Tesla Model 3 hatótáv teszt és egy kis Route 66 gyöngyszem

Most hogy végre sikerült kívül belül felfedezni és vezetni is a Model 3-at, ideje volt egy hatótáv tesztnek. Nem finomkodva 50-es tempóval, hanem rendesen csapatva az autópályán.

Mindenképp ki akartam próbálni, hogy 100 feletti tempóval mennyit lehet elmenni a kis Teslával. Azt már tudtam hogy 80-90-es tempóval hozza az 500 km-t, de a legtöbb nézőmet úgyis az érdekli, hogy autópályán mennyit lehet menni az elektromos autókkal. A BMW i3-mal például 200 km-t. Neccesen.

A Model 3-mal már több mint 2000 km-t megtettünk a teszt előtt, de nagyon vegyes tempóval, ezért választottam úti célként a Vegastól kb 200 km-re települést a híres 66-os úton. Szinte végig autópálya 120-as korlátozással és a 66-os úton is lehet menni 100-as tempóval. Oda-vissza bő 400 km, gondoltam ez pont jó lesz, hiszen korábban már csináltam ilyen 400 km körüli Tesla merítős tesztet, ami jó összehasonlítási alap lehet.

Mondjuk amikor két Teslát merítettünk, akkor 22 fok volt, a Model 3 hatótávtesztnél meg 36-37, de legalább nem mondhatja senki, hogy megkönnyítettük a Model 3 dolgát. Íme:

Kis adalék: Egy hét alatt kicsit több, mint 2500 km-t tettünk meg az autóval. A töltésre kemény 10 000 forintot költöttünk, mert csak a Supercharger töltésekért kellett fizetnünk, az éjszakai töltések a videó elején látható parkolóban ingyen voltak.

A Teslások.hu nélkül nem lett volna Model 3-as videó, béreljetek tőlük Model X-et! A Hírkereső.hu is sokat segített, és ha az iSTYLE nem ad MacBook Prót, akkor ezt a videót csak hetekkel később látnátok.

Ezek a videók, nélkülük nem jöhetnének létre. Vagyis de, csak nem ebben a minőségben, meg nem ennyi videó, szóval tényleg köszönöm! Ja és ha ezt olvasod, kérlek támogass! 🙂

Hírkereső.hu, Hristos Tsamouras, Barna Ervin, Mónika Almássy, PT, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Utry Zsuzsanna, Ambrus, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, Kis Zoltán, Burza Miklós és Burza Krisztián, NEXTFOTO Studió, Molnár Tamás, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Forster Ádám, Tőzsér Martin, Láda-Hartyányi András, Szilágyi Péter, Bakonyi Gábor Soma, Szabó Sándor, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Péter, Bak László, Torocsik Gábor, Franko Viktor, Bihacsy Bence, Mátó Attila, TöltőPont.eu, Farkas Ákos, Nagy Roland, Perjési Tibor, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth András, Galantai Krisztián, Jojart Ernő, Mester Gábor, Tyrker, StreamTrek, Kolbert István, Tarts Velem, Hadi László, Falu György, Vitatom.hu

  • DnP

    Ez a Wh/kWh átszámolás nekem nem smakkol… 160ból hogy lesz 16kwh?

  • László Györke

    szerintem nem a meleg az akksi ellensége hanem a hideg szóval kb -20 c ban kéne egy teszt.

    • Gondoltam erre én is, de sajnos nem tudtam -20 fokot intézni Vegasban.

      • DnP

        Tekerjetek fel Alaszkáig 🙂

    • Frisco egyre keményebb

      Azért 35 fokban túráztatott légkondi már szépen fogyaszthat, szóval szerintem ez is érdekes teszt volt.

  • qubit

    Első videódban dícsérted a panoráma tetőt. Mi a véleményed úgy, hogy végigvezettél benne a tűző napon 4-500 km-t?

    • Semmit nem számít, az első szélvédőn keresztül üt a sivatagban a napsütés, a tető teljesen jól megfogja.

    • Farkas István

      A panoráma tetőtöl nem kell félni.Nekem a Skoda Roomster teteje tiszta üveg.Nyáron sincs elhúzva a roló és senkinek nincs baja benne 40 fokban sem.

    • László Handrik

      sziasztok, és mi lenne ha tényleg jó panoráma tető helyett az elektromos autók tetejére napelem panelt raknának, ezt eddig miért nem alkalmazzák,(vagy védessem le a szabadalmi hivatalban az ötletem) ? 😀

  • Bence
  • Madoff

    Minden jo volt csak a Taco Bell 🙁

    • Alex

      Szerintem tok jo feludules a mekik es kfck után ( a subwayel egyutt)

      • Madoff

        az lehet, de
        a Taco Bell kb. ugyanugy a legrosszabb alapanyagokbol keszul, mint pl. a McDonalds (nem sajt, hanem sajtszeru anyag – ra is van irva a csomagolasra, fureszporszeru hamburger, stb).
        Szerintem nagyon hatareset. Hogy izre milyen, arrol nem tudnek korrekten nyilatkozni, mert utoljara ket eve ettem, semmi mas nem volt nyitva, ki is dobtam, lehet, hogy azota javult, de ez reszben izles kerdese.
        A legfobb bajom, hogy a mexikoi konyha talan az egyik legjobb a vilagon. Tele van zsenialis mom and pop mexikoi ettermekkel az egesz Southwest. Akkor mar inkabb ott ennek, ahol valoban autentikus es finom es bar kutyahus elvetve ott is lehet, de hat azert van az internet/Yelp

  • Zsiráf Zoli

    ez is olyan, mint a Leaf teszt, ahol a képeken 120-130km-n volt a km óra, míg az “apróbetűből” kiderült, hogy 80-90km/h-val ment a szerző Pécsre? 🙂

    • A Leaf nem hatótávteszt volt, lényegtelen volt a sebesség. A Teslával 90 és 130 közt mentünk amennyivel engedték a sebességkorlátok, ahogyan azt a videóban is elmondtam.

  • Kezd alakulni. Talán rövidesen olyan akkuk lesznek hogy akár 1000 km-t lehet vele menni vagy még többet. Na akkor jő el a kánaán

    • Minek 10000 km hatotav, de tenyleg…

      • Alex

        Ezret mennek a mai dizelek. Amig nincs meg az 1000 addig van ellenervuk az elektromos ellen.. be kell zarni a kaput 😀

      • Valentin

        Maradjunk csak 1000-ben, elírtad! 😀

    • Gipsz Jakab

      A kánaán a villámtöltő hálózattal jön el, amikor elmehetsz majd úgy hosszú útra, hogy nem kell 4-5 órás töltési időt belekalkulálnod.

      • A Teslának van villámtöltő hálózata. 1000 km Teslával kétszer 20 perc töltést jelent.

  • Frisco egyre keményebb

    András mennyibe kerül a “tankolás” Superchargereknél?

    • 15 dollár 0-100

      • Charles Borroneo

        Első olvasatra nem annyira olcsó, ha 40 literes tankot és 70 centes benzinárat számolok.

  • Valentin

    A Tesla Model 3 a legjobb elektromos autó a piacon, ez nem vitás!
    Imádom, hogy ilyen áramvonalas, E hatékony, s mindent ennek a szempontnak a figyelembe vételével alkottak meg!
    Ezért nálam egy SUV (vagy akár csak egy magasabb építésű, ill. magas elejű autó) az értelmetlenség és a butaság netovábbja, s utálom, hogy az emberek felültek erre a lóra, s mondják a butábbnál butább érveiket a SUV mellett, hogy valahogy megmagyarázzák primitív döntésük mivoltát.
    Látott már valaki kocka fejű vagy lógó lábú madarat (vagy egyszerre mindkettő) szélsebesen sokáig repülni?

    • Alex

      Semmi baj nincs a suvokkal foleg neked nem kéne hogy baj legyen, te tankolod nekik a nem aramvonalas szarjukat? Nem hiszem akkor meg miert baj? Mondhatnam, hogy mindenki egy igenytelen pocs aki golfot vesz mert orankent 10x szembejon veled az utcan.. Szamodra nincs elonye akkor ne vegyel

      (Nincs suvom)

      • Madoff

        ha azt nezed, hogy egy auto az egy hasznalati targy, akkor korrekt allitas az, hogy a SUV ertelmetlen. De ha azert veszed mert tetszik, akkor a rozsaszin Lambot is meg lehet magyarazni

      • Valentin

        Az üzemanyag fogyasztás, a Föld készletei, az E fogyasztás, és az erőforrásokkal való gazdálkodás közös ügy. Én nem a pénztárcákról beszélek, ez messze túlmutat azon, s már régen félre kéne tenni ezt a szemléletet, hogy ki veszi a benzint, meg megtehetem, ezért megteszem.
        Az elefánt is megtehetné, hogy a legtöbb fát kidönti, így könnyebben és az összes gyümölcsöt elérné, mégse teszi, mert zsigerből/ösztöneiből vezérelve tudja, hogy idővel nem maradna neki fa, amiről ehetne, és ezért ő és a família is elpusztulna.
        Az emberek viszont ezt valahogy nem látják…

        Az a szemlélet, “hogy nem én tankolom nekik a nem áramvonalas szarjukat”, meg az, hogy minél nagyobbnak látszódjon kívülről a vaskupacuk, mert a töke pici, s hát valamit azért fel kell mutatni, ha mást nem tud.

        Nem véletlenül mondja Elon Musk, hogy sürgősen új Földre van szükségünk, mert az ember nem fog változni (ezt már én mondom), s feléli, tönkreteszi saját környezetét.