Tesla Model 3 – Vezettem az “olcsó” Teslát

A Tesla Model 3 bemutatása rendesen felpörgette a híroldalakat. Tavaly egész évben a csapból is az olcsó Tesla folyt, most meg épp arról szólnak a hírek, hogy a Model 3 miatt megy csődbe a Tesla. De arról kevés szó esik, hogy milyen az autó. Hát én kipróbáltam.

Már volt egy videóm a Model 3-ról, abban arról beszéltem, hogy miért nem veszek. Merthogy akkoriban mindenki azzal cseszegetett, hogy miért i3, miért nem Model 3. Iszonyatos savazást kaptam a videó alatti kommentekben, pedig csak annyit mondtam, hogy nem 9 millió forint, és még 2-3 évig nem lesz kapható használtan. Az ár tény, a gyártással kapcsolatban pedig sajnos igazam volt.

Nem véletlenül nincs sok teszt a Model 3-ról. A Tesla nem akar még nagyobb reklámot, ezért nem szórja meg az újságírókat tesztautókkal. Nem is csoda, jelenleg is közel fél millió megrendelő várja, hogy átvehesse az autót, a Tesla meg csak heti 2500-at tud legyártani, ami egyenlő a semmivel.

Viszont az autó meg elvileg baromi jó, csak épp Európában szinte lehetetlen szerezni, ráadásul az USA modell nem tölthető az EU-s Superchargerekkel. Európai szállítás meg maximum jövőre ilyenkor indul.

Így hát nem maradt más hátra: ki kellett repülni USA-ba, és ki kellett bérelni egy Model 3-at. Így is tettem. Az utóbbi pár hónapban Patreonon nagyon szép összeget összedobtak a támogatóim, amit nem költöttem el, hanem szépen félreraktam erre az útra. Beszállt a Teslások.hu csapata is a bérlésbe, és persze a Hírkereső.hu is. Már azt kellett megoldani, hogy tudjak kinn vágni. Ebben az iSTYLE segített, kaptam kölcsön egy MacBook Prót. Így hát el is készült az első Tesla Model 3 videóm. Íme:

Iratkozzatok fel a Youtube csatimra, jövő héten megnézzük mennyi a valós hatótávja, és még egy videó tervben van a Model 3-ról, illetve jön még USA kontent is, és elvileg még egy érdekes autó is szerepel majd.

Ezek a videók, nélkülük nem jöhetnének létre. Vagyis de, csak nem ebben a minőségben, meg nem ennyi videó, szóval tényleg köszönöm! Ja és ha ezt olvasod, kérlek támogass! 🙂

Hírkereső.hu, Hristos Tsamouras, Barna Ervin, Mónika Almássy, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Utry Zsuzsanna, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Molnár Tamás, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Forster Ádám, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Szabó Sándor, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Péter, Bak László, Torocsik Gábor, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Perjési Tibor, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Galantai Krisztián, Jojart Ernő, Mester Gábor, Tyrker, StreamTrek, Kolbert István, Tarts Velem, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu

  • Valentin

    Ez lesz a legnézettebb videód András mind közül! KIRÁLY!
    … és gratulálok!

    • Köszi, de az önvezetőst nem nyomja le semmi. 🙂

      • Valentin

        🙂 Hát igen, nagyon eltalált videó snitt, ahogy ott fekszel aléltan “vezetés közben” az autópályán, s a szomszéd kocsiból néznek át (egy egész család!), hogy mi a fraaanc… 😀
        Maga az ötlet, hogy ezt a képet választottad és vágtad ki, nézések garmadáját hozza!

  • qubit

    Jók ezek a Teslák, és kíváncsi vagyok a németek válaszára erre. Vettek pár első darabot többszörös áron, majd repülőre rakták, hazahozták és darabjaira szedték. És elcsodálkoztak, hogy nem is olyan rossz, és hogy fel kell kötni a gatyát, mert tényleg egy jól összerakott autót láttak. Mármint ahhoz képest, hogy milyen bonyodalmak voltak a gyártása körül. Most ezerrel pörögnek a titokszobában a választ hamarosan megláttjuk. Mire felfut a tömeggyártás és rákapnak a népek, legyen nekik is pár jó ütőképes modelljük.

    • Zsiráf Zoli

      A németek válasza: ha komoly mennyiségben gyártják majd európában is, akkor leárazzák az egolfot és beígérnek egy hiper-szuper töltőhálózatot N+2 évre 😀 addig vegyétek a diesel vackokat… 😀

    • Goliath

      Nincs vita, jo gep, le a kalappal. De en azert nem orulnek, ha a 15 (18) millios uj kocsimon ugy allna a vezeto ajtajan a kromcsik mint ezen, vagy ugy futnanak az illesztesek mint 2:03 -nal. Es ez csak elso blikkre a video alapjan egy uj, telet, katyut sose latott autonal… Szoval muszakilag biztosan nagyon rendben van, de a kulcsinen meg van mit csiszolgatni.

  • ion

    azert igy elso ranezesre olyan tipikus amerikai ratyi auto, aki nemethez szokott, az nehezen baratkozik meg ilyen minoseggel

    • balage

      Hát tényleg elég más, mint egy opel kadett – nem csoda, hogy irigykedsz… 😉

      • Valentin

        :-DDD

      • Masquel

        Talán a 15 millió forintos német autók korrektebb összehasonlítási alapok lennének.

      • ion

        ha megfigyelted volna a videon, a vezeto oldali ajto karpit ilyen hepehupas, ha ilyen lenne egy uj opel , ugy basznak ki a melosokat mint macskat szarni
        meg az a fabetet, uristen az a muanyagbol levo fabetet…

        • balage

          Bocs, de inkabb Handras – videoban is megfogalmazott – velemenyek hiszek a minoseg tekinteteben, mintsen a te szemednek…

          Btw. milyen minosegu autot gyart az a “premium nemet” autogyarto, amelyiknek az autoitol 150-200e km korul szabadulnak a nepek, mint a pestises macskatol?

          • ion

            valoszinu azert mert a kopo alkatreszek 200 ezernel kezdenek szethullani, de ne gondold hogy a teslanal nem igy lesz

            • balage

              Jogos, mar varom, hogy kettostomegu, porlasztocsucs, turbo vagy akar egy hengerfej megadja magat egy teslaban 😀 – egyebkent sem kellene ezeket kopoalkatresz kategoriaba sorolni (kopoalkatresz mondjuk pl. egy fekbetet, kuplungtarcsa, gumiabroncs).

              Mint ahogy az elektronikat sem kellene idesorolni, megis pusztulnak az etalonnak beallitott nemet gyartok termekei – siman csak mert tulbonyolitott szarok…

        • iT

          Az úgy konkrétan a dizájn része, de sebaj.

  • Valentin

    Szia András! Szívből gratulálok a Tesla Model 3 videódhoz, egyszerűen fantasztikus minden szempontból (látvány (táj, autó) és tartalom), és őszintén örülök, hogy ilyen jó lett a véleményed róla!

  • Háááát már alig várom, hogy nekem is elérhető legyen

  • W

    Nekem kellene a Model 3.
    Kulsoleg bejon, minden resze tetszik. Belul amerikanische, hat olyan amilyen. HUD amit hianyolok belole, ha a sofor elott semmi nincs. Hatotav nekem eleg lenne. Az ara sok, de remeljuk megy ez lejjebb.
    Ja, uvegteto. El voltam ajulva az automnal az uvegtetotol, meg hovedos stb. … SOHA tobbet. Nyaron szetfo az agyvizem, telen meg sut a hideg.

    • Goliath

      Ja, uvegteto: hat igen, az elegge parasztvakitas. Kb annyi ertelme van, ha ala allok a lampanak, latom ugy is. Egyebkent meg az ember hamar rajon, hogy az autoban viszonylag ritkan nezelodik felfele, szoval kb semmi haszna. En is behuzva tartom a rolot hideg / meleg ellen az ido 99%-ban. Mert van benne olyan is. ; )

    • ion

      pedig tok jo, amikor a baratnod dolgozik rajtad, nezheted a csillagokat

      • W

        Basszus tenyleg, megvaltoztatom az allaspontomat: panoramatetot minden kocsiba! 😀

      • Hügo

        Ja, meg bekopog a menyét harmadiknak

  • Ady Krisztián

    Big like.

  • Hát rajta. 🙂

  • Madoff

    szerintem van remeny, hogy felporog a gyartas, mostmar naponta latok egyet. Ha kitalalnanak egy station wagon verziot is (kicsit Macan formajut) tenyleg bedontene a piacot.

  • András, azt mondtad, hogy szerinted nagyon megéri az $5000-t az autopilot. Kifejtenéd ezt? Én erősen gondolkodom, hogy megér-e annyit és hogy mire tudnám használni. Ez egy remek kütyünek tűnik, de nem látom be, hogy hogyan könnyítené meg az életemet.

    • Madoff

      ugy, hogy mire megkapod a tiedet, olyan oreg leszel, hogy vezetni nem tudsz majd, ra fogsz szorulni az autopilotra 🙂

      • Hmmm, 3-6 héten belül szállítanák a 310 mérföld hatótávolságú modellt:
        https://uploads.disquscdn.com/images/bc7bdb399cde84d323e80ea5faad9bfa615443c68dfda233c41972be13a1325e.png

        • Madoff

          majd akkor szolj, ha megjott, addig ez a hit kategoria. Heti 2500 darabbal meg sokan vannak elotted

          • Látom nem zavar téged a véleményalkotásban, hogy fogalmad sincs, hogy mennyien vannak előttem. Ha ma megrendelem, akkor ki kell fizetni a $2500 vissza nem téríthető előleget, és 3-6 héten belül szállítják az autót. Ez nem hit kategória, hanem szerződés. Ne vitatkozzunk már ilyen hülyeségen.

            • Madoff

              teleirtad a webet azzal, hogy hanyan vannak elotted, emlekszem, olvastam, sot most vissza is kerestem. De ha nem szamit az amit mondasz, es csak a levegobe beszelsz akkor tenyleg fogalmam sincs rola, hogy mennyien vannak elotted 🙂 Egyebkent latom nagyon erzekenyen erint a kerdes, es szivesen le is szallok rola, ne izgasd fel magad, toltsd el ertelmesebb dolgokkal azt a “kis” idot amig megjon a teslad

            • Látom te ilyen nagy mondások embere vagy, hogy “megöregszem” 6 hét alatt, “hit kategória” hogy a Tesla konfigurátorral megrendelt autót meg is kapod, most meg hogy én tele tudom “írni a webet”. Kár, hogy egyiknek sem volt semmi alapja. De a legjobb, hogy még gondolatolvasó is vagy, hogy engem nagyon érzékenyen érint, hogy hányan vannak előttem (sehányan, mert tudnék azonnal rendelni) és hogy felizgattam magamat az ostoba hozzászólásaidon. Nem, csak sajnálom, hogy szóba álltam veled, de korrigálom is ezt a hibámat.

            • Madoff

              jo sokat gondolkoztal ezen a valaszon, megerte (?) 🙂
              Ez csak egy ilyen koltoi kerdes: mi ertelme van annak a kerdesnek, valakitol, aki par napig vezette a Teslat, hogy indokolja meg neked, hogy NEKED miert lesz jo az autopilot, hogyan könnyítené meg a TE életedet. Az jutott eszembe, hogy egy autopilot mellett jobban tudsz disqusolni.

            • Zsenális emberismerő vagy, tényeg ez történt: 2 órán keresztül ültem a számítógépem előtt, és azon gondolkoztam, hogy mit válaszoljak a te kezdő troll szintű kommentjeidre.
              A költői kérdésed elárulja, hogy másodszori elolvasás után sem tudtad értelmezni a szöveget, szívesen segítek benne. András azt mondta, hogy egyértelműen megéri 5000-ért az autopilot, kíváncsi lettem volna rá, hogy vajon miért. Én nem vezettem még Teslát, és nem tudom elképzelni, hogy miért “érne meg” ennyi pénzt. Egy szóval sem utaltam arra, hogy azt indokolja meg, hogy NEKEM miért könnyítené meg az életemet, gondolom ezt is a gondolatolvasóként képzelted el. és várod most tőlem hogy magyarázzam meg.

            • Madoff

              “Nem, csak sajnálom, hogy szóba álltam veled, de korrigálom is ezt a hibámat.”
              azert sikerulni fog? Talan jot tenne neked (megint josoltam egy nagyot!), mert mostmar elegge csak sertegetosdibe csaptal at, ostobazol meg trollozol engem, Es akarhogy magyarazod a kerdesed, nekem ugyanolyan zavaros maradt, de biztos azert mert en egy ostoba troll vagyok.

  • soldadozka

    Azt azért mindenképpen megoldottam volna, hogy ne kelljen a konzolra néznem azért, hogy tudjam az aktuális sebességet. Oké, egy idő után ráérez az ember, de a biztonság kedvéért azért mégis jó, ha szem előtt van a dolog.

    • Madoff

      ez jogos, de szerintem egy ido utan raall a szemed. Meg lehet, hogy az autopilotra terveztek

  • Márton Szigeti

    Egyrészt Madoff-nak igaza van, a Tesla oldalán írt szállítási adatokat jelenleg egyáltalán nem tudják tartani, tele van ilyen fórumbejegyzésekkel a net.

    Másrészt autopilot nélkül nem Tesla egy Tesla, ebben az autóban pont ez a poén. Szerintem vétek kihagyni, főleg, ha megteheted. Inkább ilyenre költenék 5 rugót, mint egy felnire vagy más fényezésre. Később csak fejlődni fog és bánni fogod, amikor majd jönnek hozzá a jobbnál jobb frissítések, a tiédben pedig nincs ott a hardver. Eladni is sokkal könnyebb lesz vele, ha egyszer lecseréled. Ez egy befektetés. Nyilván ha még nem volt autopilotos kocsid, akkor nehéz elképzelni, de ez is egy olyan kényelmi funkció, mint a tempomat (csak sokkal menőbb). Nem tudom elképzelni, hogy ne használnád.

    • A hardver minden autóban benne van, később is bekapcsoltathatod 5000-ért.

    • Szia Márton! A Musk által ígért heti gyártási volument nem tudják elérni, ez valóbon köztudott információ. De aki a várólistán van, és megkapta az értesítést, hogy mehet konfigurálni és véglegesíteni a rendelést, annak adnak egy szállítási időpont becslést (az én esetemben 3-6 hét), ami elég pontos. Nem gyártják egyszerre az összes színt és konfigurációt és nem egyenként szállítják őket az összes vároba, meg kell várni, hogy összejöjjön egy teherautónyi/vagonnyi. Senki nem öregszik meg 3-6 hét alatt.

      Én is hasonlóan gondolkodom, hogy az Autopilot egy óriási poén, és a Tesla márkával ez nagyon egybeforrott. Másrészt a legtöbb elektromos autóban nincs ilyen, nem tudom mennyire hiányzik ez egy átlagos vezetőnek. Arra lettem volna kíváncsi, hogy miért éri ez meg annyira, bár naív voltam amikor azt hittem, hogy Andrásnak lesz ideje erre válaszolni. $5000 azért nagyon sok pénz egy ritkán használt szolgáltatásért, annyiból tudnék mindenkinek a családomban venni egy új MacBook-ot. Egyébként az Autopilot hardware minden Model 3-ban benne van, később is meg lehet rendelni, csak akkor $6000. Az biztos, hog nem fogja az autó eladási értékét annyiival növelni, hogy ez valóban egy pozitív befektetés lenne.

      • Annál jobban nem tudom elmondani, hogy miért jó az autopilóta, mint az eddigi videóimban. 🙂 Egy hét alatt 2000 km-en keresztül használtam az autópilótát, mert teljesen felesleges nekem arra energiát pazarolnom, hogy autópályán kézzel tartsam a sávot sok száz kilométeren keresztül.