök be mindinkább a történelembe, és a szép magyar beszéd kérféskörébe…

    konkrét célom ezzel a levéllel, hogy együttgondolkozásunkat nemcsakhogy”kiprovokáljam” , hanem esetleg rövid gondolatfuttatással egy műsorában erre is kitérjen, tálcán kínálom tehát tippemet, gazdálkodjon vele, mint ad hoc nyelvművelő, s kezdeményező, a hagyományok megtartására az egyre primitívebbé romló köznyelv picinyke ellensúlyozására.

    A mottó a „villany”. Nem teljes felsorolásképp egy kisszótár – elindításképp:

    Villanyerőművekben termelik a
    villamos energiát. Ez utóbbi tudtommal a Műegyetemen is hivatalosan használt műszaki „szleng, azaz szakkifejezés”.
    Villanytelep szolgálta Szegeden a
    villamosok működéséhez szükséges villamos energiát (talán ma is).
    Villanykábelek alkotják a
    villamos hálózatot.
    Villanyóra-szekrényben vannak házainkban a
    villanyórák, s házainkban mindenütt a
    villanykapcsolók engedik áramolni a
    villanyáramot.
    Villanydrótok fekszenek a falakban,
    villanykörte adja a fényt (egyenlőre).
    Felgyújtjuk a lámpát a sötétség közeledtével (a történelmi mécsesek-gyertyák-petróleum-gázlámpák utódjaként),
    leoltjuk a lámpákat ha nem kell a fény, a plusz világosság-a világítás (ahogy eloltjuk a mécsest, a gyertyát, a bányász a karbidégőjét).
    Villanymotorok hajtják a porszívóikat, mosó és szárítógépeinket, szivattyúinkat mosógépeinkben és kertjeinkben, hajszárítóinkat,
    villanyborotváinkat.
    (Villany)konnektorba dugjuk a TV-nket, számítógépeinket, töltőinket s megannyi más elektromossággal működő eszközeinket.
    villanymotorok szolgálnak üzemi gépeink zömének mechanikus mozgásának előidézésére, igaz az elektromágneses elven működő eszközeink soha sem voltak villamosmágnesesek.
    Felvillanyoz bennünket a van De Graaff generátor, akárcsak egy izgalmas téma, vagy egy szép nő.
    A villanyszerelő sohasem elektromos szaki.

    Lehet, sok mindent kihagytam a villamossággal kapcsolatban, de a végső, stilisztikailag „súgott” következtetésem,

    jó lenne az elektromos hajtású autók szakkifejezésen túl, annak tárgyát magát:
    villanyautó-nak nevezve megtartani!

    Ha másért nem is, mert az elektronika segtségével, mégiscsak villanymotorok hajtják az energiaforrás villamos energiát szolgáltató bármilyen kütyüjükkel, lettlégyen az, az aktuális legmodernebb akku, üzemanyagcella, akármi.

    Az egy húron pendülést remélve, üdvözlettel, NyL