Az első Tesla Model 3 Magyarországon 🇭🇺🚘

Egy éve még egészen Las Vegasig kellett mennem, hogy Tesla Model 3-at tesztelhessek, most elég volt lesétálnom a lakásom elé, és beülni a Teslások.hu Model 3-asába. Teslapercek e01.

Tavaly tavasszal elsőként készíthettem magyar nyelvű videót a Tesla Model 3-ról, most pedig elsőként tesztelhettem magyar utakon. Köszönhetően Attilának, aki nem bírt magával és szerzett magának egyet a kis Teslából. Ez egyébként ugyanaz az autó, csak más színben. Long Range, RWD, Full extra. Ha nem láttad, akkor érdemes előbb a tavalyi videót megnézni.

Bár USA-ban már csináltunk hatótáv tesztet, ott nem lehetett 110-120-nál gyorsabban menni, itthon viszont 130 a megengedett sebesség. El is indultunk Győrbe, hogy megnézzük mit tud a Model 3 130-as tempóval hajtva. Az M1 elején csatalakozott hozzánk egy Model S is, ezért azt is meg tudtuk nézni, hogy a P85 Model S mennyit eszik a Model 3-hoz képest. Ugyebár a Model 3-ban 75 kWh a P85-ben pedig 85 kWh aksi dolgozik, viszont a Model S erősebb és nehezebb is a kis Teslánál, ezért nem volt kérdés, hogy az S többet eszik, a kérdés csak az volt, hogy mennyivel. Lett is megint egy fogadás. 🙂

Ha már ott voltunk a Győri Superchargereknél, azt is meg tudtuk mutatni, hogy fizetős Tesla töltőn, mennyibe került az út. Íme:

Köszönet Gyurinak is, aki lehetővé tette, hogy ez a Tesla a hazai utakon futhasson. Ha Teslát szeretnétek szervizeltetni, akkor hozzá forduljatok!

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Lagolit, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely

  • Gipsz Jakab

    Remek, csak épp jó lenne még pár infó, hogy melyik modell, meg hogy pl. az amerikai töltőcsatlakozó van-e még rajta, és ha igen, akkor milyen adapterekkel lehet tölteni?

    • Benne van a posztban. Usa, long rng, fullextra.

      • Gipsz Jakab

        Bocs, nem olvastam, csak a videót néztem… de röptében beszólni az már nagyon megy nekem 🙂

    • Balázs Török

      Tudja type2-őt,ccs-t és ha van chademo adaptered akkor azt is.Az eu-ban eu-s autót kapsz,eu-s csatlakozóval.Ez a model német,hoilland,vagy osztrák import lehet.Most a 2 motoros long az 55 000 € amiből németeknél lejön a 2+2000 €,a biztosítás teljes cascoban kevesebb,mint a Civicemre rész cascoban.Én 600km-t utazgatok abból 400 pálya.240 km után a pálya mellett van supercharger,onnan még 160 km pálya sok sok 100-as korlátozással és a régi 1-es út falvakkal.Így egy töltésre kell csak kiállnom,ha lenne egy ilyenem.Kb 1,5 év múlva meg lesz 🙂 .Kint jóval több a töltő,mint az elektromos autó.Ráadásul a környékünkön több ingyenes is van.Sokan mondják,hogy majd fizetős lesz.Az lpg ára kint 4 év alatt emelkedett 59 centről 63-ra. Valószínűleg az áram sem fog felugrani.Magyarország persze más tészta.Ha az lpg-ből indulunk ki akkor nagyon gyorsan el fogják venni az emberek kedvét a villanyautózástól.

      • Goliath

        A CASCO-s info honnan van? A netrisken neztem, de nem ad ajanlatot Model 3-ra.
        i3-at is neztem regebben, de annak konkretan HORROR volt a biztositasa. (Kb annyi, amennyit en benzinre koltok egesz evben, mindennapos varosi hasznalat mellett.)

        • Balázs Török

          Külföld,Németország.Egy haver volt a müncheni szalonban és ott az s-re mondtak 1200€-t.Az itteni viszonylatban is teljes cascora lófütty!800 felett van kicsivel a civicem-re a teil casco.Viszonyítás képen!A sima kötelező meg 600 körül lenne / év.mivel csak 200 kb a különbség így egyértelmű,hogy a drágábbat választottam ami mindent fizet amit nem én okozok.Jégkár,szarvas,vagy házi állat elütése,lopás.De már cseréltettem szélvédőt kavicsfelverődés miatt az 840€ lett volna,de a biztosító benyelte,nekem csak 75-be fájt.

  • Rómeó Kolompár

    Szep auto, es a video is jo. Szivesen elfogadnam ha lenne ra penzem. Viszont a videot a tv-cast nem jatssza le, pedig meg ilyen hiba sosem volt vele. (A kerdeseket megelozve most is lejatszik minden mast, ezt kiveve) Nezz ra, sztem nem vagyok egyedul…

  • Balázs Török

    Egy kinti videó szerint a model s torkán folyamatos 200km/h-val le lehet tolni 40-50 kw-ot!A model 3-nál ez mennyi lenne?Vagy mondjuk ha megtudnátok nézni,hogy egy 150-es tempónál mennyit fogyaszt ,annak az infónak én nagyon örülnék 🙂 .

    • fects

      Model 3, long range, 150 km/h, ~24 kWh, azaz kb 315 km.

      • Balázs Török

        Köszönöm!

  • Rorschach

    Az a leaf-es eleg eletveszelyesen kozlekedik a kamion seggeben.

  • Secret Santa

    Biztos benéztem valamit, mert ekkora hibát biztos nem követtek el (pl. 9.12-nél, de az elején is van valami hasonló) :D, de 182Wh az mióta 18.2kWh? Amennyire én tudom 18.2 kW az 18200 W és a kijelzőn is úgy van…