Tesla Model 3 a Hungaroringen – Eco GP

Teslák Renault Zoék, BMW i3-asok, Nissan Leafek Volkswagen e-UP-ok mérkőztek meg a Hungaroringen egymással. A nyertes több mint 100 kört tett meg. A legjobb köridő pedig …

Egy nappal a Hungaroringen megrendezett EcoGP előtt Teslások.hu Attila hívott, hogy mi is indulunk a versenyen. Akkor már hetek óta nem volt egyetlen szabadnapom se, nem is értem ki időben a verseny kezdetére, de Attila már javában rótta a köröket a pályán. Nem volt időm megnézni az indulókat, a pályán láttam, hogy sok régi ismerős is indult. A Teslaszervizes Somáék, Villanyautósok.hu-tól Gábor, akivel korábban Teslát merítettünk, de ott volt Tesla Taxi Szeged is, aki épp második volt, amikor kiértem a pályára. Mindannyiukkal készítettem már videót korábban, volt akit már többször is láthattatok. Most ott ültek és nagyon komolyan azon dolgoztak, hogy megnyerjék a versenyt. A német ellenfeleknek fel kellett kötni a gatyát, mégiscsak magyarokkal kellett versenyezni, és ugyebár mi azért rendesen tudunk spórolóst játszani, ez a verseny pedig pont erről szól.

Az EcoGP lényege, hogy bármennyiszer lehet tölteni, lehet gyorsan vagy lassan menni, lényeg a megtett körszám. Ebbe a versenybe csöppentem be Attila Model 3-asával. Annyit elárulok, hogy utolsó lettem. 😀 A végeredményt a Villanyautósok.hu-n tudjátok megnézni, de előbb katt a videóra.

PS: Egy hűtött fékkel meg nem ennyire drága gumikkal szívesen visszamennék úgy igazán odalépni a Model 3-nak. 😛

Ezek a videók, a Patreon támogatóim nélkül nem jöhetnének létre:

Kapu.hu, Tiszta energiák, SmartnapelemEbikeshop.huRackhost.hu, Holló Gábor, Andrássy Miklós, Plavecz Péter, Ambrus Dani, Kasler Attila, Dobi Csaba, Lepsényi Gábor, Kabay Dávid, Meetupvideo, Attila, Ráth István, Kele Gábor, NEXTFOTO Studió, Rácz Gábor, Vajda Márk, Nagy Balázs, Kisvarga Richárd, Láda-Hartyányi András, Polgár Andor, Meskó Bálint, Alfa Amore, Bak László, Franko Viktor, TöltőPont.eu, Nagy Roland, Faragó Attila, Stefan Hornak, Szép Gábor, Kovács Patrik, Tóth AndrásStreamTrek, Kolbert István, Hadi László, Vitatom.hu, Bencze István, Kele Máté, Kósa János, Veres Lajos, Kanczler Csaba, SomazedMarkert László,  Polonkai Norbert, Misota Richárd, Péter Tamás, Hafra Dániel, Ady Krisztián, Springer Botond mesterfodrász, Szirbik Albert, dr. Koscsó Krisztián, Fehérvári Attila, Sándor Bence, Kránitz Lajos András, Dobi Csaba, István Fidric, Hájas Tamás, Légrádi Zoltán, Orosz Bálint, Csík Nándor, Balázs Géza, Zsolt Kocsmarszky, Péter Örkényi, Attila Mészáros, Kiss Tibor, webeditor.huKreatura Média, Kövér István, Szakonyi Gábor, Tóth Gergő, Gergő Imreh Baksai, Tőzsér Martin, Kőhalmi Péter, Bencze István, Kövér István, Makó Krisztián, Kenesei Tamás, Glacz Bernát, Csobádi Béla, Pergel Dániel, Valuch Máté, Horváth Géza, Németh Roland, Robotka Attila, BurzaChrissHun, Kancsal Tamás, Nagy Norbert, Peter Botyanszki, Zoltán Vörös, Tamás Miklós, Vajda Márk, Miszlik Ádám, Vágujhelyi Gergely, Hangszerdiszkont.hu, Faluvégi Balázs Péter, Mikola Krisztian, Fehér Péter, Rapcsok Patrik, Csaba Sándor, Urbán Viktor, Kovács István

  • fects

    Ha jól számolom, akkor 64 km/h körül volt a győztes átlagsebessége (117 kör = 512 km, 8 óra alatt). Ennyire nem érte meg gyorsabban menni? Vagy csak lassú töltés volt?

    • Valentin

      Nekem is ez jött ki a villanyautosok.hu -n.

  • Valentin

    Tiszta “hülyék” voltatok! :-DDD 😉
    András és Attila az Anti-ECO csapat, mindent az élvezetért!

  • RRwin

    Így is nézhető a dolog, meg úgy is, ők voltak az egyetlen csapat, akik megtrollkodták az egész rendezvényt. Szerintem parasztság volt, és meglehetősen önző, veszélyes szórakozás.

    • József Mitnyik

      Azt gondolom minel tobb ingert kozvetit egy show, minel valtozatosabb, minel tobb a varatlan fordulat stb.annal nepszerubb es tobb embert vonz. Ezen nem sokan voltak. A gyartok is kivarnak azok sem reprezentaltak magukat komolyan. Egy villanyautos talalkozo igaz mas kategoria, de inkabb arra szavazok, ha e-programot keresek.

      • RRwin

        Ebben igazad van…..de ahogy egy forma 1 versenyen veszélyes egy lassú autó, hiszen mindenki más gyorsan megy, itt is igaz, csak fordítva.
        Ide is lett hirdetve találkozó, és nagyon jó lehetett volna….csak ez most szervezetlen lett, így mondatni elmaradt. Én ott voltam, ezért írtam amit írtam.

        • József Mitnyik

          En isvoltam, a boxok felett alltam egymagamban. Ja még egy biztonsagis is ott volt, csak ram vigyazott.

          • RRwin

            Akkor TE is láttad mennyire nem illett oda egy kétszázzal száguldozó model 3. Célegyenesben 80-90 el ment szinte mindenki, átlag 70-80.
            Azt mondod, nem volt izgalmas, ingerszegény volt ? Igen. Nekünk. De ha voltál pl a villanyautosok.hu csapatánál, láthattad, iszonyat munka előzte meg, és közben is egyfolytában agyaltak, számoltak, taktikáztak. Ez erről szólt. Aki egy ilyen versenyre nevez, tudja miről szól. No persze, amikor kiderül, hogy felkészületlenül nem lehet labdába rúgni, egyszerűbb padlót nyomva trollkodni, mint beismerni ezt bebuktam.
            Ott voltam mikor András ment, azt is láttam mikor négy kör után szinte égő fékkel kiállt, mikor mutatta a bírónak, vége, túlmelegedett. No ez mire volt jó ? Főleg egy ECO versenyen ? Arról papolunk környezetvédelem, gazdaságosság, stb. Itt lett volna a lehetőség bizonyítani. Nekem innentől kezdve hiteltelen az egész.
            No mindegy, ez az én véleményem, gondolom, túl sokan nem osztják….de sebaj.

            • Most már kezd idegesítő lenni ez a károgás.
              1. Amikor gyors kört mentem 3 autó volt a pályán a többiek töltöttek.Senkit nem veszélyeztettem vagy akadályoztam.
              2. A fékek nem égtek, hanem elmelegedtek, mint bármilyen más stock autónál is elmelegedtek volna.
              3. 1 nappal korábban derült ki, hogy megyünk, esély sem lett volna felkészülni. Méregdrága gumikkal, nagy felnikkel töltő nélkül semmi értelme nem lett volna versenyeznünk, ezért is lett gyorskör a videón.
              4. Az elektromos autót nem az fogja eladni, hogy 50 es csigatempóban körözgetünk a ringen, ezt csak kinevetik a legtöbben. Olvass youtube kommenteket a videó alatt.
              5. Sokkal figyelemfelkeltőbb, ha egy viszonylag jó köridőt mutatunk versenypályán. Tudod hányan kommentelik, hogy a Tesla szar mert egy kört sem bírt a ringen? Mióta a Totalcar megírta elég sokan. Most megmutattam, hogy lehet nyomni egy Teslának is nyugodtan, ha valaki sportos elektromos autót szeretne.
              6. Három napja nem aludtam, egy büdös vasat nem kaptam azért hogy forgassak a rendezvényről, miközben a szervezők nyilvánvalóan degeszre keresték magukat, de két napnyi munkával csináltam egy értékelhető talán annyira nem is unalmas videót az eseményről.

            • RRwin

              Azért mert valaki leírja mit gondol, rögtön károg ? Véleményen írtam, ahogy mindenki más. És továbbra is tartom, ez Eco gp volt, kivételesen nem rólad szólt !

            • József Mitnyik

              Ha Handras nem lett volna ott, akkor nincs tema, eszrevetlen elmult volna az esemeny. De ott volt, s akkor amelett, hogy videot csinalt, masoknak, okosan elt is a jatek lehetosegevel.

            • RRwin

              Hát igen, ahol Ő nincs ott, az talán már nem is létezik 🙂 ugyan már.
              Tény, lehet mindenhez ideológiát gyártani….de az is tény, ez a verseny nem erről szólt, akik komolyan felkészültek, azokat igen is zavarta. Pl….a villanyautosok.hu csapata már egy héttel a verseny előtt nagyon komoly teszteket végzett, elemezték a fogyasztásokat, sebességeket, de még az autókat is. Ezen elemzések alapján jutottak el odáig, hogy a zoe a jó választás nekik, nem a tesla. Komolyan vették, meg is lett az eredménye.
              Ők a model 3-al meg is nyerték volna szerintem a versenyt.
              Velük szemben nem volt tisztességes ez a viselkedés.

              Egyébként, ha megnézed ismét a videot, figyeld az első mondatokat, ami András száját elhagyja arról, miről szól a verseny….aztán mikor már megy mit mond.

            • RRwin

              Válasz a sorok közt !

              1. Amikor gyors kört mentem 3 autó volt a pályán a többiek töltöttek.Senkit nem veszélyeztettem vagy akadályoztam.
              – a videon is látszik, a célegyenesben elég nagy sebességkülönbséggel érkeztél meg a tesla, és a zoék mögé is. Egy ilyen lassú versenyen ez igen is veszélyes. Nem véletlen van az sem, hogy mondjuk egy nyílt nap alkalmával csoportba sorolják az embereket köridő szerint. Ha túl nagy a különbség, veszélyes lehet !

              2. A fékek nem égtek, hanem elmelegedtek, mint bármilyen más stock autónál is elmelegedtek volna.

              Az írtam, szinte égtek. Ott voltam mikor kiálltál, rettenetesen büdös volt, és füstölt.

              3. 1 nappal korábban derült ki, hogy megyünk, esély sem lett volna felkészülni. Méregdrága gumikkal, nagy felnikkel töltő nélkül semmi értelme nem lett volna versenyeznünk, ezért is lett gyorskör a videón.

              Ha ez így volt, minek indultatok egy fogyasztási versenyen ? Nem tudtatok felkészülni, semmi baj, el kell engedni.

              4. Az elektromos autót nem az fogja eladni, hogy 50 es csigatempóban körözgetünk a ringen, ezt csak kinevetik a legtöbben. Olvass youtube kommenteket a videó alatt.

              Szoktam, és látom mennyire népszerű ez a dolog. Persze, addig, amíg nem a Te rendezvényedet fogja valaki hasonló módon zavarni. Hidd el, nem én vagyok az egyetlen akit ez zavart….versenyzőknek se nagyon tetszett, sőt !!!
              És az hogy figyelemfelkeltő…..nem neked kell ebben az esetben eldönteni mi legyen a rendezvény mondanivalója, ezt a szervezők megtették. Szervezz egy másik rendezvényt, ahol legyen az a cél, hogy 20-30-40 ,illós autóikkal csapassanak az emberek, és az győz, aki a legjobb időt hozza. Arra biztosan még több komment fog érkezni, sőt, a fél ország meg fogja nézni. Csak nehogy legyen egy autós, aki izgalmasabbnak találja, hogy csak 80-90-es átlaggal poroszkál.

              5. Sokkal figyelemfelkeltőbb, ha egy viszonylag jó köridőt mutatunk versenypályán. Tudod hányan kommentelik, hogy a Tesla szar mert egy kört sem bírt a ringen? Mióta a Totalcar megírta elég sokan. Most megmutattam, hogy lehet nyomni egy Teslának is nyugodtan, ha valaki sportos elektromos autót szeretne.

              Felkértek a szervezők, hogy cáfold ezt a dolgot ? Vagy csak belső késztetés volt, hogy bemutasd, mennyire nem igaz ez ? Ennek a helye, egy nyílt nap. Ott lehet nyomni, esetleg még versengeni is hasonló erős autókkal. No arra én is kíváncsi lennék, ott mit tudtok ti ketten, tényleg érdekes lenne.

              6. Három napja nem aludtam, egy büdös vasat nem kaptam azért hogy forgassak a rendezvényről, miközben a szervezők nyilvánvalóan degeszre keresték magukat, de két napnyi munkával csináltam egy értékelhető talán annyira nem is unalmas videót az eseményről.

              Ismét csak Te !!!! Miért ne lehetne egy esemény, ahol más a fontos, nem az ami Neked jó. Degeszre ? Miből ? 6-8 éve rendszeresen jártam motoros pályanapokra. Egy nap bérlése akkor 4 millió Ft volt. Gondolom, ezt most se lehetett másképp, még akkor is komoly költség, ha a HRing is támogatta a rendezvényt. Miből keresték magukat degeszre ? De ha így is volt, annak mi köze a Te videódhoz, csapatásodhoz ??? Ez az Ő rendezvényük volt, az Ő szabályaikkal. Gondolom nem kértek fel, Te csak pusztán elkötelezettségből csináltál videót, amit köszönünk is. De ez akkor sem ment fel szerintem !

              András ! Rendszeresen nézem a videóidat, és az esetek nagyon nagy részében tényleg rendkívül színvonalasak, érdekesek, amihez már több alkalommal is gratuláltam. De azért javaslom, ettől ne szállj el. Fantasztikus amit csinálsz, de Te sem vagy tévedhetetlen. Vedd figyelembe, hogy létezik más vélemény is mint a Tiéd, és korántsem biztos, hogy trollkodás, károgás. A kritikát is tudni kell kezelni, és észre kell venni, ha építőnek szánják és nem bántónak.

            • RRwin

              Miért lett a válaszom SPAM ????

            • József Mitnyik

              Andras is ember.sot EMBER. Erdemes nem elfelejteni, hogy csak egyszer elunk,es igy cselekedni.