Tesla Model 3 Performance VS Ferrari Portofino

Kaptam egy Tesla Model 3 Performance-t tesztelni. Először nem tudtam mit kezdjek vele, de szerencsére épp volt kéznél egy Ferrari is… 🙂

Egy éve vezettem a Long Range Model 3-at. Jó kis autó volt. Attilával itthon is teszteltünk már egyet, de Performance Model 3-at még nem vezettem. Nemrég viszont sikerült szerezni egyet, aztán elkezdtem gondolkozni, hogy mihez is kezdjek vele. Hiszen majdnem teljesen ugyanaz, mint a többi Model 3, csak ez egy versenypályára is alkalmas autó. Nagyobb fékek, ültetett futómű és persze 462 lóerő illetve 640 NM gondoskodik a szórakoztatásunkról. Ha esetleg mellénk tévedne például egy Ferrari… Méghozzá egy 600 lóerős 760 NM leadására képes Ferrari Portofino. Tehát egy baromi erős, de csak hátsókerék meghajtású sportkocsi, ami könnyebb is, mint a Tesla. Meg hát mégiscsak egy Ferrari. Szóval kicsit aggódtam, hogy mi lesz.  Íme:

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely

  • DnP

    Ferka mosolyog, mert tudja magáról, hogy szép és jó, tesla meg szomorú, mert egy kis nyomi, ótvar belsővel, igénytelen összeszereléssel.

  • Köles Ákos

    Üdv!
    Én egyet nem értek, de komolyan! Az elektromos autókat a “zöld” mivoltuk miatt vesszük nem?
    Nézzük a matekot. Ugye, azt már András is többször elmondta, hogy nem arról van szó az elektromos autóknál, hogy nem szennyezik a környezet, hisz az elektromos áram előállítása a legtöbb országban környetszennyezéssel jár. Annyiról van szó, hogy sokkal kevésbé szennyezik a környezetet az elektromos autók, mint benzines, diesel és hybrid társaik. Ugye, ha padlógázon járok egy olyan elektromos autóval, aminek a hatótávja, mondjuk átlagos használatnál 350 Km nem kicsit csökken le az. Azaz ugyan azt a Km-t több elektromos árammal lehet megtenni. Szerintem a “zöld” gondolkodásmódhoz az energiával való takarékoskodás is hozzá tartozik. Innentől nekem ezek a nagyobb teljesítményű elektromos autók kb. hasztalanok. Én a jelenlegi benzines autómmal sem gyorsulgatok és még autó pályán sem megyek többet 110-nél. Teljesen értelmetlennek tartom. Vissza térve a videóra az egyenes úton gyorsulásban semmi extra nincs, már a videó megnézése előtt sejthető volt, hogy a TESLA nyer. Ha, már száguldozás, akkor jobban érdekelt volna, vajon egy versenypályán melyik megy jobb köridőt. Ja és a következő ilyen videóhoz keress egy ütősebb ellenfelet, mondjuk egy Nissan GT-R Nizmo-t. 😉
    Ákos

    • schvik

      Ugyan már, a Teslánál pont az a lényeg, hogy nem azért veszik, mert EV, hanem annak ellenére is veszik, hogy EV. Nagy különbség, és pont ezért van értelme ezeknek a videóknak, mert sok olyan ember vesz P modelt, akinek (még) ott a garázsban egy benzines sportautó is.

  • qubit

    30 év múlva ha kimész vele majd az utcára, a model 3 senkit nem fog érdekelni majd, ellenben a Ferrarit körül fogják venni és mindenki arra kér majd, hogy berregtesd már meg egy kicsit 🙂
    Lehet a Ferrari már a “múlt”, de mégis az az időt állóbb a kettő közül…

    • Ternai Attila

      Igen. Hát még ha egy gőzgéppel mész majd ki!
      Azt mennyire körülveszik majd!

    • Valentin

      Ok, de most a jelenben vagyunk :-))), és így más a felállás.

      • qubit

        Nem vagyok ellene az elektromos autóknak, az audi szedánja az kifejezetten tetszik, azt biztos nem adnám oda egy ilyen Ferrariért sem 🙂

        • Valentin

          Ne aggódj, tudom, hogy értelmes ember vagy, csak jó volt húzni téged!
          Amúgy a GT szerintem is nagyon jól néz ki kívül-belül.

    • 30 év múlva én már halott ember leszek. 🙂

    • schvik

      még ha ez egy “budget” Ferrari is, szerintem senki nem vitatkozik ezzel, a berregtetése jóval nagyobb élmény egy ilyen autónak még most is, hát még 30 év múlva!

  • Csak egy hülye

    Egy mesebeli tündér ajánlatánál, amikor a fenti két modellből bármelyiket vihetném ingyen, nyilvánvaló, hogy a Ferrarit választanám, amennyiben ez a tündér közölni, hogy a fenntartást azonban nem vállalja, akkor már egyértelmű, hogy melyik autót (Tesla) választanám.
    Igazából a gyártók sokesetben már egyszerűen imázst gyártanak, amit a többség be is kajál, s ehhez az imázshoz rendelnek árat, mert valljuk be egy sportautó (az örömszerzés mellett) egy komoly pénisznagyobbító. Könnyen értelmezhető volt a dologo, amíg az egyik legdrágább autó az egyik legggyorsabb és legerősebb is volt egyben, de azért az elég ciki, hogy egy 90 éves autógyár egyik csúcs termékét, ami ráadásul célirányosan sportautónak épült, egy kb. 10 éves múlttal (ami az autógyártásban nullával egyenlő) simán odaveri, mindezt a Ferrari árának töredékéért. Nehezn védhető ez olasz szemszöngből, s tényleg megemelem a kalapom a Tesla előtt. 15 éves történelemmel, 11 éves gyártással ide eljutni, hogy a tömegmodellnek szánt autód (ami bár nem olcsó, de a prémium kategóráit, azért igencsak alulról nyaldossa) simán odaversz a sportautók legnagyobb presztizsű gyárának…na szóval azért ez már valami.

  • Rorschach

    Kar, hogy nem mentetek ki palyazni valahova. Kivancsi lettem volna a koridokre, illetve ossze lehetett volna vetni a Model3-at mas autok koridejeivel is.

    • Pályázás jó móka, kár hogy két szett gumi 700 000 forint lett volna. 🙂 Az emberek nem járnak versenypályára, de egyébként ott is jól szerepel a Model 3 P.

      • DnP

        Ja, Mod3 megy egy-másfél kört aztán viheted bele a góliátelemet 🙂 Ferka meg röhögve megy tovább:)

        • Persze persze. Azert 75 kWh-t nem fogyasztasz el palyan sem konnyen. Keress ra model 3 laguna seca.

  • Márton Szigeti

    A Ferrari mindig Ferrari marad, akkor se fognak jelentősen csökkenni az eladások, ha kijön a Roadster. Az már nem igazán érdekel senkit, hogy 1.9 vagy 2.5 másodperc alatt van százon az autó. Az viszont annál inkább, hogy jó hangja legyen és lehessen vele villogni. Ezt egy elektromos autóval nem fogod tudni megtenni. El tudjátok képzelni, hogy a milliomosok lecserélik a Bugatti-jukat csak azért, mert a Tesla kicsivel jobban gyorsul, meg hirtelen eltűnnek ezek az autók Monaco utcáiról? 🙂 Na ugye..

    A benzines luxusautók világa soha nem lesz veszélyben, mert ezt a réteget se az ár, se a környezet nem érdekli, meg az a minimálisan jobb gyorsulás sem.

    • Csak egy hülye

      A Nokia mindig Nokia marad, akkor se fognak jelentősen csökkenni az eladások, ha kijön az iPhone.

      A bejegyzésed összes megállapítását vitatni tudnám, de lehet ez csak az én véleményem. A másodpercek és a nyomaték csupán annyit számít, hogy pont ezekért képesek akár egy autóért az elképzelhetetlennél is többet kifizetni, a Bugatti Veyron nem azért lett a legdrágább, mert Bugatti, hanem mert szinte mindenben “leg” volt, s ezt egy szűk réteg kifizeti.
      Persze nem valószínű, hogy ennek a szűk rétegnek az igényét a Tesla fogja kiszolgálni, de az sem elképzelhetlen, hogy akár márkán belül – idővel – csinálnak egy prémium szegmens, ami majd letarolja idővel azt a piacot is.

      Elég megnézni akkora “kiságyúk” nyilatkozatait, mint mondjuk a Mercedes vezetői, s látszik, hogy be vannak szarva, s pontosan tudják, hogy baromira messze vannak attól, amit a piacon a Tesla diktál. Körülbelül a ma nagy gyártói abban bíznak, hogy a Tesla becsődöl, s ők meg ismét feloszthatják egymás között a dolgokat, s jöhetnek a kiszámítható 3 éves ráncfelvarrások, s a fejlesztések akár évtizedekig történő elhúzása, pusztán a profit maximalizálása miatt. Elon Muskot viszont nem tudják kiszámítani, s nem az ő szabályaik szerint “működik”. Lehet ebbe a harcba Elon és Tesla is belehal, de hogy az elmúlt évek vezető autógyáari (élen a német dominanciával) nem biztos, hogy rózsásan látják a jövőjüket, s helyüket a világban. Amúgy ha idővel az eForma1 is felfejlődik, s mondjuk hosszabb versenyekre is képesek lesznek, s ugyanazokon a pályákon mehetnek majd, s mondjuk durván verik a “sima” Forma 1 idejét, akkor majd a népek a B-ligát nézik majd? Mert szerintem nem.

      • Márton Szigeti

        Az a baj, hogy a Tesla lényegében csak a gyorsulást tudja, minden másban (belső pl.) kb. a legalja, fapados amerikai autó. Hol van ez pl. egy Bugatti presztizséhez képest?

        Igen, van a gazdagok között is egy szűk réteg, akinek a leggyorsabb kell, de ez egy nagy szűk réteg. Az igazán gazdagok mindig az ismert hypercar-okat fogják venni, ezen a piacon semmi keresni valója a Tesla-nak, egyszerűen nem opció.

        A Mercedes pedig nem gyárt hypercar-t, nem tudom, hogy ez hogy jött ide. Azt mindenki tudja, hogy a német autógyárak bajban vannak, de itt nem erről van szó. Az egyetlen autójuk, ami esetleg befér ebbe a kategóriába (de nem igazán), az az AMG GT és a különböző variációi.

        • kaucsuk

          F.szt vannak szarban. Küszöbön van tucatnyi elektromos modellje mindnek, par év es tengernyi Tesla ekvivalens lesz.
          Én nem tudom komolyan mit gondoltok. Azert ha a németek akarnak (márpedig végre akarnak), akkor azert nyilván tudnak olyan technológiát hozni mint a Tesla. Pláne hogy a Tesla minden technikáját open source-olta, minden szabadalom szabadon elérhető es felhasználható (ez amúgy elég durva). Az autók meg nem telefonok. Abszolút nem számít hogy par év csúszással hoz ki valamit… Itt azert 8 éves modellfrissitesek vannak nem évenkénti. Reméljük a Tesla minel hamarabb kikényszeríti a teljes átállást elektromosra, és csak pár szánalmas idiota fog puffogo durrogo autókkal villogni 30 év múlva. Régen egy aranyozott hintonak szép lovakkal is jóval nagyobb presztízse volt mint az első füstös ronda autóknak…. Gondolom mivel kézzel készültek minőségre voltak kb. olyan mint ma egy Bugatti.

  • Peter Boros

    Engem a Tesla beépített kijelző feauterök érdekelnének. Az tök jó, hogy megmutattad a browsert és lehet pizzát rendelni, de mennyire van korlátozva az elérésé? Youtubeozni is lehet már rajta? Google maps úgy tudom alap, wazenek meg nincs desktop verziója de érdekelne mennyire használható a navigácója és a real time traffic infója. Shazam, spotify is elérhető a browserből? Facebukkozni is lehet?